Activitatea de promovare și reclamă în cadrul agențiilor de turism situate în orașul Chișinău

Cuprins licență

INTRODUCERE 3
1. ASPECTE TEORETICE ALE ORGANIZARII ACTIVITATILOR DE PUBLICITATE LA INTREPRINDERILE DIN SECTORUL TURISMULUI 6
1.1. Publicitatea intr-o economie de piata moderna. 6
1.2. Caracteristicile campaniei de publicitate. 10
1.3. Caracteristicile managementului publicitatii in domeniul turismului. 15
2. ASPECTE TEORETICE ALE PROBLEMEI INOVARII IN COMUNICATIILE PR PRIN INTERNET IN DOMENIUL TURISMULUI 22
2.1. inovatiile de internet si importanta acestora pentru dezvoltarea turismului. 22
2.2. Comunicatii PR folosind Internetul. 29
2.3. Metode de baza de promovare a PR pe Internet. 35
3. ANALIZA ACTIVITATII DE PROMOVARE A AGENTIEI DE TURISM ,,PANDA TUR" 38
3.1. Sursele de mass-media utilizate de agentia de turism ,,Panda Tur" in elaborarea campaniei publicitare. 38
3.2. Analiza site-ului Agentiei de Turism ,,Panda Tur". 42
3.3. Modalitati de imbunatatire a campaniilor publicitare a Agentiei de Turism ,,Panda Tur". 45
CONCLUZII SI RECOMANDARI 49
BIBLIOGRAFIE 52
ANEXE 54


