Activitatea motrică de cultură fizică la școlari

Licență
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 14420
Mărime: 84.21KB (arhivat)
Publicat de: Olimpiu Timofte
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Tudurachi Andrei

Extras din licență

I.Argumentarea teoretică a lucrării

1.1.Actualitatea și importanța studiului

În cadrul caracterului global al educaţiei, educaţia fizică şi sportul prezintă conţinuturi şi sarcini specifice, cu influenţe de sistem asupra individului, în plan fizic, motric, intelectual, estetic şi moral. În acelaşi timp, educaţia fizică şi sportul pot fi considerate drept forme speciale de educaţie prin fizic, care conduc nu doar la finalităţi biologice, ci şi la importante aspecte psihologice şi sociale.

Educaţia formală şi informală beneficiază de valorile transmise prin educaţie fizică şi sport, cum sunt acumularea de cunoştinţe, motivaţie, aptitudini, dispoziţia de a depune eforturi personale, precum şi de calităţile sociale, cum sunt munca în echipă, solidaritatea, voluntariatul, toleranţa şi fair-play-ul, totul într-un context multicultural.

În zilele noastre, datorită unui flux continuu de mutaţii economice şi tehnologice, viaţa se uşurează din punct de vedere al efortului fizic, iar în acest sens timpul liber existent va trebui exploatat pentru a compensa lipsa aceasta de mişcare. Modul în care membrii colectivităţilor reuşesc să folosească acest timp liber determină, în ultimă instanţă, gradul lor de cultură şi civilizaţie. Aspectul recreativ al educaţiei fizice şi sportului capătă dimensiuni şi responsabilităţi decisive. Dirijarea timpului liber devine un concept fundamental care duce la progresul culturii şi al societăţii implicit la progresul individului.[1] Activităţile de timp liber – activităţile de loisir (din latinescul „licere” însemnând ceea ce este permis) presupun în primul rând recreere, apoi educaţie estetică şi nu în ultimul rând presupune sănătate. Activităţile fizice din timpul liber al tinerilor au o pondere tot mai mică, care se situează undeva în a doua jumătate a clasamentului sau chiar la limita inferioară.[2]

„Utilizarea timpului liber pune probleme delicate, în special pentru tânăra generaţie, care trebuie orientată spre acele activităţi profitabile pe termen lung, în detrimentul distracţiilor facile sau deseori periculoase” [3].

Având în vedere toate aceste aspecte şi tendinţe, se doreşte găsirea unor soluţii optime de atragere a tinerilor spre practicarea exerciţiilor fizice, a activităţilor motrice în general, în timpul liber, care pe lângă efectele anatomo-fiziologice deja cunoscute, vin cu un aport recreativ, mobilizator şi de creare a bunei dispoziţii, ce completează dezvoltarea tânărului în ansamblu. Aceste activităţi extraşcolare, parte a educaţiei non-formale, ar putea constitui o prelungire a actului educaţional şcolar, dar cu desfăşurare sub o altă „cupolă” metaforic vorbind.

Activităţile propuse de noi, în timpul liber al copiilor urmăresc dezvoltarea individului din punct de vedere fizic, psihic şi socio-afectiv, prin mijloace simple, prin cultivarea voluntariatului şi responsabilităţii în cadrului grupului mic iar apoi în cadrului grupului mare, acesta fiind reprezentat de societate.

Dezvoltarea în concept biosocial se defineşte ca suma modificărilor survenite în cursul vietii fiecarui organism, inclusiv evoluţia întregii specii. Astfel, dezvoltarea fizica defineşte particularităţile morfofuncţionale ale diferitelor etape de viaţă. Dezvoltarea fizica este un fenomen cu determinare multifactoriala, deci ea depinde în egala masura de patrimoniul ereditar şi de conditiile de mediu, în special economico-sociale. Dezvoltarea fizica poate fi considerata si chiar este un indicator fidel al starii de sanatate.[4]

Datorită marii lor accesibilităţi, educaţia fizică şi sportul se practică sub cele mai diferite forme, însoţind omul de la naştere până la bătrâneţe, creând astfel un stil de viaţă echilibrat şi sănătos. Educaţia fizică şi sportul dispun de strategii de aplicare şi metode adaptate pentru realizarea obiectivelor diferenţiate, pentru fiecare vârstă. Incluse în educaţia permanentă acestea acţionează în sistem global, fizic, psihic şi cultural favorizând integrarea socială a oamenilor indiferent de rasă, cultură sau orientare politică.

Educaţia fizică şi sportul sunt totodată factori de consolidare a rezistenţei la incovenientele vieţii moderne, o bogăţie comună cu profund caracter educativ pe parcursul întregii vieţi, reprezentând un tonic pentru activităţile de timp liber individuale sau în grup.

