Accizele in Romania si Armonizarea Lor cu Cele Practicate in Cadrul Uniunii Europene

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Cap.l. Impozitele speciale pe consum in cadrul sistemului fiscal al Romaniei 4
1.1. Caracterizarea generala a impozitelor indirecte 4
1.2. Accizele 6
1.2.1. Produse accizabile 6
1.2.2. Scutiri la plata accizelor 16
1.2.3. Regimul de antrepozitare 18
1.2.4. Obligatiile platitorior de accize 22
1.2.5. Masuri speciale privind supravegherea productiei, importului si circulatiei unor produse accizabile 23
Cap.2. Accizele in practica fiscala din Romania 28
2.1. Locul si rolul accizelor in cadrul sistemului nostru fiscal 28
2.2. Aportul accizelor la constituirea veniturilor financiare publice 32
2.3.Studiu de caz privind calculul si plata accizelor pe exemplul S.C. HEINEKEN S.A 36
2.3.1.Prezentarea generala a societatii 36
2.3.2.Calculul accizelor luna mai 2008 39
Cap. 3. Modalitati de perfectionare a sistemului fiscal romanesc privind accizele 44
3.1. Armonizarea reglementarii accizelor in tara noastra cu practica din Uniunea Europeana 44
3.2. Perfectionarea sistemului fiscal privind accizele 51
CONCLUZII 55
BIBLIOGRAFIE 57


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In conditiile complexe ale mecanismelor pietei concurentiale si in legatura directa cu incercarile statelor moderne de a utiliza impozitele ca mijloc de interventie in economie, in practica financiara contemporana se remarca o anumita accentuare a rolului impozitelor pe plan economic. In acest cadru, impozitele se folosesc ca parghie de politica economica - prin insusi modul concret in care sunt asezate si percepute. Astfel, impozitele se manifesta ca instrumente de stimulare sau de franamare a unar activitati si zone (regiuni), a consumului anumitor marfuri sau/si servicii. 
In tarile in tranzitie, de regula, ponderea impozitele indirecte o devanseaza pe aceea a impozitelor directe, in totalul veniturilor fiscale ale statului. Apelarea pe scara mai larga a acestor tari la impozitele indirecte trebuie privita in stransa legatura cu nivelul veniturilor si averii realizate de diferite categorii de persoane fizice si juridice. In conditiile in care economia acestor tari are o performanta mai scazuta comparativ cu aceea a tarilor dezvoltate si aportul si randamentul impozitelor pe venit ca, de altfel, si al celor pe avere, este mai scazut. Daca la acestea adaugam comoditatea si costul relativ redus al perceperii taxelor de consumatie si al altor impozite indirecte gasim explicatia optiunii pentru aceste impozite. 
In tarile dezvoltate cel mai important impozit indirect il constituie taxele de consumatie. De asemenea, in tarile in tranzitie taxele de consumatie detin o pondere apreciabila in totalul incasarilor provenite din impozitele indirecte. 
In unele tari, in ultimele decenii, s-au intensificat preocuparile privind utilizarea, intr-o mai mare masura, a accizelor ca instrument pentru infaptuirea unor obiective de ordin social. Astfel, cresterea consumului de alcool si efectele nocive ale acestuia (absenteism, accidente rutiere, spitalizare, cresterea numarului de infractiuni, etc.) au condus la concluzia ca taxele de consumatie pe alcool nu sunt folosite in suficienta masura ca mijloc de franare a consumului de alcool. Pe aceasta linie, se poate vorbi de o legatura directa intre volumul consumului de alcool si nivelul impozitelor indirecte care se percep asupra alcoolului.
Accizele se instituie, de regula, asupra produselor la care: 
- productia si vanzarea sunt supravegheate de stat; 
- elasticitatea cererii in raport cu venitul este supraunitara; 
- consumul lor conduce la externalitati de ordin negativ (afecteaza starea de sanatate si 
conduc la cheltuieli suplimentare pentru refacere, influenteaza mediul inconjurator).
Lucrarea de fata trateaza, atat sub aspect teoretic cat si sub aspect practic problematica accizelor in sistemul fiscal al Romaniei.