Extras din licență

INTRODUCERE
Relevanta temei alese este faptul ca pe piata economica de astazi, sunt mai multe intreprinderi de turism care au o concurenta acerba, ospitalitatea este o trasatura importanta a activitatii agentiilor de turism si hotelurilor, scopul este efectuarea de studii de piata - furnizarea de activitati de promovare ale agentiilor de turism sau hoteluri.
In prezent, publicitatea, este un companion permanent al omului, care il influenteaza zilnic si masiv, joaca un rol esential in viata de zi cu zi. Acest rol nu se limiteaza la mass-media, nici la toate activitatile de piata, importanta publicitatii este in domeniile economiei si vietii publice. De asemenea, puteti remarca rolul sau educational si estetic semnificativ.
Rolul economic al publicitatii se realizeaza prin faptul ca contribuie la cresterea productiei sociale, volumul investitiilor si numarul de locuri de munca. Publicitatea sustine, de asemenea, concurenta, extinde pietele, faciliteaza accelerarea cifrei de afaceri a fondurilor, sporind astfel eficienta productiei sociale. Importanta publicitatii in general poate fi demonstrata de legea supra-productiei. Se considera ca intr-o economie care produce mai multe bunuri si servicii decat pot, consumate, publicitatea indeplineste doua sarcini principale:
- informeaza despre alternativele de alegere;
- ofera companiilor mijloace mai eficiente de concurenta pentru banii consumatorilor.
Sarcina publicitatii in economia de piata moderna, este de a aduce bunuri de la productie la populatie, formarea cererii, tinand seama de caracteristicile socio-demografice ale grupurilor individuale de consumatori, in scopul de a incuraja achizitionarea anumitor bunuri (servicii).
Prin urmare, capacitatea publicitatii de a influenta oamenii si de a crea cererea de bunuri face posibila utilizarea acesteia pentru a educa nevoile rezonabile, gusturile si cerintele estetice ale populatiei.
Particularitatea pietei de publicitate este dinamica sa. Limitele acestei piete se extinde in mod continuu, datorita aparitiei unor retele internationale de agentii de publicitate, schimb de experienta internationala, concerne industriale, dezvoltarea extensiva a relatiilor internationale. Sunt deschise noi oportunitati de publicitate in legatura cu internationalizarea industriei media. Satelitul si televiziunea prin cablu, reteaua de calculatoare devin noi canale internationale, ziare, reviste, radio si TV - toate acestea creeaza conditii favorabile pentru clientii de publicitate in mass-media si agentiile de publicitate pentru activitatile angajate in selectarea mass-media de publicitate corespunzatoare. Astfel, in conditiile moderne, publicitatea devine transnationala, iar companiile de publicitate - internationale.
Tema relatiilor publice se dezvolta in mod activ in literatura si presa. Aparent, a devenit clar ca aceasta este o parte integranta a vietii noastre de zi cu zi. In primul rand, se refera la sfera managementului. Tara noastra este in mod constant expusa diferitelor tipuri de crize cu consecinte grave. Pentru a atenua aceste consecinte, se aplica masuri de gestionare anticriza si relatiile publice. Aparent, prin urmare, o atentie deosebita este acordata PR-ului politic. In practica, se foloseste, de asemenea, capacitatea de relatii publice de a gestiona crizele, de a diminua tensiunea, de a usura situatia, de a restabili fundatiile publice si de a intoarce consimtamantul si increderea oamenilor la activitatile autoritatilor.
Actualitatea temei reese din faptul ca la moment pe piata Republicii Moldova exista o sumedenie de agentii, care pentru supravetuire utilizeaza publicitatea efectiv sau mai putin carturar. 
Dupa ce am decis sa investighez domeniul de relatii publice in domeniul turismului apropiat de mine in natura studiilor mele, am dat peste faptul ca exista foarte putine publicatii pe aceasta tema. Chiar si companiile bine-cunoscute de PR nu desfasoara cercetari pe aceasta tema. Dar, pe fondul cantitatii totale de materiale, acest volum este extrem de nesemnificativ.
Mi se pare ca o astfel de neatentie nu este meritata. Sfera turismului se dezvolta destul de dinamic, iar in fiecare an cifra de afaceri a fondurilor este in crestere. In plus, potrivit expertilor in turism, exista un potential urias pentru dezvoltarea si prosperitatea Moldovei. Nici o tara nu are o asemenea bogatie naturala si culturala si poate face din aceasta industrie una dintre sursele importante de venit national.
Scopul lucrarii date consta in analiza pietii publicitare din Republica Moldova, strategiile de promovare a agentiilor de turism nationale le baza agentiei - Panda Tur- . De asemenea importante sunt si modalitatile de promovare folosind internetul.
Obiectivele lucrarii:
De a consulta literatura din domeniu
De a realiza o sinteza referitoare la necesitatea publicitatii in domeniul turismului
De a identifica principalele canale de difuzare a publicitatii turistice
De a analiza modalitatile de promovare in diverse surse media.
De a evidentia importanta internetului pentru promovare.
Cu toate acestea, dupa cum se va vedea mai jos, activitatea PR in turism este prea slaba. Volumele sale nu pot fi nici macar comparate cu alte domenii. Probabil, unul dintre motivele pentru aceasta este ca un studiu aprofundat al relatiilor publice a inceput destul de recent. Multi manageri inca nu au timp sa stapaneasca acest domeniu. Pentru majoritatea celor care si-au inceput activitatea de munca chiar si sub regimul sovietic nu este deloc clar ce este si de ce trebuie folosita publicitatea.


Fisiere în arhivă (1):

  • Activitatea de promovare si reclama in cadrul agentiilor de turism situate in orasul Chisinau.docx

