Analiza Activitatii de Comert Electronic in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1.APLICAREA NOILOR TEHNOLOGII INFORMATIONALE IN DOMENIUL COMERTULUI 5
1.1. Exigentele tranzitiei la noile tehnologii informationale in Noua Economie 5
1.2. Concepte si opinii privind implementarea tehnologiilor informationale in domeniul comertului intern si exterior 15
1.3. Comertul electronic TIPS - un nou serviciu adresat comunitatii de afaceri 25
1.4. Strategii de securitate a datelor in sistemele informatice economice 33
CAPITOLUL 2. EXPERIENTA MONDIALA IN DOMENIUL COMERTULUI ELECTRONIC 44
2.1. Evolutia comertului electronic in Statele Unite ale Americii 44
2.2. Dezvoltarea comertului electronic in cadrul tarilor Uniunii Europene 53
CAPITOLUL 3. METODE SI MODELE DE ANALIZA A ACTIVITATII E-COMMERCE IN ROMANIA 61
CAPITOLUL 4. STUDIU DE CAZ: ANALIZA COMPARATIVA A ACTIVITATII DE COMERT IN ROMANIA SI IN TARILE UNIUNII EUROPENE 65
CONCLUZII 83
BIBLIOGRAFIE 86


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei investigate 
Aparitia comertului prin Internet a creat oportunitati, dar si perspective comerciale imense. Conceptul de comert electronic acopera realizarea, prin intermediul Internetului, a celor trei etape principale, respectiv: etapa de reclama si cautare, etapa de contractare si plata si etapa de livrare.
Incurajarea extinderii si utilizarii e-comertului de catre comerciantii organizatiilor guvernamentale si neguvernamentale cu atributii si responsabilitati in domeniu, trebuie sa abordeze o serie intreaga de aspecte de natura tehnica, financiara, juridica, economica cum ar fi: accesul si conexiunea la retelele informationale; criptarea; securitatea platilor; impozitarea; certificarea si autentificarea; confidentialitatea; protectia proprietatii intelectuale; fraudele si protectia consumatorului; accesul la telecomunicatii; protectia concurentei.
Raspandirea infrastructurii ITC, cel putin la nivelurile de baza, nu prezinta diferente importante la nivel regional. Diferentele (daca sunt) se pot observa la nivel de natura a aplicatiei, precum si ca volum de activitati intreprinse on-line.
Chiar si regiunile, precum si sectoarele avansate din acest punct de vedere, difera in intensitatea si complexitatea cu care folosesc departamentele ITC pentru sustinerea proceselor de e-commerce.
Trecerea la Societatea Informationala a fost unul dintre obiectivele strategice majore ale Guvernului Romaniei pentru perioada 2001-2008 si una dintre conditiile de pre si postaderare la Uniunea Europeana. 
Astfel, se impune cercetarea comertului electronic si implicatiile acestuia asupra economiei romanesti.
Gradul de studiere a implementarii si dezvoltarii comertului electronic pe plan international si national nu acopera intreaga problematica fata de cerintele actuale. 
Necesitatea perfectionarii si eficientizarii comertului electronic in Romania justifica determinarea alegerii temei.
Obiectul cercetarii
O asemenea tema, cu un caracter deosebit de complex, abordeaza aspectele implementarii si dezvoltarii comertului electronic pornind de la aplicarea noilor tehnologii informationale in domeniul comertului, experienta mondiala in domeniul comertului electronic, analizand problemele implementarii comertului electronic in Romania pe fondul teoriilor pro si contra acestuia. 
Analiza acestei lucrari porneste de la ideea ca e-commerce-ul va antrena productivitatea in toate sectoarele economiei noastre, va incuraja mai departe atat comertul de bunuri si servicii, cat si investitiile, va crea noi sectoare de activitate, noi forme de marketing si vanzare, noi fluxuri de venituri si, ceea ce este mai important, noi slujbe.
