Abuzul si Consecintele Acestuia Asupra Copilului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere pag.4 
Scurt istoric pag.6
Capitolul I. Abuzul - Definirea conceptului de abuz pag.8 
1.1. Copiii victime ale abuzului fizic pag. 9
1.2. Copiii victime ale abuzului emotional pag. 11
1.3. Copiii victime ale abuzului sexual pag. 13
1.4. Copiii neglijati pag. 15
Capitolul II. Reactii ale copilului la abuz pag.18
2.1. Ce simte si gandeste copilul abuzat- pag.18
2.2. Abuzul, eveniment traumatic pag.21
2.3. Efecte posttraumatice pag.24
2.4. Perceptia imprejurimilor pag.24
2.5. Probleme de dependenta pag.25
2.6. Reactii de suferinta in separare pag.25
2.7. Deprimarea pag.27
2.8. Probleme de invatare pag.27
2.9. Imaginea de sine- stima de sine pag. 28
2.10. Trairea anxietatii si vinovatiei - loialitatea si pastrarea secretului pag.28
2.11. Disocierea pag. 29
2.12. Intarzieri de dezvoltare pag. 30
2.13.Vagabondajul pag.31
Capitolul III. Factori determinanti ai abuzului pag.32
3.1. Factorii de stres din copilaria parintilor pag.32
3.2. Dimensiunile personalitatii parintilor pag.33 
3.3. Atitudinea de neacceptare a parintilor fata de copii pag.36
3.4. Dependenta de alcool sau droguri pag.37
3.5. Saracia pag.38
3.6. Prematuritatea pag.39
3.7. Dizabilitatile copilului pag.39 
3.8. Orientarea sau aderarea la o grupare filosofica sau religioasa pag.39
3.9. Etapele de viata si crizele de rol aferente pag. 40
Capitolul IV. Strategii de supravietuire si conducere pag. 42
4.1. Adaptarea exagerata pag. 43
4.2. Strategia hiperactiva si distructiva pag. 44
Capitolul V. Studiu privind fenomenul abuzului asupra copilului pag. 47
5.1. Metodologia cercetarii pag. 47
5.2.Analiza si interpretarea rezultatelor pag. 54
5.3.Concluzii si propuneri pag. 64
Bibliografie pag. 68


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Situatiile de abuz asupra copilului (fizic, sexual, emotional) au fost aduse in atentia publicului romanesc pentru prima data de catre mass-media, care de obicei prezinta cazuri socante si inumane, dar realitatea statistica este cu mult mai mare. Odata cu informarea publica pe aceasta tema si cu dezvoltarea serviciilor de asistenta sociala la nivel local se asteapta o crestere a cazurilor inregistrate. 
Interesul fata de problema etica, sociala si emotionala a violentei indreptata impotriva copilului a evoluat in relatie cu imaginea, locul si valoarea lui in societate. Cata vreme el era privit ca fiind rau de la nastere, negarea suferintei lui era un fapt omniprezent. Puterea adultului de a educa si de a socializa trebuia sa-l modeleze si sa-l duca pe calea cea buna. Copilul era tratat cu violenta spre binele lui si al umanitatii.
Abuzurile sexuale sunt regasite cu regularitate in presa cotidiana. Fiecare eveniment semnalat este emotionant si in acelasi timp oribil prin asumarea puterii adultului asupra copilului. Situatia in tarile in curs de dezvoltare este adesea mai grava: copiii lucreaza pentru noi, suntem interesati de organele lor.
Adultul abuziv perverteste legatura de respect si incredere care ar trebui sa il uneasca cu copilul. O denatureaza de la functia ei naturala care este eliberarea si autonomizarea copilului de adult. Parintele abuzator si obsesiv se cantoneaza in credinta ca fara el copilul nu poate sa faca nimic.
Familia si societatea ar trebui sa reprezinte "sanctuare" sau "creuzete" in care copilul creste, se dezvolta, se instruieste si se educa pentru a se forma ca om si a reusi pe deplin in viata.
Intregul proces de dezvoltare psihica a copilului depinde de doi factori esentiali - zestrea biologica cu care a venit pe lume si mediul in care creste si se dezvolta - care se influenteaza reciproc.
Copilaria, ca prima etapa a vietii omului este de maxima importanta pentru intreaga lui dezvoltare ulterioara. In copilarie se formeaza toate conduitele importante adaptive, se pun bazele personalitatii, se constituie structurile mai importante, energetice, intelectuale, creative, inclusiv sociabilitatea, o serie de aptitudini, caracteristicile componentelor de baza - reactiile afective - volitionale, multilateralitatea aspiratiilor.
Datorita importantei incontestabile a familiei pentru calitatea vietii copilului, bunastarea lui va depinde de bunastarea familiei sale.
Copiii sunt o categorie sociala care, in ciuda aparentelor, nu au timp sa astepte: daca sunt lasati sa creasca fara ajutorul de care au nevoie, personalitatea viitorului adult are cu siguranta de suferit. Copilul care a fost victima relelor tratamente ar putea reproduce violenta sau ar putea deveni toata viata lui o povara pentru societatea care nu a stiut sa-l educe bine.
Suferinta din copilarie poate fi prelucrata pe plan intelectual sau poate fi integrata emotional in ansamblul experientelor personalitatii, dar nu se poate sterge. Sa lasi un copil singur cu suferinta lui, nu este doar riscant, pentru comunitate el va trai in continuare, dar este inacceptabil din punct de vedere al drepturilor fundamentale, este inuman.
Copilul trebuie respectat ca o persoana distincta. Dreptul lui la o viata particulara, la intimitate si la o dezvoltare normala trebuie aparat. Trebuie creata si asigurata o lume in care dreptul copilului la protectie, libertate, sa fie recunoscut, iar abuzul sau exploatarea sa nu-i puna in pericol nici existenta, nici dezvoltarea lui.
Din antichitate si pana in sec. XX, nici o societate nu a recunoscut personalitatea proprie a copiilor, ci doar forta de munca utilizata adesea de la varste foarte fragede si in conditii deosebit de vitrege. Fara a beneficia de o protectie speciala, minorii au fost victime ale razboiului, ciumei, pierderii precoce a parintilor, convulsiilor sociale.
Preocuparea societatii pentru copil - din punct de vedere umanitar si legal - precum si necesitatea protejarii sale atunci cand provine dintr-un mediu familial neprielnic, uneori periculos, sunt relativ recente. In momentul de fata, toate societatile civilizate accepta ideea conform careia copilul nu apartine nici parintilor sai, nici statului, ci apartine siesi, sub protectia parintilor sai.
Abuzul savarsit asupra minorului este conceptualizat la trei nivele de manifestare: societal, institutional si familial.
Abuzul familial, tema predilecta a prezentei lucrari, este comis de catre parinti sau de catre acele persoane in a caror ingrijire se afla minorul.
In cunoasterea realitatii cu privire la abuz trebuie sa avem in vedere: situatia copiilor in fiecare tara, modelul cultural si factorii sociali, precum si indicatorii de sanatate ai populatiei infantile. In acest context mortalitatea si morbiditatea, adresabilitatea la reteaua sanitara si educationala, prosperitatea si distributia venitului sunt indici preliminari ai diferitelor nivele de risc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Abuzul si Consecintele Acestuia Asupra Copilului.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!