Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional

Licență
7.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 105 în total
Cuvinte : 44923
Mărime: 897.40KB (arhivat)
Publicat de: Petre Costache
Puncte necesare: 14
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Nicoara Constantin

Cuprins

  1. Introducere . 2
  2. Capitolul 1
  3. Rolul publicităţii în cadrul comunicării promoţionale . 4
  4. 1.1. Rolul şi mecanismul comunicării promoţionale . 4
  5. 1.2. Gama mijloacelor de comunicare promoţională . 8
  6. 1.3. Publicitatea – element central al comunicării promoţionale contemporane . 14
  7. Capitolul 2
  8. Conţinutul activităţii de publicitate . 18
  9. 2.1. Definirea publicităţii .18
  10. 2.2. Conţinut . 26
  11. 2.3. Obiectivele publicităţii . 30
  12. 2.4. Destinatarii publicităţii . 34
  13. 2.5. Principalele forme de publicitate . 41
  14. Capitolul 3
  15. Tendinţe în evoluţia actuală a publicităţii pe plan european . 43
  16. 3.1. Cadrul legal al desfăşurării activităţilor promoţionale în Uniunea Europeană .43
  17. 3.2. Mixul promoţional în mediul internaţional . 47
  18. 3.3. Principalele forme ale publicităţii în Uniunea Europeană . 55
  19. 3.4. Tendinţe în evoluţia publicităţii în UE 27 . 71
  20. 3.5. Factori de influenţă în publicitatea internaţională . 74
  21. Capitolul 4
  22. Agenţiile de publicitate în mediul internaţional . 80
  23. 4.1. Rolul agenţiei de publicitate .80
  24. 4.2. Tipuri de agenţii . 86
  25. 4.3. Activitatea unei agenţii de publicitate româneşti. ADVISER . 88
  26. Concluzii . 101
  27. Bibliografie . 104

Extras din licență

INTRODUCERE

Publicitatea diferă ca importanţă foarte mult pe pieţele internaţionale, în funcţie de mai multe elemente. Diferenţierea se poate face după domeniile publicităţii, de exemplu, în funcţie de mediile folosite, după sectorul pentru care se face publicitatea, după mărimea firmei în cazul concurenţilor şi agenţiilor publicitare. Importanţa este diferită de la o piaţă la alta şi trebuie menţionat că şi în interiorul ţărilor pot fi folosite metode publicitare diferite.

Publicitatea internaţională este fie publicitate identică în mai multe ţări, fie publicitate care depinde de specificul ţărilor. În ultimul caz, ea se realizează cu ajutorul mediilor internaţionale şi poate fi denumită publicitate internaţională în sens restrâns. Dacă în cazul publicităţii în mai multe ţări devine importantă decizia referitoare la standardizare, publicitatea internaţională în sens restrâns prin intermediul mediilor internaţionale conduce la uniformitate. Pentru ca o firmă să utilizeze publicitatea cu succes este necesară îndeplinirea următoarelor cerinţe fundamentale: firma să aibă o strategie pe termen lung de penetrare pe piaţa internaţională; piaţa căreia i se adresează publicitatea să fie suficient de mare ca să permită volume ale vânzărilor care să acopere cheltuielile publicitare; pe piaţa în cauză să existe structuri publicitare eficiente; mesajul trebuie să fie în măsură să convingă cumpărătorul.

Ocupând un loc central în sistemul de comunicare cu exteriorul al întreprinderii contemporane, publicitatea se evidenţiază a fi un mijloc şi, totodată, un proces se informare nepersonală - de masă - incitativ şi rentabil, prin intermediul unor mesaje promoţionale standard, ce ajung la auditoriul-ţintă cu ajutorul mijloacelor de comunicaţie de largă circulaţie (mass-media). Deşi concurată tot mai puternic de apariţia şi dezvoltarea noilor tehnologii de comunicare, publicitatea beneficiază de o evidentă superioritate - prin elementele sale specifice - care o fac greu de înlocuit. Astfel, şi pe plan european piaţa publicităţii se prezintă la nivelul unor dimensiuni impresionante şi cu un puternic dinamism.

Agenţia de publicitate este o organizaţie independentă formată din persoane creative şi persoane cu spirit de afaceri specializaţi în dezvoltarea şi pregătirea planurilor comunicaţionale, a reclamelor şi a altor unelte promoţionale.

