Turbomotoare Pentru Vehicule Grele de Transport

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL 1
Aparitia si dezvoltarea turbomotoarelor cu gaze pentru transport pag. 2
CAPITOLUL 2
Cicluri termodinamice ale TMG pentru transport terestru pag. 9
CAPITOLUL 3
Turbomotoare cu gaze pentru propulsia vehiculelor grele 
3.1. TMG pentru propulsia autocamioanelor pag. 15
3.2. TMG pentru propulsia tractoarelor pag. 20
3.3. TMG pentru propulsia vehiculelor militare pag. 22
CAPITOLUL 4
Noutati si tendinte in propulsia cu TMG a vehiculelor grele pag. 26
Vehicule hibride cu TMG Capstone pag. 26
Ciclul DCGT pag. 30
SCHEMA BLOC A FUNCTIONARII MOTORULUI pag. 32
SCHEMA PROPULSIEI HIBRIDE pag. 32


Extras din disertatie Cum descarc?

Primele realizari in domenul turbomotoarelor cu gaze pentru transport au fost facute in domeniul aviatiei. anii 1939-1940, in Germania de P. Ohein in 1934 si in Anglia de F.Whitle in 1936. Acestea constituit principalul impuls care a determinat realizarea de turbomotoare de tractiune si in celelalte domenii: feroviar, naval si auto.cand au fost cu gaze cu ardere la presiune constanta 
Primele turbomotoare de aviatie operationale au fost turboreactoarele, utilizate de catre germani si englezi spre sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial (1944 - 1945). Trebuie sa mentionam ca, in paralel, firmele BMW si JUNKERS-JUMO au inceput programe de dezvoltare pentru turbopropulsoare. Dupa 1945, odata cu realizarea primelor turbopropulsoare, s-au facut si primele incercari de utilizare a recuperatoarelor pe acestea. In acest sens, cea mai cunoscuta realizare a vremii este turbopropulsorul BRISTOL THESEUS, care era deja realizat in anul 1945. Motorul dezvolta la sol o putere de 2350 CP pentru o greutate proprie de 1045 Kg (ceea ce reprezenta o greutate specifica de 0,45 Kg / CP - comparabila cu cele mai bune motoare cu piston). La altitudinea de 12000 m, motorul dezvolta o putere de 810 CP, insa consumul specific era de 0,210 Kg / CP.
In paralel, se desfasurau programe pentru realizarea de turbomotoare destinate transportului terestru (feroviar) si naval. In acest sens poate fi citat motorul de locomotiva Brown - Bowery de 2500 CP, aparut in anul 1941. In perioada 1949 - 1972 au fost puse in circulatie peste 100 de trenuri tractate de locomotive cu turbine cu gaze, in Franta, Anglia, U.S.A. si Cehoslovacia (un singur exemplar experimental). Dintre locomotivele realizate merita a fi mentionate in primul rand locomotiva franceza utilizata la tractarea trenului TGV 101 care atins in anul 1987 viteza de 318 km/h (record mondial la acea data) si locomotiva americana a companiei UNION PACIFIC cu o putere de 8500 CP, care era capabila sa tracteze cu viteza de 11 km/h un tren format din 735 de vagoane in lungime de 16 km.
De asemenea, in domeniul propulsiei navale, apare grupul THOMSON - HOUSTON de 1200 CP, care urma sa lucreze in paralel cu trei motoare Diesel de 900 KW, pentru propulsia tancului petrolier "AURIS " (Anglo Saxon Petroleum Co. Ltd.). Proiectarea acestui turbomotor incepe in 1936, motorul fiind de asemenea dotat cu recuperator. Ulterior, pe tancurile petroliere din clasa AURIS, s-a renuntat la motoarele cu piston, propulsia urnind a fi asigurata numai de catre motoare cu turbina.
Primele aplicatii vizau marina militara, in special navele rapide cu tonaj redus, cu durata scurta de actiune si autonomie limitata. In cazul navelor militare de croaziera de tonaj mediu, turbomotoarele cu gaze au fost folosite la inceput in paralel cu motoarele Diesel (motoare de croaziera) in calitate de motoare "booster" (de supraputere) pentru situatiile speciale de exploatare. In paralel cu turbomotoarele navale militare, s-au dezvoltat si turbomotoare pentru nave comerciale. 
Din 1949, turbomotoarele cu gaze s-au impus ca motor de baza pentru navele militare de tonaj mic si mijlociu (100 - 15000 tone deplasament). Ca exemplu pot fi citate urmatoarele nave : 
- Fregatele de tip TARANTUL ( URSS ), deplasament 660 t, sistem de propulsie numai cu turbine (2x12000 + 2x32000 = 88000 CP) si care se afla si in dotarea marinei noastre.
- Vedeta torpiloare SPICA (Suedia), deplasament 190 t, sistem de propulsie format din trei TMG BRISTOL SYDLEY MARIN (3x4300 = 13200 CP). 
- Fregata purtatoare de rachete BEZUKOREZNII (URSS), deplasament 3100 t, propulsata numai cu TMG (2x55000 + 2x14000 = 138000 CP). 
- Fregata HMS BRAVE (Anglia), dotata cu motoare Diesel si doua TMG ROLLS-ROYCE SPEY in varianta navala de circa 30000 CP.
Pe aceste nave, motoarele Diesel si TMG de putere mica sunt folosite ca motoare de croaziera, iar TMG de putere mare - ca motoare ,,booster", fiind utilizate numai in conditii de lupta. Majoritatea TMG utilizate pe navele militare sunt motoare ce deriva din motoarele de aviatie, care au un circuit gazodinamic simplu, camere de ardere cu flux direct.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turbomotoare Pentru Vehicule Grele de Transport.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!