Amenajarea Turistica a Zonelor Urbane

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I AMENAJAREA TERITORIULUI 5
I.2. CONCEPTUL DE AMENAJARE A TERITORIULUI 5
I.2 PARTICULARITATI ALE AMENAJARII SPATIULUI TURISTIC 7
I.3. STRATEGII DE AMENAJARE TURISTICA 8
I.4. PRINCIPII ALE AMENJARII TURISTICE 9
CAPITOLUL II PARTICULARITATI ALE AMENAJARII TURISTICE IN ROMANIA 12
II.1. APARITIA TURISMULUI IN ROMANIA 12
II.2. STAREA ACTUALA SI CARACTERIZAREA STARII ACTUALE A TURISMULUI ROMANESC 14
II.3 . PRINCIPALELE FORME DE TURISM PRACTICATE IN ROMANIA 14
II.4 CONDITII ECONOMICE CE AU FAVORIZAT DEZVOLTAREA PROCESULUI DE URBANIZARE 19
II.5 CATEGORII DE ORASE IN ROMANIA SI PARTICULARITATILE AMENAJARII TURISTICE ALE ACESTORA 20
CAPITOLUL III AMENAJAREA TOURISTICA URBANA A ORASULUI COMANESTI 24
III.1 METODOLOGIA DE CERCETARE 24
III.1 PREZENTAREA ZONEI 25
III.2 ANALIZA SWOT DIN PUNCT DE VEDERE TURISTIC AL ORASUL COMANESTI 26
III. 3 CAI DE ACCES 27
III.4 POTENTIALUL TURISTIC AL ZONEI 29
III.5 SERVICII TURISTICE DE CAZARE SI ALIMENTATIE 30
III.7 AMENAJAREA IN SCOPURI TURISTICE A ZONEI DIN PERSPECTIVA AUTORITATILOR LOCALE 31
CONCLUZII SI PROPUNERI 36


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Turismul modern s-a nascut in secolul al XIX-lea, odata cu dezvoltarea civilizatiei industriale. Mai mult, el a fost rezervat elitelor, dar, dupa anii 1930-1940 si mai ales dupa al doilea razboi mondial, datorita promovarii unor legi sociale, cu privire la concediile platite, dar si ca urmare a cresterii veniturilor populatiei, turismul a devenit mai mult un fenomen de masa.
Romania a reprezentat o destinatie turistica importanta pentru piata zonala, promovand, cu precadere, produsele turistice de litoral, statiunile balneare, programele culturale si manastirile din nordul Moldovei si Bucovina.
Oferta turistica romaneasca nu s-a schimbat de-a lungul timpului devenind necompetitiva in raport cu exigentele cererii turistice si ale produselor turistice similare de pe piata internationala.
Structurile turistice de primire si indeosebi oferta de agrement sunt invechite, necompetitive, serviciile turistice si programele turistice sunt realizate stereotip si de calitate modica iar raportul calitate-pret este neconcludent. De aceea, in ultimii 20 de ani s-a constatat o scadere continua a cererii turistice externa pentru Romania.
Pentru a iesi din competitia turistica internationala este necesara modernizarea, relansarea si dezvoltarea turismului romanesc si crearea unor produse turistice moderne si competitive pe piata turistica.
Se impun, astfel, pe langa modernizarea structurilor turistice, a statiunilor turistice, si crearea de produse turistice noi, statiuni, programe originale, atractive si inedite ce ar putea, printr-o activitate sustinuta de promovare pe piata internationala, sa directioneze importante fluxuri turistice spre Romania. In acest sens, se impune si dezvoltarea ofertei de agrement si de animatie, de mare atractivitate, prin crearea de parcuri tematice si de divertisment, parcuri acvatice, oferte prezente in tarile cu traditie turistica din lume.
Alaturi de modernizarea si dezvoltarea unei oferte turistice diversificate si competitive
sunt necesare si masuri de imbunatatire si dezvoltare a activitatii de marketing si promovare, de integrare in turismul mondial, de asigurare a cadrului legislativ si mediului financiar-fiscal stimulativ si stabil, corespunzatoare.
CAPITOLUL I AMENAJAREA TERITORIULUI
I.2. CONCEPTUL DE AMENAJARE A TERITORIULUI
Transformarile culturale, economice si sociale care apar ca urmare a dezvoltarii generale a societatii determina schimbari majore in procesul de gestionare a spatiului, vazut ca un bun limitat. Scopul amenajarii teritoriului il constituie armonizarea la nivelul intregului teritoriu a politicilor culturale, economice, sociale si culturale, stabilite la nivel local si national pentru a asigura un echilibru in dezvoltarea diferitelor zone ale tarii.
Amenajarea teritoriului se poate defini ca un efort de dezvoltare planificata aplicat la diferite sectoare ale economiei nationale, in vederea realizarii unei solutii optime pentru dezvoltarea coordonata a unei zone intr-un ansamblu complet. 
Amenajarea teritoriului este un domeniu fundamental al cercetarii aplicate, prezentand particularitatile specifice acestui camp de preocupari. Problemele amenajarii teritoriului sunt considerate de o deosebita complexitate deoarece:
o deciziile prezinta mari riscuri, proiectele de amenajare fiind caracterizate prin costuri ridicate si au un impact semnificativ asupra mediului;
o implica un efort interdisciplinar din partea specialistilor in sistematizare, a economistilor, ecologilor, sociologilor, arhitectilor, matematicienilor;
o au caracter de cercetare previzionala integrata cu posibilitati de realizare a experimentelor reletiv limitate.
Activitatea de amenajare a teritoriului, in legislatia Romaniei, este caracterizata ca avand o importanta majora, prin urmatoarele precizari:
o activitatea de amenajare a teritoriului se exercita pe intreg teritoriul tarii, pe baza principiului ierarhizarii, coeziunii si integrarii spatiale la nivel national, regional si judetean;
o gestionarea se realizeaza prin intermediul amenajarii turistice si a urbanismului, care constituie ansambluri de activitati complexe de interes general, la protectia patrimoniului natural si constuit, dar si la imbunatatirea conditiilor de viata in localitatile urbane si rurale;
o gestionarea spatiala a teritoriului asigura oamenilor si colectivitatilor dreptul de folosire echitabila si responsabilitatea pentru o utilizare eficienta a teritoriului.
Amenajarea turistica este un proces complex, cu trasaturi, principii si tehnologii specifice, al carui continut se defineste in functie de componentele naturale, istorice, culturale ale unei zone, analizand totodata si motivatiile calatoriei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Amenajarea Turistica a Zonelor Urbane.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!