Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 91 în total
Cuvinte : 31781
Mărime: 405.44KB (arhivat)
Publicat de: Ani D.
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Grigore Aurica
Universitatea „Danubius” Galaţi Facultatea de Ştiinţe Economice Specializarea „Contabilitate şi Informatică de Gestiune”

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPITOLUL 1.APLICAREA NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ÎN DOMENIUL COMERŢULUI 5
  3. 1.1. Exigenţele tranziţiei la noile tehnologii informaţionale în Noua Economie 5
  4. 1.2. Concepte şi opinii privind implementarea tehnologiilor informaţionale în domeniul comerţului intern şi exterior 15
  5. 1.3. Comerţul electronic TIPS – un nou serviciu adresat comunităţii de afaceri 25
  6. 1.4. Strategii de securitate a datelor in sistemele informatice economice 33
  7. CAPITOLUL 2. EXPERIENŢA MONDIALĂ ÎN DOMENIUL COMERŢULUI ELECTRONIC 44
  8. 2.1. Evoluţia comerţului electronic în Statele Unite ale Americii 44
  9. 2.2. Dezvoltarea comerţului electronic în cadrul ţărilor Uniunii Europene 53
  10. CAPITOLUL 3. METODE ŞI MODELE DE ANALIZĂ A ACTIVITĂŢII E-COMMERCE ÎN ROMÂNIA 61
  11. CAPITOLUL 4. STUDIU DE CAZ: ANALIZA COMPARATIVĂ A ACTIVITĂŢII DE COMERŢ ÎN ROMÂNIA ŞI ÎN ŢĂRILE UNIUNII EUROPENE 65
  12. CONCLUZII 83
  13. BIBLIOGRAFIE 86

Extras din licență

INTRODUCERE

Actualitatea temei investigate

Apariţia comerţului prin Internet a creat oportunităţi, dar şi perspective comerciale imense. Conceptul de comerţ electronic acoperă realizarea, prin intermediul Internetului, a celor trei etape principale, respectiv: etapa de reclamă şi căutare, etapa de contractare şi plată şi etapa de livrare.

Încurajarea extinderii şi utilizării e-comerţului de către comercianţii organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniu, trebuie să abordeze o serie întreagă de aspecte de natură tehnică, financiară, juridică, economică cum ar fi: accesul şi conexiunea la reţelele informaţionale; criptarea; securitatea plăţilor; impozitarea; certificarea şi autentificarea; confidenţialitatea; protecţia proprietăţii intelectuale; fraudele şi protecţia consumatorului; accesul la telecomunicaţii; protecţia concurenţei.

Răspândirea infrastructurii ITC, cel puţin la nivelurile de bază, nu prezintă diferenţe importante la nivel regional. Diferenţele (dacă sunt) se pot observa la nivel de natură a aplicaţiei, precum şi ca volum de activităţi întreprinse on-line.

Chiar şi regiunile, precum şi sectoarele avansate din acest punct de vedere, diferă în intensitatea şi complexitatea cu care folosesc departamentele ITC pentru susţinerea proceselor de e-commerce.

Trecerea la Societatea Informaţională a fost unul dintre obiectivele strategice majore ale Guvernului României pentru perioada 2001-2008 şi una dintre condiţiile de pre şi postaderare la Uniunea Europeană.

Astfel, se impune cercetarea comerţului electronic şi implicaţiile acestuia asupra economiei româneşti.

Gradul de studiere a implementării şi dezvoltării comerţului electronic pe plan internaţional şi naţional nu acoperă întreaga problematică faţă de cerinţele actuale.

Necesitatea perfecţionării şi eficientizării comerţului electronic în România justifică determinarea alegerii temei.

Obiectul cercetării

O asemenea temă, cu un caracter deosebit de complex, abordează aspectele implementării şi dezvoltării comerţului electronic pornind de la aplicarea noilor tehnologii informaţionale în domeniul comerţului, experienţa mondială în domeniul comerţului electronic, analizând problemele implementării comerţului electronic în România pe fondul teoriilor pro şi contra acestuia.

Analiza acestei lucrări porneşte de la ideea că e-commerce-ul va antrena productivitatea în toate sectoarele economiei noastre, va încuraja mai departe atât comerţul de bunuri si servicii, cât şi investiţiile, va crea noi sectoare de activitate, noi forme de marketing şi vânzare, noi fluxuri de venituri şi, ceea ce este mai important, noi slujbe.

