Tehnici și Strategii Digitale

Disertație
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 12296
Mărime: 1.56MB (arhivat)
Publicat de: Eduard P.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Gheorghiu
Tehnici si strategii digitale

Cuprins

  1. CUPRINS
  2. INTRODUCERE 3
  3. CAPITOLUL I: PUBLICITATEA 5
  4. 1.1. Definiţie. Delimitări conceptuale 5
  5. 1.1.1. Funcţiile publicităţii 7
  6. 1.1.2. Tipuri de publicitate 8
  7. 1.1.3. Taxonomia reclamelor 10
  8. CAPITOLUL II: AFIŞUL PUBLICITAR 12
  9. 2.1. Istoricul afişului publicitar românesc 13
  10. 2.1.1. Reprezentanţi ai afişului publicitar 16
  11. 2.2. Tipologia afişului 17
  12. 2.3. Structura afişului publicitar 18
  13. 2.4. Conceperea mesajului publicitar 25
  14. 2.5. Imaginea în afişul publicitar 26
  15. CAPITOLUL III: TEHNICI ŞI STRATEGII DIGITALE 30
  16. 3.1. Programe de editare a imaginilor digitale 30
  17. 3.1.1. Adobe Photoshop 31
  18. 3.1.2. Corel Draw 34
  19. 3.2. Principii de design 36
  20. 3.3. Afiş comercial 38
  21. 3.4. Afiş cultural 38
  22. CONCLUZII 41
  23. BIBLIOGRAFIE 43
  24. ANEXE 44

Extras din disertație

INTRODUCERE

Jean Carlu, un cunoscut şi renumit designer grafician francez spunea că „afişul publicitar este esenţa vizuală a unei idei”. Această expresie este extrem de potrivită pentru a evidenţia importanţa majoră pe care o are creativitatea în procesul de constituire a unui afiş publicitar. Creativitatea, imperios necesară în conceperea unui afiş publicitar, se remarcă prin identificarea unor procedee atipice de ordin iconic şi textual, care să ofere posibilitatea de a fi cu un pas înaintea concurenţei şi de a prezenta consumatorului, într-o manieră cât mai ingenioasă, produsele sau serviciile, astfel încât să-l determine să le achiziţioneze.

Lucrarea de faţă are drept scop identificarea strategiilor şi tehnicilor de design grafic în compoziţia afişului publicitar. Ne-am gândit la această temă din dorinţa de a descifra modalităţile digitale şi nu numai prin care un mesaj icono-textual poate crea uneori iluzia nevoii de a consuma produse şi servicii.

Suportul teoretic al lucrării ce vizează explorarea tehnicilor şi strategiilor digitale esenţiale în compoziţia icono-textuală a afişului publicitar cu ajutorul programelor Adobe Photoshop sau Illustrator este parcurs mai apoi, într-un mod aplicativ, prin realizarea unui afiş.

Actualitatea temei studiate. în societatea contemporană, afişul publicitar, fie el comercial sau cultural, tradiţionalist sau menit să şocheze este mai mult decât prezent. La tot pasul suntem bombardaţi de mesaje publicitare care încearcă să ne convingă de faptul că un produs sau serviciu este mai bun decât altul. Deşi afişul a fost creat pentru a se identifica cu un instrument al comunicării, având drept scop vânzarea unui produs sau al unei idei, el poate fi analizat şi dintr-o perspectivă artistică. Astfel că, în elaborarea unui afiş, creatorii oscilează între viziunea artistică şi cea comercială. Este uluitor cum inteligenţa, imaginaţia, creativitatea şi raţiunea pot ajunge să conlucreze astfel încât, în final, să transforme un simplu produs într-o adevărată bijuterie.

De asemenea, se ştie că în procesul de creaţie, calculatorul este un instrument informatic care şi-a pus substanţial amprenta, astfel încât ideile prind forme vizuale care fascinează şi seduc pe oricine.

Scopul şi obiectivele lucrării. Prin lucrarea de faţă ne-am propus să decelăm rolul esenţial jucat de principiile de bază ale designului computerizat, precum şi relaţia strânsă care trebuie să existe între cele două componente esenţiale care compun un afiş publicitar, textul şi imaginea, astfel încât campania publicitară de promovare a unui produs sau serviciu să aibă parte de un real succes. Pentru aceasta, în primele capitole am evidenţiat o parte din principalele concepte şi noţiuni teoretice (formele, componentele, structura afişului publicitar etc.), urmând ca. în capitolul al treilea, să realizăm un iconotext publicitar care să conţină toate elementele de creaţie necesare în vederea constituirii unui afiş publicitar.

Suportul teoretico-ştiinţific. Baza teoretică a lucrării de faţă este constituită din studii şi materiale de valoare ştiinţifică în domeniu, metodele de abordare a conţinutului lucrării fiind analiza, cercetarea şi sinteza.

CAPITOLUL I

PUBLICITATEA

1.1. Definiţie. Delimitări conceptuale

Sfera publicităţii cuprinde o paletă largă de termeni (publicitate, reclamă, advertising, publicity). Acestor termeni, de-a lungul timpului, li s-au atribuit numeroase definiţii, provocând uneori şi diverse confuzii. Definirea conceptului de publicitate a fost o preocupare pentru mulţi teoreticieni care au abordat termenul din diverse perspective (psihologice, sociologice, economice etc).

