Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice

Licență
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 63 în total
Cuvinte : 16833
Mărime: 318.01KB (arhivat)
Publicat de: Codrin Stanciu
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1 INTRODUCERE.1
  2. 1.1 Activitati specifice domeniului resurselor umane in institutiile publice
  3. 1.2. Pregatirea profesionala si perfectionarea resurselor umane din administra publica
  4. 1.3 Gestiunea carierei functionarilor publici
  5. 1.4 Recrutarea, selectia, atestarea, numirea functionarilor publici din Romania
  6. 1.5 Motivarea fuctionarilor publici
  7. 1.6 Salarizarea functionarilor publici
  8. 1.7 Evaluarea in institutiile publice
  9. CAPITOLUL 2 ASPECTE TEORETICE PRIVIND ACTIVITATEA DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ.4
  10. 2.1. Pregătirea şi perfecţionarea pregătirii funcţionarilor publici
  11. 2.2. Instituţii implicate în desfăşurarea activităţilor de pregătire şi perfecţionare a pregătirii funcţionarilor publici
  12. CAPITOLUL 3 ANALIZA ACTIVITĂŢII DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ ÎN CADRUL PRIMĂRIEI SECTOR 2
  13. 3.1 PREZENTAREA INSTITUŢIEI
  14. 3.1.1 Denumirea instituţiei
  15. 3.1.2 Baza legală de înfiinţare şi legislaţia pe baza căreia işi desfăşoară activitatea
  16. 3.1.3 Obiectul de activitate
  17. 3.1.4 Obiectivele strategice ale instituţiei
  18. 3.1.5. Misiune
  19. 3.1.6 Indicatori economico - financiari
  20. 3.1.7 Organizarea Primăriei Sector 2
  21. 3.2 ANALIZA ACTIVITĂŢII DE PERFECŢIONARE A PERSONALULUI DIN APARATUL PROPRIU DE
  22. SPECIALITATE AL PRIMĂRIEI SECTOR 2
  23. 3.2.1 Incadrarea cu personal
  24. 3.2.2 Tematica cursurilor de perfecţionare planificate pentru anul 2007 pentru aparatul propriu de ; specialitate al Primăriei Sector 2
  25. 3.2.3 Dinamica perfecţionării profesionale a personalului în perioada 2000-2006
  26. 3.2.4 Studiu de caz
  27. 3.2.5 ANALIZA SWOT A ACTIVITĂŢII DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ
  28. CAPITOLUL 4 MODALITĂŢI DE PERFECŢIONARE ACTIVITĂŢII DE PREGĂTIRE
  29. PROFESIONALĂ
  30. CAPITOLUL 5 CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI
  31. ^ BIBLIOGRAFIE 44
  32. ANEXAI 45
  33. ANEXA 2 46
  34. ANEXA 3 47
  35. ANEXA 4 48
  36. ANEXA 5 50
  37. ANEXA 6 52
  38. ANEXA 7 57
  39. ANEXA 8 58
  40. ANEXA 9 59

Extras din licență

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE

Activitati specifice domeniului resurselor umane in institutiile publice

Rezultatele activitatii desfasurate intr-o institutie sau autoritate publica sunt conditionate intr-o masura tot mai mare de modul in care managerii publici gestioneaza , pregatesc si dezvolta competenta , profesionalismu , inteligenta si creativitatea resurselor umane.

Donald W. Myers , in lucrarea „Human Resources Management , Principles And Practice” , aprecia ca : „ dezvoltarea resurselor umane reprezinta procesul de pregatire a angajatilor in vederea maximizarii performantelor si satisfactiei acestora in cadrul organizatiei” .

