Alegerea Optimala a Consumatorului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Cap. I - Consumul - fenomen si proces micro si macroeconomic 6
1.1. Concept, functii si clasificari ale consumului 6
1.2. Factorii determinanti ai comportamentului de consum 10
1.3. Microeconomia consumatorului 17
1.3.1. Consumul si consumatorul in teoria economica 17
1.3.2. Teoria consumatorului 25
Cap. II - Functia de utilitate 35
2.1. Functia de utilitate 35
2.2. Forme ale functiei de utilitate 37
2.3. Curbe de indiferenta 43
Cap. III - Alegerea optimala a consumatorului 49
3.1. Proprietatile multimii pachetelor de consum admisibile 49
3.2. Alegerea optimala si utilitatea marginala a venitului 53
3.3. Conditiile de optim si multiplicatorul lui Lagrange 57
3.4. Duala problemei consumatorului 58
3.5. Curbe de cerere compensate si necompensate 61
Aplicatie 65
Bibliografie 71


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Microeconomia este stiinta care se ocupa cu studiul aprofundat (microscopic) al agentilor economici individuali, iar piata serviciilor si produselor este cadrul pe care microeconomia il dezbate cu predilectie.
Ea studiaza mecanismele si legile care guverneaza consumul si productia, modul de alocare a resurselor, modalitatile de combinare a factorilor de productie cat si posibilitatile de optimizare ale acestor combinatii.
Scopul principal al microeconomiei este acela de a asigura o fundamentare stiintifica procesului decizional desfasurat la nivel microeconomic.
Consum, consumator, comportament al consumatorului iata cativa termeni utilizati frecvent atat de catre specialistii din variate domenii de activitate, cat si de catre publicul larg. Fiecare dintre noi ii intalnim zilnic si nu-i putem evita, intrucat, chiar daca ne aflam in postura de furnizori de produse sau servicii, ori in extrema cealalta, de utilizatori ai acestor produse sau servicii, implicit facem uz de ei.
Existenta fiecarui individ, dar si a societatii in ansamblul ei, n-ar fi posibila in afara consumului, fiecare dintre noi avand, pe langa calitatea de fiica, fiu, sotie, sot, parinte, membru al unui grup, elev, student etc., si calitatea de consumator. In aceasta calitate intram in relatii de interdependenta cu agentii economici si sociali, manifestand in practica un anumit tip de comportament.
Orice firma competitiva trebuie sa porneasca de la premisa ca ea produce sau presteaza servicii nu doar de dragul de a produce sau presta servicii, ci pentru ca produsele si serviciile obtinute sa satisfaca anumite nevoi ca urmare a consumului acestora.
In concordanta cu aceasta cerinta, putem afirma despre consum ca ocupa o pozitie centrala in mecanismul vietii economice. Aflat intr-o stransa legatura cu productia de bunuri si prestarea de servicii, consumul exercita asupra acestora un rol activ, dinamizator, in sensul ca orice activitate economica, dar si neeconomica, trebuie sa se finalizeze prin consumarea rezultatelor acesteia. in caz contrar, am asista la desfasurarea unor activitati eficiente, consumatoare de mari resurse materiale, tehnice, financiare, umane, de cheltuieli inutile fara corespondent in satisfacerea nevoilor beneficiarilor lor.
Pe de alta parte, consumul influenteaza productia de bunuri si prestari de servicii, prin faptul ca prin consum, mai precis prin satisfacerea nevoilor consumatorilor, se creeaza motivatia reluarii activitatilor economice si noneconomice, de regula, chiar si pe o scara mai larga. Indiferent, insa, de importanta care i se acorda in diferitele tipuri de economii si societati, rolul sau in cadrul oricarei economii este de neinlocuit.
Dar ce reprezinta consumul?
Conform Dictionarului Explicativ al Limbii Romane, consumul reprezinta procesul de ,,folosire a unor bunuri rezultate din productie pentru satisfacerea nevoilor productiei si ale oamenilor", sau o ,,cantitate de materiale, materii prime, combustibil sau energie folosite pentru a realiza un produs tehnic, o lucrare etc."
Potrivit Dictionarului de Economie , consumul semnifica ,,folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor. ( ) Consumul este si un act social, acesta reflectand obisnuinte, situatii, traditii, moda, sisteme de valori existente in timp si spatiu.


Fisiere in arhiva (1):

  • Alegerea Optimala a Consumatorului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Allen R.G.D.- Analiza matematica pentru economisti, Ed. Stiintifica, Bucuresti, 1971
Andronic B.-C. - Performanta firmei, Ed. Polirom, Iasi, 2000
Artus P., Delean M., Malgrange P.- Modelarea macroeconomica, Ed. Economica, 1986
Bacescu M., Bacescu A.- Compendiu de macroeconomie, Editura Economica, Bucuresti, 1997
Cenusa Gh. (coord.) - Matematici pentru economisti, Ed. Cison, Bucuresti, 2002.
Demetrescu C. M.- - Metode cantitative in marketing, Ed. Stiintifica, Bucuresti, 1971
Dobrota N.- Economia politica, Editura Economica, Bucuresti, 1995
Dumitru, Sorin Manole, Mihaela Turmacu, Cristian Ion, Elena Chirciu - Matematici aplicate in economie, vol.II, Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2004
Dumitru M., Manole S. (coord.) - Matematica economica, Ed. Independenta Economica, 2006
Dumitru M., Manole S., Ion C., Turmacu M., Chirciu E. - Matematici aplicate in economie. Culegere de probleme, vol II. Ed. Independenta Economica, 2004.
11. Gherasim T. - Microeconomie, vol. I, Ed. Economica, 1993
12. Imperato A., Andrei A., Oprescu Gh., Roman M.- Reglarea cibernetica in sistemul pietei bunurilor si serviciilor, www.bibliotecadigitalaase.ro
13. Lazar C., Gorincu Gh.,
Enache L.- Teoria economica generala, Editura Economica, Bucuresti, 1993


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!