Analiza Activitatii de Marketing a Unei Firme

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
Capitolul I: Continutul si rolul marketingului 6
I.1. Esenta marketingului 6
I.2. Functiile marketingului 6
I.3. Marketingul de relatie 7
I.4. Bugetul de marketing 9
I.5. Locul marketingului in familia stiintelor economice 10
I.6. Conceptul de marketing 11
Capitolul.II Organizarea activitatii de marketing 14
II.1. Necesitatea si importanta organizarii activitatii de marketing 14
II.2. Tipuri de organizare a activitatii de marketing 15
II.3. Planul de marketing. Rol si importanta 17
II.4. Factorii ce determina natura organizarii marketingului 19
II.5. Cei 4 P ai marketingului 21
Capitolul III. Studiu de caz: Marketingul aplicat la SC Olint SRL 24
III 1. Prezentarea firmei 24
III.1.1. Evolutia istorica a SC Olint SRL 24
III.1.2. Domenii de activitate si politicile de dezvoltare 25
III.2. Strategia si tactica de marketing 25
III.2.1. Raportul politica-strategie-tactica de marketing 25
III.2.2.Elaborarea strategiilor de marketing 26
III.2.3 Strategia de piata-nucleu al politicii de marketing 27
III.3. Politica de produs la SC. Olint SRL 29
III.3.1 Produsul in acceptiunea marketingului 29
III.3.2. Gestionarea produselor existente 31
III.3.3 Gestionarea noilor produse 32
III.3.4. Strategii de produs 33
III.4. Pretul- instrument de marketing 34
III.4.1. Semnificatia pretului 34
III.4.2. Obiectivele stabilirii pretului 34
III.4.3.Factorii ce influenteaza marimea si dinamica pretului 35
III.4.4. Strategii de pret 36
III.5. Distrbutia produselor 37
III.5.1. Conceptul de distributie 37
III.5.2. Canale de distributie 39
III.5.3. Logistica 40
III.6. Promovarea bunurilor si serviciilor 41
III.6.1. Promovarea- componenta a mixului de marketing 41
III.6.2.Publicitatea 43
III.6.3. Strategii promotionale 44
Concluzii 46
Bibliografie 48


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Marketingul semnifica o noua imagine a orientarii, organizarii si desfasurarii unei activitati economice. Orice activitate economica trebuie orientata in directia satisfacerii nevoilor efective si potentiale ale clientilor cu eficienta maxima.
Integrarea strategiilor de produs, pret, distributie si promovare intr-un ansamblu unitar constituie mixul de marketing, iar in aceasta lucrare este analizat mixul de marketing la S.C. OLINT S.R.L. Radauti atat pentru produsele existente, cat si pentru introducerea in fabricatie a unor produse noi.
Mixul de marketing reprezinta modul de imbinare in diferite proportii a eforturilor de marketing, transpunerea si fundamentarea in practica a strategiilor de produs, pret, distributie si promovare.
Orice actiune pe piata trebuie sa fie orientata in directia acoperirii si armonizarii celor patru componente cheie:
Produsul care reprezinta tot ceea ce poate fi oferit pe piata pentru a putea fi remarcat, achizitionat si consumat pentru satisfacerea necesitatilor.
Principalele grupe de produse oferite de catre SC OLINT SRL sunt: obiecte sanitare, instalatii sanitare, placi ceramice, varuri si vopsele, aparataj si electrice, decoratiuni interioare, feronerie si unelte, materiale acoperis, materiale finisaj, materiale grele.
Pretul politica de pret se refera la regulile si principiile ce se afla la baza calculului acestuia, precum si la deciziile ce trebuie luate in privinta preturilor. Libertatea de actiune a specialistului de marketing in stabilirea pretului este conditionata in mare masura de suma pe care clientul a prevazut-o pentru investitia respectiva.
Plasamentul sau distributia face legatura intre productie si consum.
Pentru distributia produselor sale, societatea Olint foloseste canale directe (osb, achizitionand direct de la producator, Egger) si canale scurte (fier). 
Promovarea - transmiterea catre mediul extern al intreprinderii, catre piata si clienti a informatiilor cu privire la produsele si serviciile pe care le realizeaza firma.
Pe piata mondiala actuala, consumatorii pot alege dintr-o gama uriasa de produse din ce in ce mai diversificate. Potentialii clienti au cerinte si reactii diferite fata de pretul unui produs sau de raportul produs/servicii care sunt oferite. 
