Tehnici de Comunicare in Situatii de Criza - Cazul Nokia
- Nota 8
- 64 pagini
- Marketing
Indrumator: Ing,prof.dr.Luca Alexandru
Cuprins disertatie Cum descarc?
INTRODUCERE 3 CAPITOLUL I CONTINUTUL SI PARTICULARITATILE COMUNICARII DE CRIZA 5 1.1. Consideratii generale privind comunicarea 5 1.2. Obiectivele si functiile comunicarii 7 1.3. Comunicarea si identitatea organizatiei 9 1.4. Definitii si tipologii ale crizelor 12 1.5. Comunicarea de criza 16 CAPITOLUL II MANAGEMENTUL CRIZEI 20 2.1. Etapele managementului de criza 20 2.2. Strategii ale comunicarii de criza 28 2.3. Relatiile cu presa in situatii de criza 31 CAPITOLUL III GESTIONAREA UNOR SITUATII DE COMUNICARE 36 3.1. Evaluarea riscurilor 37 3.2. Planificarea comunicarii de criza 37 3.3. Raspunsul organizatiei 41 3.4. Refacerea organizatiei 42 CAPITOLUL IV STUDIU DE CAZ: ANALIZA SITUATIEI DE CRIZA CREATE LA FABRICA NOKIA DIN JUCU 43 4.1. Filmul evenimentelor 43 4.1.1. Scurt istoric al Nokia 43 4.1.2. Istoria recenta 47 4.1.3. Nokia in Romania 50 4.2. Strategii folosite in comunicarea si gestionarea crizei 52 CONCLUZII 57 BIBLIOGRAFIE 59
Extras din disertatie Cum descarc?
INTRODUCERE Orice organizatie sau persoana publica ajunge sa se confrunte des cu provocari, sa faca fata unor probleme noi si sa trebuiasca sa ia decizii care sa le rezolve. Consilierii in comunicare sunt cei care ajuta organizatiile sa se impuna in mediul lor prin diverse tehnici. Astfel, din ce in ce mai mult, se dovedeste ca relatiile publice si comunicarea ajuta organizatiile sa faca fata tuturor provocarilor. Comunicarea si relatiile publice ajuta la rezolvarea problemelor, evitarea unor catastrofe. In situatiile de criza practicienii de relatii publice devin din ce in ce mai implicati. Criza reprezinta un eveniment neasteptat, o serie de evenimente sau situatii ce scapa de sub control; atrage atentia opiniei publice in mod nedorit amenintand sau periclitand imaginea, reputatia organizatiei. Managementul crizei reprezinta un tip de management de sistem. Implica identificarea crizei, precum si cautarea unui raspuns la criza prin asumarea unor serii de actiuni care au drept deziderat pastrarea credibilitatii precum si a unei bune reputatii, atat inainte, in timpul, cat si dupa iesirea din situatia de criza. Una din cele mai importante functii ale relatiilor publice o reprezinta comunicarea in situatii de criza, principala responsabilitate a specialistilor in relatii publice fiind administrarea cat mai eficienta a comunicarii in situatii de criza, precum si refacerea imaginii organizatiei. Din aceasta perspectiva, lucrarea ,,Tehnici de comunicare in situatii de criza. Cazul Nokia" are ca scop principal analiza teoretico-practica a caracteristicilor specifice comunicarii in situatii de criza luand in considerare cazul Nokia. Abordarea teoretica a problematicii propuse a presupus sintetizarea principalelor particularitati ale comunicarii de criza, abordata in cadrul primelor trei capitole. Primul capitol, ,,Continutul si particularitatile comunicarii de criza" contine o serie de consideratii generale privind comunicarea, obiectivele si functiile sale, conexiunea dintre aceasta si identitatea organizatiei, definitii si tipologii ale crizelor, inclusiv specificul comunicarii de criza. In cadrul celui de al doilea capitol, ,,Managementul crizei" am redat principalele etape specifice, strategiile dezvoltate si modul de intretinere a relatiilor cu presa in situatii de criza. In continuare, cel de-al treilea capitol, ,,Gestionarea unor situatii de comunicare" se refera la maniera exacta de gestionare a situatiilor de criza. In acest sens, am avut in vedere evaluarea riscurilor, etapele planificarii comunicarii de criza, precum si aspecte privind refacerea organizatiei. Cel de al patrulea capitol, ,,Studiu de caz: Analiza situatiei de criza create la fabrica Nokia din Jucu" constituie partea aplicativa a lucrarii si reda, de o maniera detaliata, filmul evenimentelor care au dus la crearea situatiei de criza, precum si strategiile folosite privind comunicarea si gestionarea crizei. In vederea realizarii prezentei lucrari am folosit drept material bibliografic carti si studii din domeniul comunicarii, managementului si relatiilor publice in care a fost abordat subiectul comunicarii si/sau managementului de criza, precum si articole de specialitate din reviste de circulatie nationala si internationala. Lucrarea se incheie cu o serie de aprecieri privind subiectul abordat incluse in partea de concluzii, cu lista referintelor bibliografice consultate si cu anexele care cuprind articole de presa privind inchiderea fabricii Nokia de la Jucu aparute in ziarele nationale si locale in perioada respectiva (2011). CAPITOLUL I CONTINUTUL SI PARTICULARITATILE COMUNICARII DE CRIZA Comunicarea, un act simplu prin care oamenii isi impartasesc ideile, valorile, sentimentele etc. semenilor lor, a reprezentat obiect de studiu in numeroase domenii, in special in stiintele sociale, care au incercat prin analize si abordari diverse, sa gaseasca noi sensuri si explicatii acesteia. Aliniindu-ne preocuparilor in domeniu, pe parcursul acestui capitol, vom prezenta principalele aspecte privind continutul si particularitatile comunicarii de criza. 1.1. Consideratii generale privind comunicarea Comunicarea este primul instrument spiritual al omului in procesul socializarii sale. Comunicarea face parte din viata noastra, este esentiala pentru a trai. Ea reprezinta elementul indispensabil pentru buna functionare a colectivitatii umane, indiferent de natura si marimea ei. Pentru cea mai mare parte a utilizatorilor, verbul ,,a comunica" inseamna ,,a aduce la cunostinta" sau ,,a informa". Acest fapt este evidentiat in Dictionarul Explicativ al Limbii Romane, unde procesul de comunicare este definit astfel: ,,a face cunoscut, a da de stire, a informa, a instiinta, sau a se pune in legatura cu ......a aduce la.....". Cuvantul ,,comunicare" deriva din latinescul ,,comunis" = comun. Astfel, comunicarea semnifica un fapt simplu: practicand-o, omul incearca sa stabileasca cu alte persoane o legatura prin care pot fi difuzate informatii si idei. Prin definitia etimologica: communico, are, avi, atum = 1. a se face comun (dand), a imparti ceva cu cineva, a impartasi; 2. a face comun (luand), a-si asocia, a lua asupra sa , se demonstreaza ca prin influentarea reciproca, ceea ce este propriu/specific se transforma in bun comun.
Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?
Bibliografie
1. Aba-Bulgu, M., Islam, S.M.N., Corporate crisis and risk management: modelling, strategies and sme application, International Business and management, Vol. 21, Elsevier, 2007 2. Albrecht, S., Crisis Management for Corporate Self-defense: How to Protect Your Organization in a Crisis-- How to Stop a Crisis Before It Starts, American Management Association, New York, 2006 3. Anthonissen, P.F., Crisis communication : practical public relations strategies for reputation management and company survival, Kogan Page Limited, London, 2008 4. Argenti, P., Crisis communication: Lessons from 9/11, Harvard Business Review, Vol. 80 (12), 2002, pp. 103-109 5. Ashcroft, L.S., Crisis management - public relations, Journal of Managerial Psychology, Vol. 12, Issue 5, 1997, pp. 325 - 332 6. Augustine, N.R., Managing the crisis you tried to prevent, Harvard Business Review, Vol. 73 (6), 1995, pp. 147-158 7. Barton, L., Crisis Management: Preparing for and managing disasters, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, Volume 35, Issue 2, April 1994, pp. 59-65 8. Barton, L., Crisis in organization II, 2nd edition, Cincinnati, College Divisions South-Western, Ohio, 2001 9. Bernstein, A.B., Handling the Press Under Stress, Enterprise, oct. 1984 10. Benoit W.L., Accounts, Excuses and Apologies: A Theory of Image Restoration Strategies, State University of New York, Abany, 1995 11. Boin, A., Lagadec, P., Preparing for the Future: Critical Challenges in Crisis Management, Journal of Contingencies and Crisis Management, Volume 8, Issue 4, 2000, pp. 185-191 12. Boin, A., Hart, P., Stern, E., Sundelius, B., The Politics of Crisis Management: Public Leadership under Pressure, Cambridge University Press, New York, 2005 13. Booth A.S., Crises Management Strategy. Competition and Change Modern Enterprise, London, 1993 14. Boudon, R., Dictionar de sociologie, Editura Univers, Bucuresti, 1996 15. Burnett, J.J., A strategic approach to managing crises, Public Relations Review, Volume 24, Issue 4, 1998, pp. 475-488 16. Chiciudean, I., David, G., Managementul comunicarii in situatii de criza, Editura comunicare.ro, Bucuresti, 2011 17. Chiciudean, I., Tones, V., Gestionarea crizelor de imagine, Editura comunicare.ro, Bucuresti, 2002 18. Coman, C., Relatiile publice si mass-media, Editura Polirom, Iasi, 2000 19. Coman, C., Relatii Publice - tehnici de comunicare cu presa, Editura Polirom, Iasi, 1999 20. Coman, M., Introducere in sistemul mass-media, Editura Polirom, Iasi, 1999 21. Coombs, W.T., Choosing the right words: The development of guidelines for the selection of the ,,appropriate" crisis response strategies, Management Communication Quarterly, 1995, Vol. 8, pp. 447-476 22. Coombs, W.T., Ongoing Crisis Communication: Planing, Managing and Responding, Sage, London, 1999 23. Coombs, W.T., Impact of past crises on current crisis communications: Insights from situational crisis communication theory, Journal of Business Communication, 2004, Vol. 41, pp. 265-289 24. Coombs, W.T., Structuring crises discourse knowledge: The West Pharmaceutics case, Public Relations Review, 2004, Vol. 30, pp. 467-474 25. Coombs, W.T., Protecting organization reputations during a crisis: The development and application of situational crisis communication theory, Corporate Reputation Review, Vol. 10, 2007, pp. 1-14 26. Coombs, W.T., Holladay, S.J., Halo or reputational capital: Reputation and crisis management, Journal of Communication Management, Vol. 10 (2), 2006, pp. 123-137 27. Costea, M., Gestionarea crizei, Editura Academiei Fortelor Terestre, Sibiu, 2000 28. Darling, J.R., Crisis Management in International Business: Keys to Effective Decision Making, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 15 Issue 8, 1994, pp. 3 - 8 29. Dean, D.H., Consumer reaction to negative publicity: Effects of corporate reputation, response, and responsibility for a crisis events, Journal of Business Communication, Vol. 41, 2004, pp. 192-211 30. Dinu, M., Comunicarea - repere fundamentale, Editura Algos, Bucuresti, 2000 ...

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.