Imagini din acest licență

Bibliografie

Acte normative:
1. Legea Nr. 352 din 24.11.2006 cu privire la organizarea si desfasurarea activitatii turistice in Republica Moldova, Publicat: 02.02.2007 in Monitorul Oficial Nr. 14-17 art. Nr. 40
Carti:
2. CONSTANTINESCU, D. Managementul resurselor umane in turism, industria hoteliera si restaurante. Bucuresti: Editura Universitara, 2006. -  259 p. ISBN 973-749-022-3
3. CRISTEA, A-A. Tehnologia activitatilor de turism. Editia a 2-a, revazuta. Bucuresti: Pro Universitaria, 2007. -  266 p. ISBN 978-973-129-093-5
4. DODU, P. Tehnici operationale in agentia de turism, Bucuresti: Editura Pro Universitaria, 2007. 278 p.
5. GLAVAN, V. Agentia de turism, Tehnica operatiunilor de turism, Bucuresti: Editura Fundatiei ,,Romania de Maine", 2008. 224 p.
6. LACHE, C. Marketing in turism si servicii. Iasi: Performantica, 2011. -  335 p. ISBN 978-973-730-785-9.
7. NEACSU, N. Economia turismului. Bucuresti: Editura Pro Universitaria, 2006. 306 p.
8. SAVA, C. Gestiunea activitatii de turism. Ed. revizuita si adaugita. Timisoara: Eurostampa, 2012. -  174 p. ISBN 978-606-569-375-3
9. STANCIOIU, A-F. Strategii de marketing in turism. Bucuresti: Editura Economica, 2004. -  256 p. ISBN 973-709-069-1
10. STANCIU, P. Tehnica operatiunilor din agentiile de turism. Iasi: Sedcom Libris, 2012. -  243 p. ISBN 978-973-670-460-4
11. STANCIULESCU, G. Managementul operatiunilor de turism. Bucuresti: Editura ALL BECK, 2003. 448 p.
12. STANCIULESCU, G. Managementul operatiunilor de turism. Ed. a 2-a, revaz. si adaug. Bucuresti: ALL BECK, 2003. -  448 p. ISBN 973-655-280-2
13. STINCIULESCU, .G, LUPU, N., TIGU G. -  Dictionar poliglot explicativ de termeni utilizati in turism, Editura All Educatinal, Bucuresti 1998. 379 p. 
14. STOICA, M. Managementul resurselor umane in turism. Cluj-Napoca: Risoprint, 2009. -  250 p. ISBN 978-973-53-0029-6 
15. TIGU G., Lavinia M. Resurse si destinatii turistice pe plan mondial. Ed. a 3-a, rev. si adaug. Bucuresti: Uranus, 2011. -  212 p. ISBN 978-973-7765-87-1.
16. TURCOV, E. Coordonarea turismului. Chisinau: A.S.E.M., 2006. -  209p. ISBN 978-9975-75-007-3
17. TURTUREANU, A-G. Economia turismului. Galati: Editura Universitara ,,Danubius", 2010. -  89 p. ISBN 978-606-533-123-5
18. TURTUREANU, A-G. Tehnica operatiunilor de turism. Galati: Editura Universitara ,,Danubius", 2010. -  111 p. ISBN 978-606-533-196-9
Contributii/articole:
19. FRUNZA, D. Activitatea competitiva a agentiilor de turism din Republica Moldova. In: Perspectiva academica, 2010. -  pp. 143-149.
20. GROSU, M., MINDRIGAN, V. Analiza profilului managerului de vanzari in cadrul agentiei de turism. In: Conferinta stiintifica internationala studenteasca ,,Probleme actuale ale teoriei si practicii culturii fizice", 11-12 mai 2012. pp. 495-502
21. PALNITCAIA, E. Agentiile de turism, veriga de baza a institutiilor care activeaza in industria ospitalitatii. In: Dezvoltarea turismului la inceputul sec. XXI: (conferinta stiintifico-practica Internationala consacrata zilei mondiale a turismului) cu tema ,,Turism: o celebrare a diversitatii", 27 septembrie 2009. pp. 92-97
22. PLATON, N. Industria turismului autohton necesita personal calificat. In: Dezvoltarea: Saptamanal pentru oameni de afaceri. 13 mai, 2005. -  pp. 4
23. PLATON, N. Turismul: realizari si probleme. In: Moldova . Nr. 5, 2008. -  pp. 28-31 
Documente electronice:
24. 8http://turism.gov.md/index.php?pag=hotel&opa=view&id=101&start=25&l=, accesat 15.05.2016
25. http://www.beckshop.ro/fisiere/6311_fp_3021_Tehnica operatiunilor de turism intern si international.pdf, accesat 15.05.2018


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!