Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor

Licență
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 17761
Mărime: 801.42KB (arhivat)
Publicat de: Oli C.
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. Capitolul I Alimentaţia publică - parte componentă a serviciilor 2
  2. 1.1 Concepte şi definiţii ale noţiunii de serviciu 2
  3. 1.1.1 Evoluţia serviciilor 2
  4. 1.1.2 Definerea termenului de serviciu 2
  5. 1.1.3 Serviciul privit ca output 4
  6. 1.1.4 Funcţiile, importanţa şi caracteristicile principale ale alimentaţiei publice 5
  7. 1.2 Tipuri de unități de alimentație 8
  8. Capitolul II Organizarea internă a unităților de alimentație publică 13
  9. 2.2 Amenajarea interioară a restaurantelor 13
  10. 2.2 Dotarea cu mobilier a unităţilor 17
  11. 2.3 Organizarea muncii şi asigurarea cu personal calificat a restaurantelor 22
  12. Capitolul III Caracteristici ale amenajării interioare a Restaurantului „BOLTA RECE”
  13. 3.1 Prezentarea generală a firmei 23
  14. 3.1.1 Structura personalului în Resturantul „Bolta Rece” 27
  15. 3.2 Specificul construcției restaurantului 29
  16. 3.2.1 Structura si dotarea interioară a restaurantului Bolta Rece 31
  17. 3.2.2 Dotarea unitatii cu mobilier 34
  18. 3.2.3 Amenajarea spaţiilor pentru primirea clienţilor şi caracteristici ale servirii
  19. 3.3 Analiza amenjării interioare la Restaurantul „Bolta Rece” 39
  20. Concluzii și propuneri: 48
  21. Anexa 1 51
  22. Bibliografie: 54

Extras din licență

Capitolul I Alimentaţia publică - parte componentă a serviciilor

1.1 Concepte şi definiţii ale noţiunii de serviciu

1.1.1 Evoluţia serviciilor

De-a lungul Evului Mediu preocupările legate de activitatea economică, privită în special prin prisma îmbogăţirii, erau blamate şi desconsiderate de morală creştină.

În concepţia mercantiliştilor, toate bunurile cu excepţia aurului şi argintului sunt perisabile, neprezentând o adevărată avuţie. Aurul şi argintul erau considerate singurele elemente solide ale avuţiei personale şi, în consecinţă, sporirea cantităţii acestora trebuie să fie obiectul politicii economice. Avuţia reprezentă în concepţia lor valoarea supremă a societăţii. Mercantiliştii rămân însă, în istoria economică drept primii cuantificatori ai avuţiei naţionale

Fiziocraţii consideră că bogăţia nu este dată de aurul şi argintul care sporeşte prin comerţ, ci de producţia de bunuri. Doctrina fiziocratică vine cu un punct diferit de cel al mercantiliştilor.

Şcoală economico-marxistă s-a concentrat şi a avut contribuţii importante în aprofundarea teoriei valorii muncă, egalizarea ratei profitului, teoria reproducţiei capitalului social etc. Marx a urmărit să demonstreze incompatibilitatea sistemului economic capitalist cu etică şi etichetarea socială, să demonstreze inevitabilitatea pieirii sistemului datorită propriilor sale construcţii.

Prima caracteristică a societăţii post-industriale este reprezentată de prezentarea societăţii ca o societate terţiară, o societate bazată pe servicii; majoritatea populaţiei active lucrează în sectorul terţiar şi constituie o creştere a determinării sociale şi culturale. De asemenea societatea post industrială este concentrată asupra cunoaşterii, stăpânirii inovaţiei, şi mai precis cunoaşterea teoretică, abstractă sau modificată.

Analiza neo-industriala a dezvoltării serviciilor este deci dimensiunea majoră care se afirma începând cu anii 1980 şi devine de importanţă crescândă la scală mondială. Producţia devine din ce în ce mai mult intensivă în servicii, se produc mutaţii în modul de producţie şi în tehnologizarea serviciilor, fără a prejudicia caracterul lor mai degrabă individual sau comun.

În ultima parte a secolului al xx-lea serviciile au avut o evoluţie deosebit de ascendentă, evoluţie care se menţine şi în prezent.

1.1.2 Definerea termenului de serviciu

Majoritatea economiştilor privesc serviciile ca un sistem de utilităţi, în care beneficiarul cumpără sau foloseşte nu un produs, ci o anumită utilitate, care-i conferă anumite avantaje ori satisfacţii, neconcretizate, în majoritatea cazurilor, într-un bun material şi destinate satisfacerii unor nevoi personale sau sociale. Din multitudinea definiţiilor întâlnite în literatura de specialitate, cele mai reprezentative pentru diferitele etape ale conceptualizării acestui obiect de studiu sunt considerate a fi cele ale lui Palmer, Asociaţiei Americane de Marketing şi Dicţionarul Academiei de ştiinţe Comerciale din Franţa.

