Actualitati si Tendinte in Evolutia Transporturilor Turistice Aeriene

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 6
CAPITOLUL 1 CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND INTERDEPENDENTA RELATIEI DINTRE TURISM SI TRANSPORTURILE AERIENE 9
1.1. Concepte si definitii uzuale in transporturile aeriene 9
1.2. Scurt istoric al transporturilor aeriene 12
1.3. Forme de prestatii folosite in traficul turistic aerian 13
1.3.1. Cursele charter 14
1.3.2. Cursele de linie 17
1.4. Aspecte privind evolutia transporturilor turistice aeriene 18
1.5. Schimbari majore globale pentru transportul aerian in secolul XXI 20
CAPITOLUL 2 EVOLUTIA IN STRUCTURA SI DINAMICA A TRANSPORTURILOR TURISTICE AERIENE DIN UNIUNEA EUROPEANA IN PERIOADA 2001-2005 23
2.1. Analiza transporturilor turistice aeriene din Uniunea Europeana 23
2.2. Caracteristicile transporturilor turistice aeriene din principalele tari membre ale Uniunii Europene 25
2.2.1. Marea Britanie 25
2.2.2. Germania 26
2.2.3. Spania 27
2.2.4. Franta 29
2.2.5. Italia 31
2.3. Principalele aeroporturi din Uniunea Europeana 32
2.4. Cerul unic european 33
CAPITOLUL 3 STUDIU DE CAZ: COMPANIILE AERIENE LOW-COST 37
3.1. Scurt istoric al conceptului de companie aeriana low-cost 37
3.2. Avantajele utilizarii curselor low-cost 38
3.3. Costurile unei companii aeriene low-cost 39
3.3.1. Costurile de operare directe 40
3.3.1.1. Costurile cu personalul de zbor 40
3.3.1.2. Densitatea locurilor din avion 41
3.3.1.3. Durata de utilizare a avioanelor 41
3.3.1.4. Timpul petrecut la sol 42
3.3.1.5. Intretinerea si verificarea 42
3.3.1.6. Flota 43
3.3.1.7. Taxele de aeroport 43
3.3.1.8. Combustibilul si controlul aerian al zborului 43
3.3.2. Costurile de operare indirecte 44
3.3.2.1. Costurile de baza aeriana si serviciile la sol 44
3.3.2.2. Serviciile pentru pasageri 45
3.3.2.3. Cheltuielile cu distributia si publicitatea 45
3.3.2.4. Administrarea 45
3.4. Tarifele biletelor companiilor aeriene low-cost 46
3.5. Principalele companii aeriene low-cost din Uniunea Europeana 46
3.3.1. Ryanair 47
3.3.2. EasyJet 48
3.3.3. Air Berlin 49
3.3.4. TUIfly 50
3.3.5. Germanwings 51
CAPITOLUL 4 EVOLUTIA TRANSPORTURILOR TURISTICE AERIENE DIN ROMANIA 54
4.1. Mijloacele de transport utilizate de turistii romani si straini, in perioada 2001-2006 54
4.1.1. Fluxuri turistice emitatoare 54
4.1.2. Fluxuri turistice receptoare 57
4.2. Analiza transportului aerian din Romania in perioada 2001-2006 60
4.2.1. Evolutia traficului de pasageri in perioada 2001-2006 60
4.2.2. Evolutia miscarilor de aeronave in perioada 2001-2006 62
4.2.3. Traficul de pasageri pe primele cinci aeroporturi din Romania in perioada 2001-2006 63
4.2.3.1. Aeroportul International Bucuresti Henri Coanda (Otopeni) 64
4.2.3.2. Aeroportul International Timisoara (Traian Vuia) 65
4.2.3.3. Aeroportul International Bucuresti Aurel Vlaicu (Baneasa) 67
4.2.3.4. Aeroportul International Cluj-Napoca (Someseni) 69
4.2.3.5. Aeroportul International Constanta (Mihail Kogalniceanu) 70


Extras din licenta Cum descarc?

