Analiza categoriilor de preturi in contextul liberei concurente

Cuprins licenta Cum descarc?

CAP. 1. Notiuni introductive. Definirea preturilor 5
CAP. 2. Influenta cererii, ofertei si costului asupra pretului 9
2.1. Metode generale de fixare a preturilor 13
CAP. 3. Definirea pretului extern 15
3.1.Pret extern - pret international 19
CAP. 4. Continutul preturilor externe 25
CAP. 5. Categorii de preturi practicate in cadrul schimburilor economice 
internationale 28
5.1. Cotatiile de bursa 28
5.1.1. Schema de calcul a pretului de vanzare pe baza cotatiilor de
bursa  31
5.2. Pretul de licitatie 34
5.3. Pretul de tranzactie sau negociat 35
5.3.1.Metode si tehnici de fundamentare a preturilor
de tranzactie  38
5.4. Pretul de lista sau de catalog 41
5.5. Pretul de acord 41
CAP. 6. Preturile in cadrul schimburilor economice 
internationale ale Romaniei 42
6.1. Factorii care actioneaza si determina nivelul si continutul preturilor externe 44
6.1.1. Cererea si oferta 48
6.1.2.Concurenta 55
6.1.3. Costul si caracteristicile produsului 59
6.1.4. Obiectivele intreprinderii 64
6.1.5.Constrangerile legale, reglementarile si politicile comerciale 65
6.2. Stabilirea preturilor produselor exportate si importate 67
6.2.1. Preturile produselor importate 67
6.2.2. Preturile produselor exportate 77
CAP. 7. Masuri cu caracter financiar practicate de diferite tari 
pentru influentarea pretului de export si pentru 
stimularea exporturilor 80
CAP. 8. Studiu de caz: Stabilirea preturilor la intern si export 83
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

