Aliante Strategice

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Lucrarea de fata abordeaza conceptul de aliante strategice intre firmele multinationale, evolutia si importanta aliantelor strategice in industria de infrastructura pe plan mondial.
Structura si continutul lucrarii evidentiaza legaturile dintre firmele multinationale bucurandu-se de o analiza reprezentativa a aliantelor strategice dintre diferite grupuri de societati, tipologia si rolul acestora, noile dimensiuni pe linia evolutiei lor importanta pe plan mondial si avantajele care decurg din consolidarea acestora.
Lucrarea este structurata pe trei capitole , fiecare avand cate trei subcapitole. 
La inceputul lucrarii, respectiv in primul capitol se dezvolta explicatii teoretice despre faptul ca aliantele strategice sunt un mod-cheie al firmelor multinationale de a satisface cerintele mondiale ale unei piete concurentiale in continua schimbare. 
In mediul de afaceri contemporan, aliantele strategice se remarca printr-o evolutie crescanda fie ca sunt nationale sau nu, contribuind astfel la profitabilitatea corporatiilor. Fiecare din acestea vine cu propriile resurse si cunostinte, facand ca puterea lor pe plan international sa fie din ce in ce mai mare. 
In capitolul al II-lea sunt prezentate principalele cauze ale aparitiei aliantelor strategice. Negocierea in cadrul aliantelor strategice joaca un rol central in patrunderea pe noi piete si obtinerea de profit O firma ce dispune de o putere de negocire superioara celei a partenerului va putea revendica o parte mai mare din rezultatele obtinute in cadrul aliantei Companiile care se dezvolta rapid conteaza foarte mult pe aliante pentru a-si extinde resursele tehnice si operationale. De obicei, aliantele strategice se incheie pe termen scurt, sufficient insa pentru atingerea obiectivelor limitate. 
In cel de-al treilea capitol, se analizeaza in principal importanta aliantelor strategice din industria de infrastructura a telecomunicatiilor la nivel mondial, deoarece telecomunicatiile au din ce in ce mai mult rolul unei industrii cheie pentru dezvoltarea economica si sociala. Intr-o era a informatiei, abilitatea de a reactiona rapid si eficient la diferitele necesitati este cel mai important factor in orice domeniu de activitate al societatii.
Pe parcursul ultimilor decenii, progresul tehnologic in sectorul telecomunicatiilor a fost remarcabil si a fost de asemenea o difuzie rapida a tehnologiei. Acum este posibil pentru tarile care au ramas in urma in plan economic si dezvoltare tehnologica sa comute la cele mai recente tehnologii la costuri relativ reduse. Aliantele strategice efectuate intre firmele multinationale din tari cu potential economic comparabil sunt de obicei, de natura sa intareasca capacitatea inovativa a tuturor participantilor. In prezent, aproape toate firmele de retele de telecomunicatii sunt interconectate cu cele ale altor firme de telecomunicatii, firmele fara retea de interconectare fiind limitate. 
Perioada actuala demonstreaza ca pe plan international, firmele multinationale au evoluat in mod constant ajungand sa domine astazi, economia mondiala. Astfel grupurile si intreprinderile multinationale aduc spre tarile sarace anumite surse de bogatie, care totusi intretin discrepantele si inechitatile.
Capitolul 1
Aliantele strategice - forma de cooperare strategica in cazul firmelor multinationale
1.1. Locul aliantelor strategice in strategia de afaceri a firmelor multinationale - o explicatie teoretica
Aliantele ,,desemneaza relatiile general contractuale intre intreprinderi si organizatii pentru realizarea unor proiecte comune, partile implicate conservandu-si identitatea proprie si autonomia" (Cheriet, 2006, p. 12).
Prin strategie desemnam ansamblul obiectivelor majore ale organizatiei pe termen lung, principalele modalitati de realizare, impreuna cu resursele alocate, in vederea obtinerii avantajului competitiv potrivit misiunii organizatiei. Strategia se bazeaza pe abordarea corelativa a organizatiei si mediului in care isi desfasoara activitatea. Prevederile strategiei au in vedere, in buna masura, realizarea unei interfete cat mai eficace intre organizatie si mediu, reflectata in performantele organizatiei.
