Introducere 2 Capitolul 1: Rolul managementului în cresterea eficientei econommice a firmei 3 1.1. Evoluţia managementului pe plan mondial şi în România 3 1.1.1. Consideraţii generale privind formarea şi dezvoltarea ştiinţei managementului 1.1.2. Abordări ale managementului pe mapamond 3 1.1.3. Managementul românesc 6 1.2. Sistemul metodologico-managerial al firmei 7 1.2.1. Definirea şi principalele componente ale sistemului 7 1.2.2. Caracteristicile sistemului metodologico-managerial 12 1.2.3. Funcţiile sistemului metodologico-managerial al organizaţiei 12 1.2.4. Tendinţe pe plan mondial în abordarea sistemului metodelor şi tehnicilor manageriale ale organizaţiei 12 1.3. Metode generale şi specifice de management 12 1.4. Rolul managementului în creşterea eficienţei econommice a firmei. 13 Capitolul 2: Prezentarea societatii Rompetrol Downstream SRL 16 2.1. Date de identificare 16 2.2. Scurt istoric al organizatiei 17 2.3. Organigrama si managementul companiei Rompetrol 18 2.4 Produsele si serviciile oferite 18 2.5 Resursele umane ale companiei Rompetrol 20 2.6 Resursele materiale 20 2.7. Mediul apropiat de afaceri 21 2.8. Performantele financiare 22 Capitolul 3: Analiza activitatii si eficientei la nivelul firmei Rompetrol Downstream 24 3.1. Descrierea si analiza activitatii interne si internationale 24 3.2. Sistemul de perfecţionare ca sistem strategic de control 36 3.3. Strategii de menţinere a resurselor umane 37 3.4. Politica de investiţii in vederea cresterii eficientei firmei 39 Concluzii 52 Bibliografie 57
Introducere Marimea si calitatea activitatii precum si modul de utilizare a resurselor economice de catre agentii comerciali se caracterizeaza într-un ansamblu de rezultate economico-financiare care definesc eficienta activitatii comerciale.Ea constituie principiul fundamental al eficientei si prosperitatii oricarei firme comerciale si, pe plan mai larg, conditia integrarii comertului în cerintele unei economii moderne. Conceptul de eficienta este asimilat în teoria si practica economica cu diverse forme de manifestare a rezultatelor obtinute de agentii economici, cum sunt: rentabilitatea, productivitatea factorilor de productie, eficacitatea capitalului, economisirea costurilor, etc. Privit ca principiu de organizare si conducere a activitatii în economia de piata, el are însa un continut mult mai bogat si, totodata, generalizator al tuturor rezultatelor favorabile obtinute de agentii economici. Alegerea eficace în satisfacerea unor nevoi nelimitarea cu resurse limitate sau maximizarea satisfacerii nevoilor sub contrângerea resurselor sunt expresii prin care eficienta este situata în centrul teoriei si practicii economice. Rompetrol este o companie cu un success impresionant, lider in domeniul petrolier pe piata romaneasca, este dotata cu numeroase oportunitati fata de concurentii sai: companie multinationala(extinsa in13 tari); realizarea unei cifrei de afaceri de peste 4 miliarde USD;contine mai multe entitati de afaceri(Marketing si Retail, Trading, Rafinare, Upstream); este in permanenta dezvoltare; detine o imbunatatire permanenta a combustibililor;; desfasoara diferite investitii de viitor precum in benzinarii mobile si benzinarii in noi tari; realizaza diferite operatiuni financiare pentru a sprijini planurile de expansione a operatiunilor ed export si import; numar mare de angajati; capacitatea de satisfacere a cererii; brand puternic, ect. Capitolul 1: Rolul managementului în cresterea eficientei econommice a firmei 1.1. Evoluţia managementului pe plan mondial şi în România 1.1.1. Consideraţii generale privind formarea şi dezvoltarea ştiinţei managementului Unul din elementele cele mai frapante ce rezultă din abordarea evolutivă a domeniului managementului îl reprezintă discrepanţa dintre istoria îndelungată a activităţii de management şi vârsta tânără – în timp istoric – a ştiinţei managementului. Activitatea de management în forma sa embrionară a apărut o dată cu constituirea primelor colectivităţi umane, în comuna primitivă. Matriarhatul, ulterior ginta sau tribul, constituiau forme ale organizării sociale caracterizate prin elemente specifice de management referitoare la desemnarea conducătorilor, sarcinile, competenţele şi responsabilităţile acestora, mijloacele utilizate pentru a conduce, modalităţile de organizare a colectivului, felul în care se adoptă hotărârile privind viaţa colectivităţii etc. Evoluţia societăţii a marcat concomitent şi schimbări importante în ceea ce priveşte conţinutul activităţilor de management implicate, începând cu scopurile urmărite, continuând cu stabilirea conducătorilor şi a formelor de organizare, cu precizarea modalităţilor de adoptare şi aplicare a deciziilor etc., şi încheind cu utilizarea anumitor căi de control. Ştiinţa mangementului s-a cristalizat mult mai târziu, la începutul secolului XX. Unele elemente ale conducerii au apărut încă din antichitate. 1.1.2. Abordări ale managementului pe mapamond Studiile în domeniul managementului se pot grupa (Ovidiu Nicolescu şi Ion Verboncu) în funcţie de natura conceptelor şi metodelor utilizate cu precădere, de funcţiile managementului cărora li se acordă prioritate şi de funcţiunile firmei asupra cărora se axează, în patru şcoli sau curente principale: clasică sau tradiţională, behavioristă sau comportistă, cantitativă şi sistemică.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.