Rolul fundamental in mecanismul economiei de schimb si al liberei initiative il joaca preturile. Deciziile membrilor societatii din economia de piata se manifesta prin preturi, care, la randul lor, se bazeaza pe norme ale societatii. Aceasta inseamna ca intre diferitele ramuri si interiorul fiecareia dintre ele, productia trebuie organizata si se realizeaza cu ajutorul sistemului de preturi format din interactiunea a doua serii de preturi, preturi ale produselor si preturi ale resurselor si factorilor de productie. Repartizarea produsului total intre membrii societatii se infaptuieste, de asemenea, prin preturi, fiecare individ posedand o parte din resursele utilizate in productie.
Preturile servesc ca semnale, indicand locul in care resursele sunt mai solicitate, fiind, pentru indivizi, incitatiile de a urmari aceste semnale. Folosirea preturilor factorilor de productie pentru repartizarea productiei permite preturilor productiei sa-si indeplineasca functia lor in definirea normelor de organizare a productiei. Aceasta legatura este cruciala. Asadar, preturile actioneaza pe trei planuri diferite. Ele transmit informatia, incita la utilizarea resurselor orientata pe baza acestei informatii si incita proprietari resurselor sa tina cont de informatia pretului.
Privita izolat, pentru fiecare produs sau serviciu in parte, formarea preturilor este simpla. Dar ea trebuie tratata sistemic, prin intrari, transformari in interior, iesiri si conexiuni inverse care compun agregatul acestui sistem. In realitate, solutionarea problemelor economice prin sistemul de preturi este extrem de complexa, implicand coordonarea activitatii a zeci si sute de milioane de indivizi si adaptarea rapida la conditiile permanent interschimbabile.
In procesul trecerii la economia de piata, sistemul de preturi sufera multiple si profunde transformari, conforme cu noua orientare si definire a acestora.
In studiul preturilor ne confruntam mereu cu factori noi si influente modificatoare, de aceea trebuie, in mod necesar, sa cunoastem si sa stapanim urmatoarele probleme:
- pretul, ca fenomen, mecanismul specific al formarii lui libere, in conditiile de concurenta in care functioneaza piata;
- rolul si functiile preturilor in cadrul economiei de piata;
- contractele externe, conjunctura pietei internationale si fixarea propriu-zisa a preturilor;
- fundamentarea preturilor la nivel microeconomic prin cunoasterea continutului acestora;
- metode de studiere si prognozare a preturilor prin asigurarea surselor de documentare asupra preturilor interne si internationale;
- evolutia preturilor pe plan international si principalele categorii de preturi externe;
- nivelul general al preturilor, influenta lor asupra puterii de cumparare, a veniturilor populatiei, si masurile pe care autoritatea publica trebuie sa le ia pentru asigurarea nivelului decent de viata;
- formarea si manifestarea puterii de decizie asupra preturilor;
- cunoasterea comportamentului specific al cumparatorilor prin prisma valorii de intrebuintarea produselor si a posibilitatii de a plati pretul si de a valorifica mai departe asemenea bunuri pentru a fi in echilibru, in castig sau pentru a avea satisfactia necesara consumului;
- principalele strategii de pret utilizate in contextul strategiei de firma;
- calcularea eficientei pretului in cadrul fiecarui contract pe articole de calculatie.
Rezolvarea unor probleme legate de pret nu se poate rezuma numai la cunoasterea si aplicarea metodologiei specifice de circulatie a costului si apoi a pretului. 
Costul intreprinderii trebuie stabilit si invers, pornind de la pretul pietei si de la fiscalitatea indirecta, marimi ce trebuiesc optimizate, minimizate, pentru ca profitul sa fie cat mai mare.
In analiza ne confruntam cu factori noi, cu influente modificate, si trebuie sa gasim solutii pentru imbunatatirea rezultatelor activitatii, sa gandim la timpul viitor, si nu la trecut. De asemenea, trebuie sa avem in vedere campul vast de aplicare a metodologiei matematice, precum si introducerea si adaptarea analizei si formarii preturilor si tarifelor la sistemul mecanizat al datelor.
Pretul este el insusi obiect al deciziei. Pe producatorii si beneficiarii bunurilor ii preocupa marimea preturilor cu care vor vinde si, respectiv, cu care vor cumpara marfurile necesare. De aceea este gresit sa se interpreteze pretul ca act final al productiei, in sensul de insumare post-factum, pe baza inregistrarilor contabile ale elementelor de costuri si de venit net, pentru fiecare lot de marfuri in parte, in anumite conditii, in care functioneaza piata la un moment dat. Prin pret, actul vanzarii trebuie anticipat, prospectat. S-ar putea spune ca, tocmai pentru ca piata este libera, preturile trebuie studiate si previzionate, pentru ca, pe seama lor, sa se puna la adapost profiturile, ca certitudine a obtinerii lor.
Pretul trebuie stabilit ferm, prin decizia proprie a agentului economic, dupa cum este necesar ca el sa fie obiect al contractelor incheiate intre agentii economici ai productiei si circulatiei marfurilor. El trebuie estimat prin antecalcule, pentru a putea fi folosit ca marime orientativa la deciziile economice privind productia.
Complexitatea fenomenelor pe care le exprima, precum si comparatia pe care se bazeaza exprimarea indirecta a valorii marfurilor in preturi, prin intermediul schimburilor pe piata, confera preturilor si calitatea de a fi folosite ca parghii de orientare a anumitor directii in dezvoltarea economico-sociala a tarii. Astfel, putem mentiona cateva dintre acestea:
- preturile servesc la reglarea si restabilizarea echilibrului economic al intreprinderilor si al economiei in ansamblul ei;
- preturile servesc ca parghii economice la stimularea tehnicii noi, a innoirii structurii productiei, a dezvoltarii unor ramuri ale economiei nationale, sustinerea exportului, orientarea structurala a importului, cresterea calitatii produselor, economisirea resurselor, cresterea eficientei economice, a rentabilitatii productiei, etc.;
- preturile sunt parghii economice si financiare, atat pentru intreprinderi, cat si pentru stat.
CAPITOLUL 2
Influenta cererii, ofertei, si a costului asupra pretului
Nivelul si variatia pretului sunt influentate de o serie de factori, un loc central printre acestia ocupandu-l cererea si oferta.
Pretul constituie rezultatul confirmarii intereselor economice ale purtatorilor cererii si ofertei, interese formulate sub influenta semnalelor transmise de evolutia conditiilor productiei si ale pietei.
Nivelul si evolutia preturilor sunt influentate din latura cererii de:


Fisiere in arhiva (4):

  • SPEECH.DOC
  • LUCRARE.DOC
  • concluzii.doc
  • bibliografie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Babaita, I., Duta, Al., Economie politica, vol. II - IV, I.S.E.P., Timisoara, 1993
2. Mosteanu, Tatiana, Purcarea, T., Concurenta - ghidul afacerilor performante, Ed. Economica, Bucuresti, 1999
3. Mosteanu, T., Dumitrescu, D., Floricel, C., Preturi si tarife, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1993
4. Plotis, Magdalena, Pretul si formarea lui, Ed. Economica, Bucuresti, 1997
5. Popa, I., Tranzactii comerciale internationale, Economica, Bucuresti, 1997
6. Pruviu, Al., Relatii economice internationale, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1993
7. Rotariu, I., Lazoc, R., Comertul exterior si cooperarea economica internationala, Tipografia Universitatii Timisoara, Timisoara, 1997
8. Semenescu, Emil, Preturi, tarife si concurenta (curs 1999 - 2000)
9. *** Consiliul Concurentei: Protectia concurentei in Romania - principii si reglementari, Bucuresti, 1997
10. Legea Concurentei nr. 21/1996, ,,Monitorul Oficial", nr. 88/30 aprilie 1996


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!