Astfel, in primul capitol, dupa o scurta prezentare generala a clasei de impozite din care fac parte accizele, si anume impozitele indirecte, sunt abordate principalele domenii de interes in legatura cu taxele speciale de consumatie: produse accizabile, platitorii de accize, scutiri de la plata accizelor, regimul de antrepozitare cat si masurile speciale privind supravegherea productiei, importului si circulatiei unor produse accizabile.
Cel de-al doilea capitol prezinta locul si rolul accizelor in cadrul sistemului nostru fiscal dar si aportul accizelor la constituirea veniturilor financiare publice in perioada 2000-2007. Urmeaza un studiu de caz privind calculul, inregistrarea si plata accizelor la bugetul de stat pe exemplul S.C. HEINEKEN S.A.
Ultimul capitol are menirea de a prezenta posibilitatile de perfectionare a modului de asezare si calcul al accizelor, fiind evidentiate incercarile de armonizare a legislatiei fiscale in materie de accize cu cerintele Uniunii Europene. 
Cap.l. Impozitele speciale pe consum in cadrul sistemului fiscal al Romaniei 
1.1. Caracterizarea generala a impozitelor indirecte 
Impozitele si taxele constituie componente tot mai importante ale vietii economice prin intermediul carora se acumuleaza resursele financiare la dispozitia statului, reprezentind de fapt fundamentul si motivatia pe care e construita fiscalitatea.
Asezarea si perceperea impozitelor si taxelor se poate realiza numai prin utilizarea si punerea in functiune a unui mecanism fiscal, a unor metode, tehnici si instrumente fiscale prin aplicarea carora sa fie respectate principiile fiscale. Impozitele si taxele, ca o componenta a sistemului fiscal, reprezinta veniturile bugetului de stat care provin de la persoanele juridice si fizice.
Sistemul fiscal, prin parghiile sale, ofera posibilitati pe care organele statului le pot utiliza in vederea satisfacerii unor cerinte de interes general sau local, ca si in conducerea activitatii economice si sociale. Statul, prin intermediul sistemului fiscal, isi procura resursele necesare finantarii cheltuielilor, de a caror realizare depinde indeplinirea functiilor sale. In procesul asezarii, urmaririi si perceperii impozitelor, aceste parghii ale sistemului fiscal dau posibilitatea statului ca prin aparatul sau specializat sa exercite, in anumite limite, controlul asupra economiei.
In practica economica se regasesc o multitudine de impozite si taxe, care se deosebesc nu numai ca si continut, dar si ca forma. Astfel in functie de fond si forma impozitele pot fi grupate in doua mari categorii : impozite directe si impozite indirecte.
Impozitele indirecte se percep cu prilejul vanzarii unor bunuri sau prestarii unor servicii (transport, spectacole, activitati turistice si hoteliere etc.). In cazul acestor impozite, prin actul normativ este stipulat in mod expres faptul ca subiectul impunerii este diferit de suportatorul final.
In tarile dezvoltate, de regula aportul impozitelor indirecte la formarea veniturilor fiscale ale statului este mai mic decat cel al impozitelor directe. Ponderea impozitelor indirecte in totalul incasarilor fiscale ale statului cunoaste diferetieri de la o tara la alta, ca urmare a impunerii consumului de bunuri si de servicii din tara respectiva.
Spre deosebire de tarile dezvoltate, cele in curs de dezvoltare inregistreaza o pondere crescinda a impozitelor indirecte, care o devanseaza pe cea a impozitelor directe, ceea ce indica un grad scazut de averi detinute de persoanele fiziee si juridice din tarile respective.
Impozitele indirecte sunt instituite de stat asupra vanzarilor de marfuri si prestarilor de servicii. Cotele utilizate pentru calcularea acestor impozite nu sunt diferentiate in functie de venitul, averea sau situatia personala a acelor care cumpara marfuri sau apeleaza la servicii.
Impozitele indirecte sunt varsate la bugetul de stat, de regula, de catre industriasi, comercianti, insa sunt suportate de catre consumatori, deoarece se includ in pretul de vanzare al marfurilor. Drept urmare, impozitele indirecte nu afecteaza veniturile nominale, ci numai pe cele reale, micsorind puterea de cumparare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Accizele in Romania si Armonizarea Lor cu Cele Practicate in Cadrul Uniunii Europene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!