Adaptarea Serviciilor Destinate Pietei Afacerilor din Romania la Standardele Uniunii Europene

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. 1. Coordonate si caracteristici ale serviciilor destinate pietei afacerilor 3
1.1. Continutul serviciilor 3
1.1.1. Conceptul de serviciu 3
1.1.2. Coordonate si caracteristici ale pietei serviciilor 8
1.2. Categoria serviciilor pentru intreprinderi 13
1.2.1. Particularitati ale serviciilor pentru intreprinderi 15
1.2.2. Tipologia serviciilor pentru intreprinderi 17
Cap. 2. Principii economice si tendinte ale Uniunii Europene 23
2.1. Principii economice ale Uniunii Europene si impactul acestora asupra serviciilor destinate pietei afacerilor 23
2.2. Tendintele conturate in cadrul pietei unice a UE - cadru de referinta pentru perfectionarea serviciilor destinate intreprinderilor 43
Cap. 3. Implicatiile standardelor de calitate din domeniul serviciilor in crearea avantajului competitiv 52
3.1. Consecintele calitatii in crearea avantajului competitiv 52
3.2. Standardele de calitate din domeniul serviciilor la nivelul Uniunii Europene 58
Cap. 4. Studiu de caz: Necesitatea adaptarii serviciilor pentru intreprinderi din Romania la standardele de calitate si competitivitate din tarile Uniunii Europene 67
Concluzii 77
Bibliografie 82


Extras din licenta Cum descarc?

Cap. 1. Coordonate si caracteristici ale serviciilor destinate pietei afacerilor
1.1. Continutul serviciilor
Sectorul serviciilor este unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei nationale, detinand o pondere de peste 70% din Produsul Intern Brut al statelor dezvoltate. In acelasi timp, intreprinderile prestatoare de servicii concentreaza o parte importanta din forta de munca. Serviciile contribuie intr-o mare masura la cresterea standardului de viata al populatiei, dar si la buna desfasurare a activitatilor la nivelul agentilor economici din toate sectoarele de activitate.
1.1.1. Conceptul de serviciu
De-a lungul vremii, specialistii au fost preocupati de definirea conceptului de serviciu, astfel incat serviciile sa poata fi diferentiate de bunuri si sa fie scoase in evidenta anumite caracteristici definitorii ale acestora. Activitatile de servicii sunt foarte variate, motiv pentru care gasirea unei definitii care sa acopere totalitatea caracteristicilor serviciilor este foarte dificila, daca nu imposibila.
In lucrarea sa Managementul Marketingului, Ph. Kotler defineste serviciul ca fiind "orice activitate pe care un subiect o poate efectua pentru un altul, care este eminamente intangibila si care nu are drept consecinta transferul proprietatii asupra unui lucru" .
Definitia se concentreaza pe caracterul intangibil al serviciilor care conduce la imposibilitatea transferarii dreptului de proprietate, in lipsa unei existente materiale. Pentru acest motiv, in cele mai multe cazuri, prestarea serviciilor presupune contactul direct intre consumator si prestatorul serviciului (servicii turistice, servicii de infrumusetare, transport).
In cadrul Vocabularului practic de stiinte sociale din Franta, serviciile sunt definite ca fiind "activitatile neproductive, care constituie sectorul tertiar al economiei, in cadrul caruia principalele branse sunt comertul, comunicatiile si transporturile" . Definitia se bazeaza pe impartirea sectoriala a economiei in functie de nivelul si dinamica productivitatii muncii, determinate in general de progresul tehnic inregistrat la nivelul fiecarui sector. Conform acestei impartiri, sectorul tertiar a fost considerat o lunga perioada de timp ca fiind constituit din activitati neproductive.
Principalele sectoare ale economiei sunt: sectorul primar - activitati bazate pe exploatarea resurselor naturale, cu randamente descrescande (agricultura, mineritul, exploatari forestiere etc.); sectorul secundar - activitati de transformare a materiilor prime in bunuri materiale, prin procese industriale. 
Sunt activitati cu randamente crescande si productivitate ridicata, in special pe baza progresului tehnic si tehnologic inregistrat in acest sector; sectorul tertiar - activitati diverse prestate populatiei sau intreprinderilor, care nu au ca rezultat un bun material. Sunt activitati caracterizate printr-o productivitate redusa datorita necesitatii utilizarii unui volum mare de forta de munca (servicii hoteliere, activitati mestesugaresti, asigurari, transporturi etc.). Cu toate acestea, introducerea pe scara larga a progresului tehnic in activitatea de prestare a serviciilor a condus la o crestere a productivitatii (ex: transferul electronic de date si bani, comertul electronic etc.) .
Christian Gronroos considera ca in activitatea de servicii este foarte importanta relatia directa dintre cumparator si furnizorul serviciilor. Astfel, "serviciile sunt considerate activitati sau grupuri de activitati mai mult sau mai putin tangibile, care au de obicei loc in momentul interactiunii dintre cumparator si prestator" . 
Acelasi autor considera ca principala caracteristica a serviciilor consta in faptul ca acestea sunt procese, nu lucruri. Din aceasta caracteristica deriva si faptul ca productia si consumul sunt aproape simultane, motiv pentru care este necesara interactiunea directa dintre prestator si consumator. In aceste conditii, firma prestatoare de servicii nu vinde un produs, ci un proces. 
Pentru realizarea acestui proces, este necesara imobilizarea unor resurse, cum ar fi: personal, bunuri de echipament, tehnologie, care sa fie puse la dispozitia cumparatorului in momentul cand acesta se hotaraste sa cumpere serviciul. Astfel, in cazul unor servicii hoteliere, o serie de camere mobilate, impreuna cu personalul hotelului sunt puse la dispozitia turistilor care doresc sa se cazeze in respectiva unitate. Daca in cursul unei zile mai multe camere raman neocupate, capacitatea de cazare neutilizata este pierduta in respectiva zi, ea neputand fi stocata. Prin urmare, procesul de prestare a serviciului turistic nu a putut avea loc in cazul camerelor ramase neocupate .


Fisiere in arhiva (1):

  • Adaptarea Serviciilor Destinate Pietei Afacerilor din Romania la Standardele Uniunii Europene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!