Tabloidizarea în TV

Disertație
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 43 în total
Cuvinte : 17353
Mărime: 100.66KB (arhivat)
Publicat de: Eleonora Balazs
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1: ASPECTE PRIVIND TELEVIZIUNEA SI EFECTELE MASS-MEDIA 2
  2. 1.1. Repere teoretice privind consumul de mass-media 2
  3. 1.2. Caracteristici ale mass-mediei 3
  4. 1.2.1. Mass media şi opinia publică 3
  5. 1.2.3 Mass media şi persuasiunea 5
  6. 1.3. Rating şi audienţă 7
  7. 1.3.1.Teoria aşteptărilor faţă de media 8
  8. 1.3.2 Modelul acţiunii sociale elaborat de Renckstorf 9
  9. 1.3.3 Receptarea şi decodificarea de către audienţă 9
  10. 1.3.4 Un model al codificării şi decodificării 10
  11. 1.3.5 Modelul discursiv 11
  12. 1.3.6. Cum să ajungi la audienţă, alegerile şi evaluările făcute de audienţă 12
  13. CAPITOLUL 2: TABLOIDIZAREA EMISIUNILOR SI PROGRAMELOR DE STIRI TV 16
  14. 2.1. Tendinţa de tabloidizare a televiziunilor 16
  15. 2.2. Efecte ale tabloizarii in televiziune 20
  16. 2.3. Televiziunile de nişă 22
  17. CAPITOLUL 3: STUDIU DE CAZ: RELAITY SHOW-UL NORA PENTRU MAMA 26
  18. 3.1. Conceptul de reality show 26
  19. 3.2. Reality-show-ul “Nora pentru mama” 29
  20. 3.3. Consumul de reality-show 35
  21. CONCLUZII 38

Extras din disertație

INTRODUCERE

În România, puterea televiziunii este ca si societatea însasi: ia ochii, dar îi lipseste consistenta.

Desi acuzata, în anumite împrejurari, de relatarea superficiala a evenimentelor politice majore,televiziunea continua sa fie sursa primara de informatii pentru o mare parte a pupulatiei.

La prima vedere, peisajul mediatic românesc se caracterizeaza printr-un numar mare de canale mediatice, un nivel sanatos al investitiilor straine, o legislatie puternica, armonizata cu prevederile Uniunii Europene, precum si de independenta editoriala, garantata prin lege. Judecând

dupa numarul canalelor mediatice, pluralismul este asigurat. Libertatea de exprimare, accesul la informatii si libera exprimare a opiniilor sunt garantate prin Constitutie si prin legislatia specifica.

Legea audiovizualului, principala lege care reglementeaza transmisiile radio si de televiziune, prevede ca “cenzura de orice fel asupra comunicarii audiovizuale este interzisa” si ca “independenta editoriala a radiodifuzorilor este recunoscuta si garantata de prezenta lege“.

O privire mai atenta asupra peisajului audiovizual releva însa slaba independenta si putina credibilitate de care se bucura radiodifuzorii. De fapt, daca privim la întregul spectru al presei românesti, nu arareori în spatele agendei mediatice se afla mai degraba interese politice si economice decât cele ale publicului. La întrebarea daca televiziunile au devenit un instrument pentru satisfacerea intereselor proprietarilor lor, majoritatea respondentilor la chestionarul EUMAP, inclusiv presedintele consiliul de reglementare în audiovizual, a raspuns ca televiziunile din România sunt folosite în principal pentru a obtine influenta. Editorii se bucura de suficienta independenta numai atâta timp cât protejeaza interesele proprietarilor lor si ale partenerilor acestora, portivit multora dintre cei chestionati.

O alta particularitate a televiziunii din România de azi pare a fi tabloidizarea si trivializarea

programelor de stiri, care au devenit din ce în ce mai putin orientate catre stirile politice. Aceasta tendinta a fost si mai agravata de noua legislatie electorala adoptata înaintea alegerilor din 2004,

care a interzis tuturor canalelor TV sa difuzeze stiri despre candidatii pentru Parlament si Presedintie în afara programelor electorale. În programele de stiri, televiziunile au avut voie sa transmita numai stiri care aveau legatura cu alegerile si, în afara de acestea, doar stiri în care candidatii pentru Parlament si Presedintie nu apareau. Dezbaterile politice au putut fi difuzate numai daca respectau un calcul complicat de distribuire a timpilor de antena între partidele politice. Ca urmare, în încercarea de a evita presiunile create de numarul mare de partide, multe statii regionale au ales, pur si simplu, sa nu mai relateze deloc despre campania ele ctorala s despre chestiunile politice. Aceeasi lege a obligat televiziunea publica sa permita tuturor partidelor politice sa difuzeze mesaje electorale, în baza unei formule de calcul stabilite de o comisie parlamentara. Aceasta prevedere a transformat te leviziunea publica într-o tribuna a politicienilor. Nici radiodifuzorii, nici Consiliul National al Audiovizualului, organismul cu putere de reglementare în audiovizual, nu au fost consultati de catre Parlament când legea electorala a fost adoptata.

Programele generaliste din prime-time, cu preponderenta programe de stiri, mustesc de ceea ce industria a început sa numeasca “non-evenimente”, adica întâmplari care nu au nici o relevant pentru un public mai larg, cum ar fi accidente de masina sau cazuri de violenta domestica.

