Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 91 în total
Cuvinte : 28376
Mărime: 460.37KB (arhivat)
Publicat de: Ani D.
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Grigore Aurica
UNIVERSITATEA „DANUBIUS” GALAŢI FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE

Cuprins

  1. Capitolul 1. PARTICULARITĂŢI ALE SERVICIILOR TURISTICE 3
  2. 1.1. Poziţia serviciilor turistice în sfera serviciilor din economia naţională a României 3
  3. 1.2 Clasificarea serviciilor turistice 7
  4. 1.3. Caracteristici ale serviciilor turistice 17
  5. 1.3.1. Intangibilitatea 17
  6. 1.3.2. Inseparabilitatea 18
  7. 1.3.3. Variabilitatea 19
  8. 1.3.4. Perisabilitatea 20
  9. 1.3.5. Lipsa proprietăţii 21
  10. 1.4. Particularităţile serviciilor turistice 21
  11. 1.5. Caracterului de prestaţie al serviciilor turistice 25
  12. CAPITOLUL 2. MEDIUL CONCURENTIAL AL FIRMEI TURISTICE 32
  13. 2.1. Firma turistică 32
  14. 3.2. Forţele mediului concurenţial în turism 37
  15. 3.3. Caracteristicile mediului concurenţial în turism 49
  16. 3.4. Factori de influenţă privind evoluţia mediului concurenţial 53
  17. 3.5. Analiza mediului concurenţial în turism 63
  18. CAPITOLUL 3. Studiu de caz: ALINIEREA SERVICIILOR TURISTICE EUROPENE ROMANEŞTI LA NIVELUL SERVICIILOR TURISTICE EUROPENE 72
  19. 3.1 Competitivitate regională 73
  20. 3.2. Estimări privind dezvoltarea turismului românesc 78
  21. CONCLUZII 81
  22. BIBLIOGRAFIE 85

Extras din licență

Capitolul 1. PARTICULARITĂŢI ALE SERVICIILOR TURISTICE

Turismul este cea mai complexă industrie din lume, în derularea sa fiind implicată întreaga societate. El reflectă starea societăţii, putând fi considerat un barometru al acesteia. Veniturile sale au o proporţie semnificativă în economia multor ţări şi este una din cele mai mari producătoare de locuri de muncă. Contribuţia sa la PNN, angajarea şi dezvoltarea regională sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevăzut să crească în importanţă în următoarele decenii ca urmare a creşterii timpului liber.

Ca activitate economico-socială, turismul înregistrează, la nivel mondial, evoluţii spectaculoase, devenind o dimensiune inerentă a vieţii societăţii contemporane.

Ca fenomen social economic şi cultural, turismul depinde în evoluţia sa de aproape toate domeniile de activitate ale societăţii, în acelaşi timp influenţându-le în evoluţia lor, denumindu-şi criteriile, conceptele, formele şi factorii în funcţie de cele trei dimensiuni .

1.1. Poziţia serviciilor turistice în sfera serviciilor din economia naţională a României

În structura serviciilor de piaţă prestate pentru populaţie în funcţie de natura activităţii, se remarcă prin pondere şi importanţă serviciile turistice, prin serviciile prestate de hoteluri, restaurante, cafenele şi alte unităţi de alimentaţie publică, activitatea agenţiilor de turism şi asistenţă turistică, activităţi de recreere.

În ceea ce priveşte indicii volumului cererii de afaceri pentru servicii de piaţă prestate populaţiei, aceştia se prezintă astfel:

Tabelul nr. 1. INDICII VOLUMULUI CIFREI DE AFACERI PENTRU SERVICII DE PIAŢĂ PRESTATE POPULAŢIEI

2007 2008 Anul 2008

faţă de

2007

oct nov dec ian feb mar apr mai iun iul aug sep oct

TOTAL

din care 125,3 115,7 128,0 94,6 110,2 96,4 99,7 106,4 119,2 118,7 98,3 127,9 130,4

110,4

Hoteluri şi restaurante 133,9 137,3 138,8 90,9 105,5 91,0 91,2 107,1 111,3 123,1 92,8 134,0 131,0 108,0

Jocuri de noroc şi alte activ.recreative 113,2 90,6 116,2 116,0 116,3 105,0 131,7 89,6 126,3 110,2 129,7 96,3 108,1 111,7

Activ. ale ag. de voiaj şi a tur-op.; activ. de asistenţă turistică 98,7 84,2 110,7 73,8 103,8 104,2 99,3 95,7 82,5 79,5 66,9 130,6 94,6 89,4