CAPITOLUL 1.APLICAREA NOILOR TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ÎN DOMENIUL COMERŢULUI

1.1. Exigenţele tranziţiei la noile tehnologii informaţionale în Noua Economie

Denumirea de “Noua Economie” a fost data pentru prima oara de publicaţia Business WeeK în 1996 unei realităţi complexe manifestate de câţiva ani deja în economiile cele mai avansate. Deşi până în prezent nu s-a adoptat nici o definiţie precisă, odată cu efervescenţa literaturii care a urmat, a devenit acceptat pe scară largă faptul că Noua Economie se referă la produse permanent îmbunătăţite, comercializate de agenţi inovativi, care exploatează primii nişele nou deschise sau chiar create de ei înşişi pe pieţele aflate în proces de globalizare.

Aceasta sugerează intrarea într-o nouă paradigmă a economiei ca activitate socială. Dacă nu este încă clar în ce măsură este nevoie şi de o nouă ştiinţă economică (vezi între alţii Kay (2001) vs Kelly (1998), sau Gaudeul şi Jullien (2001) pentru un exemplu de aplicare a ştiinţei economice clasice la o situaţie specifică Noii Economii) nu pare să existe nici o îndoială în ceea ce priveşte nevoia unei noi paradigme în procesul de luare a deciziilor de politică economică.

Bibliografie

1. Baciu, Achim T.– Costurile – organizare, planificare, contabilitate, calculaţie, control şi analiză, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 2001.

2. Bibere, C. C., „Comerţul electronic”, Congresul ARA, Universitatea „Constantin Brâncuşi”, Tg-Jiu, 3 – 8 iunie 2008.

3. Cobzaru, Ionel. Relaţii economice internaţionale (teorii şi politici ale pieţei mondiale), Bucureşti, Editura Economică, 2000.

4. Chebac N., Puscă A, Ionescu R., Pripoaie R. si alţii ” Management performant în mediul de afaceri gălăţean”, E.D.P., Bucuresti, 2007

5. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta”, Editura Fundatiei Academice “Danubius”, Galati, 2005

6. Dumitriu, C., Management internaţional şi relaţii economice internaţionale, Ed. Polirom, Iaşi, 2000.

7. Grigore A. - Rolul relaţiilor publice în promovarea vânzărilor. Lucrări Ştiinţifice, Academia Navală Mircea cel Bătrân, Constanţa, 2007

8. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iaşi, 2007

9. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundaţiei Academice Danubius, Galaţi, 2008

10. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundaţiei Academice Danubius, Galaţi, 2008

11. Ivan, I., Pocatilu, P., Toma, C., Leau, A. - "e3-commerce: e-commerce, mobile application. e3com Application", Informatica Economică vol. V, nr. 3 (19), 2004.

12. Kotler, Ph., Saunders, J, Armstrong, G., Wong, V. – Principiile marketingului, Ed. Teora, Bucureşti, 2000

13. Maguire, J.: The electronic vision IBM solutions for Public Safety and Justice 1999 / 2000.

14. Popescu, M. M., Bibere, C. C., „Afacerea electronică – parte integrantă a economiei mondiale”, Conferinţa Ştiinţifică cu participare internaţională, Univ. „Const. Brâncuşi”, Tg-Jiu, 2007.

15. Roşca, Ion, Ţăpuş, Nicolae (coordonatori) – Internet şi Intranet, Editura Economică, Bucureşti 2000.

16. Sabău, M., Soluţii pentru probleme economice, Net Report nr.125, februarie 2003.

17. Taylor, D. Crearea paginilor Web cu HTML 4, Editura Teora, Bucuresti, 1998.

18. Tureac C. – Dicţionar economic. Culegere de termeni economici, Ed. Didactică şi pedagogică, Bucureşti, 2008

19. Ursăcescu, M., Sisteme informatice. O abordare între clasic şi modern, Ed. Econ., Bucureşti, 2003.

20. *** - Legea privind Comerţul Electronic - "Legea nr. 365 din 7 iunie 2003 privind comerţul electronic", publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 5 iulie 2003.

21. *** - Legea privind Semnătura Electronica - "Legea nr. 455 din 18 iulie 2002 privind semnătura electronica", publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 429 din 31 iulie 2002.

