Abordarea Antreprenoriatului in Perspectiva Socio-Psihologica

Cuprins licenta Cum descarc?

Lista tabelelor iii
Lista figurilor: iv
Introducere 1
Capitolul I 3
Antreprenorul si antreprenoriatul 3
I.1. Scurta istorie a activitatii antreprenoriale 3
I.1.1. Definitii ale antreprenoriatului 4
I.1.2. Spiritul antreprenorial 7
I.1.3. Functiile esentiale ale unui antreprenor 8
I.2. Calitatile antreprenorului 9
1.3. Tipuri de antreprenori 12
Capitolul II 16
Antreprenoriatul din perspectiva socio-psihologica 16
II.1. Antreprenoriatul din perspectiva sociologica 16
II. 1. 1. Antreprenoriatul social 19
II.2. Antreprenoriatul din perspectiva psihologica 22
II. 2.1. Factorii determinanti ai comportamentului antreprenorial 25
Capitolul III 33
Comportamentul si motivatia socio-psihologica a antreprenorului 33
III.1. Clarificari conceptuale 33
III.2. Scopul cercetarii 34
III.3. Obiectivele cercetarii 35
III.4. Ipotezele cercetarii 35
III.5. Universul cercetarii - Esantionarea 35
III.6. Metodologia utilizata 36
III.7. Prezentarea si interpretarea datelor obtinute 37
Concluzii 60
BIBLIOGRAFIE CERCETARE 63
Anexe 66
Lista tabelelor
Tabel 1.1: Sinteza tipologiilor intreprinzatorului 15
Tabel 2.1: Cele cinci mari dimensiuni ale personalitatii 28


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prezenta lucrare isi propune sa aduca in atentie urmatoarele aspecte: definirea caracteristicilor esentiale ale antreprenoriatului ce au reprezentat si format un real curent al acestei tendinte, notiunile fundamentale ce contureaza aceasta latura a managementului, raportarea la nivelul psiho-social cat si implicatiile acesteia. De asemenea, lucrarea de fata trateaza subiectul antreprenoriatului in domeniul economic, psihologic si sociologic, structura si influentele sale, explica pe larg tipologiile, dezvolta subiectul antreprenoriatului si il raporteaza la nivel de autenticitate.
Demersul este adresat prioritar, celor care doresc o documentare despre antreprenoriat, celor care isi doresc sa devina antreprenori si de ce nu, unui antreprenor care detine deja o afacere si incearca sa o perfectioneze sau sa si-o dezvolte in continuare. De asemeni, lucrarea se adreseaza tuturor acestor categorii de "beneficiari" ajutandu-i sa-si cunoasca reciproc domeniul si criteriile, insa nu se adreseaza numai lor. Sunt vizate numeroase categorii de persoane ce folosesc informatiile transmise de acest studiu pentru a se ghida in lectiile de viata. Iata cateva argumente:
In cele mai multe cazuri, un intreprinzator de succes este considerat acea persoana care face parte dintr-un mediu de elita. Antreprenorul este un specialist atunci cand transforma cantitatea in calitate si nerentabilul de rentabil. Dupa cum stim, antreprenoriatul este in esenta o caracteristica comportamentala a unei persoane. Antreprenorii o pot expune numai in timpul unei anumite faze ale carierei lor sau numai cu privire la anumite activitati.
Potrivit gandirii economice, antreprenorul este acea persoana care isi transforma ideile intr-un business, intr-un serviciu de sine statator care ii aduce profit si care detine rentabilitate in timp. Din punct de vedere sociologic, antreprenorul este acel actor social ce apartine clasei de elita si care adopta un stil de viata cuviincios. El este un om respectat de catre ceilalti membrii ai societatii si caruia statul ii este recunoscator din pricina locurilor de munca create. Din punct de vedere psihologic, antreprenorul este acel individ care se simte invingator, responsabil si nu in ultimul rand cel care are la baza atuurilor sale capacitatea de lucru in echipa.
Mai mult, lucrarea se doreste a fi un ghid adresat intreprinzatorilor din noi si de asemenea sa evidentieze atat aspectele pozitive cat si cele negative ale acestei clase prin studiul si documentarea de fata. Asadar, indiferent de performantele sale economice, activitatea unei companii se va forma intre diferiti factori de natura legislativ-normativa, sociali, financiari, tehnologici, politici, psihologici si de ce nu, globali.
Capitolul I
Antreprenorul si antreprenoriatul
I.1. Scurta istorie a activitatii antreprenoriale
Activitatea antreprenoriala in sine s-a manifestat inca de la inceputurile existentei umane . Studiile despre ciclurile de business, scot in evidenta teoria moderna de business cum ca, antreprenorii sunt persoane inovatoare si activitatea lor de dezvoltare a afacerilor, face ca fluxurile economice si sociale sa devina dinamice. La inceputurile dezvoltarii umane, cand structurile de astazi (guvernele, organizatiile mondiale si organizatiile supra-guvernamentale) nu existau, activitatea antreprenoriala se manifesta prin probleme de subzistenta precum procurarea hranei, gasirea sau construirea unui adapost, siguranta. In perioadele istorice mai recente, activitatile antreprenoriale se desfasoara la un nivel mic, unele in zone profesionale specializate, dar asta pana la Revolutia Industriala .
In perioadele istorice amintite mai sus, antreprenoriatul corespundea activitatilor pastorale sau agricole. Antreprenorii erau fermierii si pastorii. Tot in aceeasi perioada, activitati antreprenoriale erau si cele ce presupuneau ingineria si arhitectura (castelele, cetatile, podurile si bisericile au fost realizate de arhitecti si ingineri). Relatia dintre munca si capital a fost schimbata in momentul in care se declanseaza Revolutia Industriala . Aceasta din urma este procesul tehnic prin care se face trecerea de la munca manuala la masinism. Muncitorul isi redirectioneaza activitatea catre supraveghere, reglare si alimentarea masinii. Aparitia acestui proces a avut ca efect dezvoltarea productiei, a oraselor si a stiintei. 
Noua schimbare, face posibila aparitia unui nou tip de antreprenoriat si anume, antreprenoriatul modern. Anul in care isi face simtita prezenta acest antreprenoriat, este si anul cu mari influente asupra dezvoltarii economice, mai ales cea britanica. In conformitate cu datele istorice, in 1775 James Watt* intra in parteneriat cu Matthew Boulton** pentru a exploata impreuna patentul de motor cu aburi imbunatatit, cu un real succes ce dureaza mai bine de 120 de ani . Parteneriatul lor ii transforma in principalii producatori de motoare cu aburi din Marea Britanie. Tot in acest an, se declanseaza si revolutia americana, dar isi face aparitia si prima companie americana de tip joint-stock (societate pe actiuni de tip inchis - proprietarii actiunilor nu pot efectua nici o forma de publicitate pentru vinderea actiunilor).


