Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 41 în total
Cuvinte : 9375
Mărime: 463.72KB (arhivat)
Publicat de: Carmen I.
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. Introducere .3
  2. Capitolu I-Agenția de turism-delimitare conceptuală
  3. 1.1.Conceptul de agenție de turism .5
  4. 1.2.Tipologia agenției de turism ..9
  5. 1.3.Rețele de agenții 11
  6. 1.4.Licențierea agențiilor de turism .13
  7. Capitolul II-Structura tehnică a agenției de turism
  8. 2.1. Organizarea internă a agenției de turism 18
  9. 2.2. Documentația agenției de turism .21
  10. 2.3.Personalul agenției de turism 22
  11. 2.4.Ghidul turistic - persoană specializată în activitatea unei agenții de turism .23
  12. Capitolul III- Agenția de turism Camel Tour ,touroperator pe piața turistică vâlceană
  13. 3.1.Prezentarea agenției de turism CAMEL TOUR ..27
  14. 3.2. Strategii de dezvoltare ale agenției Camel Tour .30
  15. 3.3. Realizarea unui program turistic tip circuit ...32
  16. Concluzii .39
  17. Bibliografie .41

Extras din licență

INTRODUCERE

Turismul face parte din sectorul serviciilor și își pune amprenta hotărâtoer asupra economiei mondiale prin efectele considerabile pe care le adduce :participă la PIB cu circa 11% la nivel mondial ,concentrează 8,2 % din populația ocupată a lumii ,deține circa 73 %din investițiile mondiale și mobilizează aproximativ 12% din cheltuielile de consum ale populației .

De altfel ,cifre precum 1080 de milioane de turiști la scară planetară ,încasări de aproximativ 1056 milioane USD demonstrează amploarea fenomenului tuirstic și importanța lui asupra dezvoltării economiei unui stat .

Evoluțiile manifestate pe plan mondial atât în ceea ce privește creșterea nivelului de trai ,a standardului de viață ,au determinat mutații în structura cererii turiștilor care au început să solicite produse turistice din ce în ce mai sofisticate ,au devenit mai exigenți în privința termenilor de calitate și autenticitate a ofertei.

Totodată intensificarea competiției dintre întreprinderile turistice a făcut ca problema competivității să se pună în alți termini ,principalii factori de influență fiin :înoirea ,diversificarea ,inovația ,cunoașterea și orientarea către client .

Creșterea concurenței pe plan mondial ,dar și în plan național ,impune celor care oferă servicii turistice să adopte măsuri de readaptare și repliere hotărâtoare pentru menținerea pe piață de profil ,prin diversificarea și corelarea calității cu prețul produsului turistic .

Complexitatea fenomenului turistic plasează într-o poziție central prestatorul de servicii turistice ,obligat într-un fel sau altul să se implice în toate celelalte activități care au legătură cu turismul ,activitățile turistice fiind părți ale unui întreg care se întrepătrund .

Cheia creșterii cifrei de afaceri și a profitabilității operatorilor turistici stă în identificarea unor posibile parteneriate de idei și de finanțare .

Proprietarii de hoteluri trebuie să conștientizeze că produsul turistic nu se vinde singur ,ci trebuie valorificat în cadrul unui circuit ,fie în cadrul unor oferte integrate .Aici intervin agențiile de turism ,care prin activitatea profesională pe care o desfășoară ,contribuie la realizarea și dezvoltarea turismului în ansamblu .

CAPITOLUL I

AGENȚIA DE TURISM - DELIMITARE CONCEPTUALĂ

1.1.Conceptul de agenție de turism

În literatura de specialitate și în terminologia Organizației Mondiale a Turismului se folosește noțiunea de agenție de voiaj.

Agenția de voiaj este o firmă independentă sau o rețea de firme având ca obiect rezervarea si comercializarea biletelor pentru mijloace de transport și vânzarea produselor turistice fabricate de către tour-operatori .

Agentul de voiaj este proprietaru sau managerul unei societați de terism desfășurând acest tip de activitate ,spre deosebire de agentul de turism care este salariatul aflat în relație directă cu clientela .

Agenția de voiaj este un organism complex ce cuprinde misiuni intelectuale ,comerciale ,industriale ,care constau în procurarea directă sau indirectă - o parte prin el însuși ,o parte prin terți - de programe turistice solicitate de turisști. Agenția de voiaj este intermediarul privilegiat între prestatorii de servicii și turist și principalul distribuitor al produselor turistice .Ea deține monopolul vânzării pentru ca are două mari avantaje față de alte forme de distribuție :

1. Protecția apropape totală a consumatorului de turism :;

2. Garanții financiare acordate atât turiștilor ,cât și prestatorilor de servicii.

Prin agenție de turism se înțelege o întreprindere comercială având ca scop:

- Asigurarae tututror prestărilor de servicii privind transporturile ,cazările la hoteluri ,moteluri sau acțiuni turistice de orice fel ;

- Organizarea de călătorii individuale sau de colective ,la preț forfetar ,cu un program fie stabilit de agenție ,fie la libera alegere a clientului.