Agenţia de publicitate intermediază contractele pentru cumpararea spaţiului media. Toate acestea agenţia le realizează pentru clienţii săi cu scopul susţinerii acestora in demersurile de vindere a produselor sau serviciilor lor.

Mulţi se pot întreba de ce o compania care are nevoie de publicitate şi are un buget considerabil de alocat acestui proces nu angajează oamenii necesari direct. Răspunsul stă chiar în cele explicate mai sus: agenţia de publicitate, ca şi entitate independentă, are un punct de vedere specializat şi obiectiv privind afacerea clientului. În plus, faptul că personalul agenţiei este expus zi de zi cu realităţi ale afacerilor clienţilor lor, dă posibilitatea acesteia să se ocupe în mod eficient şi profesionist de promovare a afacerii clienţilor lor.

La rândul ei, agenţia angajează specialişti în domeniul creaţiei şi al administrării promovării afacerilor. Aceştia pot fi: scriitori, redactori, artişti, analişti economici sau de media, cercetători, şi alţi specialişti care îşi vor folosi experienţa şi cunoştinţele în scopul dezvoltării afacerilor clienţilor agenţiei.

Agenţia oferă serviciile sale clientului şi prin intermedierea contractelor de cumpărare a spaţiului în diverse medii. Agenţia intermediază spaţiu în media şi pentru alţi clienţi ai săi, iar acumulând un volum mare de spaţiu la diverse medii obţine tarife preferenţiale. Pentru client va fi mai eficient să cumpere spaţiu prin intermediul agenţiei deoarece va beneficia de tarifele preferenţiale obţinute de aceasta. Bineînţeles, clientul va plăti agenţiei un comision pentru intermedierea spaţiului, dar acesta este mai mic decât diferenţa obţinută la preţ. Astfel, chiar şi plătind acest comision, clientul iese în câştig lucrând cu agenţia. În plus, agenţia îi asigură supervizarea acestui proces de cumpărare şi monitorizarea apariţiilor cumpărate, precum şi evaluarea campaniilor realizate.

Rolul agenţiei de publicitate este aşadar de a planifica, a crea şi a executa campanii publicitare pentru clienţii săi. Gradul în care se realizează aceste sarcini variază de la un tip de agenţie la altul. Există agenţii care oferă fiecare tip de serviciu, agenţii care oferă doar spaţiu media, agenţii care oferă numai servicii creative sau agenţii care oferă servicii speciale.

Având în vedere aceste elemente, lucrarea mea de licenţă prezintă principalele particularităţi ce decurg din activitatea unei agenţii de publicitate româneşti pe Piaţa unică europeană.

Astfel, în primul capitol al lucrării sunt prezentate aspecte teoretice relevante privind rolul publicităţii în cadrul comunicării promoţionale iar în cadrul celui de-al doilea capitol sunt scoase în evidenţă principalele forme de publicitate, precum şi conţinutul activităţii de publicitate.

După o scurtă radiografie a tendinţelor în evoluţia actuală a publicităţii pe plan european, lucrarea se încheie cu un studiu de caz referitor la acticitatea unei agenţii de publicitate româneşti pe piaţa internaţională.

Capitolul 1

Rolul publicităţii în cadrul comunicării promoţionale

Termenul de comunicare în marketingul internaţional şi euromarketing înseamnă transmiterea unui mesaj cumpărătorului şi consumatorului străin sau canalului de distribuţie prin care firma furnizoare sau prestatoare de servicii urmăreşte să spună fiecăruia din aceşti receptori ai mesajului de ce trebuie să achiziţioneze sau să manipuleze produsul sau serviciul .

Comunicarea promoţională este apreciată ca fiind una dintre cele mai costisitoare componente ale politicii de marketing. Este cunoscut faptul că cele mai multe dintre întreprinderi alocă în prezent bugete importante în activităţile de natură promoţională, dar problema cea mai dificilă, în acest domeniu, se dovedeşte a fi, stabilirea mărimea bugetelor ce vor fi alocate, repartiţia acestora pe diferitele instrumente promoţionale (o selectare şi utilizare cât mai corespunzătoare a mijloacelor de comunicare promoţională) şi perioadele sau momentul utilizării lor. Prin politica de comunicaţie şi mijloacele care o concretizează, întreprinderea urmăreşte o difuzare cât mai amplă a unor informaţii despre activitatea, produsele şi serviciile sale, dar şi recepţionarea modului cum acestea sunt primite şi apreciate de destinatari.