Macmillan Dictionary of Marketing and Advertising, unul dintre cele mai cunoscute dicţionare de specialitate, defineşte publicitatea, în sens de advertising, ca fiind „ştiinţa, afacerea sau profesia creşterii şi diseminării mesajelor (reclamelor), o instituţie socială care afectează viaţa de zi cu zi a fiecărui individ, o forţă care modelează cultura de masă, o componentă a activităţii de marketing sau o sursă de informare despre produse, servicii, evenimente, indivizi sau instituţii (companii)”.

Un cunoscut expert în publicitate, David Ogilvy afirmă că „publicitatea nu este o artă, ci un mijloc de informare” . Un alt autor, Jean Pierre Marhuenda atribuie termenului următoarea definiţie: „Publicitatea este o comunicare de masă făcută de cei care cumpără un spaţiu, mai ales în mass-media, pentru a-şi difuza propriile mesaje promoţionale. Aceste mesaje promoţionale sunt în general elaborate de o agenţie de consiliere în publicitate sau în comunicare”.

Alţi autori definesc publicitatea ca „proces comunicaţional care urmăreşte să influenţeze cunoştinţe, opinii, atitudini şi/sau comportamentul faţă de produse, servicii, companii, mărci sau idei. Publicitatea utilizează mijloace specifice şi este distribuită prin intermediul media”.

Termenul anglo-saxon, publicity reprezintă „orice tip de expunere în canalele media a mărcilor, produselor/serviciilor sau factorilor de decizie ai unei companii. Ea constă în oferirea de informaţii către media de informare în speranţa că acestea vor fi apreciate ca având valoare de ştiri şi, astfel, vor fi publicate fără a mai fi nevoie să fie plătite de către entitatea care le lansează”.

Examinând definiţiile de mai sus, decelăm că în cazul limbii române, conceptul de publicitate înglobează atât activităţi care promovează imaginea unui produs sau serviciu, cât şi a unui individ, a unui grup sau a unei organizaţii. In acest sens, teoreticienii au considerat necesar a se face distincţia între publicitate şi reclamă.

Preview document

Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 1
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 2
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 3
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 4
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 5
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 6
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 7
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 8
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 9
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 10
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 11
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 12
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 13
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 14
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 15
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 16
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 17
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 18
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 19
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 20
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 21
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 22
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 23
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 24
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 25
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 26
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 27
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 28
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 29
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 30
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 31
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 32
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 33
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 34
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 35
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 36
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 37
Tehnici și Strategii Digitale - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Tehnici si Strategii Digitale.doc

Alții au mai descărcat și

Reprezentarea Mediului Grafic în Autocad - Comenzi de Desenare

CURSUL NR. 1 1.1. PREZENTAREA MEDIULUI GRAFIC AutoCAD Autocad - ansamblu de programe de proiectare asistată cu scop general, având instrumente...

Trasarea Poliliniilor

2.1. TRASAREA POLILINIILOR Polilinia – o succesiune de elemente geometrice simple (segmente,arce) tratate de AUTOCAD ca o entitate. Proprietăţile...

Blocuri

Un bloc este format dintr-un ansamblu de entităţi tratate ca o singură entitate. Un bloc definit, poate fi memorat, apelat, trasferat, şi plasat...

Comenzi de Desenare

COMENZI DE DESENARE Comanda: POLYGON POLYGON - permite desenarea poligoanelor regulate cu 3 1024 laturi; -Meniul: DRAW Polygon -Butonul: (din...

Comenzi de Editare

Bara de meniu MODIFY Comanda: ERASE ERASE - permite ştergerea entităţilor din desen; - Meniul: MODIFY Erase - Butonul: (din bara de instrumente...

Gestionarea Straturilor și Tipurilor de Linii

Bara de instrumente Object Properties 1 Make Object’s Layer Current - transformă stratul cu obiectul în stratul curent; 2 Layers - deschide...

Comenzi de Informare

- sunt utilizate pentru furnizarea informaţiilor referitoare la entităţi; Comanda: LIST LIST - permite afişarea şi examinarea datelor pentru o...

Te-ar putea interesa și

Proiect de Simulare a Gestiunii SC Ilna SRL

1 Intro. Firma ILNA, s-a deschis în urma colaborării dintre patru persoane. Numele firmei vine de la prima iniţială a prenumelui fiecărui...

Tehnici de Modulație PWM cu Unde Modulatoare Parțial Constante

Introducere Tehnica de Modulaţie a Impulsurilor în Durată(MID) folosită în convertoarele de putere a fost propusă şi examinată de diferiţi...

Proiect de simulare a gestiunii unei organizații de comerț - SC Florence SRL

1. Intro. Motivare SC Florence SRL, înființată în luna noiembrie, aduce un surplus de inovaţie asupra designului floral interior, dar şi exterior....

Proiecte economice în comerț - magazin vinuri

1.Introducere SC. WINE DINE. SA lansează pe piața municipiului Iasi 3 magazine fizice şi unul online ce se ocupă cu comercializarea de vinuri....

SC RoTech SRL

S.C RoTech S.R.L Cap 1. Scurtă descriere a companiei SC RoTech SRL Magazinul nostru se intitulează “RoTech” şi are ca principală activitate...

Procesarea Imaginilor

1. Introducere 1.1 Atributele coderului audio Coderele audio sunt evaluate pe baza anumitor atribute : -calitatea reproductiei audio,...

Mavi Electronics

I. Prezentarea organizației Firma MAVI Electronics (Numele firmei reprezentând inițialele numelor fondatorilor acesteia, cât și domeniul de...

Educația Artistică și Culturală în Școala Europeană

In anul 2009, Agenţia Executivă de Educaţie, Audiovizual şi Cultură (EACEA P9 Eurydice) a facut o ampla cercetare a starii educatiei artistice si...

Ai nevoie de altceva?