CAPITOLUL 1.APLICAREA NOILOR TEHNOLOGII INFORMATIONALE IN DOMENIUL COMERTULUI
1.1. Exigentele tranzitiei la noile tehnologii informationale in Noua Economie
Denumirea de "Noua Economie" a fost data pentru prima oara de publicatia Business WeeK in 1996 unei realitati complexe manifestate de cativa ani deja in economiile cele mai avansate. Desi pana in prezent nu s-a adoptat nici o definitie precisa, odata cu efervescenta literaturii care a urmat, a devenit acceptat pe scara larga faptul ca Noua Economie se refera la produse permanent imbunatatite, comercializate de agenti inovativi, care exploateaza primii nisele nou deschise sau chiar create de ei insisi pe pietele aflate in proces de globalizare. 
Aceasta sugereaza intrarea intr-o noua paradigma a economiei ca activitate sociala. Daca nu este inca clar in ce masura este nevoie si de o noua stiinta economica (vezi intre altii Kay (2001) vs Kelly (1998), sau Gaudeul si Jullien (2001) pentru un exemplu de aplicare a stiintei economice clasice la o situatie specifica Noii Economii) nu pare sa existe nici o indoiala in ceea ce priveste nevoia unei noi paradigme in procesul de luare a deciziilor de politica economica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Activitatii de Comert Electronic in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Baciu, Achim T.- Costurile - organizare, planificare, contabilitate, calculatie, control si analiza, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2001.
2. Bibere, C. C., ,,Comertul electronic", Congresul ARA, Universitatea ,,Constantin Brancusi", Tg-Jiu, 3 - 8 iunie 2008.
3. Cobzaru, Ionel. Relatii economice internationale (teorii si politici ale pietei mondiale), Bucuresti, Editura Economica, 2000. 
4. Chebac N., Pusca A, Ionescu R., Pripoaie R. si altii " Management performant in mediul de afaceri galatean", E.D.P., Bucuresti, 2007
5. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta", Editura Fundatiei Academice "Danubius", Galati, 2005
6. Dumitriu, C., Management international si relatii economice internationale, Ed. Polirom, Iasi, 2000.
7. Grigore A. - Rolul relatiilor publice in promovarea vanzarilor. Lucrari Stiintifice, Academia Navala Mircea cel Batran, Constanta, 2007
8. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
9. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
10. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
11. Ivan, I., Pocatilu, P., Toma, C., Leau, A. - "e3-commerce: e-commerce, mobile application. e3com Application", Informatica Economica vol. V, nr. 3 (19), 2004.
12. Kotler, Ph., Saunders, J, Armstrong, G., Wong, V. - Principiile marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 2000 
13. Maguire, J.: The electronic vision IBM solutions for Public Safety and Justice 1999 / 2000.
14. Popescu, M. M., Bibere, C. C., ,,Afacerea electronica - parte integranta a economiei mondiale", Conferinta Stiintifica cu participare internationala, Univ. ,,Const. Brancusi", Tg-Jiu, 2007.
15. Rosca, Ion, Tapus, Nicolae (coordonatori) - Internet si Intranet, Editura Economica, Bucuresti 2000.
16. Sabau, M., Solutii pentru probleme economice, Net Report nr.125, februarie 2003.
17. Taylor, D. Crearea paginilor Web cu HTML 4, Editura Teora, Bucuresti, 1998.
18. Tureac C. - Dictionar economic. Culegere de termeni economici, Ed. Didactica si pedagogica, Bucuresti, 2008 
19. Ursacescu, M., Sisteme informatice. O abordare intre clasic si modern, Ed. Econ., Bucuresti, 2003.
20. *** - Legea privind Comertul Electronic - "Legea nr. 365 din 7 iunie 2003 privind comertul electronic", publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 5 iulie 2003.
21. *** - Legea privind Semnatura Electronica - "Legea nr. 455 din 18 iulie 2002 privind semnatura electronica", publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 429 din 31 iulie 2002.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!