Activitatile in Domeniul Marketingului la SC Carrefour SA

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. ORGANIZAREA SI PLANIFICAREA ACTIVITATII DE MARKETING 
1.1. Oganizarea sistemului informational de marketing 
1.2. Organizarea activitatii de marketing 
1.3. Planificarea activitatii de marketing 
Capitilul 2.STUDIEREA PIETEI FIRMEI SI COMPORTANMENTUL CONSUMATORULUI 
2.1 Continutul si sfera de actiune a pietei firmei 
2.2. Dimensiunile pietei firmei 
2.3. Factorii evolutiei pietei firmei 
2.4. Trasaturi calitative si cantitative ale pietei firmei 
2.5. Cercetarea Ofertei de Marfuri 
2.6. Prospectarea cererii de marfuri 
2.7. Elasticitatea cererii pe piata externa 
2.8. Segmentarea pietei 
2.9. Piata Produsului 
2.10. Investigarea Comportamentului Consumatorului 
Capitolul.3.CERCETAREA DE PIATA 
3.1.Necesitatea cercetarii Pietei de catre Intreprinderi 
3.2.Metode si tehnici utilizate pentru cercetarea pietei interne si externe 
3.3. Cercetarea indirecta de marketing 
3.4. Studiul de piata 
3.5. Metode de determinare a cererii de marfurii 
Capitolul.4.STRATEGIA DE PIATA SI MARKETINGUL - MIX 
4.1. Locul srategiei de piata in activitatea de marketing a firmei 
4.2. Tipologia strategiilor de piata 
4.3. Marketingul- mixt- instrument de promovarea politici de marketing 
Capitolul.5. Studui de caz 
5.1.Prezentarea firmei 
5.2. Organizarea si functionarea firmei 
5.3. Piata si strategia de marketing 
5.4. Politici si strategii de marketing 
5.5. Managementul firmei 
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Marketingului consta in faptul ca el este una dintre cele mai vechi activitati ale omului si totusi este privit ca cea mat recenta dintre disciplinele economice.
Marketingul, in tripla sa ipostaza de conceptie si optica economica, activitate practica, concreta si stiinta si arta, apare si se dezvolta in contextul economie concurentiale, ca o necesitate si conditie a succesului firmei in raport cu mediul in care actioneaza.
Prin optica si continutul pe care le promoveaza, marketingul impune firmelor un nou mod de conduita care presupune, deopotriva, receptivitate fata de cerintele societatii, capacitate inalta de adaptare la evolutia cerintelor si exigentelor pietei, spirit novator, flexibilitate in mecanismul de functionare a unitatilor economice, viziune unitara asupra activitatilor desfasurate si eficienta maxima, obtinuta ca rezultat al orientarii efective a activitatilor economice catre nevoile reale de consum, catre cerintele pietei. Transpunerea in practica a acestor obiective implica insusirea profunda a cunostintelor de marketing, care ofera cheia descifrarii mecanismelor complexe ale economiei de piata in care sunt angrenate firmele romanesti.
Pe piata mondiala actuala, consumatorii au posibilitatea de a alege dintr-o gama uriasa de produse din ce in ce mai diversificate. Potentialii clienti au cerinte si reactii diferite fata de pretul unui produs sau de raportul produs / servicii oferite. De remarcat este tendinta de crestere a exigentei acestora fata de calitatea ofertei. Avand posibilitati nelimitate de alegere, consumatorii se vor orienta catre acele produse care corespund cel mai bine nevoilor si dorintelor lor, decizia de a cumpara bazandu-se pe capacitatea de perceptie a valorii.
Ca urmare, esenta conceptului de marketing consta in identificarea, anticiparea si cuantificarea nevoilor si dorintelor consumatorilor tinta si satisfacerea acestora intr-un grad mai inalt decat concurenta.
