Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 70 în total
Cuvinte : 18971
Mărime: 566.37KB (arhivat)
Publicat de: Todor Mihai
Puncte necesare: 9

Extras din licență

Introducere

Lucrarea de faţă îşi propune să prezinte activitatea de marketing bancar pe piaţa produselor şi serviciilor din România. Pe lângă acestea, lucrarea cuprinde şi un studiu efectuat la nivelul instituţiei bancare BRD Groupe Societe Generale.

Sectorul serviciilor a luat amploare din ce în ce mai mare, odată cu dezvoltarea economiilor naţionale. Serviciile financiar-bancare necesită competenţe profesionale la un nivel ridicat. În ultimele decenii, structura operaţiunilor financiar-bancare s-a schimbat considerabil, iar multe dintre barierele competiţionale au dispărut, accesul pe piaţa internaţională devenind posibil datorită desfiinţării barierelor dintre ţări.

Pentru societăţile financiar-bancare din România, orientarea de marketing este una destul de recentă. Pentru a avea succes pe o piaţă extrem de dinamică şi fluctuantă, este vital ca instituţiile financiar-bancare să-şi comercializeze produsele şi serviciile pentru a reuşi să se dezvolte.

În ziua de astăzi în nici un domeniu nu mai este suficient să vinzi, ci trebuie ştiut cu exactitate ceea ce vinzi şi mai ales cui vinzi. Clienţii nu se mai mulţumesc cu un produs, ci cu produsul care se potriveşte cel mai bine cu nevoile şi aşteptările acestora. Această regulă nescrisă este valabilă şi în domeniul bancar, unde avalanşa de produse şi servicii mai mult sau mai puţin similare existente în ofertele băncilor îi bombardează permanent pe clienţi. Dacă până nu demult preţul era singurul factor de diferenţiere între produsele băncilor, din ce în ce mai mult acesta nu mai constituie un motiv suficient de puternic pentru ca un client să opteze pentru produsul unei anumite bănci. Clientul caută produse sau servicii complementare produsului principal de care are nevoie, de multe ori “un pachet” care să îi asigure satisfacerea mai multor nevoi.

Lucrarea este împărţită în 4 capitole, fiecare fiind extrem de important în înţelegerea marketingului bancar şi a produselor existente pe piaţa bancară din România. În primul capitol se prezintă conceptul de marketing, care are mai multe definiţii, dar cea mai importantă fiind aceea că marketingul este întreaga afacere văzută din punctul de vedere al rezultatului său final, adică, din punctul de vedere al consumatorului, scopul său constând în a face vânzarea superfluă, a cunoaşte şi a înţelege consumatorul atât de bine încât produsul sau serviciul să se poată vinde pe el însuşi.

Tot în cadrul acestui capitol am vorbit şi despre cât de important este marketingul pentru serviciile financiar-bancare, particularităţile acestuia cadrul acestor societăţi, importanţa lui pentru instituţiile bancare, dar şi de organizarea unei activităţi de marketing în cadrul unei bănci.

Al doilea capitol prezintă cele mai importante elemente şi instrumente în marketingul financiar-bancar. Astfel, o primă discuţie o fac produsele şi serviciile financiar-bancare, urmate de mixul de marketing în cadrul instituţiilor bancare, care ne aduce în prim-plan cei 4 P specifici produselor şi serviciilor (produsul, preţul, plasarea în distribuţie şi promovarea), dar şi cei 3P specifici doar serviciilor ( personalul, procesele şi permisele fizice).

În continuare, în cel de-al treilea capitol, vorbim despre politica de marketing, care este o continuare a mixului de marketing financiar-bancar, un proces ce ţine cont de cei 4P. Aşadar, un prim subiect este reprezentat de politica de produs, care ne detaliază cum trebuie să fie un produs pentru a fi în atenţia consumatorilor. Mai departe, politica de preţ, este un subiect comun băncilor, ajutându-le să-şi stabilească propriul preţ şi astfel atrăgând tot mai mulţi potenţiali clienţi. Politica de distribuţie ne aduce la cunoştinţă care sunt cele mai importante metode oficiale de a face distribuţia produselor financiar-bancare, iar in final, promovarea este cea de care depinde întreaga activitate a instituţiilor bancare, deoarece, aceasta trebuie să fie făcută astfel încât consumatorii să înţeleagă bine care sunt produsele oferite de o anumită instituţie financiar-bancară.

Capitolul patru, reprezintă un studiu de caz efectuat la nivelul instituţiei financiar-bancare BRD Groupe Societe Generale. Prima parte prezintă informaţii referitoare la această instituţie, iar cea de-a doua parte vine cu o scurtă analiză a percepţiei consumatorilor referitoare la BRD.

În final trebuie să reţinem faptul că orice instituţie financiar-bancară are nevoie de propriul marketing, de propriile strategii pentru a răzbate pe piaţa în care activează şi poate cel mai important, de oameni care ştiu să menţină instituţia la gradul înalt de renume.

Capitolul 1. MARKETINGUL FINANCIAR-BANCAR.

DELIMITĂRI CONCEPTUALE

1.1. Conceptul de marketing

Termenul de marketing provine din verbul de origine anglo – saxonă “to market” care înseamnă a cumpăra şi a vinde, a realiza tranzacţii pe piaţă. Practicile şi primele teoretizări ale marketingului au apărut în S.U.A. şi prin răspândirea teoriei marketingului în foarte multe ţări ale lumii termenul de marketing s-a internaţionalizat, preluându-se în mod direct, fără traducere.

