Agresivitatea in Etica Actului Economic

Cuprins licenta Cum descarc?

I N T R O D U C E R E 1
1. ASPECTE TEORETICE 3
1.1 DELIMITARILE CONCEPTUALE ALE ETICII 3
1.1.1 Terminologie: etica si morala 3
1.1.2 Functiile eticii 5
1.1.3 Responsabilitatea sociala a firmei 6
1.2 ETICA IN AFACERI 8
1.2.1 Clasificarea eticii in afaceri 9
1.2.2 Formarea constiintei morale si etica afacerilor 11
1.2.4 Concepte si nivele ale eticii afacerilor 13
1.3 ETICA AFACERILOR INTERNATIONALE 14
1.3.1 Necesitatea eticii in afacerile internationale 15
1.3.2 Principii de baza ale eticii in afacerile internationale 16
1.3.3 Problema etica fundamentala in afacerile internationale 16
1.3.4 Dileme etice in afacerile internationale 18
2. AGRESIVITATEA IN ETICA ACTULUI ECONOMIC 20
2.1 DEFINIREA AGRESIVITATII 20
2.1.1 Diferite moduri de a explica agresivitatea 21
2.2 AGRESIVITATEA IN DOMENIUL ECONOMIC 24
2.3 ABUZUL VERBAL IN CADRUL ORGANIZATIILOR 25
2.3.1 Agresivitatea verbala si genul 26
2.3.2 Agresivitatea verbala si barbatii 28
2.3.3 Agresivitatea la locul de munca 29
2.3.3.1 Tipuri de abuzuri la locul de munca 31
2.4 PRACTICI COMERCIALE AGRESIVE 31
2.4.1 Publicitatea practica comerciala agresiva 33
2.4.2 Campanii publicitare agresive 33
2.4.3 Publicitatea practica comerciala agresiva 34
2.4.4 Samsung versus iPhone 5 34
2.4.5 Campaniile publicitare agresive ale producatorilor pepsi 35
2.4.6 Campanii agresive ale organizatiei Peta 36
2.5 AGRESIVITATEA IN MEDIUL VIRTUAL 39
2.6 FALSA PUBLICITATE 41
2.6.1 Modalitati de prezentare a falsei publicitati 42
2.7 Fapte reale de publicitate falsa 45
2.7.1 New Balance 45
2.7.2 Iaurtul Activia 45
2.7.3 Crema de ochi Definity 46
2.7.4 Caii putere ai automobilelor Hyundai si KIA 46
2.7.5 Reclamele de turism de pe Groupon 47
2.8 CONCURENTA NELOIALA 49
2.9 MIJLOACE DE DEZORGANIZARE GENERALA A PIETEI 50
2.9.1 Lista neagra a practicilor comerciale neloiale 51
2.10 ACTIUNI AGRESIVE LA NIVEL INTERNATIONAL 53
2.11 VANZAREA PSIHOLOGICA IN PERIOADELE DE CRIZA ASOCIATA CU AGRESIVITATEA 56
3. CONCLUZII SI PROPUNERI 59
B I B L I O G R A F I E 62


Extras din licenta Cum descarc?

