Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer

Licență
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 51 în total
Cuvinte : 11414
Mărime: 5.76MB (arhivat)
Publicat de: Filomela Miron
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA DE ŞTIINŢE AGRICOLE ŞI MEDICINĂ VETERINARĂ A BANATULUI, TIMIŞOARA FACULTATEA DE TEHNOLOGIA PRODUSELOR AGROALIMENTARE SPECIALIZAREA CONTROLUL ȘI EXPERTIZA PRODUSELOR ALIMENTARE

Cuprins

  1. 1. Studiu de literatură 9
  2. 1.1. Introducere 9
  3. 1.2. Considerații generale 13
  4. 2. Parte tehnologică 15
  5. 2.1. Descrierea procesului tehnologic 15
  6. 2.2. Descrierea utilajelor folosite la fabricarea ciocolatei 23
  7. 2.3. Flux tehnologic 31
  8. 2.4. Bilanţ de materiale 32
  9. 2.5. Controlul procesului de fabricație 33
  10. 2.6. Norme de igienă 33
  11. 3. Parte de proiectare 37
  12. 3.1. Calculul necesarului de frig pentru depozitarea materiei prime (masei
  13. de ciocolată) 37
  14. 3.1.1. Calculul suprafeţelor camerelor de depozitare pentru produse finite 37
  15. 3.1.2. Calculul numarului de baterii necesare 41
  16. 4. Parte experimentală 42
  17. 4.1. Introducere 42
  18. 4.2. Materiale şi metode 42
  19. 4.3. Rezultate şi discuţii 44
  20. 4.4. Concluzii 47
  21. Bibliografie 48

Extras din licență

I. STUDIU DE LITERATURĂ

1.1.INTRODUCERE. PRODUSE ZAHAROASE

Acestea sunt produse alimentare în care zahărul este utilizat ca materie primă de bază. În afară de zahăr se mai poate utiliza glucoza, amidonul, mierea, cum şi grăsimi, lapte, seminţe de floarea soarelui, susan, cacao, cafea, coloranţi alimentari, acizi organici şi material de umplutură (miez de nucă, alune, migdale, sâmburi de fructe, etc.).[1, 3-7]

Controlul tehnic de calitate va urmării ca toate materiile prime şi materialele să corespundă standardelor în vigoare. [1, 3-7]

Produsele zaharoase mai importante sunt: bomboanele, produsele de ciocolată, rahatul şi halvaua. De asemenea bomboanele fondante, şerbetul, jeleurile, nugaua, etc. intră în categoria produselor zaharoase de laborator. [1, 3-7]

Bomboanele sunt produse zaharoase care rezultă din fierberea a două părţi caramel şi o parte glucoză în apă. Controlul tehnic de calitate va urmări temperatura de fierbere (140˚C), vâscozitatea şi transparenţa caramelului, cum şi temperatura de răcire după fierbere (70˚C). De asemenea va fi supravegheată modelarea bomboanelor la dropsiere şi se va urmări dacă s-au luat toate măsurile pentru evitarea lipirii bomboanelor (prin brumare). [1, 3-7]

http://culinar.bzi.ro/cateva-curiozitati-din-gastronomie-si-nu-numai-5044

Bomboanele umplute nu se brumează. Dropsurile trebuie să se prezinte în bucăţi cu contur regulat, cu suprafaţa netedă, fără crăpături sau pete. Trebuie să aibă o culoare uniformă în toată masa, cu excepţia celor care au dungi divers colorate. Gustul şi aroma trebuie să fie plăcută, specifice sortului respectiv. Conţinutul de zahăr total în dropsuri este de minimum 77%, iar conţinutul de zahăr reducător de maximum 23%; umiditatea maximă este de 2%.[8-15]

În cazul bomboanelor umplute, umplutura trebuie să aibă o consistenţă fragedă, învelişul de caramel să se prezinte uniform ca o masă sticloasă poroasă.[9]

Umiditatea umpluturii variază între 5 şi 20% maximum, după felul umpluturii.

Se admit max. 3% spărturi; de asemenea nu se admit bomboane deformate.

Drajeurile se obţin dintr-un miez de praline, sâmburi, fondant, zahăr, cacaoa, acoperit cu straturi succesive de zahăr cristalizat din soluţii suprasaturate până la obţinerea dimensiunilor dorite.[9]

http://www.chr-hansen.ro/produse/coloranti-naturali/dulciuri.html

Caramelele se obţin din zahăr şi glucoză, fierte în lapte, la care se adaugă unt sau plantol, ciocolată, cacao, cafea, acid citric, aromatizanţi, etc., formându-se o masă cu o consistenţă corespunzătoare pentru a se putea întinde. Maşini speciale taie masa de caramel în forme regulate, de obicei pătrate, pe care le ambalează automat.[13]

http://aphextwinz.wordpress.com/2012/09/15/caramele/

Controlul tehnic de calitate va urmări ca produsul să aibă suprafaţă netedă, uscată, nelipicioasă. Nu se admit caramele cu crăpături, colţuri rupte sau pete. Culoarea caramelelor este specifică fiecărui sort, de asemenea gustul şi aroma. Caramelele conţin 60 – 80% zahăr total, exprimat în zahăr invertit, o aciditate variabilă, umiditate de 4 – 10% şi un conţinut de grăsime de 5 – 8%.[1, 3-7]