De remarcat este tendinta de crestere a exigentei acestora fata de calitatea ofertei. Consumatorii avand posibilitati nelimitate de alegere, se vor orienta catre acele produse care potrivesc cel mai bine nevoilor si preferintelor lor, decizia de a cumpara bazandu-se pe capacitatea de cunoastere a valorii.
Ca urmare, esenta orientarii de marketing a oricarei intreprinderi pe piata consta in identificarea, anticiparea si cuantificarea nevoilor si preferintelor consumatorilor - tinta si satisfacerea acestora intr-un grad cat mai inalt decat concurenta. Astfel, pentru a avea succes in atragerea consumatorilor, punctul de plecare logic pentru o intreprindere este de a afla ceea ce vor clientii si apoi sa incerce sa indeplineasca aceste cerinte intr-un mod mai eficient decat concurenta.
Pe termen lung, o intreprindere trebuie sa satisfaca cerintele consumatorilor si sa scoata bani din aceasta. Cu cat oferta intreprinderii se sincronizeaza mai bine cu nevoile, preferintele si dorintele consumatorilor, cu atat acestia sunt dispusi sa plateasca mai mult, generand profit pentru firma. Ca urmare, marketingul ca filosofie a afacerii poate fi definit ca abilitatea de a crea si pastra consumatorii potentiali.
Capitolul I. Continutul si rolul marketingului
I.1. Esenta marketingului
Notiunea de marketing sustine ca solutia atingerii de catre o organizatie a obiectivelor proprii consta in determinarea nevoilor si dorintelor consumatorilor vizati si in furnizarea satisfactiei asteptate intr-un mod mai sigur si mai operativ decat concurenta.
Din acest punct de vedere, marketingul se bazeaza pe patru elemente importante cum ar fi: in primul rand piata-tinta, in al doilea rand nevoile consumatorilor, in al treilea rand marketingul coordonat si nu in ultimul rand rentabilitatea. 
Marketingul mai poate insemna o conceptie moderna asupra orientarii, organizarii si desfasurarii activitatii economice a firmei ce foloseste un ansamblu de tehnici si metode stiintifice focalizate intr-un sistem de actvitati care sunt menite sa asigure satisfacerea nevoilor si dorintelor consumatorilor si cresterea profitabilitatii activitatii firmei. 
Philip Kotler unul dintre cei mai mari ganditori americani precizeaza sase grupuri de concepte ale marketingului: 
1. Nevoile, dorintele si cererea;
2. Produsele;
3. Valoarea, costul si satisfactia;
4. Schimburile, tranzactiile si relatiile;
5. Piata;
6. Marketingul.
Punctul de plecare pentru organizarea si desfasurarea oricarei activitati in marketing a unei firme, trebuie sa-l constituie intai: examinarea nevoilor si a perspectivelor nevoilor de consum pornind de la crearea produselor pana la vanzarea lor, dar si urmarirea in consum al produselor, in al doilea rand raportarea productiei la mediul inconjurator, in al treilea rand cunoasterea mediului de atragere si practicare, iar in al patrulea rand utilizarea pentru fundamentarea deciziilor de marketing a unui instrumentar specific. Acest instrumentar se axeaza pe fluxul de informatii dintre intreprindere si mediu, modificarea informatiei, verificarea in practica a efectelor deciziilor de marketing.
In ceea ce priveste marketingul in continutul lui, acesta implica: o atitudine, un ansamblu de activitati practice si un instrumentar stiintific.
I.2. Functiile marketingului
In ceea ce priveste marketingul, acesta are in principiu cateva functii cum ar fi: functia de a sprijini vanzarile, functia de a promova produsele si serviciile si functia de a identifica si de a satisface cerintele clientilor; 
Ca si in definirea marketingului, si in domeniul functiilor exista o multime de teorii, cum ar fi: transportul, vanzarea sau depozitarea si cumpararea marfurilor.
Rolul ce revine marketingului ia forma unor functii generale:
1. Functia de investigare a pietei si a consumatorului - constituie punctul de pornire in orientarea intregii activitati de marketing.
In acest mod se asigura intreprinderii fluxul continuu de informatii de care au nevoie managerii pentru stabilirea prognozelor, a deciziilor si a programelor de marketing.
In urma careia, informatiile obtinute se refera la:pietele prezente si potentiale, motivatia nevoilor de consum, motivatia acestora, cunoasterea comportamentului consumatorilor fata de produs si alte componente ale mediului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Activitatii de Marketing a Unei Firme.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!