Valorificarea Superioara a Potentialului Turistic al Dunarii

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I 05
1.1. Continutul conceptului de turism 05
1.2. Structura ciclului de viata a produsului 10
1.3. Tipuri de strategii de lansare 10
1.4. Tipuri de strategii de marketing in turism 13
CAPITOLUL II 21
2.1. Obiectivele promovarii 21
2.2. Rolul informarii in promovarea turismului 21
2.3. Formele promovarii 21
CAPITOLUL III 35
3.1 Asezare, limite 35
3.2 Relieful 43
3.4. Potentialul turistic al apelor 47
3.5.Vegetatia si fauna 47
CAPITOLUL IV 53
4.1. Activitatile turistice 53
4.2. Potentialul turistic antropic 53
4.3. Infrasctructura turistica 61
4.4. Tipuri de turism posibil de practicat pe teritoriul parcului 62
CONCLUZII 65
BIBLIOGRAFIE 67


Extras din disertatie Cum descarc?

REZUMAT
Cuvinte cheie -valorificare, eficienta, produs turistic, oferta turistica, marketing turistic, pozitionare, promovare
Lucrarea de licenta VALORIFICAREA SUPERIOARA A POTENTIALUI TURISTIC AL DUNARII aduce prin prezentarea efectuata realul potential pe care il aduce fluviul in contextul unei dezvoltarii durabile si care prin frumusetea si structura acestuia sa contribuie in mod eficient la acstivitati de prestatii turistice cu un real aport la viata socio-economica a comunitatilor riverane .
Totodata lucrarea prezinta flora si fauna de exceptie a unui parc National Portile de Fier care odata cu ilustrarea si a unor obiceiuri si traditii zonale sa complineasca un produs turistic care sa penetreze pa piata internationala cu o cota de piata care sa confirme reputatia marelui fluviu. 
CAPITOLUL I
1.1. Continutul conceptului de turism
Termenul de turism are un continut cat se poate de complex, specialistii atribuindu-i sensuri diferite.
Plecandu-se de la originea sa ( de la cuvintele latinesti turnare - a se intoarce si turnus - miscare circulara), termenul desemneaza o calatorie ( deplasare circulara a oamenilor) cu intoarcere in punctul de plecare, aceasta regasindu-se in majoritatea limbilor de larga circulatie ( in franceza - tourisme, in germana - tourismus, in engleza tourism, in italiana - tourismo, etc.)
Inca din anul 1942 acesta a fost definit ca fiind ,, ansamblul relatiilor si faptelor constituite prin deplasarea si sejurul persoanelor in afara locului lor obisnuit de rezidenta, fara ca acestea sa fie motivate de o activitate lucrativa oarecare.
1) Motivul sejurului este un criteriu care conduce la structurarea calatoriilor dintr-o localitate sau tara in doua mari categorii : cei care intra si cei acre nu intra in categoria turistilor.
a) Nu fac parte din categoria turistilor urmatoarele tipuri de calatori: lucratorii veniti din afara, imigrantii temporari sau permanenti, nomazii, pasageri in tranzit, refugiatii, membrii fortelor armate, reprezentanti consulari, diplomatii, etc.
b) Fac parte din categoria turistilor toate persoanele care calatoresc intr-o 
serie de scopuri, cum ar fi : petrecera timpului liber, recreere, sport, misiuni, mitinguri, congrese, studii, vizitarea rudelor si a prietenilor, realizarea de tratamente medicale, pelerinaje religioase, etc.
In randul turistilor unei tari sunt inclusi : strainii nonrezidenti, nationalii rezidenti din afara , membrii echipajelor mijloacelor de transport straine aflate in reparatii sau in escala care apeleaza la serviciile de cazare-masa din acea tara, precum si vizitatorii de scurta durata.
Organizatia Mondiala de Turism a propus clasificarea diferitelo tipuri de voiaj, pe seama acestiu criteriu, in sase grupe :
1) timp liber, odihna, vacanta
2) vizitarea rudelor si a prietenilor
3) afaceri si motive profesionale
4) tratament medical
5) pelerinaje-motive religioase
6) akte cauze.
In 1968, acceasi Organizatie Mondiala a Turismului a propus incadrarea turistilor in urmatoarele trei categorii :
a) Turisti propriu-zisi ( adevarati), care calatoresc, in timpul liber, de placere;
b)Turisti de afaceri, carora le sunt asimilati parlamentarii, delegatiile oficiale si toate celelalte persoane care calatoresc in scopuri profesionale:
c)Alti turisti, incluzand studentii straini, pelerinii, misionarii, persoanele aflate la cura, participantii la funerali; 
2) Durata sejurului ( criteriul cazarii peste noapte) serveste la identificarea altor doua categorii de vizitatori:
a) excursionistii ( vizitatorii de o zi), care nu-si petrec noaptea in localitatea sau tara respectiva.
b) turistii care vor ramane cel putin o noapte
Maximum de timp pe care o persoana il poate petrece intr-o tara pentru a putea fi considerat vizitator este de un an.
Conferinta Organizatie Mondiala de Turism ( OMT) de la Ottawa din iulie 1991 a redefinit turismul, precizand ca acest termen desemneaza activitatile angajate de persoane in cursul voiajelor sau sejurului lor in locuri situate in afara mediului rezidential pentru o perioda de peste 24 de ore sau de cel putin o noapte, fara a depasi un an, in vederea petrecerii timpului liber, pentru afaceri sau pentru alte motive adica in alte scopuri decat prestarea unei alte activitati remunerate in locul vizat.
In baza recomandarilor acestei conferinte, distingem :
1) turism intern, realizat de rezidentii unei tari care viziteaza prpria lor tara:
2) turism receptor, cand nerezidentii unei tari viziteaza o tara:
3) turism emitent, intalnit atunci cand rezidentii unei tari viziteaza o alta tara;
Acestor trei forme li se pot asocia late trei:
1) turism interior, cuprinzand turismul intern si cel receptor;
2) turismul national, care include turismul intern si cel emitent;
3) turismul international, constituit din turismul receptor si emitent.
In afara termenului de turism, limbajul curent si cel de specialitate utilizeaza si altii, avand un continut, la prima vedere, asemanator, cum ar fi cei de : recreere, calatorie, vizita, excursie etc.
Prin recreere se intelege tot ceea ce un individ intreprinde in timpul lui liber pentru revitalizare.
Calatoria este o notiune care presupune deplasarea unei persoane, cu sau fara un vehicol, intre cel putin doua puncte situate in locuri diferite, cel care o efectuiaza purtand denumirea de calator.
Vizita este notiunea cu intelesul cel mai apropiat de turism, indicand orice calatorie care se face in unul din cele sase motive enumerate mai inainte, autorul ei fiind vizitatorul.
Excursia este o vizita avand durata de cel putin o zi, in timp ce turismul este o vizita in care persoana petrece cel putin o noapte intr-un loc special de gazduire situat in locul vizitat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Valorificarea Superioara a Potentialului Turistic al Dunarii.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!