Analiza Bugetului Local al Municipiului Turda

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. I Notiuni generale despre buget. 4 
1.1 Definitie buget. 4- 6
1.2 Continutul si semnificatia bugetului. 6- 7
1.3 Sistemul bugetar al Romaniei . 7
1.4 Principiile bugetare. 7-11
Cap. II Bugetele locale. 11 
2.1 Consideratii privind autonomia locala. 11-15
2.2 Veniturile bugetului local. 15-20
2.2.1 Veniturile proprii. 20-29
2.2.2 Cote si sume defalcate din unele venituri
ale bugetului de stat. 29-32
2.2.3 Imprumuturi. 32
2.4 Cheltuielile bugetului local. 32
2.4.1 Clasificarea cheltuielilor bugetului local. 32- 37
2.4.2 Executia cheltuielilor bugetului local . 37- 46
Cap. III Analiza bugetului local al municipiului Turda pe perioada
2002- 2007. 46
3.1 Date informative privind municipiul Turda. 46-47
3.2 Analiza veniturilor bugetului local. 47- 61
3.3 Analiza cheltuielilor bugetului local. 61 
Concluzii si propuneri. 73-76
Bibliografie . 77


Extras din licenta Cum descarc?

I N T R O D U C E R E
Autonomia financiara a unitatilor administrativ- teritoriale a fost consacrata international prin conceptul ,, resurselor financiare ale colectivitatilor locale", prevazut mai intai in ,, Carta europeana de autonomie locala" si apoi in carta europeana intitulata ,, Exercitiul autonom al puterii locale", propusa de Consiliul Europei. Ambele documente au fost elaborate pentru a ,,promova o uniune mai stransa intre membrii sai" si prin incheierea de acorduri in domeniul administrativ, care sa prevada autonomia locala necesara colectivitatilor locale, ca fiind ,, unul dintre principalele fundamente ale oricarui regim democratic" ( Carta Europeana- Exercitiul autonom al puterilor locale- ratificata de Parlamentul Romaniei prin Legea Nr. 199/ 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.331/ 26 noiembrie 1997).
Dupa 1990 in Romania s- a instituit un regim modern al bugetelor locale, corespunzator conceptelor aplicate statelor europene occidentale, consacrat prin dispozitii referitoare la aceste bugete cuprinse atat in Legea finantelor publice, in Legea finantelor publice locale si in Legea administratiei publice locale.
Legea administratiei publice locale prevede autonomia locala ca prim principiu al intregii administratii, statuand competenta consiliilor locale ale comunelor si oraselor, ca si a consiliilor judetene de a aproba bugetele anuale ale fiecareia dintre aceste unitati adinistrativ- teritoriale, precum si de a institui impozite si taxe locale.
Autonomia locala reala nu poate functiona cu rezultate bune fara asigurarea resurselor financiare necesare autoritatilor administrative, institutiilor si serviciilor de interes local. Asemenea resurse trebuie sa fie intr- o proportie corespunzatoare competentelor si responsabilitatilor care le sunt conferite prin lege unitatilor administratiei publice locale.
Din aceste motive problema cresterii veniturilor trebuie sa constituie o preocupare permanenta a consiliilor locale. Adoptarea unor masuri bine fundamentate in acest domeniu nu se poate face fara o analiza a modului de realizare a veniturilor pe perioada determinata de timp. Intre veniturile si cheltuielile autoritatilor administrative trebuie sa fie o corelare perfecta, in sensul ca dimensionarea cheltuielilor este determinata de nivelul veniturilor realizate.
Ca urmare, nu putem vorbi despre veniturile si cheltuielile comunitatilor locale fara a face referire la cel mai important document care cuprinde atat veniturile cat si cheltuielile, respectiv bugetul local. Tinand seama de aceasta in prima parte a lucrarii am prezentat continutul, sfera si structura bugetului national, principiile bugetare.
In partea a doua am tratat problemele legate de veniturile si cheltuielile bugetului local. Am prezentat probleme generale privind veniturile bugetelor locale si anume: definitia si importanta veniturilor bugetare, clasificarea veniturilor bugetelor locale, prezentarea impozitelor si taxelor considerate a fi principala sursa de venituri ale administratiei locale. Pentru a evidentia rolul impozitelor si taxelor locale, ca parghii economico- financiare in dezvoltarea activitatii economico- sociale in profil teritorial, am analizat pe scurt, fiecare impozit si taxa locala in parte. Pentru impozitele si taxele supuse analizei s- au 
avut in vedere reglementarile legale, caracteristicile, modul de determinare, obligatiile contribuabililor etc.
O importanta deosebita o au celelalte surse de venituri ale bugetelor locale si anume, veniturile nefiscale, veniturile din capital, veniturile cu destinatie speciala, cele din vanzarea bunurilor apartinand domeniului privat al comunitatii precum si cotele si sursele defalcate si aditionale, transferurile si imprumuturile. Pentru acestea am prezentat modul de realizare, respectiv procedurile de alocare.
In ce priveste cheltuielile bugetului local am prezentat clasificarea acestora conform prevederilor legale si executia de casa a cheltuielilor bugetului local.
Ultimul capitol analizeaza realizarea veniturilor si cheltuielilor bugetului local al municipiului Turda in perioada 2003- 2006 pe total si pe structura, punand accent pe cauzele care au influentat modul de realizare si evolutia acestora.
Prin datele pe care le prezinta si prin aspectele pe care le pune in evidenta, analiza poate contribui la adoptarea unor masuri privind elaborarea unui sistem de colectare a veniturilor si de cheltuire a fondurilor publice mai eficient.
I. NOTIUNI GENERALE DESPRE BUGET
1.1. Definitie buget
Termenul de buget isi are originea in limba latina unde - bulgo - inseamna o punga sau un sac cu bani .Anticul bulga se folosea la romani cu sensul de sac din piele pe care patricienii il purtau la brat.
In franceza cuvantul - budget - provine din vechiul bougette sau petite bouge care avea in Evul Mediu semnificatia de sac sau cufar, lada in care calatorul isi transporta marfurile sau efectele personale.
Cuvantul este prezent si in limba engleza unde - budget - a primit sensul de punga, apoi de mapa din piele, in care erau introduse si prezentate Parlamentului documentele referitoare la veniturile si cheltuielile statului.
Notiunea de buget patrunde mult mai tarziu decat aceea de finante si anume la inceputurile capitalismului cand burghezia, nemultumita de privilegiile fiscale ale nobililor si ale clerului, precum si de abuzurile si risipa savarsita de domnitor, incearca sa faca ordine in finantele publice, pretinzand monarhului sa prezinte anual Parlamentului lista veniturilor si cheltuielilor statului in vederea autorizarii acestora de catre forul legislativ al tarii. Un astfel de document este infatisat pentru prima data Parlamentului in Anglia inca la inceputul secolului al XIII-lea. In limbajul oficial termenul se introduce mult mai tarziu, abia dupa revolutia franceza, primind totodata sens juridic si sens financiar. In tarile romane, cu o astfel de semnificatie expresia apare, pentru prima data in Regulamentele Organice. Bugetul statului este astfel definit ca un act, un document, o lista a veniturilor si cheltuielilor statului prevazute si autorizate a se realiza intr-o anumita perioada de timp, de obicei un an, cu aprobarea Parlamentului. 
Sensul juridic este consacrat apoi in legislatia statelor europene prin legile privind contabilitatea publica . Astfel, Legea Contabilitatii publice din 1846 din Belgia definea bugetul ca fiind veniturile si cheltuielile publice de efectuat pentru servicii in fiecare exercitiu.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Bugetului Local al Municipiului Turda.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!