Analiza Aspectelor Psihologice de Selectie si Initiere in Lupte

Cuprins licenta Cum descarc?

PLANUL LUCRARII
CAPITOLUL I INTRODUCERE
I.1. Actualitatea si importanta temei 4
I.2. Evolutii si tendinte in lupte 5
I.3. Criteriile selectiei 8
I.4. Calitatile psihologice solicitate in procesul de selectie 16
I. 5. Etapele procesului de selectie 18
CAPITOLUL II. FUNDAMENTAREA TEORETICA A LUCRARII
II.1. Motivatia temei 20 
II.2. Ipoteza cercetarii 21
II.3. Scopul lucrarii 21 
II.4 Metode de cercetare 21
CAPITOLUL III. ORGANIZAREA METODOLOGICA A LUCRARII
III.1 Subiectii cercetarii 24
III.2 Locul desfasurarii cercetarii 24
III.3 Desfasurarea cercetarii 24
III.4 Model - definitie, caracteristici generale 31
III.5 Aspecte particulare ale modelelor in lupte 33
CAPITOLUL IV.PRELUCRAREA SI INTERPRETAREA REZULTATELOR
IV.1 Determinarea calitatilor psihomotrice necesare initierii in lupte 42
IV. 2 Prelucrarea si interpretarea rezultatelor cercetarii 45
IV.3 Interpretarea datelor 49
CONCLUZII 
BILIOGRAFIE 
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
I.1. ACTUALITATEA SI IMPORTANTA TEMEI
Conceptul de selectie a fost folosit initial intr-o actiune de profil economico-social fundamentata stiintific inca de la inceputul secolului al XX-lea, pentru diagnosticarea precoce a aptitudinilor profesionale si orientarea talentelor catre o profesiune sau alta pe baza unor teste si metode menite sa evidentieze dexteritatea manuala, receptionarea si invatarea corecta si rapida a unor scheme motrice. Prin extensie conceptul de selectie a fost preluat de activitatea sportiva (in deceniul III al secolului XX) pentru a nominaliza o actiune similara de depistare a unor disponibilitati motrice pentru sportul de performanta. Nefiind un concept clar conturat, selectia sugera doar inceputul unei actiuni de pregatire sportiva, care de-a lungul anilor a cunoscut diferite exprimari cunoscute in literatura de specialitate. Cea mai vehiculata expresie a fost ,,specializare timpurie", care exprima preocuparea spre directionarea copilului catre o proba sau ramura sportiva inca din frageda varsta. Mai tarziu, in anii 60, a aparut expresia ,,initiere precoce", care atenua directionarea specializarii sportive spre un proces premergator si preparator al viitoarei consacrari de la o varsta frageda. Apoi, s-a folosit si pastrat pana azi ,,selectia primara", care reprezinta momentul intrarii copilului, pe baza unor criterii, in unitatile sportive specializate. Dar odata cu elaborarea Sistemului National de Selectie si Pregatire s-a consacrat o alta expresie mai adecvata, ,,selectie initiala".
Astazi actul selectiei nu este unul izolat si nu reprezinta, in nici un caz, un scop in sine, pentru ca, odata terminat, determina un proces de pregatire care duce catre un alt moment al selectiei. Deci selectia este un proces desfasurat pana la limita superioara a performantei. Iata de ce conceptele de selectie si pregatire au fost reunite intr-o sintagma ce sugereaza un proces complex corelat si directionat catre o anumita specializare a copilului si juniorului.
Trasatura caracteristica a sportului contemporan este cresterea continua a performantelor sportive. Acest lucru cere din partea specialistilor cautarea unor noi cai de crestere a eficientei pregatirii sportive. In acest context unul din factorii care determina calitatea procesului de antrenament il constituie selectia sportiva.
Selectia in luptele sportive reprezinta un proces complex si continuu de apreciere a nivelului integral de pregatire a luptatorilor, de propulsare a celor cu posibilitati de progres pe drumul ascendent al pregatirii, in scopul obtinerii unor performante sportive valoroase.
Asadar selectia sportiva organizata si fundamentata stiintific reprezinta o veriga esentiala in ceea ce priveste obtinerea unor performante sportive viitoare, influentand evident si calitatea procesului instructiv de antrenament, constituindu-se astfel intr-o preocupare de mare actualitate.
I 2 EVOLUTII SI TENDINTE IN LUPTE
Intrecerile de lupte au aparut ca fiind strans legate pe de o parte de existenta omului, pe de alta parte de radacinile ancestrale pe care formele de lupta practicate de om le-au lasat in constitutia genetica a acestora.
Pana la sociologizarea omului, luptele au reprezentat un mod de existenta, castigul hranei deschizand campul luptei.
Prin calitatile fizice si psihice pe care le dezvoltau luptele, ele contribuiau la pregatirea oamenilor primitivi pentru a-si apara viata in cazurile cand erau atacati de animale salbatice si de triburi vrajmase.
Cu 700 de ani i.e.n., grecii au introdus luptele in cadrul probelor din Jocurile Olimpice, in urmatoarele forme: lupta verticala, lupta orizontala si lupta mainilor si a degetelor (Acrocheireismos). Aceste feluri de lupta nu au durat pe toata perioada Jocurilor Olimpice antice. De la editia a XVIII-a sunt cunoscute urmatoarele forme de lupta:
- prima forma de lupta, in cadrul pentatlonului; asemanatoare luptelor greco-romane;
- o alta forma de lupta, care permitea si actiuni brutale, cu apucarea tuturor segmentelor asemanatoare luptelor libere;
- a treia forma de lupta, asa numita "Pancratione" (pancratiu), forma deosebit de brutala bazata pe rasuciri ale membrelor, trantiri si loviri ale adversarului.
In perioada vechii Grecii, este de remarcat grija pentru organizarea instruirii tinerilor pentru lupte, ca un concept de educare al acestora intr-o societate in care dezvoltarea fizica armonioasa era principalul ideal. Putem spune ca pregatirea sistematica a participantilor pentru intrecerile din cadrul Jocurilor Olimpice antice constituie prima forma de instruire organizata pentru lupte.
In contextul cuceririi grecilor de catre romani, luptele cunosc in prima faza o ascensiune, dar apoi o mare regresie, inclusiv in ceea ce priveste Jocurile Olimpice.
In anul 394 e.n. Teodosiu - Imparatul Bizantului - interzice Jocurile Olimpice si luptele sunt abolite din decaderea lor.
In aceste conditii luptele cunosc o evolutie nesincronizata si in directii multiple, sub forme autohtone specifice diferitelor popoare. Astfel, in timp, s-au dezvoltat luptele mongole, gruzine, ale englezilor, elvetienilor, iar pe teritoriul geto- dacic, tranta sau lupta corp la corp, sau lupta dreapta cum i se mai spunea.


Fisiere in arhiva (7):

  • Analiza Aspectelor Psihologice de Selectie si Initiere in Lupte
    • Acasa.docx
    • Acasa1.docx
    • Analiza Aspectelor Psihologice de Selectie si Initiere in Lupte.doc
    • Analiza Aspectelor Psihologice de Selectie si Initiere in Lupte.pptx
    • Anexe.docx
    • Anexe111.docx
    • SPICIUL.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!