Bibliografie

1. Becker ,G., Comportamentul uman .O abordare economică .Ed. Economica, București 2007 ;

2. Blyte ,J.,Comportamentul consumatorului ,Ed.Teora,București ,2008.

3. Cătoiu I.,CălinV.,Balaure V.,:Marketing turistic ,Ed.Uranus ,București2005;

4. Crisureanu C.Economia și politica turismului internațional ,Ed.Abeona București ,1992;

5. Diaconu M. Managemenet - Marketing în turism ,Ed.Independența Economică ,București ,1998

6. Gabriela Stănciulescu Managementul agențiilor de turism ,Ed ASE ,București ,2003;

7. Gabriela Stănciulescu Managementul operațiunilor de turism ,Ed All Beck ,București 2003 ;

8. Iordache Carmen Tehnica operațiunilor de turism ,2009 ;

9. Ionică M .,Stănciulescu G., Economia turismului și serviciilor ,Ed Uranus ,București 2005 ;

10. Ion Dănuț Jugănaru Animația și animatorul în turism ,Ed Uranus 2006;

11. N.Hanciuc ,C.Iordache Economia și managementul serviciilor ,Ed Independența economică ,2006 ;

12. Nicolae Neacșu Turismul și dezvoltarea durabilă .Ed Expert 2006

13. Nistorescu P.Managementul în turism și servicii ,Ed ASE București 2005 ;

14. Petre Baron Ecoomia turismului ,Ed Expert 2003,București

15. Puiu Nistoreanu Management în turism și servicii ,Ed tehnica ,București 1998

16. Stănciulescu G.,Managementul agenției de turism ,Ed ASE,București 2005

17. Stănciulescu G.,Țigu S,Tehnica operațiunilor de turism ,Studii de caz probleme și întrebări de examen ,Ed All Beck ,București 1999

18. Vasile Glăvan Turismul în România Ed.Economică 2008

Preview document

Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 1
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 2
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 3
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 4
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 5
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 6
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 7
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 8
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 9
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 10
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 11
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 12
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 13
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 14
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 15
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 16
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 17
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 18
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 19
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 20
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 21
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 22
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 23
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 24
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 25
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 26
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 27
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 28
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 29
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 30
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 31
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 32
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 33
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 34
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 35
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 36
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 37
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 38
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 39
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 40
Agenția de turism - Componentă a distribuției turistice - Pagina 41

Conținut arhivă zip

  • Agentia de turism - Componenta a distributiei turistice.doc

Alții au mai descărcat și

Promovarea Produsului Turistic Bucovina

CAPITOLUL I. POLITICA DE PRODUS 1.1.Conceptul de produs „Conceptul de produs” susţine că vor fi preferate de consumatori acele produse care oferă...

Valențe ale Turismului Cultural în Orașul Curtea de Argeș

ARGUMENT Turismul este o activitate umană aflată într-o permanentă dezvoltare, care a luat naştere şi a evoluat în interacţiune atât cu mediul...

Conceperea și Comercializarea unui Produs Turistic de Tipul Sejur în Sibiu

ARGUMENT TURISMUL reprezinta prin continutul si rolul sau, un fenomen caracteristic civilizatiei actuale, una din componentele majore ale vietii...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Politica turistică a Olandei

1.DATE GENERALE Tara a lalelelor si altor o mie de flori minunate, a morilor de vant si a portelanurilor de Delft, a lacurilor involburate si a...

Strategii de dezvoltare a turismului privind Stațiunea Vatra Dornei

INTRODUCERE Prin potenţialul său, atât natural cât şi antropic, staţiunea Vatra Dornei, respectiv depresiunea Dornelor, se impune atât pe plan...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Te-ar putea interesa și

Promovarea Turismului Cultural în Europa de sud-vest

Introducere Ca alternativă a turismului clasic, turismul cultural sau turismul de cunoaştere reprezintă un subiect amplu promovat şi de mare...

Strategii de Marketing

Capitolul I INSTRUMENTE UTILIZATE IN STRATEGIILE DE MARKETING Obiectivul principal al marketingului in turism consta in promovarea acestei...

Studiu Comparativ privind Dezvoltarea Turismului din Timisoara-Romania cu Cel din Sevilla-Spania

INTRODUCERE Turismul de factură religioasă apare în a II-a etapă a evoluţiei turismului, numită etapa pseudo-turistică, ce coincide perioadei...

Eldaline Tour

INTRODUCERE În general, piaţa, deci şi cea turistică, reprezintă sfera interferenţelor intereselor economice ale purtătorilor cererii,...

Securitatea și Protecția Turiștilor în Calitate de Consumatori

Turismul organizat a apărut odată cu afirmarea turismului ca fenomen de masă. Tour-operatorii şi agenţiile de turism oferă o gamă largă de...

Elaborarea mixului de marketing la Societatea Comercială Palace SA Sinaia

In noianul de transformari produse in viata social-economica dupa al II-lea razboi mondial – introducerea automatizarii, folosirea ciberneticii si...

Marketingul Serviciilor în Turism

Introducere Dinamismul, profunzimea transformărilor din toate sectoarele vieţii economice şi sociale – ca trăsături definitorii ale evoluţiei...

Analiza Activității Hotelului Continental din Timisoara

INTRODUCERE EVOLUŢIA TURISMULUI ÎN EUROPA ŞI ÎN ROMÂNIA ÎN ULTIMII ANI Schimbările majore din economia mondială, concretizate în creşteri...

Ai nevoie de altceva?