Adaptarea Societatilor Transnationale la Specificul Cultural al Mediului de Afaceri din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE.1
CAPITOLUL 1.4
TENDINTE ACTUALE IN ECONOMIA MONDIALA
1.1 CONTEXTUL ACTUAL AL ECONOMIEI MONDIALE.4
1.1.1 Privire de ansamblu asupra economiei mondiale prezente .4
1.1.2 Fluxurile globale de investitii straine directe.7
1.2 GLOBALIZARE SI REGIONALIZARE-PROCESE ACTUALE LA NIVELUL ECONOMIEI MONDIALE.10
1.2.1 Globalizarea economiei mondiale.10
1.2.2 Procesul de regionalizare.14
1.2.3 Complementaritatea dintre globalizare si regionalizare.18
1.3 SOCIETATILE TRANSNATIONALE- FACTOR DE ACCELERARE A PROCESULUI DE GLOBALIZARE.21
1.4. RISCURI SI OPORTUNITATI ALE SECOLULUI XXI.25
1.4.1. Globalizarea concurentei.25
1.4.3 Guvernarea mondiala.28
CAPITOLUL 2.30
SOCIETATILE TRANSNATIONALE-ABORDARE GENERALA.30
2.1 DEFINITII CONCEPTUALE SI CARACTERISTICI ALE SOCIETATILOR TRANSNATIONALE.30
2.1.1. Clasificari conceptuale.30
2.2Etape istorice ale internationalizarii afacerilor.33
2.2.1 Situatia afacerilor internationale inainte de revolutia industriala.33
2.2.2 Expansiunea afacerilor internationale in epoca moderna.34
2.2.2.1 Epoca clasica a Etalonului-Aur.35
2.3 UNIVERSUL ACTUAL AL SOCIETATILOR TRANSNATIONALE.36
2.3.1 Impactul societatilor transnationale in economia mondiala.38
2.3.2 Rolul societatilor transnationale in economia mondiala.40
2.4 Cele mai importante societati transnationale.41
2.4.1 Cele mai mari 100 de societati transnationale din tarile dezvoltate.41
2.4.2 Primele 50 de societati transnationale din tarile dezvoltate.45
2.5 STRUCTURI ORGANIZATORICE ALE SOCIETATILOR TRANSNATIONALE .48 
2.6 SRATEGII DE EXPANSIUNE A SOCIETATILOR TRANSNATIONALE.52
CAPITOLUL 3.58
SOCIETATILE TRANSNATIONALE SI PERFORMANTELE ECONOMICE ALE STATULUI GAZDA.58
3.1 RELATIA SOCIETATE TRANSNATIONALA-STAT NATIONAL.58
3.1.1 Teorii privind relatia societate transnationala - stat national.58
3.1.2 Interactiunile societatii transnationale cu statul.60
3.2 PIATA INTERNA SI INTERNATIONALA A SOCIETATILOR TRANSNATIONALE .64
3.3 SOCIETATILE TRANSNATIONALE SI FENOMENUL CONCURENTIAL .66
3.3.1Consideratii generale .66
3.3.2 Competitvitatea societatilor transnationale si competitivitatea tarilor.68 
3.4 Rolul societatilor transnationale in dezvoltarea avantajelor competitive ale tarilor gazda.69
3.5 IMPACTUL SOCIETATILOR TRANSNATIONALE ASUPRA MEDIULUI ECONOMIC SI SOCIAL AL STATULUI GAZDA .73
3.5.1 Impactul asupra mediului economic .73
3.5.2. Impactul asupra mediului social.77
3.6 SOCIETATILE TRANSNATIONALE IN ROMANIA.79
3.6.1 Societatile transnationale pe piata romaneasca inainte de 1989.79
3.6.2 Reforme structurale in economia romaneasca de tranzitie.81
3.6.3 Necesitatea atragerii de investitii straine directe.83
3.6.4 Cadrul legislativ al investitiilor straine in Romania.86 
3.6.5 Evolutia investitiilor straine directe in Romania.89 
3.6.5.1 Evolutia investitiilor Straine Pe Ani .89
3.6.5.2 Societatile comerciale cu capital strain.92
CAPITOLUL 4.95
STUDIU DE CAZ LOCUL SI ROLUL SOCIETATII COCA COLA IN ECONOMIA MONDIALA.95
PREZENTAREA FIRMEI COCA-COLA
4.1.Scurt istoric Coca-Cola.95
4.1.2 COCA-COLA MANAGEMENT DE SUCCES PE PLAN INTERNATIONAL.98
4.2 COCA-COLA ROMANIA.100
4.3. Perspective de dezvoltare ale firmei Coca-Cola.103
4.3.1. ANALIZA DECLARATIILOR DE VENIT ALE FIRMEI COCA COLA.107
CONCLUZII.112
BIBLIOGRAFIE .117


