Cuprins
- CAPITOLUL 1
- CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND
- STRATEGIA DEZVOLTĂRII TURISMULUI 7
- 1.1 Turismul si dezvoltarea strategică 7
- 1.2Turismul într-o viziune de marketing 7
- 1.3 Rolul, importanta si conceptul de amenajare turistică 7
- 1.4 Forme de turism 8
- 1.5 Conceptii si strategii de amenajare si de dezvoltare a turismului montan 9
- CAPITOLUL 2
- TURISMUL MONTAN PE PLAN GLOBAL 13
- 2.1 Experienta internatională în domeniu 13
- 2.2 Oferta actuală a statiunilor montane 14
- 2.3 Principii de proiectare si dezvoltare a statiunilor montane 15
- 2.4 Factorii de succes ai unei statiuni montane; atractivitatea statiunii 17
- CAPITOLUL 3
- TURISMUL MONTAN ÎN ROMÂNIA 19
- 3.1 Politica montană 19
- 3.2 Oferta turismului montan în România si potentialul turistic 20
- 3.3 Programe si forme de turism practicate 24
- 3.4 Dimensiunile si structura cererii turistice în zona montană 24
- 3.5 Amenajarea, organizarea si dezvoltarea spatiului turistic montan de dominantă “Albă” în România 26
- CAPITOLUL 4
- AMENAJAREA TURISTICĂ MONTANĂ A ORASULUI
- PIATRA NEAMT 29
- 4.1 Metodologia cercetării 29
- 4.2 Piatra Neamt - date generale 30
- 4.3 Patrimoniul turistic – Potentialul turistic natural si antropic 31
- 4.4 Analiza SWOT 41
- 4.5 Strategii de amenajare turistică montană 44
- 4.6 Proiecte în cadrul dezvoltării economice si turismului 48
- CONCLUZII 51
- BIBLIOGRAFIE 54
- LISTĂ TABELE SI FIGURI
- Tabel 4.1 Rezervatiile naturale ale orasului Piatra Neamt 32
- Tabel 4.2 Infrastructura specifică a municipiului Piatra Neamt 36
- Tabel 4.3 Structuri de primire turistică cu functiunea de cazare 38
- Tabel 4.4 Activitatea turistică în Municipiul Piatra Neamt 39
- Tabel 4.5 Structurile de alimentatie din Municipiul Piatra Neamt 41
- Tabel 4.6 Analiza SWOT a Municipiului Piatra Neamt 41
- Figura 4.1 Lungimea străzilor orăsenesti modernizate 37
- Figura 4.2 Tendinte ale indicatorilor în activitatea turistică a Municipiului Piata Neamt 40
- INTRODUCERE
- Această temă am ales-o din considerente personale, si datorită fenomenului crescut care ia amploare în tara noastră, si anume cea de amenajare turistică. Turismul este o formă de petrecere a timpului liber, astfel că acest lucru a condus la dezvoltarea turismului din tara noastră, indiferent de formele pe care le ia turismul, fie că este turism de afaceri, de litoral, montan, sau alte forme. În cadrul turismului montan găsim o paletă largă a formelor de turism, ceea ce îi revine un loc aparte acestuia, fiind în acelasi timp o destinatie preferată pentru refacere, odihnă, aventură sau alte nevoi socio-culturale.
- În plan economic turismul generează o crestere semnificativă la buget, dar si o crestere a numărului locurilor de muncă. Zona montană a atras atentia investitorilor si organizatorilor de turism, datorită oportunitătilor oferite pentru dezvoltarea unei activităti turistice eficiente, astfel că putem vorbi astăzi despre existenta, pe plan mondial, a unei oferte complexe, diversificate si de mare atractivitate.
- Această lucrare se bazează pe o analiză a ofertei si tendintelor turismului montan pe plan international, a gradului actual de valorificare turistică a zonei montane din România, cu accent pe evaluarea activitătii unor statiuni turistice montane.
- Studiul de cercetare constă în studierea amenajării turistice montane a oraşului Piatra Neamţ. Obiectivul acestui studiu este constituit din analiza planurilor şi strategiilor de amenajare turistică realizate şi transpuse în practică la nivelul oraşului Piatra Neamt. Pentru efectuarea acestei cercetări am folosit o serie de documente puse la dispoziţie de către reprezentanţii Primăriei Piatra Neamţ pe probleme de turism, documente ce privesc planuri de marketing pentru dezvoltarea turismului municipiului şi planul integrat pentru dezvoltare urbană.
- Concluziile semnificative în urma acestui studiu, a analizei datelor si interpretării acestora, vor duce la schimbarea orasului în mod favorabil, astfel că se doreste ca orasul să fie o destinatie turistică prielnică locuitorilor cât si turistilor în special, pentru a le satisface cerintele de a practica diverse forme de turism. Municipalitatea a anticipat efectul benefic pe care îl aduce această schimbare a orasului in destinatie turistică, putând să genereze în timp, bani la bugetul local, numai că investitiile trebuie să fie continuate pentru a creste atractivitatea orasului la nivel regional si national. Rezultatele acestei munci se vor regăsi într-o strategie de marketing concretă care să promoveze municipiul Piatra Neamţ ca veritabilă destinaţie turistică.
Extras din licență
CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND
STRATEGIA DEZVOLTĂRII TURISMULUI
1.1 Turismul si dezvoltarea strategică
Pentru foarte multe tări, turismul reprezintă un factor important de dezvoltare economică, prin efectele sale binecunoscute: spor de venit national, creare de valoare adăugată, stimulare a productiei în alte domenii, diversificare a structurii economiei nationale, valorificare superioară a tuturor categoriilor de resurse, atenuare a dezechilibrelor interregionale, asigurare a unei circulatii bănesti echilibrate, creare de noi locuri de muncă, echilibrare a balantelor comerciale si de plăti externe Datorită acestor efecte, în strategia dezvoltării economice, tările respective includ ca optiune dezvolatarea industriei turismului. În plus, dacă se au în vedere si implicatiile pozitive ale turismului în plan social, cultural si al protectiei mediului, apare si mai evident necesitatea unei abordări a acestuia în contextul strategiei generale a dezvoltării.
1.2Turismul într-o viziune de marketing
În conditiile unui mediu economic general dinamic, apare necesară abordarea turismului într-o viziune de marketing, la fel ca si în celelalte sectoare, dar cu anumite particularităti, specifice acestui domeniu atât de complex si eterogen. În teoria si practica turistică, termeni cum ar fi: politică turistică, dezvoltare strategică, marketing turistic, planificare a turismului, cerere si ofertă etc. au devenit astăzi familiari. Chiar dacă aceste concepte nu diferă de cele acceptate în alte domenii de activităti,ele prezintă totusi anumite particularităti.
Apărut drept consecintă a adâncirii si specializării marketingului, marketingul turistic poate fi definit ca politica promovată de o organizatie de turism care, studiind constant cerintele de consum turistic prezente si în evolutie, urmăreste prin metode si tehnici specifice adoptarea permanentă a ofertei proprii la actualele cerinte, în vederea satisfacerii lor optime si a realizării unei activităti economice rentabile în conditiile date ale pietei
Preview document
Conținut arhivă zip
- Amenajare Turistica Montana.doc