Coafură şi alte activ. de înfrumuseţare 110,8 97,6 105,6 102,3 113,0 105,8 110,8 118,3 142,9 113,9 97,8 104,4 97,2 110,9

Spălarea, curăţarea şi vopsirea textilelor şi blănurilor 113,2 76,4 86,5 73,3 76,9 96,3 78,1 97,4 150,5 89,2 88,6 110,2 96,9 95,6

Sursa: Buletin statistic lunar nr. 10/2008, Capitolul Servicii

Privind ocuparea forţei de muncă în totalul serviciilor economiei naţionale, turismul ocupă în 2008 o pondere importantă, după cum reiese din figura următoare:

Figura nr. 1 Ponderea ocupării forţei de muncă în servicii în România în 2008

Sursa: Date prelucrate, Buletin statistic NR. 10/2008

Ca parte integrantă a sectorului serviciilor, turismul are o serie de trăsături comune cu cele ale celorlalte ramuri ale acestora, dar se şi individualizează prin specificitatea şi complexitatea conţinutului său, prin formele de concretizare şi tendinţele de evoluţie.

Activitatea turistică se numără printre cele câteva fenomene care s-au impus în epoca contemporană, dezvoltarea sa spectaculoasă constituind o trăsătură caracteristică a secolului XX şi în special a celei de-a doua jumătăţi a acestuia.

Având ca obiect satisfacerea nevoilor apărute cu ocazia şi pe durata călătoriilor, turismul poate fi privit, în conţinutul său şi ca o succesiune de servicii sau prestaţii, cum sunt cele de organizare a voiajului, de transport, de odihnă şi alimentaţie, de recreere etc. O parte a acestora vizează acoperirea unor necesităţi obişnuite, cotidiene (odihnă şi hrană), altele sunt destinate unor tendinţe specific turistice şi, respectiv formelor particulare de manifestare a acestora (agrement, tratament, organizarea călătoriilor) .

Preview document

Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 1
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 2
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 3
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 4
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 5
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 6
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 7
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 8
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 9
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 10
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 11
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 12
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 13
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 14
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 15
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 16
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 17
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 18
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 19
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 20
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 21
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 22
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 23
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 24
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 25
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 26
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 27
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 28
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 29
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 30
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 31
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 32
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 33
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 34
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 35
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 36
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 37
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 38
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 39
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 40
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 41
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 42
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 43
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 44
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 45
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 46
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 47
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 48
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 49
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 50
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 51
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 52
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 53
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 54
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 55
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 56
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 57
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 58
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 59
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 60
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 61
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 62
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 63
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 64
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 65
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 66
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 67
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 68
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 69
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 70
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 71
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 72
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 73
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 74
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 75
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 76
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 77
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 78
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 79
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 80
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 81
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 82
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 83
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 84
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 85
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 86
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 87
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 88
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 89
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 90
Alinierea Serviciilor Turistice Românești la Cerințele Europene - Pagina 91

Conținut arhivă zip

  • Alinierea Serviciilor Turistice Romanesti la Cerintele Europene.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza-diagnostic în Turismul Rural

INTRODUCERE Studiul realităţii economice impune un demers specific care să integreze viziunea clasică, bazată pe cunoaşterea relaţiilor de...

Plan de Afaceri Cafenea

Afacerea pe care am ales sa o infiintam este deschiderea unei cafenele in Bucuresti intrucat numarul cafenelelor deja existente este insufficient....

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

E-Turismul în România - Studiu de Caz Clujul Virtual

Introducere Turismul este o activitate ce are impact asupra vieţii culturale, sociale şi economice. Are legătură cu numeroase domenii, printre...

Fundamentarea Strategiei de Dezvoltare a unei Pensiuni Agroturistice

1. Descrierea solicitantului Denumirea/Numele solicitantului: HORODNIC LIVIU– ASOCIATIE FAMILIALA Obiectul de activitate Principalul obiect de...

Managementul Calității

Integrarea României în Comunitatea Economică Europeană - un vast spaţiu în care funcţionează principiile liberei circulaţii a produselor,...

Cercetări în Domeniul Estimării Calității și Eficienței Serviciilor în Turism

Actualitatea temei de cercetare si gradul de studiere a acesteia. Turismul reprezinta prin continutul si rolul sau un fenomen caracteristic...

Ai nevoie de altceva?