Ambalajul - Prima Frontiera a Produsului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 1
Capitolul 1. Ambalajul - prima " frontiera" a produsului 2
1.1. Aria de definire a ambalajelor 2
1.2. Functiile ambalajelor 4
1.3. Cerinte referitoare la calitatea ambalajelor 6
1.4. Inovarea ambalajelor 8
Capitolul 2. Persuasiune prin ambalaj 9
2.1. Designul si estetica ambalajelor 9
2.2. Culoarea - un atribut estetic principal in ambalarea marfurilor 13
2.3. O dilema a ambalarii - vizualizarea continutului 19
Capitolul 3. Testarea ambalajelor 21
3.1. Descrierea contextului decizional 21
3.2. Contextul de cercetare 22
3.3. Obiectivele cercetarii 22
3.4. Formularea ipotezelor 23
3.5. Metodologia 23
3.6. Desfasurarea cercetarii 24
3.7. Rezultate 26
Concluzii 40
Bibliografie 42


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor, corespunzator gusturilor si asteptarilor lor si, in acelasi timp, pentru a pune la dispozitia lor produse care sa contribuie la educarea si dezvoltarea gustului, se impune o stransa colaborare intre stiinta economica si arta, intre economisti si artisti. Si aceasta fiindca practica a dovedit-o: un volum apreciabil din activitatile economice moderne depinde nu de eficacitatea tehnica a produsului sau de eficienta cu care este produs, ci de calitatea artistica a designului.
In conditiile existentei unei oferte bogate si variate de produse de calitate tot mai buna, alegerea consumatorului se indreapta din ce in ce mai mult asupra produselor in ambalajele cele mai atragatoare si convingatoare. De aceea interesul acordat de producator pentru crearea unor ambalaje mai sofisticate a crescut foarte mult, devenind unul din cele mai dezbatute subiecte si un domeniu foarte avansat tehnic.
Cunoasterea tipurilor de ambalaje, a functiilor acestora si a modului in care acestea influenteaza cel mai mult decizia consumatorilor prin estetica si design, este deci necesara.
Acesta este si scopul acestei lucrari de licenta, de a demonstra pe cat se poate ca ambalajul este intr-adevar un ,,vanzator mut".
In ultimul timp, in productie si pe piata se inregistreaza o explozie de produse noi realizate intr-o buna masura prin aportul esteticii, ceea ce influenteaza asupra unor elemente determinante ale activitatii intreprinderii. Astazi ambalajul este considerat a fi nu numai o entitate fizica, dar si psihologica in acelasi timp. De aceea succesul unui produs va depinde foarte mult de imaginea pe care o are asupra consumatorilor si de cum jongleaza aceasta imagine in perceptia consumatorilor, rolul cel mai important avandu-l ambalajul, fiind acea componenta care ajuta cel mai bine la diferentierea produselor intre ele.
In prima parte a lucrarii de fata, sunt prezentate notiuni generale despre ambalaj precum definirea acestuia, functii, clasificari si cerinte referitoare la acesta.
A doua parte a lucrarii abordeaza in termeni particulari ambalajul, punandu-se accentul pe tehnicile de persuasiune ale acestuia, detaliile cazand pe estetica si design.
In cele din urma, partea de cercetare a urmarit realizarea unor obiective precum identificarea perceptiilor consumatorilor asupra ambalajului, intelegerea consecintelor pe care le implica tipul de ambalaj folosit, gradul de interes manifestat de consumatori fata de ambalaj si clarificarea conceptului de "ambalaj - vanzator mut". 
Ca ultim aspect important, trebuie mentionat ca pentru realizarea lucrarii de licenta s-a utilizat literatura de specialitate pentru tratarea teoretica a temei si s-a efectuat o cercetare de piata care a permis o analiza aprofundata asupra aspectelor dezbatute in capitolele de teorie.
Capitolul 1. Ambalajul - prima " frontiera" a produsului
1.1. Aria de definire a ambalajelor
Definirea amabalajelor
Dezvoltarea spectaculoasa a ambalajului este strans legata de evolutia modului de viata si de consum. Bazata pe tehnologii de varf, ambalarea este insotita de costuri importante asociate fazei de post-consum, impact asupra mediului inconjurator si asupra consumatorului. Fara ambalaje, materialele ar fi in dezordine si ineficiente. 
Ambalajul are o arie de definire foarte diversificata si este un subiect dezbatut de foarte multi autori, dar s-a ales sa se mentioneze cele mai importante notiuni cum ar fi cele prezentate in continuare. 
Din punct de vedere etimologic, ambalajul contine prefixul ,,en" si cuvantul ,,balla", al carui sens este ,,de a strange in balot". Din punct de vedere comercial, ambalajul este ,,un container care permite asigurarea in cele mai bune conditii a manevrarii, conservarii, depozitarii si transportului produselor". 
Institutul Francez al Ambalajului si Ambalarii propune urmatoarea definitie in ,,Petit glossaire de lemballage" : ,,Ambalajul este obiectul destinat sa inveleasca sau sa contina temporar un produs sau un ansamblu de produse pe parcursul manevrarii, transportului, depozitarii sau prezentarii, in vederea protejarii acestora sau facilitatii acestor operatii."
Notiunea engleza de ,,packaging" este mult mai larga, ea regrupeaza urmatoarele functii: protectie, conservare, usurinta in utilizare, comunicare (prin grafica, etichetare), si facilitarea vanzarii. Ea da mai multa importanta rolului comercial al ambalajului. De asemenea, dupa Briston I.H. ,,amabalajul trebuie sa protejeze ceea ce vinde si sa vanda ceea ce protejeaza."
Conform STAS 5845/1-1956, ambalajul reprezinta un ,,mijloc destinat sa cuprinda sau sa inveleasca un produs sau un ansamblu de produse, pentru a le asigura protectia temporara din punct de vedere fizic, chimic, mecanic, biologic in scopul mentinerii calitatii si integritatii acestora in stare de livrare, in decursul manipularii, transportului, depozitarii si desfacerii - pana la consumator sau pana la expirarea termenului de garantie".
Ordonanta Guvernului Romaniei nr. 39/29 august 1995, defineste ambalajul ca ,,un material specific, ca exceptie si natura, destinat ambalarii produselor alimentare in vederea asigurarii protectiei si utilizat pentru transportul, manipularea depozitarea sau desfacerea acestora".


Fisiere in arhiva (1):

  • Ambalajul - Prima Frontiera a Produsului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!