Tehnici si Strategii Digitale

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I: PUBLICITATEA 5
1.1. Definitie. Delimitari conceptuale 5
1.1.1. Functiile publicitatii 7
1.1.2. Tipuri de publicitate 8
1.1.3. Taxonomia reclamelor 10
CAPITOLUL II: AFISUL PUBLICITAR 12
2.1. Istoricul afisului publicitar romanesc 13
2.1.1. Reprezentanti ai afisului publicitar 16
2.2. Tipologia afisului 17
2.3. Structura afisului publicitar 18
2.4. Conceperea mesajului publicitar 25
2.5. Imaginea in afisul publicitar 26
CAPITOLUL III: TEHNICI SI STRATEGII DIGITALE 30
3.1. Programe de editare a imaginilor digitale 30
3.1.1. Adobe Photoshop 31
3.1.2. Corel Draw 34
3.2. Principii de design 36
3.3. Afis comercial 38
3.4. Afis cultural 38
CONCLUZII 41
BIBLIOGRAFIE 43
ANEXE 44


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Jean Carlu, un cunoscut si renumit designer grafician francez spunea ca ,,afisul publicitar este esenta vizuala a unei idei". Aceasta expresie este extrem de potrivita pentru a evidentia importanta majora pe care o are creativitatea in procesul de constituire a unui afis publicitar. Creativitatea, imperios necesara in conceperea unui afis publicitar, se remarca prin identificarea unor procedee atipice de ordin iconic si textual, care sa ofere posibilitatea de a fi cu un pas inaintea concurentei si de a prezenta consumatorului, intr-o maniera cat mai ingenioasa, produsele sau serviciile, astfel incat sa-l determine sa le achizitioneze.
Lucrarea de fata are drept scop identificarea strategiilor si tehnicilor de design grafic in compozitia afisului publicitar. Ne-am gandit la aceasta tema din dorinta de a descifra modalitatile digitale si nu numai prin care un mesaj icono-textual poate crea uneori iluzia nevoii de a consuma produse si servicii.
Suportul teoretic al lucrarii ce vizeaza explorarea tehnicilor si strategiilor digitale esentiale in compozitia icono-textuala a afisului publicitar cu ajutorul programelor Adobe Photoshop sau Illustrator este parcurs mai apoi, intr-un mod aplicativ, prin realizarea unui afis.
Actualitatea temei studiate. in societatea contemporana, afisul publicitar, fie el comercial sau cultural, traditionalist sau menit sa socheze este mai mult decat prezent. La tot pasul suntem bombardati de mesaje publicitare care incearca sa ne convinga de faptul ca un produs sau serviciu este mai bun decat altul. Desi afisul a fost creat pentru a se identifica cu un instrument al comunicarii, avand drept scop vanzarea unui produs sau al unei idei, el poate fi analizat si dintr-o perspectiva artistica. Astfel ca, in elaborarea unui afis, creatorii oscileaza intre viziunea artistica si cea comerciala. Este uluitor cum inteligenta, imaginatia, creativitatea si ratiunea pot ajunge sa conlucreze astfel incat, in final, sa transforme un simplu produs intr-o adevarata bijuterie.
De asemenea, se stie ca in procesul de creatie, calculatorul este un instrument informatic care si-a pus substantial amprenta, astfel incat ideile prind forme vizuale care fascineaza si seduc pe oricine.
Scopul si obiectivele lucrarii. Prin lucrarea de fata ne-am propus sa decelam rolul esential jucat de principiile de baza ale designului computerizat, precum si relatia stransa care trebuie sa existe intre cele doua componente esentiale care compun un afis publicitar, textul si imaginea, astfel incat campania publicitara de promovare a unui produs sau serviciu sa aiba parte de un real succes. Pentru aceasta, in primele capitole am evidentiat o parte din principalele concepte si notiuni teoretice (formele, componentele, structura afisului publicitar etc.), urmand ca. in capitolul al treilea, sa realizam un iconotext publicitar care sa contina toate elementele de creatie necesare in vederea constituirii unui afis publicitar.
Suportul teoretico-stiintific. Baza teoretica a lucrarii de fata este constituita din studii si materiale de valoare stiintifica in domeniu, metodele de abordare a continutului lucrarii fiind analiza, cercetarea si sinteza.
CAPITOLUL I
PUBLICITATEA
1.1. Definitie. Delimitari conceptuale
Sfera publicitatii cuprinde o paleta larga de termeni (publicitate, reclama, advertising, publicity). Acestor termeni, de-a lungul timpului, li s-au atribuit numeroase definitii, provocand uneori si diverse confuzii. Definirea conceptului de publicitate a fost o preocupare pentru multi teoreticieni care au abordat termenul din diverse perspective (psihologice, sociologice, economice etc).
Macmillan Dictionary of Marketing and Advertising, unul dintre cele mai cunoscute dictionare de specialitate, defineste publicitatea, in sens de advertising, ca fiind ,,stiinta, afacerea sau profesia cresterii si diseminarii mesajelor (reclamelor), o institutie sociala care afecteaza viata de zi cu zi a fiecarui individ, o forta care modeleaza cultura de masa, o componenta a activitatii de marketing sau o sursa de informare despre produse, servicii, evenimente, indivizi sau institutii (companii)". 
Un cunoscut expert in publicitate, David Ogilvy afirma ca ,,publicitatea nu este o arta, ci un mijloc de informare" . Un alt autor, Jean Pierre Marhuenda atribuie termenului urmatoarea definitie: ,,Publicitatea este o comunicare de masa facuta de cei care cumpara un spatiu, mai ales in mass-media, pentru a-si difuza propriile mesaje promotionale. Aceste mesaje promotionale sunt in general elaborate de o agentie de consiliere in publicitate sau in comunicare". 
Alti autori definesc publicitatea ca ,,proces comunicational care urmareste sa influenteze cunostinte, opinii, atitudini si/sau comportamentul fata de produse, servicii, companii, marci sau idei. Publicitatea utilizeaza mijloace specifice si este distribuita prin intermediul media". 
Termenul anglo-saxon, publicity reprezinta ,,orice tip de expunere in canalele media a marcilor, produselor/serviciilor sau factorilor de decizie ai unei companii. Ea consta in oferirea de informatii catre media de informare in speranta ca acestea vor fi apreciate ca avand valoare de stiri si, astfel, vor fi publicate fara a mai fi nevoie sa fie platite de catre entitatea care le lanseaza". 
Examinand definitiile de mai sus, decelam ca in cazul limbii romane, conceptul de publicitate inglobeaza atat activitati care promoveaza imaginea unui produs sau serviciu, cat si a unui individ, a unui grup sau a unei organizatii. In acest sens, teoreticienii au considerat necesar a se face distinctia intre publicitate si reclama.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici si Strategii Digitale.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!