Teme Biblice in Lumina Cercetarilor Stiintifice Actuale

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I:VIZIUNEA STIINTIFICA SI RELIGIOASA IN PRIVINTA CREARII LUMII 4
1. Creatia lumii in Vechiul si Noul testament 4
2. Creatia lumii la Sfintii Parinti 9
3. Aparitia lumii in viziunea stiintifica 18
CAPITOLUL II:OMUL - CUNUNA CREATIEI 29
1. Crearea speciala a lumii. Logosul Creator 29
2. Evolutionismul speciilor 32
3. Omul - rezultat al evolutiei naturale 46
4. Evolutionism sau Creatie? 55
CAPITOLUL III:PUNCTE COMUNE INTRE STIINTA SI RELIGIE 60
1. Originea lumii 60
2. Originea omului 67
3. Cadrul natural al Creatiei 78
CONCLUZII 87
BIBLIOGRAFIE 90


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Actul creatiei, in mod fundamental implica necesitatea unui sens profund. Este un sens semnificativ care va strabate intreaga istorie a creatiei. Faptul ca apartinem creatiei ne impune o suma de intrebari asupra sensului existentei noastre, a devenirii noastre in istorie, dar si a devenirii cosmosului in care traim. Creatia presupune o legatura intrinseca intre Creator si lume, iar sensul veritabil al creatiei nu se poate implini intr-o maniera autonoma. Creatia nu-si poate gasi adevarata ei vocatie decat in Creatorul ei. Viziunea inradacinata in gandirea biblica si patristica a fost perturbata in Occident, unde, de-a lungul vremii Biserica romano-catolica a incercat sa adapteze credinta crestina la diferite sisteme de gandire. Din acest motiv au aparut si discrepante intre Biserica si stiintele naturale. O asemenea teologie a creatiei, care nu se inradacineaza in Revelatie este sortita esecului si nu are cum sa descopere sensul creatiei. 
Eroarea metodologiei occidentale este recunoscuta chiar de catre un teolog catolic: "Nu a trecut mult timp de cand Biserica romano-catolica respingea in mod curent transformismul, din motive teologice si in zilele noastre atitudinea este aceeasi, dar cand Evangheliei i se cer solutii la probleme politice, economice sau sociale. Din aceasta perspectiva oricine poate folosi Evanghelia pentru a-si justifica propriile idei, cel mai adesea, acelea ale mediului social din care face parte. In aceste conditii credinta devine o ideologie, una printre multe altele. Daca crestinii, neavand constiinta sensului creatiei, insista sa ceara Evangheliei un limbaj politic sau economic, un limbaj cultural sau social si cu o motivatie mai puternica, un limbaj stiintific, vor adanci confuzia pe care noi o traim deja". 1
O teologie a creatiei din perspectiva ortodoxa se va baza pe o hermeneutica biblica si patristica, asumata in duhul Parintilor. Nu ni se cere atat o acomodare a Sfintei Scripturi cu ultimele rezultate ale stiintei, cat un efort de curatire a mintii pentru a putea fi in directa continuitate cu duhul Parintilor. Nu e nevoie de o ajustare a mintii noastre la exigentele veacului acestuia, ci de osteneala dobandirii mintii lui Hristos. Nu ne putem apropia in stare de necuratie de dumnezeiestile Scripturi. 
Doar o minte supusa metanoiei, prefacuta prin Duhul Sfant are accesul la vederea duhovniceasca a lumii. Numai cei obisnuiti sa aiba mintea lui Hristos se pot impartasi de adancimea tainelor creatiei.
CAPITOLUL I
VIZIUNEA STIINTIFICA SI RELIGIOASA IN PRIVINTA CREARII LUMII
1. Creatia lumii in Vechiul si Noul testament
Este unanim recunoscut de biblisti ca exista doua referate ale creatiei, respectiv Geneza 1-2,3 si Geneza 2,4/5-3,24. Acestea insa nu dauneaza unitatii Bibliei, unitatii de sens a relatarii creatiei, sensul acestei fiind acela ca lumea si omul isi au originea in Dumnezeu. 
Potrivit primei relatari, creatia este impartita in sapte unitati distincte, fiecare fiind marcata ca o "zi". Ceea ce il face pe N. M. Samuelson sa remarce faptul ca numirea de zi este conventionala, fiind mai degraba vorba de unitati este analiza textuala a textului ebraic. El spune ca nu este vorba de faptul ca naratiunea biblica nu exprima timpul, ci ca o face folosindu-se de context sau de anumite adverbe de timp specifice, care insa lipsesc din relatarea creatiei. Verbele in acest text apar la infinitiv, participiu si perfect compus. Mai mult, imperfectul si perfectul se folosesc cateodata de conjunctia "waw" (?), si este recunoscut in general de catre specialistii in ebraica biblica, ca folosirea consecutiva a conjunctiei "waw" modifica sensul verbului. Viziunea standard este ca atunci cand un verb la imperfect este folosit cu "waw" functioneaza ca perfect, si invers, cand un verb la perfect este folosit cu "waw" functioneaza ca imperfect. Ca perfectul/ imperfectul este folosit cu conjunctia "waw" sugereaza ca aceasta folosire a verbului vrea sa exprime ceva diferit decat ar exprima-o actiunea la imperfect/perfect. Samuelson sugereaza urmatoarele sensuri ale formelor verbului: in general, ceea ce aceste verbe exprima este un proces orientat spre sfarsit. Perfectul exprima un act stabil - o forma de actiune care este constanta si nu se schimba, si invers, imperfectul exprima o actiune dinamica - o forma de actiune care e in schimbare. In ambele cazuri, ceea ce defineste caracterul actiunii este sfarsitul ei. In unele cazuri sfarsitul este finit, in altele infinit. Samuelson propune urmatoare concluzie: in cazul in care verbul nu are conjunctia "waw", el exprima o miscare indreptata spre un sfarsit finit, si invers, cand verbul este insotit de conjunctia "waw" exprima o miscare intr-o directie infinita.


Fisiere in arhiva (1):

  • Teme Biblice in Lumina Cercetarilor Stiintifice Actuale.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!