Bibliografie

Nicoleta Hădărugă, Daniel Hădărugă, Controlul calităţii produselor alimentare de origine vegetală, Ed. ArtPress, 2008

R. Segal, I. Barbu, Analiza Senzorială a Produselor Alimentare, Ed. Tehnică, Bucureşti, 1982.

H. Stone, J.L. Sidel, Sensory Evaluation Practices, 2nd ed., Academic Press., Inc., San Diego, 1993.

Banu Constantin, Manualul inginerului în industria alimentară, vol II Editura Tehnică, Bucureşti 1999;

Gruner V.S., Ermilov S.A., Speranschi V.G., Terevitinov F.V. – Merceologia produselor alimentare, vol. II, Editura Tehnică 1963;

Micşa Corina – Microbiologia agroalimentară, Editura Solnes 2001;

Muncus Florian, prof. Alexandrescu Victor, Merceologia produselor alimentare, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 1973;

Onete Dumitru, Pop Alexandrina, Neagu Constanţa, Merceologia produselor alimentare, vol. I, Editura Didactică şi Pedagogică , Bucureşti 1963;

Ordinul Ministerului Sănătăţii privind protecţia sanitară a alimentelor, 1994. 24. 04;

Toma Carol, Neagu Constanţa, Merceologia produselor alimentare, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 1963;

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, Ghidul consumatorilor, Editura Naţional, Bucureşti, 2001

Bărbulescu Georgeta, Merceologie alimentară, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2003.

C.F. Pavlov, P.G. Romankov, A.A. Noscov, Procese şi aparate în ingineria chimică, Ed. Tehnică, Bucureşti, 1981.

C. Banu, Aplicatii ale aditivilor si ingredientelor in industria alimentara, Ed. ASAB, 2010

C. Banu, Tratat de industrie alimentara - Tehnologii alimentare, Ed. ASAB, 2010

Teodor Ioan Traşcă, Utilaje în industria alimentară, Editura Eurostampa Timişoara, 2007, pag. 300, ISBN 978-973-687-637-0

Teodor Ioan Traşcă, Operaţii, aparate şi utilaje în industria alimentară. Operaţii mecanice, hidro- şi aerodinamice, ediţia a II-a revizuită, Editura Eurostampa Timişoara, 2006, pag. 252, ISBN (10) 973-687-426-5, (13) 978-973-687-426-0;

O.P. Kharbanda, Nomograms for Chemical Engineers, Heywood & Co. Ltd., London, 1958.

Preview document

Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 1
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 2
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 3
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 4
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 5
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 6
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 7
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 8
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 9
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 10
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 11
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 12
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 13
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 14
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 15
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 16
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 17
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 18
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 19
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 20
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 21
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 22
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 23
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 24
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 25
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 26
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 27
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 28
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 29
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 30
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 31
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 32
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 33
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 34
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 35
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 36
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 37
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 38
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 39
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 40
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 41
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 42
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 43
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 44
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 45
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 46
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 47
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 48
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 49
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 50
Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolată prin Metoda Karl Fischer - Pagina 51

Conținut arhivă zip

  • Analiza Apei din Diferite Sortimente de Ciocolata prin Metoda Karl Fischer.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu de caz legislație europeană, siguranța alimentară - studiu de caz sucul biologic de mere

INTRODUCERE Într-o lume în care trăim într-un ritm amețitor, oamenii au început să fie din ce în ce mai preocupați de sănătatea lor și prin urmare...

Laptele vegetal

INTRODUCERE JUSTIFICAREA TEMEI ALESE În zilele noastre se îndreaptă atenția tot mai mult pe efectele fiziologice pe care le au alimentele asupra...

Obținerea și promovarea pe piață a unui produs de tip ruladă din cârne de rață

INTRODUCERE Carnea de rață a câștigat un interes redus din partea consumatorilor din întreaga lume, cu excepția Chinei, țărilor din sud-estul...

Grăsimi alimentare

Introducere Industria alimentară prezintă o serie de particularităţi faţă de alte ramuri industriale legate atât de natura materiilor prime...

Tehnologia obținerii berii

Berea este o bautura alcoolica nedistilata, obisnuita prin fermentarea cu drojdie a unui must realizat din malt, apa si fiert cu hamei. Unii...

Ai nevoie de altceva?