Marketingul in sine nu este o arta si nici un mister. E la fel de misterios precum finantele si de aceea trebuie sa porniti la drum cu o strategie. In realitate, marketingul este mai mult stiinta decat arta si orice marketer care vrea sa reuseasca in viitor va trebui sa abordeze marketingul intr-un mod logic si sistematic. Trebuie sa colectati in mod constant informatii si trebuie sa fiti dispusi sa va schimbati hotararile. Daca stiti care va este scopul si sunteti dornici sa recunoasteti ceea ce va transmit cu adevarat datele va trebui uneori sau poate chiar mai des, sa va schimbati deciziile. Scopul ultim al marketingului este de a maximiza profitul, a vinde cat mai multe produse posibil, la cati mai multi consumatori, cat mai des si la prturi cat mai mari posibil. De ce v-ati hotari pentru o metoda care v-ar aduce 10% beneficii, cand ati putea alege o alta, cu 20% beneficii? Si de ce ati continua sa utilizati o metoda, chiar si numai pentru inca un minut, dupa ce ati descoperit ca nu este eficienta? Presupunand, desigur, ca incercati sa descoperiti ce anume a determinat cresterea sau scaderea vanzarilor, in loc,sa va sarbatoriti triumful batand din palme cu colegul ori sa va justificati esecul acuzand, in mod lamentabil, vremea, starea economie sau, poate, tacticile agresive ale vreunui concurent lipsit de ratiune, analizati in amanuntime atat cauzele succesului, cat si ale esecului si veti castiga.
In concluzie, marketingul reprezinta o noua conceptie, un nou mod de a gandi relatia dintre firma si mediul in care actioneaza.
1.ORGANIZAREA SI PLANIFICAREA ACTIVITATII DE MARKETING
1.1. Oganizarea sistemului informational de marketing
Sistemul informational constitute o parte componenta indispensabila a conduceri stiintifice a activitati economice si a fundamentari prin prognoze a viitorului. Rezulta, deci, ca rolul fundamental este acela de a permite activitatea de conducere curenta si de perspectiva.
Conceptia de marketing presupune astfel in primul rand accesul la un cat mai bogat volum de informatii asupra pietei pe care intreprinderea isi desfasoara sau intentioneaza sa-si desfasoare activitatea. Conducerea proceselor, de marketing se desfasoara intr-o ambianta in care cererea este nestructurata si dominata de elemente dinamice de incertitudine si de o complexitate care poate fi simplificata numai atunci cand dispunem de cunostinte suficiente.
Un sistem informational de marketing poate fi definit in general ca un ansamblu de persoane, masini, echipamente si proceduri care coactioneaza,in vederea culegerii, analizei si prezentarii de fluxuri informationale destinate sa serveasca ca baza pentru activitatea de decizie in domeniile specifice de marketing. 
Luate in sine, datele informative nu au nici o valoare si se prezinta ca o materie inerta. Ele prezinta importanta intrucit serveste ca baza pentru o conducere in diferite domenii de aplicatie ale marketingului international.
Sistemul informational necesar deciziilor de marketing poate fi descris prim trei subsisteme corelate sub forma urmatoarelor blocuri de transformare in care iesirile reprezinta modul de utilizare a datelor, iar intrarile sursa de provenienta a informatiilor.
Cele trei blocuri arata componentele unui sistem informational de marketing.
Primul subsistem priveste informati interne, operative si contabile pe baza carora conducerea este alimentata cu date care exprima si masoara activitatea curenta si realizarile ei (rapoarte si informari cu referire la comenzi, vanzari, cheltuieli, stocuri, incasari, factori, etc.).
Informatiile primare se obtin din surse proprii cercetatorului prin interviuri, sondaje, anchete, panelul, testul si experimentul. Al doilea subsistem cuprinde mijloacele prin care conducerea este tinuta la curent cu evenimentele care au loc pe piata si in mediul ambiant, aceste informatii fiind distribuite factorilor de decizie de la toate nivelele, asigurandu-se ca acestia isi vor procura informatii suplimentare pe alte cai. Informatiile diseminate factorilor de decizie de catre intreprindere privesc de obicei date statistice oficiale sau culese din reviste de specialitate, studii de piata, publicitate etc.
Al treilea subsistem se refera la date obtinute prin cercetari de marketing efectuate de intreprindere sau achizitionate de la institute specializate de cercetari. Sarcina acestui subsistem este de a colecta, evalua si raporta informatiile necesare factorilor de conducere pentru elaborarea deciziilor si rezolvarea problemelor. Tot in aceasta categorie intra si metodele analitice-matematice si operatiile complexe de marketing in vederea perfectionari sau optimizarii acestora din urma.


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatile in Domeniul Marketingului la SC Carrefour SA.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!