Preview document

Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 1
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 2
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 3
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 4
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 5
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 6
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 7
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 8
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 9
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 10
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 11
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 12
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 13
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 14
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 15
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 16
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 17
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 18
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 19
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 20
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 21
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 22
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 23
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 24
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 25
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 26
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 27
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 28
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 29
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 30
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 31
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 32
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 33
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 34
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 35
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 36
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 37
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 38
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 39
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 40
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 41
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 42
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 43
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 44
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 45
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 46
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 47
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 48
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 49
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 50
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 51
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 52
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 53
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 54
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 55
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 56
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 57
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 58
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 59
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 60
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 61
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 62
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 63
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 64
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 65
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 66
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 67
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 68
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 69
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 70
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 71
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 72
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 73
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 74
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 75
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 76
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 77
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 78
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 79
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 80
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 81
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 82
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 83
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 84
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 85
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 86
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 87
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 88
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 89
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 90
Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România - Pagina 91

Conținut arhivă zip

  • Analiza Activitatii de Comert Electronic in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Comerțul Electronic între Provocări și Responsabilități

Vorbind despre comertul electronic ca despre o noua economie, ne referim la o lume în care oamenii lucreaza cu creierul în defavoarea mâinilor. O...

Studiu Privind Rolul Comunicării în Administrarea Afacerilor

Introducere Parte a activităţii umane zilnice, comunicarea este, indiscutabil, un element definitoriu pentru om ca şi fiinţă, dar şi ca specie....

Motivarea Personalului - Obiectiv Prioritar al Managementului Resurselor Umane

Consideraţii generale privind motivarea personalului Angajaţii motivaţi echivaleazã în majoritatea cazurilor cu angajaţii performanţi la locul de...

Modalități de Reducere a Costurilor Tranzacțiilor Internaționale

CAP. I - Mecanismul şi particularităţile tranzacţiilor comerciale internaţionale 1.1. Principii şi tehnici de derulare a tranzacţiilor cu bunuri...

Falsul monetar

INTRODUCERE Actualitatea temei. Criminalitatea ca fenomen social, structură, cauzele şi condiţiile existenţei ei sunt adecvate stării...

Posibilități de Finanțare a IMM-urilor în România

1. Introducere Întreprinderile mici şi mijlocii (cunoscute generic sub abrevierea de IMM-uri) nu au beneficiat dintotdeauna de importanţa necesară...

Integrarea monetară europeană și moneda euro

CAPITOLUL 1 Consideraţii generale cu privire la noţiunile de euro şi integrare monetară 1.1. Integrarea economică şi monetară europeană. Misiune...

Proiect economic la SC Sere Scurtesti SA

INTRODUCERE Aprovizionarea populaţiei cu legume proaspete în tot timpul anului şi crearea de disponibilităţi la export constituie obiective majore...

Te-ar putea interesa și

EMAG - Managementul Strategic

Prezentarea companiei Denumire companie: SC DANTE INTERNATIONAL SA. Cod unic de inregistrare (CUI): 14399840 Numarul si data inregistrarii la...

Studiul Comparativ al Comerțului Electronic și al Comerțului Tradițional

INTRODUCERE Comerţul reprezintă una dintre cele mai importante activităţi ale unei economii, devenind elementul principal al economiei de piaţă,...

Perfecționarea managementului activității comerciale prin internet - firma SC Attosoft SRL

Capitolul I - Prezentarea SC Atto Soft SRL 1.1 Prezentare generală S.C. AttoSOFT S.R.L. a fost înfiinţată în 1995 şi s-a impus rapid pe piaţa...

Societatea Europeană a Informației

Această lucrare prezintă lumea contemporană privită prin prisma informaţiei ca şi resursă strategică a societăţi. Informaţia dinamizează evoluţia...

Sistemul Fiscal din România

Conceptul şi necesitatea fiscalităţii 1.1.Conceptul de fiscalitate Noţiunile privind «fiscalitatea», «sistemul fiscal» şi «fiscul» au apărut pe o...

Tehnologiile Informaționale în Tranzacțiile de Comerț Exterior

INTRODUCERE Asistam la un proces de globalizare a afacerilor, care, în mod invariabil, influenteaza toate tipurile de firme, indiferent de arealul...

Analiză comparativă - 3 magazine virtuale

E-business se refera la diferitele aplicaţii posibile ale informaticii, bazate pe tehnologiile informaţiei şi ale comunicaţiilor, destinate...

Comerțul electronic și instrumente de plată

Introducere În ultimul deceniu, Internetul s-a dezvoltat într-un ritm foarte rapid având un impact major în toate aspectele vieţii economice şi...

Ai nevoie de altceva?