Actionarea electrica a unui sistem de pompare

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL 1.  ACTIONAREA ELECTRICA A SISTEMELOR DE POMPARE LA BORDUL NAVEI 2
1.1. Sisteme de pompe folosite in industria navala 2
1.2 Tipuri de pompe  3
1.2.1. Pompele hidraulice  3
1.2.2. Pompele pneumatice  3
1.3. Utilizari ale pompelor   3
1.3.1 Industria navala  3
1.3.2  In industria siderurgica  4
1.4  Actionari electrice ale sistemelor de pompare 4
1.4.1  Actionari cu regim constant (serviciu continuu)   4
1.4.2. Actionari cu regim intermitent  4
1.4.3. Actionari cu turatie variabila  4
1.5.   Importanta eficientizarii si monitorizarea  5
CAPITOLUL 2. SISTEMUL DE ALIMENTARE CU APA POTABILA A UNEI NAVE   7
2.1 Descrierea sistemului de apa potabila 7
2.2 Calculul conductelor   9
2.3  Calculul (dimensionarea ) pompelor   10
2.3.1. Calculul puterii mecanice a pompelor  10
2.3.2. Calculul puterii hidraulice a pompelor   10
2.3.3. Calculul turatiei pompei  10
2.4. Alegerea motorului 10
2.5. Calculul puterii electrice  11
CAPITOLUL 3. SCHEMA ELECTRICA 12
3.1.  Conditii generale 12
3.2.   Schema de forta  13
3.3. Schema de comanda  17
3.4. Descrierea schemei de comanda  21
3.4.  Scema bloc pentru pornirea pompei   28
CAPITOLUL 4  Controlul sistemului de pompare cu ajutorul PLC-lui  (program).  29
4.1. Conditii generale  29
4.2 Automatizarea procesului  29
4.2.1 Avantajele si dezavantajele automatelor programabile  29
4.2.2 Configurare comunicati  30
4.2.3. Controlerul CompactLogix L32C   34
4.3. Schema LADDER   34
CAPITOLUL 5 MASURI DE ECRANARE   43
CONCLOZIE   47
BIBILIOGRAFIE  47
ANEXE 48


Extras din licenta Cum descarc?