CAPITOLUL 1: ASPECTE PRIVIND TELEVIZIUNEA SI EFECTELE MASS-MEDIA

1.1. Repere teoretice privind consumul de mass-media

Mass media ne ocupă foarte mult timp în zilele noastre- în multe cazuri a ajuns să înlocuiască foarte multe activităţi, atât pe cele din timpul liber cât şi pe cele de la locul de muncă. Cei mai mulţi dintre noi petrec multe ore în casă, uitându-ne la televizor, ascultând radioul sau citind ziare şi reviste. Televizorul stă deschis acasă aproximativ 7 ore pe zi devenind cel mai popular mijloc mass media în ultimii ani.

Preview document

Tabloidizarea în TV - Pagina 1
Tabloidizarea în TV - Pagina 2
Tabloidizarea în TV - Pagina 3
Tabloidizarea în TV - Pagina 4
Tabloidizarea în TV - Pagina 5
Tabloidizarea în TV - Pagina 6
Tabloidizarea în TV - Pagina 7
Tabloidizarea în TV - Pagina 8
Tabloidizarea în TV - Pagina 9
Tabloidizarea în TV - Pagina 10
Tabloidizarea în TV - Pagina 11
Tabloidizarea în TV - Pagina 12
Tabloidizarea în TV - Pagina 13
Tabloidizarea în TV - Pagina 14
Tabloidizarea în TV - Pagina 15
Tabloidizarea în TV - Pagina 16
Tabloidizarea în TV - Pagina 17
Tabloidizarea în TV - Pagina 18
Tabloidizarea în TV - Pagina 19
Tabloidizarea în TV - Pagina 20
Tabloidizarea în TV - Pagina 21
Tabloidizarea în TV - Pagina 22
Tabloidizarea în TV - Pagina 23
Tabloidizarea în TV - Pagina 24
Tabloidizarea în TV - Pagina 25
Tabloidizarea în TV - Pagina 26
Tabloidizarea în TV - Pagina 27
Tabloidizarea în TV - Pagina 28
Tabloidizarea în TV - Pagina 29
Tabloidizarea în TV - Pagina 30
Tabloidizarea în TV - Pagina 31
Tabloidizarea în TV - Pagina 32
Tabloidizarea în TV - Pagina 33
Tabloidizarea în TV - Pagina 34
Tabloidizarea în TV - Pagina 35
Tabloidizarea în TV - Pagina 36
Tabloidizarea în TV - Pagina 37
Tabloidizarea în TV - Pagina 38
Tabloidizarea în TV - Pagina 39
Tabloidizarea în TV - Pagina 40
Tabloidizarea în TV - Pagina 41
Tabloidizarea în TV - Pagina 42
Tabloidizarea în TV - Pagina 43

Conținut arhivă zip

  • Tabloidizarea in TV.doc

Alții au mai descărcat și

Publicitatea în Televiziune

INTRODUCERE Ansamblul mijloacelor de informare, considerat atât ca sistem autonom cât şi ca subsistem al sistemului social sau al celui cultural,...

Importanța numelui instituțiilor media lucrare finală

INTRODUCERE Această lucrare îşi propune să analizeze impactul numelui instituţiilor media româneşti asupra mesajului. Motivaţia pentru care am...

Discursul Media - Analiza unui Format de Televiziune

“ Realitatea lasă multe în seama imaginației. “ John Lennon Televiuziunea între realitate şi ficţiune Televiziunea poate fi definită ca un...

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Utilizarea mass-media în Publicitate

4.Utilizarea mass-media în publicitate (A) Functiile planificatorului media (B) Identificarea canalelor media necesare difuzarii mesajului...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Comunicare Vizuală

Cursul îsi propune sa prezinte elemente teoretice ale comunicarii vizuale, ca parte a vastului domeniu al Comunicarii, prezenta tot mai masiva în...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Fotbalul un Produs Media

Introducere Johann Cruyff, unul dintre cei mai mari fotbalişti din istorie, dar şi unul dintre marii antrenori ai deceniului trecut, schiţa...

Programele informaționale și de divertisment la posturile de radio din românia

Prezenta lucrare are ca scop evidențierea celor mai importante concepte care definesc această lume a radioului: informația și divertismentul,...

Rolul jurnalismului cetățenesc în situațiile de criză - revoluția online din Iran

Capitolul 1 Criza media 1.1 Declinul mass-media tradiţionale În secolul al XV-lea Gutenberg a facut o descoperire care urma să schimbe...

Istoria și evoluția presei scrise

Introducere Această lucrare se doreşte a fi o prezentare generală a presei scrise, de la începuturile sale, de la inventarea tiparului şi apariţia...

Legislația privind comunicarea prin presă și demoratizarea ca societate

INTRODUCERE În luna iunie 2005, US MediaSind a devenit membru cu drepturi depline al Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor şi al Federaţiei...

Efecte ale mass-media - televiziunea de nișă

INTRODUCERE Televiziunea este categoric un fenomen. în continuă desfăşurare şi progress, este un fenomen care se autocreează. S-a produs, a...

Televiziunea în spațiul public românesc

Argument “Televiziunea este sursa primara de informare pentru majoritatea oamenilor, si este considerate la scara larga mediul cel mai influent in...

Importanța numelui instituțiilor media lucrare finală

INTRODUCERE Această lucrare îşi propune să analizeze impactul numelui instituţiilor media româneşti asupra mesajului. Motivaţia pentru care am...

Ai nevoie de altceva?