Abilități de Comunicare

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 77 în total
Cuvinte : 26163
Mărime: 566.64KB (arhivat)
Publicat de: Marcheta Vișan
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Introducere 5
  2. Capitolul 1. Suntem înzestraţi încă de la naştere 6
  3. 1.1 Liberul arbitru 6
  4. 1.2 Legile sau principiile naturale 8
  5. 1.3 Omul are patru tipuri de inteligenţă 10
  6. Capitolul 2. Cunoaşterea de sine şi controlul asupra
  7. comportamentului nostru 14
  8. 2.1 Cum să ne cunoaştem şi să comunicăm mai bine
  9. 2.1.1 Analiza tranzacţională 14
  10. 2.1.2 Stările eului 16
  11. 2.1.3 Stroke 23
  12. 2.1.4 PNL (Programarea Neurolingvistică) 26
  13. 2.2 Comunicarea nonverbală; Cum ne controlăm emoţiile.
  14. 2.2.1 Limbajul trupului 29
  15. 2.2.2 Gesturi care ne trădează 33
  16. 2.2.3 Cum ne influenţează emoţiile 35
  17. 2.3 Relaţiile interpersonale (Cum să ne comportăm cu interlocutorul)
  18. 2.3.1 Ce ar trebui să facem în relaţia cu interlocutorul 38
  19. 2.3.2 Abilităţi de ascultare 43
  20. Capitolul 3. Abilităţi de comunicare în afaceri 45
  21. 3.1 Cum ne modelăm comportamentul
  22. 3.1.1 Condiţii esenţiale şi strategii mentale ale reuşitei 45
  23. Capitolul 4.
  24. 4.1 Studiu de caz 51
  25. 4.2 Concluzii 77
  26. Bibliografie 79

Extras din licență

INTRODUCERE

Prezenta lucrare cuprinde importante noţiuni referitoare la abilităţile şi comportamentul uman în practica de comunicare, atât în viaţa de zi cu zi cât şi în domeniul afacerilor.

Am ales această temă deoarece consider că abilităţile de comunicare şi comportamnetul nostru în societate sunt destul de importante, iar uneori acestea pot juca un rol foarte important în viaţa şi/sau cariera noastră, mai ales dacă ne alegem o profesie unde avem de a face cu oamenii. Oameni de diferite „talii” care în mod subtil şi chiar obligatoriu „cer” o anumită conduită.

În această lucrare am pus accent pe comportamentul şi abilităţile de comunicare ale oamenilor în diferite ipostaze. E bine să ştim să ne controlăm emoţiile si defectele comportamentului atât în faţa obstacolelor cotidiene şi cu atât mai mult celor din viaţa noastră profesională.

În plus un detaliu foarte important şi cunoscut, însă nu şi practicat foarte des, este acela de a învaţa să-i ascultăm pe cei din faţa noastră. Relaţia interpersonală devine bine funcţionabilă atunci când noi înşine suntem dispuşi să ne schimbăm şi să ne adaptăm la orice şi mai mult decât atât după cum spunea marele Gandhi: „Trebuie să devenim noi înşine întruchiparea schimbării pe care o căutăm în lume”.

Cred că oamenii ar trebui să ţină cont în ceea ce priveşte comportamentul lor în societate, la fel de mult ca şi cel faţă de oamenii pe care îi întălnim zi de zi şi nu numai. Oamenii sunt fiinţe complicate şi chiar dacă unii nu adoptă un comportament adecvat, îl cer altora. Pe de altă parte ţine şi de noi ca persoană cum vrem să fim priviţi şi cum vrem să-şi amintească de noi oamenii, într-un mod pozitiv sau negativ. Prima impresie ne poate deschide sau nu urmatoarea „uşă” spre orice alegere care vrem să o facem.

Ultimul capitol cuprinde abilităţi de comunicare în domeniul afacerilor şi am încercat să evidenţiez strategii si condiţii esenţiale în reuşita acestora. Acest capitol este mai bine aprofundat de ceea ce urmează, adică studiul de caz care a fost efectuat în Banca Sigma.

Capitolul I

Suntem înzestraţi încă de la naştere

„Toţi copiii se nasc genii;

la fiecare 10.000 de nou-născuţi,

9.999 işi pierd rapid geniu,

din cauza neglijenţei sau indiferenţei adulţilor.”

– RICHARD BUKMINSTER FULLER

„Puterea de a ne descoperi vocea este dată de potenţialul pe care l-am moştenit atunci când ne-am născut. Când am venit pe lume, am adus cu noi germenii măreţiei, latenţi şi nedezvoltaţi. La naştere ni s-au oferit haruri fabuloase – talente, capacităţi, calităţi absolut unice, inteligente, ocazii favorabile – daruri care de cele mai multe ori ramân închise şi nu vor fi niciodată folosite in viată, excepţie făcând oamenii care iau în mod conştient decizia de a le „deschide” si de a le valorifica. În virtutea acestor daruri, potenţialul fiecărui om este fenomenal, infinit chiar. Practic niciunul dintre noi nu are nici cea mai vagă idee de ce este în stare o fiinţă umană. Chiar dacă un nou-născut este cea mai dependentă creatură din univers, după numai câţiva ani, el devine cel mai puternic din întregul univers. Cu cât ne folosim mai mult şi ne perfecţionăm talentele pe care le avem în prezent, cu atât ne sunt date mai multe talente si capacităţile noastre cresc tot mai mult”.