Transportul detine un rol foarte important in cadrul industriei turistice. El reprezinta de fapt legatura dintre casa, destinatie, cazare, atractii, elementele componente ale unei calatorii. Eficienta, confortul si siguranta sa determina, in cea mai mare masura, calitatea experientei turistice. In multe cazuri, costurile transportului reprezinta cea mai mare parte din cheltuielile totale ale unui turist.
Transportul aerian reprezinta o adevarata industrie care faciliteaza progresul social si economic, avand o raspandire globala, care il face esential pentru afaceri si turism. In fiecare an peste doua miliarde de calatori aleg sa calatoreasca pe calea aerului, datorita rapiditatii si confortului oferit. Din totalul turistilor straini 40% calatoresc cu avionul catre tara de destinatie. Transportul aerian genereaza peste 30 de milioane de locuri de munca in toata lumea, impactul sau asupra economiei globale fiind de peste 2,5 miliarde de euro.
Transportul aerian imbunatateste calitatea vietii prin oferirea de experiente culturale si sociale, dand posibilitatea de a calatori rapid si ieftin pe distante mari, pentru a vizita rude si prieteni sau pentru a petrece vacanta in destinatii din toata lumea.
Avionul poate reprezenta singura modalitate de a calatori in zone izolate de pe tot globul, facilitand transportul ajutoarelor umanitare sau de urgenta in cazul unor dezastre naturale.
Industria aviatiei, ca de altfel toate activitatile intreprinse de om, are un impact asupra mediului inconjurator. Acest impact a facut obiectul multor studii, astfel ca s-a ajuns la reduceri semnificative ale consumului de combustibil realizat de catre aeronave, prin introducerea de tehnologii noi. Avioanele moderne au ajuns sa consume doar 3,5 litri de combustibil pentru 100 de kilometri parcursi, acest consum fiind cu mult mai eficient decat al oricarui autoturism. Aeronavele moderne consuma cu 70% mai putin combustibil decat acum 40 de ani, iar emisiile de dioxid de carbon au fost reduse cu 50%. Ratele de ocupare ale transportului aerian sunt in medie de peste 70%, mai mult decat dublu fata de transporturile rutiere si feroviare.
In lume sunt in total peste 900 de companii aeriene, cu o flota de peste 22.000 de aeronave. Ele opereaza pe aproximativ 1.700 de aeroporturi, avand o retea de transport raspandita pe zeci de mii de kilometri, retea coordonata prin peste 160 de centre de control ale traficului aerian.
In Uniunea Europeana numarul calatoriilor cu avionul, care inseamna 49% din totalul calatoriilor in strainatate, a crescut cu 9% in 2005 fata de anul 2004, crestere datorata in principal companiilor aeriene low-cost. Marea Britanie este cea mai mare piata din Europa, atat in termeni de calatorii totale cu avionul (45 de milioane in 2004), cat si in termeni de calatorii cu companii low-cost. Tarile in care companiile low-cost au cea mai mare cota de piata sunt Spania (47%), Irlanda (47%), Marea Britanie (40%), Italia (37%) si Cehia (34%).
Dezvoltarea companiilor low-cost a atras dupa sine cresterea semnificativa a turismului in tarile in care opereaza. Companiile low-cost au fost cel mai important factor al dezvoltarii turismului in tarile din centrul si estul Europei. De exemplu, in Estonia turismul a crescut cu 77% in 2006, in Polonia cu 47% iar in Slovacia cu 46%. In schimb tari precum Malta si Cipru, care nu au beneficiat de prezenta unor companii low-cost pana de curand, au avut de suferit din cauza acestui fapt.
Lucrarea de fata isi propune sa ofere o analiza a transportului turistic aerian la nivel european, cat si a celui din tara noastra, acum, intr-un moment atat de important pentru viitorul natiunii si al societatii noastre, integrarea in Uniunea Europeana. Transportul turistic aerian va cunoaste mari transformari din toate punctele de vedere, dar cel mai mult va fi influentat de intrarea pe piata a unor noi companii aeriene, in special din randul celor low-cost. Aceste companii aeriene low-cost vor transforma total piata aeriana din Romania, asa cum au facut si in alte tari din Uniunea Europeana si nu numai.
Transportul aerian din Romania se va dezvolta intr-un ritm fara precedent in istoria aviatiei comerciale din tara noastra, datorita cresterii economice si a unei cresteri a cererii de turism de calitate, care poate fi asigurata in mare masura prin calatoria cu avionul. Companiile aeriene low-cost vor oferi oportunitati noi pentru operatorii de turism, de diversificare a pachetelor de vacanta oferite, si vor da posibilitatea romanilor sa calatoreasca ieftin, ceea ce va genera o multiplicare a calatoriilor si o marire a traficului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Actualitati si Tendinte in Evolutia Transporturilor Turistice Aeriene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!