Strategia vizeaza perioade viitoare din viata firmei, cel mai adesea 3-5 ani. De aici, si gradul ridicat de risc si incertitudine ce-i este asociat, cu toata gama consecintelor in procesul operationalizarii.
La baza abordarii strategiei se afla principiul echifinalitatii. Potrivit acestuia, exista mai multe modalitati sau combinatii de resurse si actiuni, prin care se poate asigura atingerea unui anumit obiectiv. In consecinta, atat in elaborarea, cat si in implementarea strategiei, nu trebuie absolutizata o singura combinatie.
Finalizarea strategiei impune realizarea echilibrului economic al intreprinderii si realizarea scopului care se urmareste prin alegerea si implementarea acesteia.
Aliantele strategice reprezinta o modalitate de a transforma concurenta in contrariul sau si anume, in cooperare activa, atunci cand interesele de profit ale firmelor impun acest lucru. Din punct de vedere managerial, sunt o alternativa la strategiile concurentiale prin care firmele convin sa nu concureze, si chiar mai mult, sa coopereze pentru atingerea unor obiective.
Aliantele strategice se situeaza pe o pozitie intermediara in cadrul spectrului relatiilor inter-firme, intre tranzactiile obisnuite, pe de o parte, si fuziuni, pe de alta parte. Sfera lor de cuprindere se intinde de la societati mixte in care doua sau mai multe firme detin actiuni, pana la aranjamente contractuale pe termen scurt prin care doua companii transnationale convin sa colaboreze intr-un anumit domeniu.
In functie de aceste obiective si de pozitia lor pe piata sunt posibile cateva tipuri de aliante strategice: 
- aliantele strategice ofensive, ce se incheie in cazul in care anumite firme se afla in fata unei tentative de implantare pe o noua piata si se refera la pretul si calitatea produselor ce urmeaza a fi lansate pe acea piata si la anumite norme de comportament;
- aliantele strategice defensive, care intervin in cazul in care firmele se resimt din cauza efectului pretului produselor unui concurent, fiind nevoite sa-si restructureze oferta si sa se adapteze cerintelor pietei; 
- alianta strategica cooperativa, care este preferata in situatia in care pentru a pastra o piata sau pentru a patrunde pe o terta piata, firma are nevoie de un partener de afaceri care vine in sprijinul ei, pentru a-i ameliora unul sau altul din indicatorii sai de competitivitate.
Afirmarea tot mai puternica a aliantelor strategice s-a materializat in plan institutional sub forma grupului strategic, care este o uniune intraindustriala, formata din firme ale aceleiasi industrii care urmeaza o strategie comuna. 
De regula, in cadrul unei industrii exista un numar mic de grupari strategice.
Firmele multinationale sunt considerate a fi acele firme de tip holding, cu o anumita pondere a activitatii derulata dincolo de granitele tarii de origine prin unitati operative, fiecare dintre acestea avand responsabilitati in ceea ce priveste adaptarea produsului si a strategiei la caracteristicile pietei pe care actioneaza. Diferenta dintre firmele multinationale si cele globale este data de faptul ca, in timp ce o firma multinationala isi formuleaza strategia bazandu-se pe diferentele dintre pietele pe care actioneaza, cele globale merg pe standardizarea produselor si a operatiunilor, ca in cazul McDonalds. 
Intre companiile globale se practica aliantele strategice, respectiv intelegeri pe termen lung ce vizeaza anumite aspecte, cum ar fi cercetarea comuna sau dezvoltarea de parteneriate in ceea ce priveste comercializarea produselor. Resursele financiare ale unei companii globale sunt orientate acolo unde este nevoie, fara a mai tine cont de provenienta lor, ca in cazul unei firme multinationale.
O companie multinationala sau transnationala mai poate fi definita si ca acea companie care combina obtinerea de economii de scara (ca urmare a integrarii in piata globala si actiunea simultana pe mai multe piete) cu o reactie prompta la elementele mediului in care filialele isi desfasoara activitatea.


Fisiere in arhiva (2):

  • Aliante Strategice
    • Aliante Strategice.docx
    • Cuprins.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!