Alinierea Romaniei la Normele Concurentiale UE

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1 : Delimitari conceptuale privind concurenta 4
1.1. Conceptul de concurenta 4
Viziunea clasica si neoclasica asupra concurentei. Situatii actuale 5
Protectionismul economic 7
Auditul de concurenta 9
1.2. Tipuri de concurenta 11
Concurenta perfecta 13
Monopolul 15
Concurenta monopolistica 16
Oligopolul 16
Capitolul 2 : Studiul privind alinierea Romaniei la normele concurentiale ale Uniunii Europene 17
2.1. Politica in domeniul concurentei in Uniunea Europeana 17
Principalele reglementari ale politicii in domeniul concurentei 18
Politica in domeniul cartelurilor si a altor practici restrictive 19
2.2. Politica anti-monopol. Interdictia abuzului de pozitie dominanta si controlul concentrarilor 21
Interzicerea abuzului de pozitie dominanta 21
Controlul concentrarilor 23
Controlul interventiilor publice care pot deforma concurenta intre firme 25
Reforma politicii in domeniul concurentei 28
2.3. Norme concurentiale in Romania, adaptarea Romaniei la normele concurentiale ale Uniunii Europene si diferente fata de acestea 29
Bazele politicii concurentiale in Romania 29
Consiliul Concurentei 30
2.4. Evolutii pana in prezent ale politicilor concurentiale din Romania 33
Evolutii ale politicilor antitrust 33
Evolutii in domeniul ajutorului de stat in Romania 35
Proiecte si politici concurentiale pentru viitor in Romania 37
Alinierea Romaniei la normele concurentiale ale Uniunii Europene 39


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
Concurenta sta la baza oricarei economii de piata, si pentru buna functionare a economiei fiecare tara are nevoie de o politica adecvata in domeniul concurentei. Implementarea unor politici concurentiale are la baza ideea ca, asigurarea unui mediu economic liber si corect duce la: cele mai mici preturi, cea mai inalta calitate, progres economic si social si nu in ultimul rand o alocare optima a resurselor de care sa profite intreaga societate. 
O politica a concurentei bine aleasa este premisa unui sistem economic sanatos, conducand la o crestere economica sustinuta, cresterea nivelului de trai si a calitatii vietii , coeziune economica si sociala.
Normele concurentiale si politica in domeniul concurentei joaca un rol deosebit de important in economiile de tranzitie, inclusiv in cazul Romaniei. Tranzitia de la economia centralizata la economia de piata este un proces foarte complex atat din punct de vedere teoretic, cat mai ales practic. Pentru a avea efect politica in domeniul concurentei trebuie aplicata cat mai obiectiv, ignorand presiunile politice care vizeaza acordarea de avantaje anumitor grupuri politice respectiv grupuri de interese.
Dezvoltarea comertului, procesul de globalizare si mediul economic mondial in permanenta evolutie, pretind un control riguros al concurentei, o dezvoltare si adaptare continua a normelor concurentiale. 
Drept urmare, in lucrarea de fata mi-am propus sa prezint sistemul concurential din Uniunea Europeana si in particular din Romania in evolutia sa de-a lungul timpului, analizand normele si politicile concurentiale impuse de organismele abilitate. 
Politica Uniunii Europene in domeniul concurentei a cunoscut o permanenta evolutie conceptuala, fiind influentata de importante dezbateri teoretice, ca si de pozitiile pe care unele state membre le-au avut in diferite momente ale procesului de integrare. Procesele de integrare economica, declansate prin desfiintarea barierelor tarifare si netarifare, largesc sfera de actiune a mecanismelor concurentei. Se urmareste, astfel, crearea unei structuri optime a aparatului productiv la nivelul ansamblului integrat, dinamizarea cresterii si ameliorarea bunastarii.
Romania, ca si membru nou al celei mai dezvoltate grupari regionale de pe Terra, face demersuri pentru a integra piata interna in cea comunitara. In domeniul concurentei organismul principal care conlucreaza cu Comisia Europeana, respectand indicatiile acesteia il reprezinta Consiliul Concurentei .
Strategiile concurentiale de viitor ale Romaniei sunt strans legate de cele ale intregii Uniuni Europene, urmarind crearea unui mediu competitiv corect care sa aduca bunastare si prosperitate pentru societate.
Capitolul 1 : Delimitari conceptuale privind concurenta
1.1. Conceptul de concurenta
Adeseori, concurenta este privita ca o rivalitate sau o intrecere intr-un anumit domeniu de activitate. Conform dictionarului explicativ al limbii romane, concurenta reprezinta: "o rivalitate comerciala, lupta dusa cu mijloace economice intre industriasi, comercianti, monopoluri, tari etc. pentru acapararea pietei, desfacerea unor produse, clientela si pentru obtinerea unor castiguri cat mai mari". 
Din perspectiva originii sale, conceptul de concurenta s-a format si folosit inca din vremuri stravechi. Reglementarile juridice moderne l-au preluat din limbajul uzual, completandu-l cu noi caracteristici in scopul adoptarii la cerintele vietii economice contemporane. In general, prin concurenta se intelege o confruntare, o lupta intre tendinte adverse care converg spre acelasi scop. In plan social, exista uneori opozitie intre interesele individuale si cele sociale generale, intre drepturi si obligatii, intre manifestari altruiste sau egoiste. In plan economic, comercial, concurenta a fost de la inceput inteleasa ca un factor decisiv in activitatea productiva si de comert. Unii autori moderni reduc o parte din rolul si eficienta concurentei, considerand-o ca un tip de comportament al firmelor si un mod specific al activitatii de piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Alinierea Romaniei la Normele Concurentiale UE.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!