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Asistam, in ultima vreme, la o dezvoltare si transformare fara precedent a lumii in care traim. Aproape totul se schimba, se reorganizeaza, apar elemente noi, sau cele vechi se adapteaza si modernizeaza. Economia mondiala nu face nici ea exceptie de la aceasta tendita devenita regula. Chiar daca situatia internationala nu este intotdeauna pozitiva- vezi 11 septembrie 2001, Sindromul Acut Sever Respirator, terorismul- granitele dintre state, dintre economii, dintre oameni, par sa se retraga. 
Cand afirm ca granitele incep sa dispara, ma gandesc in special la un fenomen care nu este cu totul nou, dar care dobandeste o tot mai mare amploare. Acest fenomen se numeste societati transnationale. ( Desi exista multe denumiri care definesc aceste conglomerate, esenta ramane aceeasi.) Aceste societati sunt firme care au depasit granita lor nationala, dezvoltandu-si activitati, strategice sau nu, in alte tari. Puterea economica a acestor societati este din ce in ce mai mare, ajungand sa depaseasca chiar produsul intern al anumitor tari sau chiar grupuri de tari. 
Dar nu am spus nimic, inca, despre contextul care favorizeaza aparitia si proliferarea societatilor transnationale- globalizarea. De fapt, exista o dilema; care dintre ele a fost cauza si care efectul? Ce a aparut mai intai globalizarea sau societatea transnationala? Nu doresc sa dau un raspuns complet, dar cred ca aceste fenomene s-au dezvoltat independent. Societatile transnationale sunt principalii actori ai globalizarii si actioneaza in toate sectoarele de activitati: industrie, agricultura, banci, asigurari, publicitate, turism, etc. Aceste societati initiaza si organizeaza productia internationala, fiind, prin puterea economica pe care o detin, generatori de investitii straine directe, care pot juca un rol fundamental in completarea eforturilor de dezvoltare si progres ale firmelor nationale din tarile gazda prin resursele pe care le asigura: capital, tehnologie, acces la piete, abilitati si cunostinte tehnice profesionale si manageriale avansate.
Legaturile dintre economiile nationale sunt tot mai mult influentate de activitatile economice internationale desfasurate in cadrul societatilor transnationale si in reteaua creata de acestea. Aceasta retea formeaza un sistem mondial integrat, cu valori economice, sociale si etice comune, care joaca un rol determinant in evolutia economiei mondiale in ansamblu si a fiecarei tari in parte, inflentand totodata comportamentele economice, sociale si politice de natura sa sustina transformari fundamentale in modelele de dezvoltare economica si cresterea bunastarii.
O data definite aceste cateva trasaturi caracteristice si manifestari esentiale ale societatilor transnationale (care vor fi dezvoltate si ilustrate in lucrarea de fata), doresc in continuare sa schitez planul general al lucrarii.
Primul capitol trece in revista si analizeaza unele "Tendinte actuale in evolutia economiei mondiale". Aici sunt prezentate ultimele evolutii ale economiei mondiale, ca si fluxurile globale de investitii straine directe. Am caracterizat, apoi, in cateva cuvinte globalizarea, procesul care are la ora actuala cele mai mari implicatii asupra economiei mondiale ca si procesul de regionalizare. Sunt aceste procese contradictorii, sau complementare? In fine ultimele evolutii ale economiei mondiale nu inseamna numai beneficii ci si riscuri. Cine guverneaza la ora actuala lumea, organizatiile mondiale, statele, sau societatile transnationale?
Ce se intampla cu concurenta? In contextul valului de fuziuni si achizitii mai este concurenta asa cum a fost definita de marii teoreticieni? Aceste intrebari incearca sa isi gaseasca raspunsul in sub-capitolul "Riscuri si oportunitati ale secolului XXI" .
In capitolul doi, am analizat in detaliu problematica privind societatile transnationale, incepand cu definitiile conceptelor strict legate de existanta acestora, pana la strategiile lor de expansiune. Am trecut in revista geneza, universul lor actual (ilustrat de cateva dintre cele mai mari societati), dar si rolul, influenta si impactul lor asupra economiei mondiale. De asemenea, stilul de management adoptat de o companie transnationala in extinderea sa pe piata globala.
In al trei-lea capitol, denumit " Societatile transnationale si performantele economice ale statului gazda", am prezentat cateva aspecte legate de relatiile dintre statele nationale si societatile transnationale. Pentru ca societatile transnationale isi desfasoara activitatile pe mai multe piete, am abordat si acest subiect cu referire la piata tarii in care acest gen de conglomerate internationale au decis sa implanteze filialele si sucursalele. Apoi am abordat subiectul concurentei, atat in ceea ce priveste relatia directa care se stabileste intre doua companii de acest fel, ca si relatiile de competitivitate intre statele gazda. O alta implicatie pe care societatea transnationala o are asupra economiei gazda este faptul ca poate contribui la dezvoltarea avantajelor competitive ale unei tari pe mai multe cai: fie investesc in activitati ce presupun o valoare adaugata ridicata, fie ridica economia din stare de productivitate slaba, tehnologie necompetitiva si activitati ce necesita o munca intensiva, la stare de economie productiva, detinand tehnologie si cunostinte de ultima ora. Aceste societati transnationale (STN) ridica astfel nivelul de trai stabilizeaza economia si au efecte si asupra mediului social , asa cum am mentionat mai sus.
In continuare m-am referit la situatia din Romania, in ceea ce priveste aria si impactul societatilor transnationale si evolutia pe care au avut-o si o au asupra economiei romanesti. Am abordat aspecte pe care le-am considerat ca fiind cele mai importante, si anume: reformele structurale pe care Romania le-a efectuat pentru atragerea de investitii straine directe (ISD), necesitatea atragerilor, legisltia existenta precum si evolutia acestora de-a lungul procesului de trecere la o economie de piata functionala. 
In capitolul patru am tratat societatea transnationala Coca-Cola. Am ales aceasta societate pentru ca nu se intereseaza doar de profitul dobandit, ci si de cei care contribuie decisiv la realizarea acestuia. De asemeni, Coca-Cola este una dintre cele mai vechi societati care si-au stabilit unitati productive in afara granitelor Statelor Unite, tara de origine. Numai din analiza istoricului firmei decurg o serie de caracteristici pe care orice STN ar trebui sa le aiba si sa le doreasca: inovare, tehnologie, implicare in viata comunitatii, contributia la dezvoltarea durabila a unei tari,s.a.m.d.


Fisiere in arhiva (3):

  • Adaptarea Societatilor Transnationale la Specificul Cultural al Mediului de Afaceri din Romania.doc
  • c.doc
  • SNT-articol ucdc.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!