Abordare Privind Cadrul Legislativ Aplicabil Finantarii Retelei de Drumuri din Comuna Chirpar, Judetul Sibiu

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
NECESITATE, INTRETINERE, FINANTARE, DEFINITII 1
1.1 Notiuni introductive 1
1.2 Intretinere 3
1.3 Caracteristici si aspecte generale despre drumuri 4
1.4 Cadrul legal 6
1.5 Suprafetele de teren aferente drumurilor publice 10
CAPITOLUL II
ADMINISTRAREA DRUMURILOR 13
2.1 Institutii si organe care asigura administrarea drumurilor 13
2.2 Administrarea drumurilor comunale si judetene 14
2.3 Cadrul legal al directiei judetene si comunale privind drumurile 15
CAPITOLUL III
ASPECTE JURIDICE PRIVIND FINANTAREA INVESTITIILOR DE CAPITAL PE SEGMENTUL DRUMURILOR 17
3.1 Norme legislative prin care se finanteaza lucrarile de reparatii
drumuri 17
3.2 Reteaua de drumuri din comuna Chirpar 18
3.3 Reteaua stradala localitatea Chirpar 21
3.4 Hotarari ale consiliului local Chirpar si ale primarului privind capitolul
reparatii - executie drumuri comunale 26
CAPITOLUL IV
STUDIU DE CAZ 28
4.1 Contractare material necesar pentru pietruirea drumurilor comunale 28
4.2 Contracte inchiriere utilaje pentru reabilitarea drumurilor si
strazilor comunale 30
CAPITOLUL V
RETEA STARADALA COMUNA CHIRPAR JUDETUL SIBIU 35
ANEXE 41
CONCLUZII 55
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul I
1.1 NOTIUNI INTRODUCTIVE
NECESITATE, INTRETINERE, FINANTARE. DEFINTII.
CARACTERISTICI SI ASPECTE GENERALE (DRUMURI NATIONALE, DRUMURI JUDETENE SI DRUMURI COMUNALE)
Drumurile reprezinta unul din cei mai importanti factori care influenteaza dezvoltarea societatii in general. Ele sunt cele care asigura legatura intre toate zonele tarii si ale lumii. Drumurile au existat inca din cele mai vechi timpuri si s-au dezvoltat odata cu dezvoltarea societatii omenesti in functie de cerintele acesteia. In zilele noastre o tara civilizata fara sosele si drumuri asfaltate este de neinchipuit. Oamenii au acordat o mare importanta drumurilor inca din timpurile stravechi. Vechile asezari omensti au fost legate intre ele cu ajutorul unei retele intinse de carari si drumuri pietruite. Primele carari batatorite au fost cele facute de animalele care migrau. Aproximativ in anii 10 000 i.d.H., aceste poteci au fost folosite de vanatorii nomazi care urmareau aceste turme.
In antichitate Egiptenii au construit un drum pavat care sa ii ajute sa transporte materiale de constructii pentru construirea Marilor Piramide aproximativ 3000 i. D. H. In China antica s-a construit un vast sistem de drumuri, avand in componenta drumuri pavate, acestea s-au construit in anii 1 100 i. D. H. In anii 20d. H., reteaua de drumuri a chinezilor avea pana la 40 000km. Din 300 i. D. H., Imperiul Roman a inceput constructia de drumuri din piatra, facand Drumuri Romane in toata Europa si Africa de nord, pentru a-si sustine campaniile militare. Se pare ca primii constructori sarguinciosi de drumuri au fost mesopotamienii. Cele mai trainice drumuri se confirma ca au fost cele construite de romani, acestea erau atat de trainice incat ramasitele acestora mai exista si astazi .
Aceste drumuri aveau o fundatie si o suprafata din piatra rezistenta. La mijloc erau usor curbate in sus pentru ca apa sa se scurga rapid de pe ele. Pe margini existau borne kilometrice, iar prin pravalii se vindeau chiar si harti rutiere.
Drumurile, primele cai de comunicatii , au aparut ca o cerinta a dezvoltarii schimbului. In decursul istoriei societatii omenesti, constructia drumurilor a evoluat si s-a dezvoltat in concordanta cu caracteristicile oranduirii social economice corespunzatoare. De aceea constructia drumurilor intr-o anumita epoca reflecta stadiul de dezvoltare social - economic, precum si nivelul tehnicii din acea epoca. 
Tinuturile romanesti au fost strabatute din cele mai vechi timpuri de marile drumuri de migratie ale triburilor trace venite dinspre est. O retea de drumuri bune si stabile este construita ulterior de catre romani, care sub conducerea imparatului Traian in timpul razboaielor purtate cu dacii urmarind legarea acestei noi provincii cu drumuri de celelalte provincii din imperiu.
