Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 53 în total
Cuvinte : 18136
Mărime: 144.42KB (arhivat)
Publicat de: Florian Negrea
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Voicu Mirela

Extras din licență

1.1 Necesitatea activitaţii de marketing la nivelul intreprinderi

Firmele sunt tot mai mult obligate să-şi restructureze radical obiectivele şi strategiile de piaţă. De unde anterior ele operau în condiţiile unei concurenţe şi clientele stabile, cunoscute, în prezent firmele activează în condiţiile unui adevărat război, în care au loc schimbări rapide ale concurenţei, progrese tehnologice, apariţii de noi legi şi politici comerciale şi o scădere continuă a fidelităţii clientelei. În zilele de glorie ale “afacerilor normale“, firmele puteau rezista concurenţei prin aplicarea unei politici agresive de vânzări şi reclamă a produselor. Este ceea ce s-a numit “marketing”. Această viziune a omului obişnuit asupra conceptului de marketing rămâne valabil şi astăzi. Din nefericire, există însă şi destui directori de firme care cred că “marketing” înseamnă să-şi “prelucreze” agenţii de vânzări şi apoi să le facă vânt în stradă ca să vândă produse; aceasta este cea mai bună “reţetă“ pentru dezastru. Trebuie avut în vedere faptul că, astăzi, cumpărătorii sunt puşi în faţa unei game uriaşe de produse de tot felul. Nu trebuie, de asemenea, uitat că ei au reacţii şi cerinţe diferite faţă de preţul unui produs sau de raportul produs/servicii oferite. Nu în ultimul rând, cerinţele lor în ceea ce priveşte calitatea sunt în continuă creştere.

Având posibilităţi nelimitate de a alege, ei se vor orienta către acele oferte care corespund cel mai bine aşteptărilor şi nevoilor lor; decizia de a cumpăra se va baza pe capacitatea de percepţie a valorii. Aşadar nu este de mirare că firmele cele mai prospere sunt cele care reuşesc să ofere clienţilor satisfacţia scontată, înţelegând marketingul nu ca pe o funcţie separată, ci ca pe o filosofie de însuşiri la nivelul întregii organizaţii.

În primul rând, marketingul înseamnă mult mai mult decât un simplu compartiment. Persoanele cu atribuţii în acest domeniu participă la procesul decizional înainte chiar de proiectarea unui produs, iar munca lor continuă mult timp după ce produsul a fost pus în vânzare. Ele identifică acele nevoi ale clientelei care pot fi cele mai profitabile pentru firmă, participă la proiectarea produsului şi elaborarea gamei de servicii, au o influenţă decisivă asupra ofertelor de preţ, îşi concentrează eforturile în direcţia promovării produselor, serviciilor şi imaginii firmei, analizează gradul de satisfacere a clientului şi pe baza reacţiei pieţei, încearcă să contribuie la îmbunătăţirea ofertei şi a performanţelor.

Firma de succes de astăzi nu se mai consideră ca un ansamblu de compartimente, ci ca un sistem menit să asigure derularea proceselor interne ale afacerii. Firmele sunt obligate să stăpânească procese de bază, precum şi elaborarea de noi produse, obţinerea şi executarea unor comenzi. Fiecare proces presupune parcurgerea mai multor etape şi necesită o analiză din partea mai multor subdiviziuni ale firmei. Deseori se apelează la echipe interdepartamentale pentru parcurgerea nestingherită a fiecărui proces, fără sincope, personalul de marketing intrând în legătură cu cel din compartimentele de cercetare, aprovizionare, producţie, desfacere şi financiar.

Firmele de succes crează o cultură în care toţi membrii organizaţiei au “conştiinţa pieţei şi a produsului”. Fiecare angajat este în măsură să influenţeze pozitiv sau negativ percepţiile şi preferinţele clientului.