I N T R O D U C E R E
In aceasta lume in continua miscare si dezvoltare, persoanele se indreapta tot mai mult in cautarea noutatilor din care unii fac un model de prim rang al valorii tuturor lucrurilor. Etica fiind un concept vechi avand, ca obiect de studiu norme de comportament care reglementeaza relatiile intre oameni, in organizatii a fost introdus destul de recent sub denumirea de etica in afaceri.
Prezenta lucrare de licenta ,,Agresivitatea in etica actului economic", isi propune sa trateze cateva aspecte privind etica, de la notiuni teoretice despre ceea ce este si reprezinta, analizand originea cuvantului ,,etica" in sine, pana la definitii efective date de diferiti filosofi. Se urmareste in lucrare descrierea cat mai exacta si concisa a celor patru functi ale eticii: functia cognitiva, functia normativa, functia persuasiva si functia educativa. 
Au fost tratate aspecte legate de codurile etice prezente in diferite parti ale lumii; responsabilitatea sociala a unei firme plecand de la definitia data de Comisia Uniunii Europene, aratand importanta acesteia in dezvoltarea si atingerea obiectivelor propuse.
Notiunea de etica in afaceri este relativ noua, in lucrare se abordeaza acest subiect, analizand diferite definitii ale eticii, pentru a intelege ceea ce reprezinta cu adevarat acest subiect, care, pe cat de simplu pare pe atat este de dificil in punerea in practica in intreprinderile comerciale. Importanta acestui subiect este data de catre indivizi in cadrul companiilor, cat si formarea constiintei morale, ajungand la pareri pro si contra in ceea ce priveste abordarea unui comportament etic in afaceri. 
Ultima parte a acestui capitol urmareste prezenta si rolul eticii in cadrul afacerilor internationale plecand de la recunoasterea pe care tot mai multi oameni de afaceri o acorda in afacerile internationale eticii si acceptarea necesitatii acesteia tot mai mult. Au fost prezentate principiile de baza si argumente care justifica necesitatea unui comportament moral si corect in afacerile internationale totodata si o serie de probleme care apar in cazul in care organizatia nu adopta intru-totul un comportament etic.
Cel de al 2-lea capitol - ,,Agresivitatea in etica actului economic" - a debutat cu definirea agresivitatii din perspectiva unor autori diferiti. S-au explicat diferite moduri de manifestare a agresivitatii in diferite situatii, unde se pot intalni modele de conduita agresiva, care pot fi cauzele aparitiei acestui comportament si de la cine ia nastere.
In ceea ce urmeaza s-a urmarit analizarea unui subiect controversat si de actualitate ,,Agresivitatea in actul economic", cu toate implicatiile acesteia, plecand de la abuzul verbal in organizatii - acesta fiind modul cel mai evident si usor de pus in aplicare in organizatii - ajungand pana la exemplificarea diferentelor de gen, aratand ca femeia, desi suntem in secolul XXI, este inca privita cu superioritate de catre barbati si inca este considerata superficiala si lipsita de aparare.
Lucrarea prezinta una din formele importante ale agresivitatii economice, concurenta neloiala prin practicile agresive si ilegale; au fost prezentate in lucrare aceste practici si diferite modalitati de dezorganizare generala a pietei si acaparare agresiva a clientelei.
In cadrul lucrarii s-au tratat aspecte legate de publicitate ca practica agresiva, datorita faptului ca aceasta are un rol important in sistemul economic, social, politic si cultural al unei tari.Intr-un mod cat mai exact s-a aratat ce reprezinta falsa publicitate, care sunt modalitatile de prezentare a acesteia, cum se pot acestea observa din continutul publicitatii in paralel cu cazuri reale de falsa publicitate si de agresivitate in publicitate.
In incheierea lucrarii s-au prezentat legaturile dintre vanzarea psihologica si agresivitate in perioadele de criza economica. 
Ultima partea a lucrarii subliniaza concluziile si propunerile autorului lucrarii de licenta.
1. ASPECTE TEORETICE
1.1 DELIMITARILE CONCEPTUALE ALE ETICII
,,Pe masura ce se descifreaza tainele eticii, aceasta este tot mai des intrebuintata si devine din ce in ce mai utila societatii "
De-a lungul timpului etica a fost definita in diferite moduri unele mai exacte altele mai lacunare, in functie de circumstante sau de domeniul de aplicabilitate practica. Etica a fost concentrata pe principii si standarde care ar trebui sa guverneze relatiile sociale dintre indivizi si organizatii starnind mereu interesul celor interesati sa traiasca intr-o lume mai buna, cu atentia indreptata catre nevoile celor din jur, pentru a aprecia valori umane autentice si pentru a promova modele de comportament exemplare .


Fisiere in arhiva (1):

  • Agresivitatea in Etica Actului Economic.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!