Intretinerea retelei se facea prin ingrijitorii de drumuri << curatores viarum >>. Reteaua de drumuri executate in Dacia s-a ruinat dupa retragerea romanilor in anul 271 din lipsa unei administratii care sa-i asigure intretinerea. Dovada existentei acestor drumuri este indicata prin portiunile de drumuri si poduri ramase efectiv sau prin ,,pietrele milenare" pe care erau scrise traseul drumului, anul si executantul. Cel mai vechi pod cunoscut in Dacia , in acelasi timp si prima traversare de pod fix a Dunarii si una din marile constructii ale Imperiului Roman, este podul de la Drobeta-Turnu-Severin, cunoscut sub numele de ,,podul lui Traian", construit intre anii 103-105 de celebrul arhitect - Apollodor din Damasc.
Conform reconstituirii pe macheta, din anul 1906, de catre inginerul Edgard Duperrex, dupa schita de pe Columna lui Traian de la Roma si dupa cercetarea a tot ce s-a scris, rezulta ca infrastructura este alcatuita din 20 pile si doua cu lei din zidarie masiva de piatra, iar suprastructura avea 21 arce din lemn de stejar cu o lungime de 33m. La nasteri si o latime a caii de 14 m. Urmele podului s-au pastrat pana astazi, atat pe cele doua maluri ale Dunarii cat si in albie.
In Romania pana in anul 1831, drumurile erau naturale, greu practicabile, existau drumurile naturale peste campii sau dealungul vailor, traseele vechilor drumuri romane, care uneau centrele comerciale mai importante, dar fara nici un fel de amenajari. De starea drumurilor se ocupau sporadic domnitorii, numai cu ocazia primirii la curte a unor oaspeti mai de seama, sau in caz de razboi.
Amenajarile erau provizorii si se efectuau prin umplerea cu crengi si pamant a smarcurilor sau baltilor; nu existau drumuri pietruite, iar principalele strazi din orase se acopereau cu barne din lemn care formau un pod continuu pe sub care se scurgea apa. Barnele partial cioplite, erau asezate de-a curmezisul strazii, iar la capete erau prinse in niste clesti ciopliti tot din barne, care indicau si latimea partii carosabile. Podurile se executau pe pari, sau pe capre de lemn; de obicei trecerea raurilor se facea prin vad sau cu ,,poduri umblatoare" .
Date mai exacte cu privire la drumurile comerciale care asigurau legatura cu Transilvania, peste Carpati si care initial erau numai treceri pentru animale de povara. Cele mai vechi treceri peste Carpati erau drumul Brasovului prin Oituz, sau al Branului si Teleajanului, care ulterior s-au format ca drumuri pentru carute. Drumul Branului prin Campulung, era cautat si folosit de toti calatorii si negustorii levantini; ulterior se deschide si drumul de pe Valea Oltului spre Sibiu.
1.2 INTRETINERE
Unele imbunatatiri privind constructia drumurilor si intretinerea acestora , apar dupa ce capata o mai mare insemnatate calatoria cu diligenta pe asa zisele "drumuri de posta". Aceasta fiind starea drumurilor din tara noastra la acea ora, este necesar sa se adopte o lege sau un regulament care sa prevada dezvoltare si intretinerea drumurilor. De aceea se adopta "Regulamentul Organic" in Tara Romaneasca. Regulamentul Organic impune inceperea construirii soselelor pietruite si intretinerea drumurilor existente.
Regulamentul organic este primul act legislativ din Principatele Romane care a acordat atentie lucrarilor publice si mai ales drumurilor si podurilor, creand o institutie cu atributii legate de activitatea lucrarilor publice. Regulamentul Organic prevede construirea soselelor pietruite cu inclinari transversale. La data de 1 septembrie 1843 se infiinteaza corpul cantonierilor, care are ca atributii construirea de cantoane, respectiv paza si intretinerea drumurilor soseluite (pietruite). Seful cantonierilor avea in subordine un sector de drum de 20 de km., iar fiecare cantonier avea in grija un sector de 2 km. de drum, iar la drumurile de munte aveau in grija 1 km de drum.


Fisiere in arhiva (5):

  • Abordare Privind Cadrul Legislativ Aplicabil Finantarii Retelei de Drumuri din Comuna Chirpar, Judetul Sibiu
    • Abordare Privind Cadrul Legislativ Aplicabil Finantarii Retelei de Drumuri din Comuna Chirpar, Judetul Sibiu.doc
    • BIBLIOGRAFIE.doc
    • COPERTA.doc
    • CUPRINS.doc
    • PAGINA TITLU.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!