În literatura de specialitate există foarte multe definiţii pentru termenul de marketing. Multiplele definiţii ale marketingului rezultă din diversele perspective pe care le adoptă autorii, marketingul fiind o noţiune complexă, care nu se poate exprima în câteva cuvinte.

Marketingul este o disciplină într-o continuă evoluţie, drept consecinţă definiţiile atribuite marketingului sunt completate şi înlocuite de la o perioadă la alta. Astfel conform profesorului Victor P. Buell se poate vorbi despre “vechiul” concept de marketing şi “ noul” concept de marketing, apărut în anii '50.

Bibliografie

Adam C. „Marketing financiar-bancar”, Editura Mirton, Timişoara, 2007

Andronache V. „Banca şi operaţiunile comerciale”, Editura Universitară, 2006

Basno C. „Monedă. Credit. Bănci”, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1994

Bojeşteanu E. „Monedă şi bănci”, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2010

Bordea A. „Contractul de credit”, Editura Universul Juridic, Bucureşti, 2012

Căpraru B. „Retail banking”, Editura C.H. Beck, Bucureşti, 2009

Cetină I. „Marketing competitiv în sectorul serviciilor”, Editura Teora, Bucureşti, 2001

Cruceru A. „Tehnici promoţionale”, Editura Uranus, Bucureşti, 2009

Dardac N. „Operaţiuni bancare”, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1996

Druker P. „Marketing”, Editura Mirton, Timişoara, 2007

Dumitrescu B. „Monedă”, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2011

Haţeş – Gavra I. „Activitatea şi operaţiunile bancare”, Editura Mirton, Timişoara, 2009

Kotler P. “Managementul marketingului”, Editura Teora, Bucureşti, 1997

„ Principiile marketingului”, Editura Teora, Bucureşti, 1997

Micu A. „Marketing”, Editura Gaudeamus, Constanţa, 2001

„Cercetări de marketing – metode, concepte, studii de caz”, Editura Fundaţia Academică, Galaţi, 2001

Niculescu E. „Marketing modern”, Editura Polirom, Iaşi, 2000

Odobescu E. „Marketing bancar modern”, Editura Sigma, Bucureşti, 2007

Olteanu V. „Marketing financiar-bancar”, Editura Ecomar, Bucureşti, 2009

Popescu I. „Tehnici promoţionale”, Editura Metropol, Bucureşti, 1994

Soroş G. „Noua paradigmă a pieţelor financiare”, Editura Litera, Bucureşti, 2008

Ştefănescu P. „Bazele marketingului”, ISSB, Bucureşti, 1994

Zaiţ A. „Marketingul serviciilor”, Editura Sedcom Libris, Iaşi, 2004

Preview document

Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 1
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 2
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 3
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 4
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 5
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 6
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 7
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 8
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 9
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 10
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 11
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 12
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 13
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 14
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 15
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 16
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 17
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 18
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 19
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 20
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 21
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 22
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 23
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 24
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 25
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 26
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 27
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 28
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 29
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 30
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 31
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 32
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 33
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 34
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 35
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 36
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 37
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 38
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 39
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 40
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 41
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 42
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 43
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 44
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 45
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 46
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 47
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 48
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 49
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 50
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 51
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 52
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 53
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 54
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 55
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 56
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 57
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 58
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 59
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 60
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 61
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 62
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 63
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 64
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 65
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 66
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 67
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 68
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 69
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 70
Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România - Pagina 71

Conținut arhivă zip

  • Activitatea de Marketing Bancar pe Piata Produselor si Serviciilor din Romania.doc

Te-ar putea interesa și

Tehnica operațiunilor bancare - realizat la BRD - Groupe Societe Generale din localitatea Iași

Cap 1. Prezentarea societatii bancare.Istoric si evolutie 1.1 Momentul istoric al înfiintarii Înfiintarea Bancii Române pentru Dezvoltare – SA...

Cercetare de marketing - studiu de piață cardul ca mijloc de plată

Lucrarea in cauza se va fundamenta pe situatia actuala de pe piata produselor bancare romanesti, tratand modalitatile, canalele si gradele de...

Managementul marketingului bancar - cu aplicații la BRD

ASPECTE TEORETICO-METODOLOGICE CAPITOLUL I Sistemul bancar in România 1.1. Concept si functii Sistemul bancar este reprezentat de ansamblul...

General și Particular în Aplicarea Marketingului Financiar Bancar

CAP.1 REFLEXIA IMAGINII UNEI BANCI DIN PUNCT DE VEDERE AL IMPACTULUI ASUPRA POPULATIEI 1.1.Importanta efectuarii unui studiu in randul populatiei...

Strategii Moderne de Marketing Bancar

CAP. 1. ASPECTE CONCEPTUALE PRIVIND ACTIVITATEA DE MARKETING BANCAR 1.1 Conceptul de marketing bancar Introducerea marketingului în sectorul...

Proiect practică BCR

BANCA COMERCIALA ROMÂNA a fost înfiintata, ca banca comerciala cu capital de stat, la 1 Decembrie 1990, prin preluarea activitatii comerciale...

Strategii Moderne de Marketing Bancar

1. Considerţii generale privind conceptul de marketing bancar 1.1. Marketing bancar. Definiţie şi trăsături. Băncile răspund nevoilor particulare...

Mixul de marketing al Romanian Internațional Bank

Introducere Am ales să vă prezentăm cât mai multe informaţii privind mixul de marketing la nivelul Romanian International Bank deoarece este...

Ai nevoie de altceva?