Introducere 4 CAPITOLUL I NOTIUNI GENERALE 1.1. Scurt istoric 1.2. Actionari 1.3. Reteaua si structura organizatorica a Volksbank Romania S.A. 1.4. Banci corespondente 1.5. Performante realizate CAPITOLUL II SISTEMUL BANCAR 2.1. Sistemul bancar in Romania 2.2. Evolutia sistemului bancar din România 2.3. Rolul şi structura sistemului bancar 2.4. Banca - noţiuni generale 2.5. Tipuri de bănci 2.6. Bancile comerciale 2.7. Operaţiunile băncilor comerciale 2.7.1. Operaţiunile pasive 2.7.2. Operaţiuni active CAPITOLUL III PRODUSELE BANCARE SI PROMOVAREA ACESTORA 3.1. Definirea produselor bancare 3.2. Servicii bancare 3.3. Sistemele bancare ale statelor europene 3.3.1. Sistemul bancar al României 3.4. Revoluţia informatică în activitatea bancară 3.4.1. Banca la domiciliu 3.5. Perspective CONCLUZII GENERALE BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE Produsele şi serviciile oferite de Volsbank România sunt unule dintre cele mai moderne servicii bancare la ora actuală în domeniul bancar. Dezvoltarea lor pe parcursul aniilor ce au trecut, şi previziunea dezvoltării în continuare şi pe viitor, le fac să capete o încredere considerabilă din partea clienţilor şi o utilizare din ce în ce mai mare. Am ales şi tratat cu interes această temă prin prisma actualităţii şi viitorului acestor produse şi servicii bancare. Tema aleasă pentru elaborarea acestei lucrări de licenţă are un grad de noutate destul de ridicat, fiind prezentate cele mai noi produse bancare de pe piaţa financiară, mai ales cele pentru persoanele juridice, servicii destul de nou apărut pe piaţa romanească şi care, încă, nu au atins nivelul maxim de utilizare. Unul dintre obiectivele generale ale acestei lucrării, ar fi acela de încercare de atragere spre această piaţă, a serviciilor de internet banking, a cât mai multor companii, cu scopul de a dezvolta piaţa şi de a asigura o cât mai bună receptivitate la serviciile moderne oferite clienţilor. În elaborarea studiului de caz, am folosit date oferite de VOLSBANK România, după o lungă documentare şi informare la una dintre sucursalele sale din localitatea Alba Iulia. Lucrarea este structurată în patru capitole, fiecare fiind bine definit şi în stransă legătură cu următorul. În primul capitol am prezentat datele generale referitoare la VOLSBANK România, aducând în prim plan un scurt istoric al acestei bănci, domneniile de activitate, unele dintre cele mai recente date financiare pe care le-a înregistrat şi obiectivele sale. Capitolul doi aduce în prim-plan informaţii generale referitoare la sistemul bancar românesc şi la componentele de bază ale acestuia, adică băncile, încă de la apariţia lor şi până în prezent, prin tranziţia lor la economia de piaţă făcând legatura cu capitolul care urmează. Urmatorul capitol se bazează, în principal, pe explicarea noţiunilor generale a produselor si serviciilor bancare, şi promovarea acestora. Ultimul capitol, cel care conţine studiul de caz şi care are la bază o serie date necesare promovării şi implementării produselor si serviciilor bancare pe piaţa financiară din România. Deoarece, în ultimii ani asistăm la o adevărată revoluţie în domeniul financiar – bancar, datorită dezvoltării informaticii şi telecomunicaţiilor, în ceea ce priveşte sistemul de transfer al valorii de la cei ce deţin fonduri pe suport hârtie la instrumentele pe suport electronic, am elaborat această lucrare pentru a scoate în evidenţă produsele şi serviciile prin intermediul cărora este posibilă integrarea eficientă şi operativa a activităţilor financiar - bancare în cadrul economiei. CAPITOLUL 1 PREZENTAREA GENERALĂ A SOCIETĂŢII VOLKSBANK ROMÂNIA S.A. 1.1. Scurt istoric În anul 1922 a fost înfiinţat în Austria Österreichische Volksbanken - AG (ÖVAG), ca instituţie centrală a mai multor cooperative de credit regionale organizate pe sistemul Schulze-Delitzsch. Prima cooperativă de credit, cunoscută sub numele de Volksbank, s-a născut în anul 1850 când Hermann Schulze-Delitzsch a conceput un sistem deosebit de avantajos prin care micii mesteşugari aveau acces la resurse financiare fără a plăti dobânzi covârşitoare. În Prusia de Est şi Saxonia, la numai nouă ani după lansarea primei cooperative de credit (1859) erau deja înfiinţate 183 de Volksbanken-uri, cu 18 000 de membri. Este remarcabil faptul că, de-a lungul istoriei lor de peste 150 de ani, nici una dintre aceste bănci nu a dat faliment. Începând cu anul 1991, Volksbank International–AG (VBAG) a fost printre primele bănci care şi-a început expansiunea către pieţele pline de provocări din Europa Centrală şi de Est. Astfel, prin subsidiara sa, Volksbank International-AG gestionează în prezent o reţea alcătuită din peste 580 de unităţi bancare în 11 ţări din Europa Centrală şi de Est, prin intermediul a peste 5.300 de angajaţi, având peste 1.500.000 de clienţi şi de ţinând o cota de piaţă de 10% în Austria. Volksbank România (VBR) este o bancă comercială care activează pe piaţa românească din luna mai a anului 2000. Volksbank International AG este principalul acţionar al băncii, în majoritate deţinut de Österreichische Volksbanken-AG, bancă ce reprezintă instituţia centrală a unuia dintre cele mai importante grupuri bancare din Austria. Volksbank România, încă de la începutul activităţii sale şi-a îndreptat atenţia către persoanele fizice şi întreprinderile mici şi mijlocii oferind produse şi servicii bancare bine adaptate nevoilor clienţilor săi. Aceasta pune la dispoziţia clienţilor săi o gamă variată de produse şi servicii dintre care amintim: credite pentru locuinţe, construcţia şi reamenajarea locuinţei, credite pentru achiziţia de autoturisme, credite pentru nevoi personale, carduri internaţionale cu facilitate de descoperit de cont, credite pentru IMM-uri, microîntreprinderi şi liber profesionşti, internet banking, conturi cu dobânzi avantajoase în lei sau în valută. În anul 2005, Volksbank România a înregistrat cele mai bune rezultate de la începerea activităţii sale. Rezultatele din 2005 au confirmat toate aşteptările legate de potenţialul pieţei şi au întărit încrederea Consiliului de Administraţie în strategia aplicată pe plan local. În acest sens, Consiliul de Administraţie a sprijinit în continuare dezvoltarea reţelei băncii din România cu cel puţin 25 de noi unităţi în 2006 a pus la dispoziţia acesteia întregul suport necesar pentru a ajunge la o cotă de piaţă de minimum 5% pentru fiecare segment de piaţă până în anul 2006. Volksbank România a continuat să se poziţioneze ca fiind un partener de încredere pentru clienţii lsăi oferind produse şi servicii rapide la costuri accesibile, 2007 fiind anul în care aceasta a trecut de la stadiul de bancă de mărime medie la cel de bancă de top, ajungând la sfârşitul anului pe poziţia 8 în ierarhia băncilor.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.