Activitatea de Turism Intern din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I - PREZENTAREA PE SCURT A ACTIVITATII DE TURISM INTERN DIN ROMANIA 5
1.1. Aparitia turismului ca fenomen economic si social 5
1.2. Formele turismului si factorii determinanti ai dezvoltarii turismului 6
1.2.1. Criterii de clasificare si particularitati ale formelor de turism 13
1.2.2. Factorii care determina evolutia turismului. Clasificarea lor 16
1.2.3. Contributia turismului la cresterea economica 18
1.3. Prezentarea pe scurt a activitatii de turism intern din Romania 21
CAPITOLUL II - SEMNIFICATII CONCEPTUALE PRIVIND EFICIENTA ECONOMICA SI SOCIALA 22
2.1 Eficienta economica 22
2.2 Eficienta social 27
CAPITOLUL III - COORDONATELE EFICIENTEI ECONOMICO SOCIALE LA HOTEL HILTON SIBIU 30
3.1. Prezentarea generala a Hotel Hilton Sibiu 30
3.2. Analiza SWOT a Hotelului Hilton Sibiu 35
3.3. Analiza echilibrului financiar pe baza de bilant 36
3.4. Formele de manifestare a echilibrului financiar la Hotel Hilton Sibiu 39
3.4.1. Solvabilitate 39
3.4.2. Lichiditate 40
3.4.3. Exigibilita si capacitatea de plata 41
3.4.4. Alte rate ale echilibrului financiar 42
BIBLIOGRAFIE 43


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Turismul poate deveni una din industriile de export puternice ale Romaniei, care poate concura efectiv cu a altor tari. Aspectele negative (privitoare la standardele produsului turistic in ansamblul sau si ale serviciilor turistice) sunt rezultatul unei perioade de circa 15 ani de investitii slabe sau inexistente in turism si al schimbarilor legate de tranzitia la o economie de piata.
Lucrarea de fata este structurata pe 3 capitole.
Primul capitol se refera la prezentarea activitatii de turism intern din Romania. 
Capitolul doi cuprinde semnificatiile conceptuale privind eficienta economica si social. 
Cel de-al treilea capitol aici incluzand prezetarea generala a Hotelului Hilton Sibiu,un scurt istoric, aspectele generale, analiza swot,analiza echilibrului financiar pe baza de bilant, formele de manifestare a echilibrului financiar.
Romania este inzestrata cu un potential turistic deosebit de variat, diversificat si concentrat, caracterizat prin:
- existenta unor forme de relief accesibile si armonios imbinate pe intreg teritoriu;
- o clima favorabila practicarii turismului in tot cursul anului;
- potential faunistic si floristic bogat, cu specii si ecosisteme unicate in Europa;
- factori naturali recomandati intr-o cura balneara complexa;
- patrimoniul cultural-istoric si arhitectural apreciat pe plan international 
Romania se poate incadra in randul destinatiilor turistice atractive din Europa si din lume.
Romania a fost o destinatie cautata de turistii externi si a avut un turism intern dezvoltat care s-a derulat pe baza unui cadru legal (Legea turismului) inca din perioada interbelica.
In prima jumatate a anilor '60 tara noastra a cunoscut o dezvoltare semnificativa a capacitatilor de cazare turistica, in special in zona litoralului Marii Negre. La inceputul anilor '70 Romania era deja cunoscuta pe piata principalelor tari europene generatoare de turisti, in special in Germania, Marea Britanie, Tarile Scandinave, Franta, Italia, Austria, Belgia s.a.
Incepand cu anii '80 tara noastra a cunoscut un declin puternic al sosirilor de turisti straini, tendinta care s-a mentinut, sub forma atenuata, si in anii '90. Cauza principala o constituie lipsa de fonduri pentru investitii destinate dezvoltarii, modernizarii si reabilitarii infrastructurilor specifice ca urmare a procesului lent si complicat al privatizarii, aplicarii unei fiscalitati neadecvate, inexistentei unor facilitati in domeniul creditelor bancare etc.
Delimitarea formelor de turism este deosebit de importanta din punct de vedere teoretic si practic si ofera elemente de fundamentare stiintifica a deciziilor cu privire la dezvoltarea si diversificarea ofertei turistice, alinierea ei la modificarile intervenite in structura cererii. 
Turismul joaca un important rol in economie si prin faptul ca genereaza noi locuri de munca, avand, din acest punct de vedere, o contributie majora la atragerea excedentului de forta de munca din alte sectoare si, implicit, la atenuarea somajului. Relatia dintre turism si utilizarea fortei de munca se manifesta in plan cantitativ si calitativ, direct si indirect.
Din punct de vedere economic turismul se constituie in acelasi timp si ca sursa principala de redresare a economiilor nationale ale acelor tari care dispun de importante resurse turistice si le exploateaza corespunzator. In acest context, principalele argumente care determina necesitatea dezvoltarii turismului, rezulta din urmatoarele aspecte:
- resursele turistice fiind practic inepuizabile, turismul reprezinta unul dintre sectoarele economice cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung;
- exploatarea si valorificarea complexa a resurselor turistice insotite de o promovare eficienta pe piata externa, poate constitui o sursa de sporire a incasarilor valutare ale statului, contribuind astfel la echilibrarea balantei de plati externe;
- turismul reprezinta o piata sigura a fortei de munca si de redistribuire a celei disponibilizate din alte sectoare economice puternic restructurate;
- turismul, prin efectul sau multiplicator, actioneaza ca un element dinamizant al sistemului economic global, generand o cerere specifica de bunuri si servicii care antreneaza o crestere in sfera productiei acestora, contribuind in acest mod, la diversificarea structurii sectoarelor economiei nationale;


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatea de Turism Intern din Romania.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!