Activitatile specifice domeniului resurselor umane in institutiile publice sunt urmatoarele:

- pregatirea profesionala si perfectionarea resurselor umane din administratia publica

- gestiunea carierei functionarilor publici

- recrutarea , selectia , atestarea , numirea functionarilor publici din Romania

- motivarea functionarilor publici

- salarizarea functionarilor publici

- evaluarea in institutii publice

Pregatirea profesionala si perfectionarea resurselor umane din administra publica

Activitatile de pregatire si perfectionare a pregatirii functionarilor publici constau in desfasurarea unui proces coerent si continuu de programe pentru insusirea si/sau dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor funstionarilor publici . Prin intermediul programelor de pregatire integrate in strategii si politci globale bine fundamentate in institutii si autoritati publice se pot remodela si adapta pregatirea si comportamentul functionarilor publici de conducere si de executie petru a determina si implementa schimbarile absolut necesare procesului reformei in sectorul public .

Gestiunea carierei functionarilor publici

Cariera este o succesiune evolutiva de activitati si pozitii profesionale pe care le cunoaste o persoana pe durata vietii active, ca si atitudinile, cunostintele si competentele dezvoltate in timp. Cariera definete interactiunea intre factorii organizationali si cei individuali, oferind o identitate ocupationala individului. In sens restrans cariera inseamna dezvoltare, avansare, progres.

In literatura de specialitate Vedinas V., in lucrarea „Statutul Functionarului Public”, mentiona ca activitatea de organizare a carierei functionarului public de la debutul acestuia pana la incheiere, este domanita de 2 principii:

- principiul autoritatii

- principiul democratizarii functiei publice

Cariera functionarului public are o structura proprie, fiind organizata pe grade, clase, trepte.

Recrutarea, selectia, atestarea, numirea functionarilor publici din Romania

Semnificatia si motivatia actiunii de recrutare se refera la 2 elemente:

- departajarea candidatilor

- alegerea celor mai capabili candidati pentru a corespunde cerintelor posturilor si functiilor publice existente in structura organizatorica a institutiei publice.

Recrutarea constituie activitatea prin care se determina , din punct de vedere cantitativ , numeric si calitativ, ca pregatire, structura esantionului de persoane din care se va face selectia unui titular de post si/sau funtie publica pentru pozitia existenta in structura organizatorica.

Etapele activitatii de recrutare a functionarilor publici sunt :

a. Analiza cerintelor postului vacant

b. Intocmirea specificatiilor aferente activitatii in postul vacant

c. Cercetarea posibilitatilor privind locurile unde pot fi gasiti posibilii candidati

d. Atragerea candidatilor pentru posturile vacante

Recrutarea functionarilor publici implica apelarea la mai multe metode si tehnici pentru identificarea celor mai potriviti candidati pentru posturile publice din structura organizatorica a institutiei publice. Dintre acestea pot fi mentionare : publicitatea, reteaua de cunostinte, apelarea la organizatii specializate sau la consilieri specializati in recrutare de resurse umane .

Selectia reprezinta procesul complex de alegere, conform unor criterii stabilite, a celui mai potrivit candidat pentru ocuparea unui post scos la concurs.

Metodele de selectie sunt urmatoarele :

1. C.V.-ul

2. Scrisoare de intentie/motivare

3. Formularul de cerere

4. Interviul

5. Testul

6. Verificarea referintelor

7. Examenul medical

8. Angajarea propriu-zisa cu eliberarea decizie de angajare

Numirea in functie a functionarilor publici

Actul de numire este in fapt confirmarea ,validarea alegerii , iar depunerea juramantului reprezinta actul de incepere efectiva a exercitarii functiei.

Preview document

Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 1
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 2
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 3
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 4
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 5
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 6
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 7
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 8
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 9
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 10
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 11
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 12
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 13
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 14
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 15
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 16
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 17
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 18
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 19
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 20
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 21
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 22
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 23
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 24
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 25
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 26
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 27
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 28
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 29
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 30
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 31
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 32
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 33
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 34
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 35
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 36
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 37
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 38
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 39
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 40
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 41
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 42
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 43
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 44
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 45
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 46
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 47
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 48
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 49
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 50
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 51
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 52
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 53
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 54
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 55
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 56
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 57
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 58
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 59
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 60
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 61
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 62
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 63
Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice - Pagina 64

Conținut arhivă zip

  • Activitati Specifice Domeniului Resurse Umane in Institutiile Publice.doc

Alții au mai descărcat și

Armonizare și Cooperare Fiscală Europeană

Consideraţii introductive Extinderea Uniunii Europene reprezintă cea mai mare provocare a Europei la începutul secolului al XXI-lea, fiind şansa...

