Ajutoarele de Stat si Efectele Generate de Acestea in Economia Nationala

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
1. INTRODUCERE 5
2.CADRUL LEGISLATIV 6
3. CONCURENTA SI POLITICA IN DOMENIUL CONCURENTEI IN UNIUNEA EUROPEANA SI IN ROMANIA 7
3.1. POLITICA IN DOMENIUL CONCURENTEI IN UNIUNEA EUROPEANA 7
3.1.1. DIRECTIA GENERALA CONCURENTA 7
3.1.2. ACORDURILE ANTICONCURENTIALE SI ABUZUL DE POZITIE DOMINANTA 8
3.1.3 CONTROLUL CONCENTRARILOR 9
3.1.4. MONITORIZAREA PIETELOR LIBERALIZATE 9
3.2. MEDIUL CONCURENTIAL ROMANESC 10
3.3. POZITIA ROMANIEI CA STAT MEMBRU UE 11
4. AJUTORUL DE STAT 12
4.1. DEFINIREA AJUTORULUI DE STAT 12
4.1.1. AJUTORUL COMPATIBIL 15
4.1.2. AJUTORUL CARE POATE FI CONSIDERAT COMPATIBIL DE COMISIA EUROPEANA 15
4.2. FORME ALE AJUTORULUI DE STAT 16
4.2.1. SCHEMELE DE AJUTOR SI AJUTOARELE INDIVIDUALE 16
4.2.2. AJUTOARELE DE STAT DIRECTE SI INDIRECTE 17
4.2.3. AJUTOARELE DE STAT INTERZISE 17
4.2.4. AJUTOARELE DE STAT ILEGALE 17
4.3. CLASIFICAREA AJUTOARELOR DE STAT DUPA OBIECTIVUL PRINCIPAL 18
4.4. MODALITATI DE EVALUARE A EFECTELOR PRODUSE DE AJUTOARELE DE STAT 19
5. INFLUENTA AJUTOARELOR DE STAT ASUPRA MEDIULUI ECONOMIC DIN ROMANIA 22
5.1. EVOLUTIA AJUTOARELOR DE STAT IN UNIUNEA EUROPEANA SI IN ROMANIA 22
5.2. EFECTELE GENERATE DE AJUTOARELE DE STAT IN ECONOMIA ROMANIEI 29
5.2.1. IMPACTUL ECONOMIC SI SOCIAL AL AJUTOARELOR DE STAT REGIONALE 29
5.2.2. IMPACTUL ECONOMIC SI SOCIAL AL AJUTOARELOR DE STAT PENTRU RESTRUCTURARE 31
5.2.3. AJUTOARE DE STAT ACORDATE IN CONTEXTUL CRIZEI ECONOMICO-FINANCIARE 32
6. STUDIU DE CAZ: AJUTORUL DE STAT PENTRU PROTECTIA MEDIULUI 34
6.1. POLITICA PRIVIND AJUTORUL DE STAT PENTRU PROTECTIA MEDIULUI 35
6.2. APLICAREA TESTULUI COMPARATIV LA AJUTORUL PENTRU PROTECTIA MEDIULUI 36
6.3. MASURI DE AJUTOR DE STAT PENTRU PROTECTIA MEDIULUI DECLARATE COMPATIBILE 38
6.4. INTENSITATEA AJUTOARELOR DE STAT PENTRU PROTECTIA MEDIULUI DECLARATE COMPATIBILE 43
6.5. EVOLUTIA AJUTORULUI DE STAT PENTRU PROTECTIA MEDIULUI IN UNIUNEA EUROPEANA SI IN ROMANIA 45
6.6. CONTRIBUTIA AJUTORULUI DE STAT PENTRU PROTECTIA MEDIULUI LA STRATEGIA EUROPA 2020 46
7. CONCLUZII 47
BIBLIOGRAFIE 48


Extras din licenta Cum descarc?

