Accesarea Fondurilor Structurale Europene in Domeniul Dezvoltarii Rurale

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Doar o mica parte a fondurilor europene au fost pana in prezent folosite, prin urmare sume mari de bani au ramas necheltuite. Acesarea fondurilor structurale europene ramane o necunoscuta pentru multi dintre romani deoarece nu sunt informati cu privire la posibilitatile si beneficiile accesarii unor asemenea fonduri. 
Accesarea fondurilor europene reprezinta principala problema a Romaniei, momentan tara noastra contribuind cu sume mai mari decat atrage, ceea ce reflecta dezechilibre macroeconomice majore.
Romania a avut dreptul anul trecut la fonduri de doua miliarde de euro, din care a reusit sa atraga doar 440 milioane de euro, respectiv 21% din suma pusa la dispozitie de Uniunea Europeana si numai pe un singur domeniu am accesat toti banii - la fondul european pentru pescuit.
La un an de la aderare, gradul de acesare al fondurilor europene a fost de 21-22% in Romania, din care 32% fonduri structurale si de coeziune si numai 3% fonduri pentru agricultura si dezvoltare rurala. In primul an de la aderare, in Cehia gradul de absorbtie a fost de 41%, in Polonia 42%, Slovacia 41%, Ungaria 42%.
Tema lucrarii am ales-o din dorinta de a studia in amanunt problema obtinerii fondurilor structurale, precum si rezultatele obtinute de persoane care au reusit sa obtina aceste ajutoare.
De la data aderarii la Uniunea Europeana (UE), Romania participa ca membru cu drepturi depline la Politica de Coeziune a UE. In cadrul acestei politici, Romania beneficiaza, prin intermediul instrumentelor structurale, de sprijin financiar pentru sustinerea dezvoltarii economice a tarii. Volumul finantarilor disponibile va fi mult mai mare decat cel pe care tara noastra l-a primit prin programele de pre-aderare Phare, ISPA si SAPARD.
Accesul la Fondurile Structurale si de Coeziune va da posibilitatea Romaniei sa dezvolte echilibrat regiunile ramase in urma, sa modernizeze infrastructura de transport si mediu, sa sprijine dezvoltarea rurala, sa creeze noi oportunitati de ocupare a fortei de munca, mai ales in mediul rural, sa promoveze politici sociale care sa duca la cresterea
standardului de viata.
Uniunea Europeana este una dintre cele mai prospere zone din lume din punct de vedere economic si, potential , una dintre cele mai competitive. Cu toate acestea, existenta unor disparitati semnificative privind prosperitatea si productivitatea intre statele membre si
intre regiunile acestora determina slabiciuni structurale majore. La nivelul Uniunii
Europene exista mai mult de 19 milioane de someri, ceea ce inseamna o rata a somajului
de aproximativ 9% fata de 5% cat este in S.U.A. si Japonia. De asemenea, investitiile in
cercetare si dezvoltare sunt mult mai mici in Uniunea Europeana fata de cele inregistrate
de aceste tari.
Disparitatile regionale au crescut in mod semnificativ, o data cu integrarea celor 12 noi state membre in mai 2004 si ianuarie 2007. Astfel, 10% din populatia de la nivelul
Uniunii Europene care traieste in regiunile cele mai dinamice, genereaza de opt ori mai
multe venituri in termeni de Produs Intern Brut (PIB) decat 10% din populatia care
traieste in zonele cel mai putin dezvoltate .
Dincolo de statisticile privind PIB, exista totusi inegalitati complexe intre statele membre si celelalte regiuni datorate diferentelor in ceea ce priveste:
o infrastructura;
o calitatea mediului inconjurator;
o somajul si abilitatile fortei de munca relevante pentru dezvoltare;
o marimea si diversitatea afacerilor;
o nivelurile de inovatie si utilizarea tehnologiei in afaceri.
Implementarea fondurilor structurale se bazeaza pe un numar de principii, dupa cum urmeaza:
a.Concentrarea masurilor pe obiectivele prioritare pentru dezvoltare. Interventia FS este concentrata pe acele teritorii sau populatii care se confrunta cu cele mai mari dificultati. Aplicarea principiului concentrarii a condus la stabilirea unui numar limitat de arii de interventie;
b.Parteneriatul implica o colaborare cat mai stransa intre Comisie si autoritatile corespunzatoare, la nivel national, regional sau local in fiecare stat membru de la faza pregatitoare pana la implementarea masurilor;
c.Subsidiaritatea care a fost stabilita prin Tratatul de la Maastricht. in termeni generali, acest lucru inseamna ca o autoritate superioara nu va putea sa actioneze daca un obiectiv este atins in mod satisfacator la un nivel inferior, consecinta a acestui lucru este ca ramane la latitudinea autoritatilor de management desemnate de catre statele membre sa selectioneze proiectele ce vor primi finantare si sa supravegheze implementarea lor; 
d.Aditionalitatea sau coerenta externa conform careia ajutorul structural al UE trebuie sa fie aditional si nu sa inlocuiasca resursele angajate deja de catre autoritatile nationale, regionale si locale in scopul dezvoltarii regiunilor lor si a pietei muncii.
In ceea ce urmeaza se va prezenta necesitatea obtinerii fondurilor europene in contextul crizei mondiale cu care ne confruntam, conditiile obtinerii acestor mijloace financiare, dar si asteptarile Uniunii Europene in ceea ce priveste dezvoltarea rurala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Accesarea Fondurilor Structurale Europene in Domeniul Dezvoltarii Rurale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!