Cuprins
- Introducere .3
- Capitolu I-Agenția de turism-delimitare conceptuală
- 1.1.Conceptul de agenție de turism .5
- 1.2.Tipologia agenției de turism ..9
- 1.3.Rețele de agenții 11
- 1.4.Licențierea agențiilor de turism .13
- Capitolul II-Structura tehnică a agenției de turism
- 2.1. Organizarea internă a agenției de turism 18
- 2.2. Documentația agenției de turism .21
- 2.3.Personalul agenției de turism 22
- 2.4.Ghidul turistic - persoană specializată în activitatea unei agenții de turism .23
- Capitolul III- Agenția de turism Camel Tour ,touroperator pe piața turistică vâlceană
- 3.1.Prezentarea agenției de turism CAMEL TOUR ..27
- 3.2. Strategii de dezvoltare ale agenției Camel Tour .30
- 3.3. Realizarea unui program turistic tip circuit ...32
- Concluzii .39
- Bibliografie .41
Extras din licență
INTRODUCERE
Turismul face parte din sectorul serviciilor și își pune amprenta hotărâtoer asupra economiei mondiale prin efectele considerabile pe care le adduce :participă la PIB cu circa 11% la nivel mondial ,concentrează 8,2 % din populația ocupată a lumii ,deține circa 73 %din investițiile mondiale și mobilizează aproximativ 12% din cheltuielile de consum ale populației .
De altfel ,cifre precum 1080 de milioane de turiști la scară planetară ,încasări de aproximativ 1056 milioane USD demonstrează amploarea fenomenului tuirstic și importanța lui asupra dezvoltării economiei unui stat .
Evoluțiile manifestate pe plan mondial atât în ceea ce privește creșterea nivelului de trai ,a standardului de viață ,au determinat mutații în structura cererii turiștilor care au început să solicite produse turistice din ce în ce mai sofisticate ,au devenit mai exigenți în privința termenilor de calitate și autenticitate a ofertei.
Totodată intensificarea competiției dintre întreprinderile turistice a făcut ca problema competivității să se pună în alți termini ,principalii factori de influență fiin :înoirea ,diversificarea ,inovația ,cunoașterea și orientarea către client .
Creșterea concurenței pe plan mondial ,dar și în plan național ,impune celor care oferă servicii turistice să adopte măsuri de readaptare și repliere hotărâtoare pentru menținerea pe piață de profil ,prin diversificarea și corelarea calității cu prețul produsului turistic .
Complexitatea fenomenului turistic plasează într-o poziție central prestatorul de servicii turistice ,obligat într-un fel sau altul să se implice în toate celelalte activități care au legătură cu turismul ,activitățile turistice fiind părți ale unui întreg care se întrepătrund .
Cheia creșterii cifrei de afaceri și a profitabilității operatorilor turistici stă în identificarea unor posibile parteneriate de idei și de finanțare .
Proprietarii de hoteluri trebuie să conștientizeze că produsul turistic nu se vinde singur ,ci trebuie valorificat în cadrul unui circuit ,fie în cadrul unor oferte integrate .Aici intervin agențiile de turism ,care prin activitatea profesională pe care o desfășoară ,contribuie la realizarea și dezvoltarea turismului în ansamblu .
CAPITOLUL I
AGENȚIA DE TURISM - DELIMITARE CONCEPTUALĂ
1.1.Conceptul de agenție de turism
În literatura de specialitate și în terminologia Organizației Mondiale a Turismului se folosește noțiunea de agenție de voiaj.
Agenția de voiaj este o firmă independentă sau o rețea de firme având ca obiect rezervarea si comercializarea biletelor pentru mijloace de transport și vânzarea produselor turistice fabricate de către tour-operatori .
Agentul de voiaj este proprietaru sau managerul unei societați de terism desfășurând acest tip de activitate ,spre deosebire de agentul de turism care este salariatul aflat în relație directă cu clientela .
Agenția de voiaj este un organism complex ce cuprinde misiuni intelectuale ,comerciale ,industriale ,care constau în procurarea directă sau indirectă - o parte prin el însuși ,o parte prin terți - de programe turistice solicitate de turisști. Agenția de voiaj este intermediarul privilegiat între prestatorii de servicii și turist și principalul distribuitor al produselor turistice .Ea deține monopolul vânzării pentru ca are două mari avantaje față de alte forme de distribuție :
1. Protecția apropape totală a consumatorului de turism :;
2. Garanții financiare acordate atât turiștilor ,cât și prestatorilor de servicii.
Prin agenție de turism se înțelege o întreprindere comercială având ca scop:
- Asigurarae tututror prestărilor de servicii privind transporturile ,cazările la hoteluri ,moteluri sau acțiuni turistice de orice fel ;
- Organizarea de călătorii individuale sau de colective ,la preț forfetar ,cu un program fie stabilit de agenție ,fie la libera alegere a clientului.
Bibliografie
1. Becker ,G., Comportamentul uman .O abordare economică .Ed. Economica, București 2007 ;
2. Blyte ,J.,Comportamentul consumatorului ,Ed.Teora,București ,2008.
3. Cătoiu I.,CălinV.,Balaure V.,:Marketing turistic ,Ed.Uranus ,București2005;
4. Crisureanu C.Economia și politica turismului internațional ,Ed.Abeona București ,1992;
5. Diaconu M. Managemenet - Marketing în turism ,Ed.Independența Economică ,București ,1998
6. Gabriela Stănciulescu Managementul agențiilor de turism ,Ed ASE ,București ,2003;
7. Gabriela Stănciulescu Managementul operațiunilor de turism ,Ed All Beck ,București 2003 ;
8. Iordache Carmen Tehnica operațiunilor de turism ,2009 ;
9. Ionică M .,Stănciulescu G., Economia turismului și serviciilor ,Ed Uranus ,București 2005 ;
10. Ion Dănuț Jugănaru Animația și animatorul în turism ,Ed Uranus 2006;
11. N.Hanciuc ,C.Iordache Economia și managementul serviciilor ,Ed Independența economică ,2006 ;
12. Nicolae Neacșu Turismul și dezvoltarea durabilă .Ed Expert 2006
13. Nistorescu P.Managementul în turism și servicii ,Ed ASE București 2005 ;
14. Petre Baron Ecoomia turismului ,Ed Expert 2003,București
15. Puiu Nistoreanu Management în turism și servicii ,Ed tehnica ,București 1998
16. Stănciulescu G.,Managementul agenției de turism ,Ed ASE,București 2005
17. Stănciulescu G.,Țigu S,Tehnica operațiunilor de turism ,Studii de caz probleme și întrebări de examen ,Ed All Beck ,București 1999
18. Vasile Glăvan Turismul în România Ed.Economică 2008
Preview document
Conținut arhivă zip
- Agentia de turism - Componenta a distributiei turistice.doc