Alinierea Serviciilor Turistice Romanesti la Cerintele Europene

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. PARTICULARITATI ALE SERVICIILOR TURISTICE 3
1.1. Pozitia serviciilor turistice in sfera serviciilor din economia nationala a Romaniei 3
1.2 Clasificarea serviciilor turistice 7
1.3. Caracteristici ale serviciilor turistice 17
1.3.1. Intangibilitatea 17
1.3.2. Inseparabilitatea 18
1.3.3. Variabilitatea 19
1.3.4. Perisabilitatea 20
1.3.5. Lipsa proprietatii 21
1.4. Particularitatile serviciilor turistice 21
1.5. Caracterului de prestatie al serviciilor turistice 25
CAPITOLUL 2. MEDIUL CONCURENTIAL AL FIRMEI TURISTICE 32
2.1. Firma turistica 32
3.2. Fortele mediului concurential in turism 37
3.3. Caracteristicile mediului concurential in turism 49
3.4. Factori de influenta privind evolutia mediului concurential 53
3.5. Analiza mediului concurential in turism 63
CAPITOLUL 3. Studiu de caz: ALINIEREA SERVICIILOR TURISTICE EUROPENE ROMANESTI LA NIVELUL SERVICIILOR TURISTICE EUROPENE 72
3.1 Competitivitate regionala 73
3.2. Estimari privind dezvoltarea turismului romanesc 78
CONCLUZII 81
BIBLIOGRAFIE 85


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1. PARTICULARITATI ALE SERVICIILOR TURISTICE
Turismul este cea mai complexa industrie din lume, in derularea sa fiind implicata intreaga societate. El reflecta starea societatii, putand fi considerat un barometru al acesteia. Veniturile sale au o proportie semnificativa in economia multor tari si este una din cele mai mari producatoare de locuri de munca. Contributia sa la PNN, angajarea si dezvoltarea regionala sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevazut sa creasca in importanta in urmatoarele decenii ca urmare a cresterii timpului liber.
Ca activitate economico-sociala, turismul inregistreaza, la nivel mondial, evolutii spectaculoase, devenind o dimensiune inerenta a vietii societatii contemporane.
Ca fenomen social economic si cultural, turismul depinde in evolutia sa de aproape toate domeniile de activitate ale societatii, in acelasi timp influentandu-le in evolutia lor, denumindu-si criteriile, conceptele, formele si factorii in functie de cele trei dimensiuni .
1.1. Pozitia serviciilor turistice in sfera serviciilor din economia nationala a Romaniei
In structura serviciilor de piata prestate pentru populatie in functie de natura activitatii, se remarca prin pondere si importanta serviciile turistice, prin serviciile prestate de hoteluri, restaurante, cafenele si alte unitati de alimentatie publica, activitatea agentiilor de turism si asistenta turistica, activitati de recreere.
In ceea ce priveste indicii volumului cererii de afaceri pentru servicii de piata prestate populatiei, acestia se prezinta astfel:
Tabelul nr. 1. INDICII VOLUMULUI CIFREI DE AFACERI PENTRU SERVICII DE PIATA PRESTATE POPULATIEI
2007 2008 Anul 2008
fata de
2007
oct nov dec ian feb mar apr mai iun iul aug sep oct 
TOTAL
din care 125,3 115,7 128,0 94,6 110,2 96,4 99,7 106,4 119,2 118,7 98,3 127,9 130,4 
110,4
Hoteluri si restaurante 133,9 137,3 138,8 90,9 105,5 91,0 91,2 107,1 111,3 123,1 92,8 134,0 131,0 108,0
Jocuri de noroc si alte activ.recreative 113,2 90,6 116,2 116,0 116,3 105,0 131,7 89,6 126,3 110,2 129,7 96,3 108,1 111,7
Activ. ale ag. de voiaj si a tur-op.; activ. de asistenta turistica 98,7 84,2 110,7 73,8 103,8 104,2 99,3 95,7 82,5 79,5 66,9 130,6 94,6 89,4
Coafura si alte activ. de infrumusetare 110,8 97,6 105,6 102,3 113,0 105,8 110,8 118,3 142,9 113,9 97,8 104,4 97,2 110,9
Spalarea, curatarea si vopsirea textilelor si blanurilor 113,2 76,4 86,5 73,3 76,9 96,3 78,1 97,4 150,5 89,2 88,6 110,2 96,9 95,6
Sursa: Buletin statistic lunar nr. 10/2008, Capitolul Servicii
Privind ocuparea fortei de munca in totalul serviciilor economiei nationale, turismul ocupa in 2008 o pondere importanta, dupa cum reiese din figura urmatoare:
Figura nr. 1 Ponderea ocuparii fortei de munca in servicii in Romania in 2008
Sursa: Date prelucrate, Buletin statistic NR. 10/2008
Ca parte integranta a sectorului serviciilor, turismul are o serie de trasaturi comune cu cele ale celorlalte ramuri ale acestora, dar se si individualizeaza prin specificitatea si complexitatea continutului sau, prin formele de concretizare si tendintele de evolutie.
Activitatea turistica se numara printre cele cateva fenomene care s-au impus in epoca contemporana, dezvoltarea sa spectaculoasa constituind o trasatura caracteristica a secolului XX si in special a celei de-a doua jumatati a acestuia.
Avand ca obiect satisfacerea nevoilor aparute cu ocazia si pe durata calatoriilor, turismul poate fi privit, in continutul sau si ca o succesiune de servicii sau prestatii, cum sunt cele de organizare a voiajului, de transport, de odihna si alimentatie, de recreere etc. O parte a acestora vizeaza acoperirea unor necesitati obisnuite, cotidiene (odihna si hrana), altele sunt destinate unor tendinte specific turistice si, respectiv formelor particulare de manifestare a acestora (agrement, tratament, organizarea calatoriilor) .


Fisiere in arhiva (1):

  • Alinierea Serviciilor Turistice Romanesti la Cerintele Europene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!