Taxe si Impozite cuvenite Bugetului Primariei Sinesti

Cuprins disertatie Cum descarc?

Capitolul I. 3
Consideratii generale privind impozitele si taxele locale 3
1.1. Aparitia si dezvoltarea sistemului de impozite si taxe locale 3
1.2. Evolutia impozitelor si taxelor locale dupa decembrie 1989 in Romania 7
1.3. Clasificarea impozitelor si taxelor locale 13
CAPITOLUL II 21
Impozitele si taxele locale - sursa de finantare a bugetelor locale 21
2.1. Rolul si functiile impozitelor si taxelor locale 21
2.2 Asezarea si perceperea impozitelor si taxelor locale 25
2.3.Modul de impunere al impozitelor si taxelor locale 34
2.4. Cadrul juridic actual care reglementeaza activitatea fiscala locala din Romania 41
CAPITOLUL III 42
Studiu de caz privind impozitele si taxele locale la Primaria localitatii Sinesti 42
3.1.Modul de organizare si functionare a Primariei localitatii Sinesti 42
3.2.Asezarea si impunerea impozitelor si taxelor la Primaria localitatii Sinesti 46
3.3.Colectarea si gestionarea impozitelor si taxelor locale la Primaria localitatii Sinesti.54
3.4. Propuneri pentru imbunatatirea activitatii de perecepere si executie a
veniturilor bugetului local din impozite si taxe 58
Harta localitatii Sinesti 59
Bibliografie 60


Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul I
Consideratii generale privind impozitele si taxele locale
1.1. Aparitia si dezvoltarea sistemului de impozite si taxe locale
De la inceputul existentei lor, finantele publice locale au fost concepute in anumite relatii cu finantele generale ale statului, legate de acestea, dependente de ele intr-o masura mai mare sau mai mica, in functie de forma de organizare administrativa adoptata.
Comuna primitiva, dupa cum se cunoaste, nu a cunoscut statul. In aceasta oranduire, diferitele functii publice cum ar fi organizarea muncii in comun, aplanarea conflictelor dintre ginti si triburi, supravegherea respectarii obiectivelor, a ritualelor religioase, erau indeplinite de catre oameni alesi de catre intreaga comunitate. Organele autoritatii publice nu dispuneau de mijloace de constrangere speciale. Cu timpul insa, s-a produs diviziunea sociala a muncii ce a condus la cresterea productivitatii muncii, la sporirea productiei si dezvoltarea schimbului.
Ca o consecinta, si-a facut aparitia proprietatea privata, iar societatea s-a scindat in clase. Odata cu impartirea societatii in clase sociale a aparut necesitatea unei institutii care sa protejeze proprietatea privata. Institutia, care era statul, si-a facut aparitia in aceasta perioada a dezvoltarii sociale.
In primele stadii de dezvoltare a oranduirii sclavagiste, cand predomina economia naturala, inchisa, functiile publice erau onorifice. Abia mai tarziu cand a inceput sa se dezvolte economia de schimb, statul sclavagist foloseste si resursele banesti pentru acoperirea cheltuielilor publice. Din acest moment se poate vorbi de aparitia primelor elemente de finante (imprumuturi, impozite) etc. 
In oranduirea feudala, relatiile marfa-bani, desi in ultimele stadii de dezvoltare a acesteia, au cunoscut o mai mare amploare decat in sclavagism, dar n-au devenit inca predominante. Visteria statului se confunda, de regula cu "camara" personala o domnitorului si era alimentata din impozite in bani, daruri, imprumuturi, tributuri, etc. 
Abia in oranduirea capitalista, cand productia de marfuri devine predominanta, relatiile banesti capata o larga dezvoltare, iar intretinerea aparatului de stat si acoperirea celorlalte cheltuieli publice se bazau aproape exclusiv pe folosirea resurselor banesti.
Abordarea problematicii finantelor locale nu poate face abstractie de doctrina si practica in domeniu in timpul existentei provinciilor romanesti, mai ales dupa introducerea Regulamentelor Organice ale Munteniei si Moldovei din anul 1831 si de noile realitati politice si economico-sociale create prin unirea Principatelor din 1859.
Optandu-se pentru o formula de autonomie limitata sau de tutela administrativa, este firesc ca aceasta sa-si gaseasca reflectarea pe plan financiar in situatia finantelor locale intr-o anumita dependenta fata de finantele generale ale statului*. Prin Constitutii din 1 iulie 1866 s-a promovat principiul descentralizarii administratiei, si ca atare, stimularea autonomiei locale, statutand faptul ca nici o sarcina sau impozit nu se putea institui decat cu acordul consiliului judetean sau comunal, expresie clara a garantarii autonomiei locale.
Acesta este cadrul general in care s-au manifestat finantele locale pana la Marea Unire.


Fisiere in arhiva (1):

  • Taxe si Impozite cuvenite Bugetului Primariei Sinesti.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!