1.1 Liberul arbitru

„Istoria omului liber nu este niciodată scrisă la întâmplare,

ci cu bună ştiinţă şi intenţie

intenţia sa şi a nimănui altcuiva.”

– DWIGHT D. EISENHOWER

Totalitatea calităţilor umane are capacitatea de a imprima o direcţie vieţii noastre. Noi oamenii facem alegeri bazându-ne pe un sistem de valori, de aceea acţionăm, în timp ce animalele reacţionează. Deoarece această capacitate permite valorificarea tuturor celorlalte daruri înzestrate exercitând o influenţă asupra lumii înconjurătoare, se dezvoltă puterea noastră de alege direcţia vieţii noastre, ne permite să ne reinventăm, să ne schimbăm viitorul. Este darul care ne permite să ne ridicăm viaţa la niveluri tot mai înalte.

„Liberul arbitru se referă la libertatea de a decide ce vrem să facem cu viaţa noastră. Divinitatea ne-a înzestrat cu acest dar. Însă această libertate nu este absolută. Cum nici în societate nu dispunem de o libertate fără limite. Trebuie ca prin actele noastre să nu lezăm libertatea celorlalţi. Altfel spus, beneficiem de o libertate limitată de respectarea anumitor reguli, pe care le-a stabilit societatea. Pentru că societatea trebuie să funcţioneze ca un tot organic, ca un sistem.”

Puterea de a alege nu ne face să fim doar un produs al trecutului nostru sau al genelor pe care le-am moştenit şi niciun efect al modului în care oamenii din jur ne tratează. Noi singuri ne determinăm soarta prin deciziile pe care le luăm.

Spaţiul este foarte important, el este mare atunci când oemenii cresc într-o atmosferă de dragoste necondiţionată manifestată într-un mediu familial de sprijin şi încurajare. Pentru alţii însa, datorită diverselor influenţe genetice si a influenţelor mediului înconjurător, spaţiul poate fi extrem de mic. Esenţial este însă că şi în acest caz există un răstimp şi că ocazia de a mări acest răstimp există atunci când îl utilizăm optim. Unii oameni, care în virtutea înzestrării genetice au un spaţiu foarte mare, aleg uneori să se închidă în sine atunci când sunt puşi în faţa unor împrejurări potrivnice, reducând astfel dimensiunea spaţiului care separă stimulul de răspuns.

„Între stimul şi răspuns există un spaţiu temporal. În acest spaţiu se manifestă libertatea şi puterea de a alege răspunsul. Dezvoltarea şi fericirea noastra depind de aceste alegeri pe care le facem.Controversatul doctor psihiatru R.D. Laing a sintetizat foarte bine modul în care neconştientizarea faptului că avem la dispoziţie acest spaţiu ne anulează abilitatea de a ne schimba. Oamenii sunt singurele fiinţe înzestrate cu, conştiinţa de sine: Gama lucrurilor la care ne gândim şi pe care le facem este limitată, de ceea ce nu reuşim să observăm. Şi pentru că nu reuşim să observăm, sunt prea puţine lucrurile pe care le putem face pentru a ne schimba, până în momentul în care ne dăm seama cât de mult ne modelează gândurile şi acţiunile faptul că nu reuşim să observăm.”