Preview document

Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 1
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 2
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 3
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 4
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 5
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 6
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 7
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 8
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 9
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 10
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 11
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 12
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 13
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 14
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 15
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 16
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 17
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 18
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 19
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 20
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 21
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 22
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 23
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 24
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 25
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 26
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 27
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 28
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 29
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 30
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 31
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 32
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 33
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 34
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 35
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 36
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 37
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 38
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 39
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 40
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 41
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 42
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 43
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 44
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 45
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 46
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 47
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 48
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 49
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 50
Activitatea motrică de cultură fizică la școlari - Pagina 51

Conținut arhivă zip

  • Activitatea Motrica de Cultura Fizica la Scolari.docx

Alții au mai descărcat și

Metode și mijloace specifice atletismului pentru dezvoltarea rezistenței în ciclul liceal de învățământ

I.Introducere Această lucrare este rezultatul cercetării mele în domeniu. În această lucrare de diploma am tratat metodele si mijloacele specifice...

Particularități ale Învațării Motrice în Lecțiile de Educație Fizică și Sport la Nivelul Învățămantului Gimnazial

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1 EDUCAŢIA FIZICÃ ŞI SPORTIVÃ COMPONENTÃ FUNDAMENTALÃ A EDUCAŢIEI GENERALE În comunităţile primitive de pe teritoriul...

Modelarea Conținutului Instruirii la Jucătorul de Handbal Specializat pe Postul de Inter

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Jocul de handbal este o disciplină sportivă considerată relative tanără care atrage prin dinamism, prin îmbinarea...

Studiu privind dezvoltarea calităților motrice în cadrul antrenamentului de handbal, la juniorii de categoria a I-a 17-18 ani

Capitolul I INTRODUCERE 1.1. ACTUALITATEA TEMEI Handbalul joc sportiv accesibil si spectaculos se bucura de o larga raspândire în rândul...

Experiment privind dezvoltarea rezistenței la juniorii de 17-18 ani, în fotbal

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Gradul de actualitate şi importanţa practică a temei Fotbalul de performanţă cunoaşte o puternică dezvoltare, atât...

Experimentarea Folosirii unor Metode și Procedee Metodice pentru Dezvoltarea Vitezei la Elevii de Ciclu Gimnazial

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Educaţia fizica si sportul scolar reprezintă activităţi de interes major, prin practicarea cărora se urmareste întărirea...

Studiu Privind Selecția Jocului de Fotbal

CAPITOLUL I INTRODUCERE Îndrăgit de către majoritatea participanţilor amatori sau profesionişti,de către milioanele de admiratori,...

Studiu cu Privire la Metodica Dezvoltării Calităților Motrice în Lecția de Educație Fizică Ciclul Gimnazial - Clasa a-v-a prin Mijloace Specifice Jocului de Baschet

1.SCURT ISTORIC AL JOCULUI DE BASCHET În anii anteriori apariției si introducerii jocului de baschet, activitatea sportivă in sălile de sport era...

Te-ar putea interesa și

Studiul Preliminar Privind Diagnoza și Prognoza Dezvoltării Motrice a Copiilor Preșcolari

CAPITOLUL 1 PREMISELE LUCRĂRII 1.1. Motivarea alegerii temei În alegerea temei am pornit de la premisa că activitatea motrică a copiilor...

Studiu privind nivelul condiției fizice la copii

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE In teoria si practica educationala, didactica moderna a educatiei fizice este abordata in prim plan de organizarea si...

Rezistența prin ștafete la elevii claselor primare

ÎNTRODUCERE Actualitatea temei. Preocuparea omenilor pentru sănătate, pentru îngrijirea corpului, rezistenţă,forţă, a existat încă de la...

Istoria Educației Fizice și Sportului

Omul modern este într-o întrecere perpetua cu semenii, dar mai ales cu timpul. Pentru a fi competitivi trebuie sa stapânim întreaga problematica a...

Psihologia educației note de curs 2019

DETERMINANȚI AI DEZVOLTĂRII PSIHICE În contextul facilitării cunoașterii caracteristicilor psihologice ale omului, pentru a putea realiza o...

Psihologia Vârstelor

6.1. DEZVOLTAREA FIZICĂ ÎN ADOLESCENŢĂ Situată între copilăria propriu-zisă şi vârsta adultă, adolescenţa face trecerea de la copilărie spre...

Handbal

Jocurile sportive, deci si handbalul, sunt studiate din trei puncte de vedere: - ca discipline stiintifice, în teoria si metodica respectiva; -...

Musculație - teoria și metodologia educației fizice și a sportului

CAPITOLUL I TEORIA ŞI METODICA EDUCAŢIEI FIZICE - DISCIPLINĂ ŞTIINŢIFICĂ - Fiecare domeniu de activitate are la bază şi dezvoltă idei teoretice...

Ai nevoie de altceva?