Preview document

Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 1
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 2
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 3
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 4
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 5
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 6
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 7
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 8
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 9
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 10
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 11
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 12
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 13
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 14
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 15
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 16
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 17
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 18
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 19
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 20
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 21
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 22
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 23
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 24
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 25
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 26
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 27
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 28
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 29
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 30
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 31
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 32
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 33
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 34
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 35
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 36
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 37
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 38
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 39
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 40
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 41
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 42
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 43
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 44
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 45
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 46
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 47
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 48
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 49
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 50
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 51
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 52
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 53
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 54
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 55
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 56
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 57
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 58
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 59
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 60
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 61
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 62
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 63
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 64
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 65
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 66
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 67
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 68
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 69
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 70
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 71
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 72
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 73
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 74
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 75
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 76
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 77
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 78
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 79
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 80
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 81
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 82
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 83
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 84
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 85
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 86
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 87
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 88
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 89
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 90
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 91
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 92
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 93
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 94
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 95
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 96
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 97
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 98
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 99
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 100
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 101
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 102
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 103
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 104
Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional - Pagina 105

Conținut arhivă zip

  • Agentiile de Publicitate in Mediul International.doc

Alții au mai descărcat și

Forța de vânzare și rolul acesteia în promovare și stimularea vânzărilor

Întroducere Fiecare dintre noi vindem mai mult sau mai puțin cîte ceva în fiecare zi din viața noastră. Conștient sau nu, suntem puși deseori în...

Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV

Ca orice alt concept cu care operează societatea, şi mai ales sociologia, definiţia publicităţii este supusă relativităţii în funcţie de punctul de...

Marca în Economia Contemporană

INTRODUCERE Mărcile au o influenţă importantă în viaţa noastră. Reprezintă o expresie a pieţei libere a unei societăţi democratice. Acestea au un...

Analiză comparativă a publicității pentru mărcile Red Bull și Burn

I. Elemente definitorii ale pietei de bauturi energizante 1. Caracterizarea principala 1.1 Dimensiunile pietei Piata bauturilor energizante pe...

Analiza Mixului de Marketing al unui Hotel

INTRODUCERE: Prin conţinutul său turismul are un rol reconfortant, contribuind la refacerea capacităţii fizice a organismului, atât prin formele...

Promovarea unui Produs

POLITICA DE PROMOVARE În sistemul relatiilor cu mediul economico-social, cu piata, eforturile de marketing ale întreprinderilor moderne nu se pot...

Influența Metodelor Neconvenționale de Publicitate

I. Aspecte teoretice Introducere Publicitatea se poate defini ca fiind orice formă plătită de prezentare promovare impersonală a ideilor,...

Piața Românească a Agențiilor de Publicitate

Capitolul I Despre publicitate şi realităţile ei “Advertisingul este rock’n’roll-ul lumii de afaceri” Tom Monahan 1.1 Concept si scurt...

Te-ar putea interesa și

Evoluția pieței de capital în România

Piata de capital Reprezinta o piata specializata unde se întâlnesc si se regleaza în mod liber cererea si oferta de active financiare pe termen...

Proiect practică Agenția de Mediu

1.1 Denumirea institutiei, profil activitate, obiect de activitate profesionala. Agentia de Protectie a Mediului Buzau are ca profil de...

Promovarea turismului rural în Județul Buzău

Capitolul 1. 1.1 Caracteristici generale Turismul rural este forma turistica preponderenta a regiunii Buzau/ Dealu Mare. Destinatiile turistice...

Piața de capital din România

Piata de capital reprezinta o piata specializata unde se întâlnesc si se regleaza în mod liber cererea si oferta de active financiare pe termen...

Analiza sistemică a unei instituții publice de la nivel central

Introducere În elaborarea prezentei lucrări am considerat că orice proces sau fenomen poate fi privit ca un sistem, că orice activitate în...

Cultura Organizațională

I. Definirea culturii organizaţionale Este incontestabil faptul că trăim cu toţii într-o societate organizaţională. Esenţa raţiunii existenţei...

Marketing Internațional

CAPITOLUL I SISTEMUL MARKETINGULUI INTERNAŢIONAL 1.1. Originile marketingului internaţional Mulţi autori, în special americani, susţin că...

Interdependența dintre procedeele de lucru specifice contabilității

Argument Trăim într-o lume cu resurse limitate, fapt pentru care suntem obligaţi să socotim, să calculăm, să chibzuim. Promovarea unui...

Ai nevoie de altceva?