În lucrarea sa „L’economie des services”, Ecalle Fr., afirma că” serviciile sunt acele activităţi care nu sunt nici producţie industrială, nici minerit, nici agricultură”.

În definirea conceptului de servicii o modalitate de abordare o constituie schema lui Palmer.

Cherestea mobilă detergenţi parfumuri masă la restaurant reparaţii construcţii consultanţă

Bunuri Dominanta tangibilelor Servicii

Pure Dominanta intangibilelor Pure

Figura nr.1 Schema lui Palmer

Palmer plasează pe o scală între bunuri pure şi servicii pure o serie de produse în constructiva de tangibilitate a acestora. Pornind de la aceasta scală, am putea identifica serviciile ca acele rezultate ale proceselor de producţie care se caracterizează prin dominaţia intangibilităţii. O categorie largă de definiţii pun accent pe faptul că producţia de servicii are ca rezultat un produs care nu are existenţă de sine stătătoare. De exemplu, Asociaţia Americană de Marketing defineşte serviciile ca fiind o activitate oferită spre vânzare, care produce avantaje şi satisfacţii fără a antrena un schimb fizic sub forma unui bun. În comparaţie cu această definiţie putem să o observăm pe cea a Dicţionarului Academiei de ştiinţe Comerciale din Franţa, unde serviciile reprezintă o totalitate de avantaje sau satisfacţii obţinute atât direct cât şi prin folosirea unui bun pe care l-a achiziţionat beneficiarul serviciului sau al dreptului de al utiliza

Trebuie subliniat de asemenea, că serviciile, ca şi bunurile, sunt o consecinţă a nevoilor sociale existente pe piaţă la un moment dat. Din acest punct de vedere, serviciile reprezintă rezultatul activităţilor sociale utile prin care se satisfac necesităţile materiale şi spirituale ale populaţiei, ale întreprinderilor, ale organizaţiilor economice, în ansamblul lor.

Preview document

Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 1
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 2
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 3
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 4
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 5
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 6
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 7
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 8
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 9
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 10
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 11
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 12
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 13
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 14
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 15
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 16
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 17
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 18
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 19
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 20
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 21
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 22
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 23
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 24
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 25
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 26
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 27
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 28
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 29
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 30
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 31
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 32
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 33
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 34
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 35
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 36
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 37
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 38
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 39
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 40
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 41
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 42
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 43
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 44
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 45
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 46
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 47
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 48
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 49
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 50
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 51
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 52
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 53
Alimentația Publică - Parte Componentă a Serviciilor - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Alimentatia Publica - Parte Componenta a Serviciilor.docx

Alții au mai descărcat și

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Uniunea Europeană - Olanda

Istoric Uniunea Europeana - Pe 16 aprilie 1948 este semnata conventia instituind Organizatia Europeana de Cooperare Economica. Saisprezece state...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Te-ar putea interesa și

Managementul Serviciilor de Cazare și Alimentație Publică La Hotel Concordia

CAPITOLUL 1 SERVICIILE ŞI MANAGEMENTUL ACESTORA 1.1. Conţinutul şi sfera de cuprindere a serviciilor Evoluţia economiei moderne înscrie între...

Studiu privind Organizarea și Funcționarea unei Unități de Alimentație Publică cu Referire la Restaurantul Select

INTRODUCERE Comerţul de alimentaţie publică are ca obiect de activitate organizarea şi producerea de preparate culinare, a altor bunuri de consum...

Analiza ofertei de agrement Vatra Dornei

INTRODUCERE Activitatea turistică se numără printre acele câteva fenomene care s-au impus, şi care au căpătat o importanţă tot mai mare în epoca...

Analiza Activității Hotelului Continental din Timisoara

INTRODUCERE EVOLUŢIA TURISMULUI ÎN EUROPA ŞI ÎN ROMÂNIA ÎN ULTIMII ANI Schimbările majore din economia mondială, concretizate în creşteri...

Sistemul Calității în Serviciile de Alimentație

Economia de piaţă a intensificat şi la nivelul ţării noastre dezvoltarea sectorului terţiar, respectiv al serviciilor, înfăţişând corespondente ale...

Industria ospitalității în România

Introducere Serviciile de cazare şi alimentaţie au un rol distinct, esenţial şi primordial în ansamblul prestaţiei turistice, fiind prin natura şi...

Analiza Produsului Turistic al Hotelului Internațional Băile Felix

INTRODUCERE Turismul este, în înţelegerea multor profesionişti, cu precădere, o problemă de piaţă şi administraţie empirică În timp ce aceste...

Relația dintre Cost și Preț în Economia de Piață Concurențială

INTRODUCERE Relația dintre cost și preț în economia de piață concurențială, tratează unul dintre cele mai complexe fenomene și procese economice....

Ai nevoie de altceva?