Conceptul de marketing trece în prezent printr-un proces de reevaluare în raport cu noile cerinţe globale, tehnologice, economice şi sociale cu care se confruntă firmele. Marile pieţe sunt înlocuite de micropieţe; apar reţelele de distribuţie multiple; clienţii cumpără prin intermediul cataloagelor, telefonului şi ofertelor TV; frenezia şi activitatea promovării produselor şi reducerilor de preţ erodează treptat fidelitatea clienţilor faţă de o anume marcă; modalităţile conveţionale de reclamă sunt din ce în ce mai ineficiente şi costă din ce în ce mai mult. Toate acestea la un loc, împreună cu alte “seisme” cauzate de evoluţia pieţelor, conduc la o singură concluzie, aceea că firmele trebuie să-şi revizuiască conceptele fundamentale şi să răstoarne premizele care au stat înainte la baza succesului lor în afaceri.

Preview document

Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 1
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 2
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 3
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 4
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 5
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 6
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 7
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 8
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 9
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 10
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 11
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 12
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 13
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 14
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 15
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 16
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 17
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 18
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 19
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 20
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 21
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 22
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 23
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 24
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 25
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 26
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 27
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 28
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 29
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 30
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 31
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 32
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 33
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 34
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 35
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 36
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 37
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 38
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 39
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 40
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 41
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 42
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 43
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 44
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 45
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 46
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 47
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 48
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 49
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 50
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 51
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 52
Activitatea de Marketing Specifică unei Societăți - Pagina 53

Conținut arhivă zip

  • Activitatea de Marketing Specifica unei Societati.docx

Alții au mai descărcat și

Prezentarea politicii de promovare a unei societăți

INTRODUCERE Lucrarea prezintă, în partea teoretică, conceptul general de marketing, marketingul ca o componentă de bază a mediului economic, ce...

Studiu Privind Sistemele de Management al Relațiilor cu Clienții

INTRODUCERE În această lucrare îmi propun să realizez un studiu privind sistemele de management al relaţiilor cu clienţii şi să evidenţiez...

Program de Marketing pentru Firma Rewe Group România - Penny Market XXL Brasov

Introducere Reteaua de magazine Penny Market XXL este prezenta pe piata din Romania din anul 2001, cand a deschis primul magazin in Bucuresti. In...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Studiu privind Activitatea de Servire a Consumatorilor într-o Unitate Turistică de Alimentație Publică

ARGUMENT Rolul şi particularităţile activităţii de producţie şi servire a unei game variate de preparate culinare şi băuturi, care se desfăşoară...

Metode de îmbunătățire a activității societății comerciale Onix Service Auto SRL

Capitolul I Notiuni generale despre întreprinderile mici si mijlocii 1.1 Notiunea de întreprindere mica si mijlocie România, la ora actuala,...

Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România

Introducere Lucrarea de faţă îşi propune să prezinte activitatea de marketing bancar pe piaţa produselor şi serviciilor din România. Pe lângă...

Importanța marketingului bancar

Fundamentele teoretice ale marketingului bancar 1.1. Conceptul de marketing bancar Marketingul bancar poate fi definit ca totalitatea actiunilor...

Plan de Afaceri al SC Medservice Center SRL

I Sinteza planului Societatea comerciala MEDSERVICE CENTER S.R.L. desfasoara o activitate in cadrul sectorului tertiar,al serviciilor. DOMENIUL...

Conținutul și Rolul Marketingului

Argument Am ales această temă „Rolul și conținutul marketingului” deoarece marketingul da naştere concurenţei şi totodată înviorează lupta...

Activitatea de marketing a unei societăți comerciale

Capitolul I Introducere în activitatea de marketing specifica unei societati comerciale Firmele sunt tot mai mult obligate sa-si restructureze...

Activitatea de marketing specifică unei societăți comerciale - Metro Sibiu

Termenul de "marketing" îşi are rădăcinile în spaţiul anglo-saxon. Provine de la participiul prezent, a verbului " to market" care înseamnă a...

Ai nevoie de altceva?