Cuprins
- Abstract 2
- Introducere 3
- Partea I: Stadiul actual al cunoaşterii pe plan naţional şi internaţional 4
- 1.1. Turismul – Fenomen economico – social 4
- 1.2. Concepte şi definiţii specifice activităţii de turism 4
- 1.3. Turismul – un fenomen cu abordare multifuncţională 5
- 1.4. Forme de turism – clasificare şi particularităţi 6
- 1.5. Motivaţia turistică 8
- Partea a-II-a: Situaţia privind stadiul actual din România 11
- 2.1. Servicii turistice 11
- 2.2. Modalităţi de clasificare a serviciilor turistice 11
- 2.3. Managementul organizațiilor hoteliere. Funcțiile managementului hotelier 19
- Patrea a-III-a: Studiu de caz: Complexul Hotelier Bradul – Călimani și valorificarea potențialului turistic al Bazinului Dornei 24
- 3.1. Prezentarea generală a staţiunii montane Vatra Dornei 24
- 3.2. Prezentarea Complexului Bradul – Călimani 26
- 3.3 Analiza SWOT a ofertei turistice a staţiunii Vatra Dornei 27
- 3.4. Oferta de cazare a Complexului Bradul Călimani 28
- 3.5. Prezentarea cadrului natural pentru agrement 30
- 3.6. Descrierea ofertei de agrement din Vatra Dornei şi Bazinul Dornelor 32
- 3.6.2. PARAPANTĂ 33
- 3.6.3. MOUNTAIN BIKE 33
- 3.6.4. ECHITATIE 34
- 3.6.5. TIROLIANA 34
- 3.6.6. Programele de RIVER RAFTING ŞI PLUTĂRIT. Pe Bistriţa în jos 34
- 3.6.7. PLIMBĂRI CU ATV-URILE 35
- 3.6.8. SKI-UL CA FORMĂ DE AGREMENT ÎN VATRA DORNEI 35
- 3.6.9. PAINT BALL 37
- 3.6.10. POPICE ŞI BILIARD 37
- 3.6.11. DRUMEȚIE ÎN VATRA DORNEI 37
- Partea a-IV-a: Concluzii și sugestii 39
Extras din disertație
Abstract
Recreation is a basic component of tourism services, besides transportation, accommodation, food and beverage, because the recreation provides rest for tourists, contributing directly to the creation of a new life quality, and moreover responds to some specific needs and interests of the tourists and of organizers in this domain.
For these reasons, I have chose to discuss about the tourism field in general, and about one resort in particular, in order to highlight some specific features that we have as country, or better said, as a region.
To begin with, in the heart of Bucovina, a fairytale land lays a depression, called Dorna, another dream location for all of the tourists eager for a holiday of indulgence and delight according to the tradition established in this area long ago.
Among the many hotel complexes there is one very important for Vatra Dornei. The complex that I have referred to is the Calimani Resort which is aligned to the highest standards of the most demanding tourists.
This paper entitled “The Management of Calimani Resort and the Opportunities of the External Environment” is divided into 4 parts, having as the main objective to make capital of the tourism potential of Dorna Area, in relation to the external environment and trends of development.
The first part covers the current state of knowledge, nationally and internationally. In this area the tourism is described as a social and economic phenomenon, concepts are detailed regarding the tourism activities. Also, the tourism is observed as a multifunctional phenomenon and there are presented some forms of tourism, their classification and peculiar features.
The second part contains the current state of Romania regarding the tourism domain. Moreover, I mentioned here the well-known tourist services and the management applied in most Romanian resorts.
In the third part I conducted a case study entitled “ Calimani Resort and Opportunities of the Tourism in Dorna Area”. Here, apart from the general presentation of the mountain resort “Vatra Dornei” and of the complex mentioned earlier, I have described the local entertaining offers which represent the delight of tourist that come here and established a SWOT analyze for the resort studied.
In the last part, I have divided the main conclusions of this paper and I have outlined a number of suggestions that might improve the regional tourism. As a conclusion for the study, I have noticed that the most effective means of promoting tourism in general and in particular is the advertising done by tourist who have visited the area and were satisfied with both the sights and the quality of services they received.
Finally, note that tourism is a social branch with economic influences that has a great gift of indulging the human mind and spirit, and last but least, of bringing a smile on people’s faces.
Introducere
Recreerea este o componentă de bază a serviciilor de turism, pe lângă transport, cazare, alimente şi băuturi, pentru că prin acestea se asigură odihna turiștilor, contribuind direct la crearea unui trai mai bun, şi în plus răspunde unor nevoi specifice şi interese ale părților angrenate în acest domeniu.
Din aceste motive, am ales a discuta despre domeniul turismului, în general, şi despre o staţiune, amănunțit, în scopul de a evidenţia anumite caracteristici pe care le avem ca ţară, sau mai bine spus, ca regiune.
Pentru început, în inima Bucovinei, într-un tărâm de basm este localizată o depresiune, numită Vatra Dornei, o altă destinație de vis pentru toți turiștii dornici de o vacanță de privilegii şi încântare conform tradiției stabilite în acestă zonă cu mult timp în urmă.
Printre multitudinea complexurilor hoteliere, există unul foarte important pentru Vatra Dornei. În această lucrare am făcut referire la Complexul Bradul Călimani, care este aliniat la cele mai înalte standarde ce alimentează exigențele turiștilor.
Această lucrare intitulată " Managementu Complexului Hotelier Bradul Călimani și exploatarea potențialului turistic al destinației turistice Vatra Dornei" este împărţită în 4 părți, având ca obiectiv principal de a aduce venituri, utilizând potenţialul turistic al zonei Vatra Dornei, în ceea ce priveşte mediul extern şi tendinţele de dezvoltare.
Prima parte se referă la stadiul actual al cunoştinţelor, la nivel naţional şi internaţional. În acest domeniu, turismul este descris ca un fenomen social şi economic, conceptele fiind detaliate cu privire la activităţile de turism. De asemenea, turismul este un fenomen multifuncţional, și acolo sunt prezentate unele forme de turism, clasificarea şi caracteristicile particulare.
A doua parte cuprinde starea actuală din România în ceea ce priveşte domeniul turismului. Mai mult decât atât, am menţionat aici servicii turistice bine-cunoscute, precum şi managementul aplicat în majoritatea coplexurilor românești.
În a treia parte am realizat un studiu de caz intitulat "Complexul Hotelier Bradul – Călimani și valorificarea potențialului turistic al Bazinului Dornei". Aici, în afară de prezentarea generală a staţiunii montane "Vatra Dornei" şi a complexului menţionat mai devreme, am descris ofertele locale de divertisment, care reprezintă un deliciu turistic din această zonă şi am realizat o analiză SWOT pentru staţiunea studiată.
În ultima parte, am împărţit principalele concluzii ale acestei lucrări şi am subliniat o serie de sugestii care ar putea îmbunătăţi turismului regional. Ca o concluzie al studiu, am observat că cele mai eficiente mijloace de promovare a turismului în general şi în particular, se face prin publicitatea făcută de turiști care au vizitat zona și au fost mulțumiți atât cu priveliștea cât și cu calitarea serviciilor pe care le-au primit.
În cele din urmă, se observă că turismul este o ramură socială, cu influenţe economice care aduce o mare ofrandă minții și spiritului uman, și nu în ultimul rând, de a aduce un zâmbet pe feţele oamenilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Valorificarea Potentialului Turistic al Bazinului Dornelor.doc