Fisiere in arhiva (1):

  • Abordarea Antreprenoriatului in Perspectiva Socio-Psihologica.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Straina
1. Bornstein, D. (2007), How to change the world: Social Entrepreneurs and the Power of New Ideas, Updated Edition, Oxford University Press
2. Cantillon, R. (2010) ,,Essai sur la nature du commerce en General? tradus in limba engleza de Chantal Saucier, Ludwig von Mises Institute, http://mises.org/books/Essay_on_economic_theory_cantillon.pdf, accesat in decembrie 2012
3. Chandler A.D. (1989) Strategies et Structure de l'entreprise, Editions d'Organisation, Paris
4. Cooper A.C. (1986), ,,Technical entrepreneurship: what do we know?", The survival of the small firm - Employment Growth, Technology and Politics, editat de catre James Curran, David Watkins, Ed. Gower, England
5. Hatten, T. (1997), Small Business - Entrepreneurship and beyond, Ed. Prentice Hall, New Jeresy - SUA, 1997
6. McClelland, D. ,,Characteristics of Successful Entrepreneur", The Journal of Creative Behavior, vol 21, nr. 3, http://onlinelibrary.wiley.com
Straina tradusa in limba romana
1. Drucker, P. (1993), Inovatia si sistemul antreprenorial, Ed. Enciclopedica, Bucuresti
2. Jons, G. (1998), Comportament organizational, Ed. Enconomica, Bucuresti
3. Stokes, D, (2002), Managementul micilor afaceri, Ed. Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca
4. Weber, Max. (2003), Etica protestanta si spiritul capitalismului, Ed. Antet, Bucuresti
Romaneasca
1. A. R., I. L. (1998), Dictionarul explicativ al limbii romane, editia a II-a, Academia Romana, Institutul de Lingvistica "Iorgu Iordan", Ed. Univers Enciclopedic
2. ARC., Brasovean, I., Gheorghe, C., Pirtoc, D., Porumb, A. (2008), Tendinte ale implicarii sociale in Romania, studiu realizat de Asociatia pentru Relatii Comunitare http://www.arcromania.ro/content/documente/resurse_membri/Tendintele%20implicarii%20sociale%202008%20.pdf, accesat in decembrie 2012
3. Boier, R., Cooperare Regionala pentru Excelenta Antreprenoriala (CREA), "Marketing manager", proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, curs 6, 2007 - 2013
4. Botezatu, A. (2010) , ,,Ce este antreprenoriatul social?", articol publicat la data de 18 aprilie, 2010, revista online startups.ro, http://www.startups.ro/analize/ce-este-antreprenoriatul-social, accesat in decembrie 2012
5. Bucur, V., "Cursuri de antreprenoriat", http://ro.scribd.com/doc/49602088/Cursuri-Antreprenoriat accesat in decembrie 2012
6. Cordos, R. (2008), Antreprenoriat, Editura Todesco, Bucuresti
7. Corodeanu, D. (2008), Management. Comportament si performanta intreprinzatorului roman, Ed. Tehnopolis, Iasi
8. Ghenea, M. (2011), Antreprenoriat: drumul de la idei catre oportunitati si succes in afaceri , Ed. Universul Juridic, Bucuresti
9. Negut, N. (2011), "Cultura antreprenoriala" - notite de curs, Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea "Ioan Slavici", Timisoara
10. Nicolescu, O. (2011), Managementul intreprinderilor mici si mijlocii, Ed. Economica, Bucuresti
11. Orhei, E., ,,Antreprenoriatul social si rolul sau in dezvoltarea sociala?, Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea de Vest Timisoara, http://www.upm.ro/facultati_departamente/ea/onm2007/SECTIUNEA%202/Orhei_Elisabeta.pdf, accesat ianuarie 2013
12. POSDRU, (2012), "Antreprenor - viitor durabil, Fundamentele procesului antreprenorial", Proiect finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane "Investeste in oameni!", Universitatea 1 Decembrie, Targu Mures
13. Sasu, C. (2001), Initierea si dezvoltarea afacerilor, Editura Polirom, lasi
14. Teodorescu, A. (2008), ,,Top 5 realitati despre antreprenori", Wall-street: pentru noua economie, 7 iulie 2008, http://www.wall-street.ro/articol/Start-Up/44568/Top-5-realitati-despre-antreprenori.html, accesat in decembrie 2012
15. Zorlentan, T., Burdus, E., Caprarescu, G., (1998) - Managementul organizatiei, Editura Economica, Bucuresti
16. Monitorul oficial nr 349 / 1999.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!