Administratia Publica Locala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I 6
ORGANIZAREA ADMINISTRATIEI PUBLICE 6
I.1 CONCEPTE FUNDAMENTALE IN TEORIA ORGANIZARII ADMINISTRATIEI PUBLICE 6
I.2. NOTIUNEA DE ORGAN AL ADMINISTRATIEI PUBLICE 8
I.3. NOTIUNEA DE SARCINI ALE ORGANELOR ADMINISTRATIEI PUBLICE 9
I.4. NOTIUNILE DE COMPETENTA SI DE CAPACITATE A ORGANELOR ADMINISTRATIEI PUBLICE 10
I.5. NATURA JURIDICA A REGIMULUI POLITIC INSTITUIT PRIN CONSTITUTIA ROMANIEI DIN 1991 13
CAPITOLUL II 16
ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA IN ROMANIA 16
II.1. ISTORIC AL REGLEMENTARII 16
II.2. DREPT COMPARAT 19
II.3. DESCENTRALIZAREA 22
II.4. AUTORITATI PUBLICE LOCALE IN ROMANIA 28
II.4.1.Consiliul local 28
II.4.1.1.Constituirea consiliului local 29
II.4.1.2. Statutul consiliului local 32
II.4.1.3. Atributiile consiliului local 33
II.4.1.4. Raspunderea consilierilor 36
II.4.2. Primarul si viceprimarul 37
II.4.3. Consiliul judetean 47
CAPITOLUL III 53
BUNA GUVERNARE 53
III.1. CONCEPTUL DE BUNA GUVERNARE A ALESILOR LOCALI 53
III.2. CORUPTIA 55
CONCLUZII 58
BIBLIOGRAFIE 60


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata se intituleaza Politici de dezvoltare locala in administratia publica romaneasca si europeana. Am structurat lucrarea in trei capitole.
Primul capitol este intitulat Organizarea administratiei publice. . In primul capitol mi-am propus sa analizam conceptele fundamentale si sa cream, astfel, limbajul juridic necesar abordarii acestei problematici a dreptului administrativ. In conformitate cu prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala, pot fi identificate o serie de autoritati ale administratiei publice. 
La nivel central, putem face referire la cei doi sefi ai executivului, Presedintele si Guvernul, la ministerele si alte organe central de specialitate subordonate Guvernului, la autoritati central nesubordonate Guvernului si, nu in ultimul rand, la institutii central subordonate ministerelor sau autoritatilor centrale autonome. 
La nivel judetean, putem afirma faptul ca organele de natura statala sunt prefectul, care este reprezentantul Guvernului in teritoriu, dar si serviciile publice ale ministerelor si ale altor organe centrale de specialitate deconcentrate in teritoriu. Nu in ultimul rand, este necesar sa adaugam ca nivelul judetului intalnim si organe de natura autonoma, precum Consiliul Judetean.
Identificarea unui regim juridic se face tinand cont de mai multe criterii, dintre care un rol predominant il are modalitatea de alegere a presedintelui , alaturi de raportul dintre puterile statului, modul de repartizare a prerogativelor intre diferite autoritati care realizeaza prerogativele celor trei clasice puteri.
Cel de-al doilea capitol este intitulat Administratia publica locala in Romania. Astfel, am dorit sa subliniez faptul ca la nivelul fiecarui stat exista doua tipuri de organe administrative, din punct de vedere al intinderii in teritoriu a atributiilor pe care le exercita: organele administratiei publice centrale, care sunt competente la nivelul intregii tari si organele administratiei publice locale, a caror competenta este limitata la limitele unitatilor administrativ-teritoriale in care au fost alese si functioneaza .
Cele doua tipuri de administratii nu sunt rupte unul fata de celalalt, intre ele existand legaturi stranse, pe care le impune caracterul de stat national, unitar si indivizibil al statului roman. In egala masura, intre ele exista si delimitari necesare si legitime, determinate de faptul ca la baza organizarii si functionarii administratiei publice locale se da principiul constitutional al autonomiei locale .
Solutiile in ceea ce priveste reglementarea administratiei publice locale in Constitutiile Uniunii Europene difera de la o tara la alta, fiind influentate de traditiile istorice specifice fiecarei tari, de tipul de stat ( unitar sau federal ), de regimul politic din fiecare tara. De altfel, organizarea locala reflecta regimul politic, transpunand pe plan local spiritul si institutiile".
Referitor la principiul descentralizarii, specialisti in domeniul administratiei publice considera ca descentralizarea este un instrument pentru a realiza democratizarea administratiei publice si a oferi servicii publice mai eficiente . 
Actuala Lege a descentralizarii nr. 195 din 2006 defineste acest principiu, in art. 2 lit. l), ca fiind transferul de competenta administrativa si financiara de la nivelul administratiei publice centrale la nivelul administratiei publice locale sau catre sectorul privat. Mai mult decat atat, este interesant de semnalat faptul ca in punctul sau de vedere referitor la revizuirea Constitutiei Romaniei, Comisia de la Venetia a tratat deosebirea dintre deconcentrare si descentralizare, afirmand ca prima depinde de existenta unor unitati teritoriale in care statul este prezent prin serviciile sale, in timp ce cea de-a doua se refera ,,la existenta unor unitati teritoriale ale caror organisme sunt alese si exercita anumite puteri in nume propriu" . 
Ca fenomen social, descentralizarea reprezinta transferul de autoritate si de responsabilitati pentru functiile publice dinspre nivelele centrale ( Guvern ) spre cele locale ( administratiile locale ) .


Fisiere in arhiva (1):

  • Administratia Publica Locala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!