Una din preocuparile mondiale in domeniul actionarinor electrice este cresterea eficientei energetice. Cu ajutorul imaginatiei putem echivala cerinta mondiala de energie cu necesarul de energie a unui vapor, avand in vedere ca acesta are la bord o multitudine de echipamente care deservesc echipajul. 
Instalatiile vaporului pot fi impartite in mai multe categorii:
- Instalatia de balast: are rolul de a corecta asieta navei si de a asigura pescajul minim cand aceasta este goala;
- Instalatia de santina: are rolul de a elimina acumularile de apa reziduala;
- Instalatia de stins incendiu: are in componenta pompe, hidranti, furtune, valvule de inchidere, tubulaturi etc.;
- Instalatii sanitare: aprovizioneaza echipajul si pasagerii cu apa potabila, pentru spalat, si asigura evacuarea peste bord a apelor reziduale si a dejectiilor;
- Instalatia de ventilatie: asigura circulatia aerului; 
- Instalatia de guvernare: asigura stabilitatea de drum si manevrabilitatea;
- Instalatia de ancorare: fixeaza nava in raport cu fundul marii; 
- Instalatia de incarcare: este alcatuita din bigi, macarale simple sau mecanizate;
- Instalatia de acostare-legare: serveste la manevrarea navei in vederea acostarii si fixarea navei de cheu, de alta nava sau de diverse constructii plutitoare.
Toate aceste instalatii au ca baza de functionare , o serie de pompe cu diferite caracteristici , proprietati si forme, care sunt angrenate la randul lor de motoare electrice. 
Aceasta lucrare de licenta propune folosirea tuturor cunostintelor, pentru eficientizarea la maxim a energiei de la bordul navei, in special a energiei electrice. Printre metodele de crestere a eficientei energetice, din punct de vedere electric, sunt dezvoltarea semiconductoarelor, dezvoltarea automatizarilor, dezvoltarea sistemelor numerice moderne (micocontrolere ,procesoare de semnal). 
Prin diferite metode se poate ajunge la eficientizarea procesul tehnologic, pentru utilizarea eficienta a puterii si minimizarea consumului de energie electrica folosind diferite tehnici de control. 
CAPITOLUL 1. ACTIONAREA ELECTRICA A SISTEMELOR DE POMPARE LA BORDUL NAVEI
1.1. Sisteme de pompe folosite in industria navala
O pompa este o masina sau un aparat care transforma energia mecanica, in energie hidraulica sau pneumatica , cu scopul transportarii gazului sau fluidului catre echipamentul unde se foloseste energia utila. Energia mecanica poate proveni din forta musculara sau de la un motor de antrenare, motor care poate fi de curent continu sau curent alternativ, in functie de instalatia care deserveste nava (Fig 1). Datorita conditiilor speciale de exploatare, in industria navala se folosesc pompe care au diferite regimuri de functionare. Un aspect foarte important in instalatiile de pompare este centrarea corecta a pompelor fata de motorul de antrenare. In cazul pompelor de dimensiuni reduse, se utilizeaza constructia monobloc, la care rotorul pompei si rotorul motorul sunt calate pe un arbore comun (ptentr pompele mai mari se utilizeaza un cuplaj elestic).
Fig. 1 Pompa angrenata de motor
1 Motor 4 Cuplaj cu distantier 7 Rotor hidraulic 10 Suportul rulmentului
2 Cuplaj 5 Arbore 8 Carcasa pompa 11 Rulment 
3 Protectie cuplaj 6 Etansare mecanica 9 Capacul carcasei 12 Placa de baza
Datorita vibratiilor din timpul navigarii (din interior sau din exterior), este indicat ca intre pompa si conductele de aspiratie sau refulare, sa se monteaza o tubulatura din cauciuc. O alta importanta este data flanselor conductelor si flanselor pompei, ele trebuie sa fie paralele si de aceiasi dimensiune, iar racordarea sa se realizeze asfel incat sa nu cedeze solicitarilor mecanice.
1.2 Tipuri de pompe
1.2.1. Pompele hidraulice 
Se pot alege dupa mai multe criterii:
a). criteriul functional:
- pompe cu debit constant
- pompe cu debit variabil
b). criteriul construciv:
- pompe cu rotor
- pompe fara rotor
- pompe cu constructie speciala
- pompe cu destinatie speciala
c). criteriul sensului de curgere al fluidului:
- traversarea unidirectionala a lichidului de lucru
- traversarea bidirectionala a lichidului de lucru
1.2.2. Pompele pneumatice 
Pompele pneumatice folosesc ca fluid purtator de presiune, aerul din atmosfera sub presiune. Datorita impuritatilor si a vaporilor din atmosfera, aerul trebuie purificat pentru a nu afecta elementele component din instalatie , eventual gradul de umercare se face controlat cu ajutorul unor ungatoare cu ceata de ulei.
Principalele caracteristici care sunt urmarite pentru o eficientizare cat mai buna a energiei sunt : debitul si presiunea.
1.3. Utilizari ale pompelor
Pentru reglementarea diferitelor regimuri de functionare , au fost introduse diferite normative de siguranta si exploatare a instalatiilor de pompare.
1.3.1 Industria navala
Indiferent de model, pompele sunt folosite in diferite instalatii:
- Instalatii de stingerea incendiilor
- Instalatii sanitare
- Instalatii de santina
- Instalatii de ancorare
- Instalatii de conditionare a aerului
- Instalatii de balast
- Instalatii gravitationale
- Instalatii de alimentare combustibil
- Instalatii de racire cu apa a generatoarelor diesel
1.3.2 In industria siderurgica 
In industia siderurgica pompele pot fi folosite in:
-instalatii de racire
-instalatii de stingerea incendiilor
-instalatii de ungere
-instalatii de transport
-instalatii de ventilatie
1.4 Actionari electrice ale sistemelor de pompare
Criteriile dupa care se aleg pompele sunt: 
- Regimul de functionare
- Conditiile de lucru
- Puterea mecanica utilizata
1.4.1 Actionari cu regim constant (serviciu continuu)
Instalatiile de conditionare a aerului, realizeaza o prelucrare complexa a aerului in scopul asigurarii conditilor optime de munca si odihna pentru oameni , indiferent care sunt conditiile meteorologice , pe toata perioada anului , pentru navigarea in diferite zone climatice. 
1.4.2. Actionari cu regim intermitent 
Instalatia de santina , asigura evacuarea peste bord a apei colectate din santina in cadrul conditiilor normale de exploatare (apa care este trecuta prin separator de reziduri), in cadrul functiei de salvare (asigura evacuarea cantitatii de apa patrunse in caz de gaura de apa)
1.4.3. Actionari cu turatie variabila
Pentru a putea obtine o turatie variabila , de-a lungul timpului au fost folosite mai multe metode de alimentare a motoarelor asincrone pentru angrenarea pompelor cum ar fi: pornirea cu trepte de rezistente sau pornirea cu ajutorul unui convertor static.
Datorita avantajelor oferite, convertorul static este utilizat cel mai des in practica, in special pentru instalatii cum ar fi:
-instalatiile de ventilatie 
-instalatiile hidraulice
-instalatia de carburant


Fisiere in arhiva (1):

  • Actionarea electrica a unui sistem de pompare.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

CURS 2. ACTIONARI HIDRAULICE SI PNEUMATICE pag 10
www.ELEKTRIM MOTORS.com  pag 11
www.resonance.ro/378-large_default/intrerupator-automat-20a-3p-36ka.jpg pag 15
www.electricsite.ro/9903-thickbox_default/contactor-schneider-tesys-lc1-d-3-poli-ac-3-440v-18a-bobina-24v-ca-lc1d18b7.jpg  pag 15
www.dcb.ro/files/produse/multind_site_bobine_statice-616.jpg pag 15
ECHIPAMENTE ELECTRICE CAP. 2  pag 17
www.adelaida.ro  pag 20 cdn1.bigcommerce.com/server4800/h9he6/products/32/images/119/abultimatecombo__72087.1359902238.380.380.jpg?c=2  pag 27
Agenda electrica Moeller 02/08 Softstartere electronice si actionari electrice pentru motoare  pag 28
www.mrplc.com/store/images/P/compactlogix-29.jpg pag 31
www.eplandata.de/portal/pl_PL/part/data/A-B/gen/A-B/preview/picturefile/256/A-B%255C1769%255C1769-L32C.tif.png  pag 34
www.staticflickr.com/8/7156/6435738805_37b99d8c21_m.jpg pag 52
capt.co.il/wp-content/uploads/16801437791_0f15e00af7_o.jpg pag 53


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!