1. INTRODUCERE
Prin aceasta lucrare am incercat sa surprind unele aspecte generale si particulare ale ajutoarelor de stat, precum si legaturile dintre acestea si mediul concurential, economic si social.
In al doilea capitol al lucrarii am expus reglementarile legale care stau la baza concurentei si a ajutoarelor de stat, acestea reprezentand punctul de plecare al oricarei activitati in acest sens. 
Al treilea capitol surprinde initial politica in domeniul concurentei a Uniunii Europene, apoi a Romaniei ca stat membru, evidentiindu-se existenta unor regulamente la nivel comunitar. Am considerat necesara prezentarea acesteia, intrucat ajutorul de stat reprezinta o ramura a concurentei.
In al patrulea capitol am definit ajutorul de stat, am prezentat formele si modalitatile de evaluare ale acestuia, pentru a contura o imagine a masurii de ajutor de stat cat mai clara, asa cum este prevazuta de legislatia in vigoare.
Capitolul cinci inglobeaza o serie de date statistice menite sa evidentieze evolutia ajutoarelor de stat in primul rand in Uniunea Europeana, apoi in Romania ca stat membru. De asemenea tot in acest capitol am surprins si efecte ale masurilor de ajutor de stat in economie si in societate in ansamblu.
In al saselea capitol am tratat detaliat masurile de ajutor de stat pentru protectia mediului, care sunt acestea si cum se aplica, evolutia lor in Uniunea Europeana si in Romania, precum si aportul acestora la strategia Europa 2020. Am ales acest tip de ajutor de stat, considerand ca acesta este unul de perspectiva, important atat pentru generatiile prezente cat si pentru cele viitoare, intrucat ajuta la conservarea si imbunatatirea cadrului natural necesar pentru desfasurarea activitatilor curente si a celor stabilite ca obiective.
In final, concluziile reunesc importanta efectelor generate de ajutoarele de stat si necesitatea monitorizarii permanente a acestora.
2.CADRUL LEGISLATIV
In Romania, materia ajutorului de stat a fost intaia oara reglementata prin Legea nr.143/1999 privind ajutorul de stat, care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2000. Ulterior, datorita aderarii Romaniei la Uniunea Europeana la data de 1 ianuarie 2007, intreaga legislatie interna a fost abrogata, aplicandu-se astfel direct si imediat legislatia comunitara, transferandu-se competentele de autorizare a ajutoarelor de stat de la Consiliul Concurentei la Comisia Europeana. Atat Legea nr. 143/1999, cat si reglemetarile adoptate in aplicarea ei au fost similare legislatiei comunitare, adica ambele au urmarit distorsionarea cat mai redusa a mediului concurential prin controlul acordarii ajutoarelor de stat si cheltuirii eficiente a fondurilor publice, interesul public major fiind acela de continuare a acordarii de ajutoare de stat si dupa data aderarii la Uniunea Europeana.
Legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat cuprinde prevederile articolelor 107-109 ale Tratatului privind functionarea Uniunii Europene, regulamentele adoptate de Consiliul Uniunii Europene, regulamentele adoptate de Comisia Europeana, toate cu aplicare directa in statele membre. In plus, Comisia a adoptat comunicari, linii directoare, decizii si alte documente de lucru care clarifica aspecte ce tin de aplicarea legislatiei ajutorului de stat; de asemenea, documentele prezinta criteriile care sunt avute in vedere de Comisia Europeana la evaluarea caracterului de ajutor de stat al unor masuri sau la analiza compatibilitatii masurilor identificate ca fiind ajutoare de stat.
Tratatul de la Lisabona a intrat in vigoare la 1 decembrie 2009 si cuprinde Tratatul Uniunii Europene (TUE) si Tratatul de Functionare a Uniunii Europene (TFUE). Numele oficial si complet este "Tratatul de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeana si a Tratatului de instituire a Comunitatii Europene". Incepand cu data de 1 decembrie 2009, articolele 87 si 88 din Tratatul CE devin articolele 107, respectiv, 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene (TFUE, denumit in continuare Tratat). Cele doua seturi de dispozitii sunt, in esenta, identice, iar trimiterile la articolele 107 si 108 din TFUE ar trebui intelese ca timiteri la articolele 87, respectiv, 88 din Tratatul CE sau invers. 
3. CONCURENTA SI POLITICA IN DOMENIUL CONCURENTEI IN UNIUNEA EUROPEANA SI IN ROMANIA
3.1. POLITICA IN DOMENIUL CONCURENTEI IN UNIUNEA EUROPEANA
Intre regulile de baza stabilite prin Tratat sunt reguli relevante si in materie de concurenta (art.101-109) pe care Comisia Europeana le aplica impreuna cu autoritatile nationale competente pentru a sustine dezvoltarea pietelor europene, avand grija ca intreprinderile sa concureze loial, in conditii egale. De aceste actiuni beneficiaza consumatorii, intreprinderile si, in general, economia europeana.


Fisiere in arhiva (2):

  • Ajutoarele de Stat si Efectele Generate de Acestea in Economia NationalaAjutoarele de Stat si Efectele Generate de Acestea in Economia Nationala
    • Ajutoarele de Stat si Efectele Generate de Acestea in Economia Nationala.docx
    • prima pag.docx

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!