Preview document

Abilități de Comunicare - Pagina 1
Abilități de Comunicare - Pagina 2
Abilități de Comunicare - Pagina 3
Abilități de Comunicare - Pagina 4
Abilități de Comunicare - Pagina 5
Abilități de Comunicare - Pagina 6
Abilități de Comunicare - Pagina 7
Abilități de Comunicare - Pagina 8
Abilități de Comunicare - Pagina 9
Abilități de Comunicare - Pagina 10
Abilități de Comunicare - Pagina 11
Abilități de Comunicare - Pagina 12
Abilități de Comunicare - Pagina 13
Abilități de Comunicare - Pagina 14
Abilități de Comunicare - Pagina 15
Abilități de Comunicare - Pagina 16
Abilități de Comunicare - Pagina 17
Abilități de Comunicare - Pagina 18
Abilități de Comunicare - Pagina 19
Abilități de Comunicare - Pagina 20
Abilități de Comunicare - Pagina 21
Abilități de Comunicare - Pagina 22
Abilități de Comunicare - Pagina 23
Abilități de Comunicare - Pagina 24
Abilități de Comunicare - Pagina 25
Abilități de Comunicare - Pagina 26
Abilități de Comunicare - Pagina 27
Abilități de Comunicare - Pagina 28
Abilități de Comunicare - Pagina 29
Abilități de Comunicare - Pagina 30
Abilități de Comunicare - Pagina 31
Abilități de Comunicare - Pagina 32
Abilități de Comunicare - Pagina 33
Abilități de Comunicare - Pagina 34
Abilități de Comunicare - Pagina 35
Abilități de Comunicare - Pagina 36
Abilități de Comunicare - Pagina 37
Abilități de Comunicare - Pagina 38
Abilități de Comunicare - Pagina 39
Abilități de Comunicare - Pagina 40
Abilități de Comunicare - Pagina 41
Abilități de Comunicare - Pagina 42
Abilități de Comunicare - Pagina 43
Abilități de Comunicare - Pagina 44
Abilități de Comunicare - Pagina 45
Abilități de Comunicare - Pagina 46
Abilități de Comunicare - Pagina 47
Abilități de Comunicare - Pagina 48
Abilități de Comunicare - Pagina 49
Abilități de Comunicare - Pagina 50
Abilități de Comunicare - Pagina 51
Abilități de Comunicare - Pagina 52
Abilități de Comunicare - Pagina 53
Abilități de Comunicare - Pagina 54
Abilități de Comunicare - Pagina 55
Abilități de Comunicare - Pagina 56
Abilități de Comunicare - Pagina 57
Abilități de Comunicare - Pagina 58
Abilități de Comunicare - Pagina 59
Abilități de Comunicare - Pagina 60
Abilități de Comunicare - Pagina 61
Abilități de Comunicare - Pagina 62
Abilități de Comunicare - Pagina 63
Abilități de Comunicare - Pagina 64
Abilități de Comunicare - Pagina 65
Abilități de Comunicare - Pagina 66
Abilități de Comunicare - Pagina 67
Abilități de Comunicare - Pagina 68
Abilități de Comunicare - Pagina 69
Abilități de Comunicare - Pagina 70
Abilități de Comunicare - Pagina 71
Abilități de Comunicare - Pagina 72
Abilități de Comunicare - Pagina 73
Abilități de Comunicare - Pagina 74
Abilități de Comunicare - Pagina 75
Abilități de Comunicare - Pagina 76
Abilități de Comunicare - Pagina 77

Conținut arhivă zip

  • Abilitati de Comunicare.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea eficientă a funcționarului public

INTRODUCERE În viaţa noastră de fiecare zi în mod direct sau indirect , intrăm în relaţii fireşti cu funcţionarul public , aflat în cele mai...

Comunicare interculturală - conviețuirea între români și rromi și impactul proiectelor destinate integrării sociale a minorității rrome

INTRODUCERE Ina Zoon, în lucrarea sa, ,, La periferia societǎţii. Romii şi serviciile publice în România" afirma cǎ: “Istoria ultimului secol şi...

Patologiile comunicării în organizația militară

INTRODUCERE Studiul comunicării în cadrul organizaţiilor a apărut din necesitatea normală de a obţine performanţă. A comunica poate însemna a...

Comunicarea Nonverbală

Introducere Comunicarea este procesul de transmitere si receptionare a mesajelor care pot fi procese mentale (concluzii, gânduri, decizii...

Relații publice militare

INTRODUCERE Activitatea de relaţii publice în armată constituie o funcţie distinctă a conducerii şi constă în stabilirea, menţinerea şi...

Analiza tranzacțională - stările eu-rilor

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Ce este analiza tranzacþionalã? Americanul Erik Berne a elaborat analiza tranzacţională. Ea permite analiza (adicã...

Comunicarea la nivelul unităților de pompieri

CAPITOLUL 1 COMUNICAREA – NOŢIUNI TEORETICE Comunicarea apare ca schimb de idei, opinii şi informaţii prin intermediul cuvintelor, gesturilor şi...

Negocierea

1. NEGOCIEREA. DEFINIRE ȘI CARACTERISTICI „Negocierea înseamnă să obții maximul de la oponentul tău.” Marvin Gaye Negocierea este omniprezentă...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de comunicare în vânzări

INTRODUCERE Comunicarea reprezintă unul dintre cele mai dificile aspecte ale muncii unui manager. Sursa majorităţii problemelor de comunicare o...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Studiu Privind Rolul Comunicării în Administrarea Afacerilor

Introducere Parte a activităţii umane zilnice, comunicarea este, indiscutabil, un element definitoriu pentru om ca şi fiinţă, dar şi ca specie....

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri. studiu de caz la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în trei capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Manifestarea abilitaților comunicative și adaptabilitatea la persoanele dependente de internet

Introducere Actualitatea temei de cercetare. Deşi Internetul a devenit una dintre cele mai importante resurse de informaţii, utilizarea...

Inteligența emoțională și abilitățile de comunicare la adolescenți

INTRODUCERE Actualitatea temei. Multitudinea semnalelor venite dinspre sfera macrosocială, de creştere a ratei criminalităţii printre...

Comunicare în Grup

Introducere „Oamenii comunica idei, gânduri, stari sufletesti atât la nivel personal cât si la nivel profesional. La nivel profesional,...

Negocierea - tipuri de negoaciere

CAPITOLUL 1 Natura Negocierii Obiective de performanta După studierea acestui capitol, veţi fi în măsura: - sa înţelegeţi principalele...

Ai nevoie de altceva?