Actionarea Electrica cu Motorul de Curent Continuu a Mecanismelor unei Macarale Portuare

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. 1 Generalitati. Masina de curent continuu. 
1.1. Definitii. 4
1.2. Elemente constructive si functionale. 5
1.3. Principiul de functionare. 9
1.4. Regimuri de functionare. 10
1.5. Reactia de indus. 11
1.6. Comutatia. 14
1.7. Functionarea in regim de motor. 18
I.7.1. Motorul de curent continuu cu excitatie independenta (sau derivatie). 18
I.7.2. Motorul de curent continuu cu excitatie in serie. 22
I.7.3. Motorul de curent continuu cu excitatie mixta. 25
Cap. 2 Sisteme de actionare. 
2.1. Structura si clasificarea sistemelor de actionare electrica. 26
2.2. Cinematica actionarilor electrice. 30
2.3. Dinamica actionarilor electrice. 33
2.3.1. Ecuatia miscarii. 34
2.3.2. Raportarea la un arbore. 36
Cap. 3 Consideratii asupra macaralelor. 
3.1. Clasificarea macaralelor. 41
3.2. Regimurile de lucru ale macaralelor. 43
3.3. Mecanisme principale ale macaralelor. 46
3.3.1. Mecanisme de ridicare a sarcinii. 46
3.3.2. Mecanisme pentru inclinarea bratelor. 56
3.3.3. Mecanisme de translatie. 59
3.3.4. Mecanisme de rotire. 64
3.4. Sisteme de franare electrica folosite la actionarea mecanismelor macaralelor. 66
3.4.1. Franarea electrica la sistemele de actionare cu motoare derivatie de c.c. 67
3.5. Comanda actionarii electrice a macaralelor. 71
3.5.1. Scheme de comanda in c.c. Scheme de comanda a mecanismelor de ridicare. 72
3.5.2. Scheme de comanda in c.c. Scheme de comanda a mecanismelor de translatie. 79
Cap. 4 Variatoare pentru motoare de curent continuu. 82


Extras din licenta Cum descarc?

1. GENERALITATI. MASINA DE CURENT CONTINUU.
1.1. Definitii.
Masina de curent continuu este un sistem de conversie electromecanica a energiei care, prin intermediul campului electromagnetic, transforma energia mecanica in energie electrica de curent continuu sau invers, energia electrica de curent continuu in energie mecanica.
Statorul indeplineste functia de inductor, iar rotorul reprezinta indusul masinii. Tensiunile electromotoare induse in bobinele infasurarii indusului sunt redresate prin intermediul comutatorului solidar cu rotorul, si prin perii (solidare cu statorul) care calca pe acest comutator. Sistemul comutator - perii ofera posibilitatea transformarii energiei mecanice in energie electrica de curent continuu sau invers. 
In practica sunt folosite mai ales masinile de curent continuu hetero - polare (la acestea campul magnetic inductor are o variatie periodica in intrefier, in lungul periferiei indusului), in timp ce masinile homopolare sau unipolare (la care campul magnetic inductor este invariabil in lungul periferiei indusului) se utilizeaza rar, ca generatoare de tensiune joasa si curenti foarte mari.
Masina de curent continuu se construieste pentru puteri nominale de la zeci de wati pana la mii de kilowati, intr-o gama larga de turatii si tensiuni pana la 2000 V.
1.2. Elemente constructive si functionale.
Ca orice masina electrica rotativa, masina de curent continuu are doua parti constructive fundamentale : - statorul
- rotorul 
1 - carcasa, 2 - scutul lateral dinspre colector, 3 - scutul lateral dinspre actionare, 4 - polul principal de excitatie, 5 - polul auxiliar, 6 - miezul magnetic al rotorului, 7 - bandajul de consolidare al capetelor frontale ale infasurarii rotorice, 8 - infasurarea rotorica, 9 - arborele masinii, 10 - suport portperii, 11 - teaca carbunelui periei, 12 - colector, 13 - capac exterior ( casa rulmentului ), 14, 15 - rulmenti, 16 - cutia cu borne, 17 - bulon strangere scut lateral, 18 - bobina polului auxiliar, 19 - bobina polului de excitatie, 20 - inelul de ridicare al masinii, 21 - paleta ventilator, 22 - carbunele periei, 23 - colier portperie.
Partile componente ale statorului sunt : carcasa, polii principali sau de excitatie, polii de comutatie (auxiliari), infasurarea de excitatie, infasurarea polilor de comutatie si infasurarea de compensatie. Ca parti componente constructive ale statorului se considera si scuturile cu lagarele masinii, portperiile si periile ce calca pe comutator.
Carcasa de forma cilindrica, se executa din tabla de otel indoita si sudata (la masinile mici), respectiv din otel sau fonta turnata (la masinile de putere mare). In general, carcasa constituie jugul inductorului, prin care se inchide fluxul magnetic al masinii. Talpile de fixare a masinii de fundatie sunt sudate de carcasa sau se toarna impreuna cu aceasta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Actionarea Electrica cu Motorul de Curent Continuu a Mecanismelor unei Macarale Portuare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!