Managementul Strategic în Organizațiile Publice

Introducere M-am oprit asupra acestei teme întrucât consider strategia ca fiind factor cheie al dezvoltarii unei organizaţii, fie ea publică sau...

Reforma Sistemului Educațional

PREFAŢĂ În prezenta lucrare de diplomă am propus tema „Reforma sistemului educaţional”. Am considerat drept deosebit de interesantă o abordare a...

Strategii Manageriale de Reformă și Modernizare în Serviciile Publice

Introducere Reforma administrației publice reprezintă o acțiune deosebit de importantă pentru buna funcționare a sistemului administrativ, dar și...

Modalități de îmbunătățire a activității în Primăria Sectorului 2

Capitolul 1 Instituţia publică în România 1 1 Conceptul şi caracteristicile instituţiilor publice din sistemul administraţiei publice româneşti...

Studiu Comparativ privind Cariera Funcționarilor Publici în State Membre ale Uniunii Europene

1. Functia publica si functionarii publici în reglementarea româneasca Notiunea de functie publica, traditional, s-a impus ca o notiune...

Funcția publică în context european - studiu de caz - Franța și Germania

I. NOŢIUNI INTRODUCTIVE: FUNCŢIA PUBLICĂ, FUNCŢIONARUL PUBLIC I.1. FUNCŢIA PUBLICĂ Noţiunea de funcţie publică reprezintă o noţiune fundamentală...

Recrutarea și Selecția Funcționarilor Publici în Cadrul Comisiei Europene

Recrutarea şi selecţia funcţionarilor publici în cadrul Comisiei Europene I. Introducere Lucrarea de faţă, intitulată Selecţia şi recrutarea...

Te-ar putea interesa și

Proiect practică Primărie Poșta Câlnău, Buzău

1. PREZENTAREA PRIMĂRIEI POŞTA CÎLNĂU 1.1. Denumirea institţtiei, profil, obiect de activitate profesională Primarul, Viceprimarul, Secretarul,...

Proiect practică Primăria Sectorului 6

1.Prezentarea institutiei publice in care se desfasoara practica 1.1. Denumirea institutiei : Primaria sectorului 6 ; Profil : Administrativ ;...

Practică Ministerul Mediului

Prezentarea institutiei publice 1.1 Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala Ministerul Mediului se organizează şi...

Proiect practică - Primăria Municipiul Caracal

1.Prezentarea Primariei Municipiului Caracal 1.1. Denumirea institutiei,profil,obiect de activitate profesionala Practica s-a efectuat la...

Proiect de practică în cadrul instituției publice Spitalul Clinic de Urgență Bagdasar-Arseni

1. Prezentarea Spitalului Clinic de Urgenta “Bagdasar – Arseni “ 1.1. Denumirea institutiei: profil, obiectiv de activitate Creat in 1975 ca...

Primăria Târgoviște - proiect practică

TÂRGOVISTE, VECHE CETATE DE SCAUN Resedinta domneasca si capitala intre 1396 si 1714, Târgovistea a detinut mai bine de trei secole statutul de...

Lucrare de practică Primăria Bacău

1.PREZENTAREA INSTITUTIEI PUBLICE 1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala Primaria Municipiului Bacau este...

Prezentarea Primăriei Sector 2

1. Prezentarea Primariei Sectorului 2 1.1 Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala Institutia publica in care s-a...

Ai nevoie de altceva?