Analiza Celor Mai Importante Branduri din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I ANALIZA COMPARATIVA A NOTIUNILOR DE MARCA SI BRAND
1.1 Principiile crearii unei marci de prestigiu 2
1.2 Metode de evaluare a marcii 10
1.3 Identitatea marca-brand 14
CAPITOLUL II PROMOVAREA BRANDURILOR PE PLAN NATIONAL
2.1 Necesitatea extinderii brandurilor pe piata romaneasca 18
2.2 Crearea imaginii de tara prin intermediul brandurilor 26
2.3 Strategii de mentinere a unui brand pe piata 35
CAPITOLUL III ANALIZA BRANDURILOR CU CEL MAI MARE 
IMPACT IN ROMANIA 42
CONCLUZII 53
BIBLIOGRAFIE 56


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Prezenta lucrare isi propune sa prezinte particularitatile dintre marca si brand, pozitia si importanta marcii in economia de piata, cat si in formarea imaginii de tara prin intermediul acesteia.
Alegerea acestei teme a fost determinata de impactul puternic si important pe care il au marcile in economie si mai ales in formarea imaginii unui produs. Marca este un simbol al economiei moderne, dar ea nu are doar valoare economica si sociala, ci este un fenomen psihologic.
Prin analiza unora dintre cele mai importante marci am putut sa constat anumite strategii comerciale care au consacrat acele marci, ele devenind astfel brand-uri. 
Asteptarile sau credintele consumatorilor despre ceea ce asteapta sa primeasca de la produsele achizitionate; aceste asteptari iau nastere pe baza experientei anterioare, a afirmatiilor facute de prieteni si a afirmatiilor venite din partea firmelor. Pentru formarea unei reputatii bune in randul clientilor, trebuie ca in mod constant sa oferiti produse de o calitate ceruta de clienti. Ambalajul, marca si eticheta produsului sunt lucruri care realizeaza vanzarea produsului si ajuta la o cunoastere mai rapida a produsului cautat fata de celelalte produse de acelasi fel.
Intreaga problematica a lucrarii este tratata prin prisma evolutiei marcii in economia de piata. Importanta marcii a fost subliniata prin prezentarea unor definitii sugestive ale acesteia, a elementelor componente, dar si prin prezentarea unor exemple de marci care au reusit de-a lungul timpului sa se remarce pe piata prin intermediul produselor de calitate aduse pe piata.
CAPITOLUL I.
ANALIZA COMPARATIVA A NOTIUNILOR DE MARCA SI BRAND
1.1. Principiile crearii unei marci de prestigiu
Marca are radacini istorice indelungate in preocuparea oamenilor pentru protejarea proprietatii si a identificarii bunurilor proprii, fiind prima dintre componentele dreptului de proprietate industriala care a dobandit un statut juridic. Marca s-a impus, insa, cu adevarat in secolul al XX-lea, cand schimbarile comerciale interne si internationale au cunoscut o dezvoltare fara precedent.
In ultimele doua decenii, s-a declansat o veritabila competitie pentru achizitionarea intreprinderilor posesoare de marci de prestigiu la sume care depasesc sensibil valoarea patrimoniala a acestora. In mod paradoxal, ceea ce justifica aceste preturi este un bun invizibil si nu unul care apare in bilantul societatilor. In ceea ce priveste intreprinderile cumparatoare, ele, in general, contabilizeaza aceasta supravaloare in conturile lor consolidate, printr-un termen neutru "good will". 
Distinctia dintre marca si produs este, in economia contemporana, prin prisma performantelor afacerilor economice, poate fi sintetizata astfel: produsul este ceea ce intreprinderea produce, marca este ceea ce clientul cumpara. 
Marca este semnul distinctiv folosit de intreprinderi pentru a individualiza si identifica produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi.
Element component al produsului tangibil, marca este definita de American Marketing Association drept un nume, un termen, un simbol, un design, sau o combinatie a acestora, in scopul identificarii bunurilor si serviciilor unui vanzator sau grup de vanzatori si al diferentierii lor de bunurile si serviciile concurentilor. 
Semnificatia marcii poate sa nu aiba legatura cu caracteristicile fizice sau functionale pe care le reprezinta. Cota unei marci se refera la capacitatea latenta a acesteia de a influenta comportamentul consumatorului, evocandu-i un ansamblu specific de ganduri, trairi, senzatii si asociatii.
Marca are capacitatea de a influenta continuu si regulat comportamentul celor care intra in contact cu ea, aducand la rutina decizia lor de cumparare si stabilind astfel cererea pentru un anumit produs existent sau producand extinderea instictului de cumparare pentru a crea cererea de noi produse.
Politica de marca constituie unul dintre elementele centrale ale politicii de produs, contribuind decisiv la vanzarea produselor unei intreprinderi. Un articol de marca este promisiunea unei oferte de servicii orientate spre beneficiul clientilor, standardizata la o calitate constanta. O politica de marca intelept construita aduce avantaje atat consumatorului, cat si producatorului, prin faptul ca:
- ajuta la identificarea produselor si inlesneste luarea deciziei de cumparare;
- asigura calitatea produselor si serviciilor cumparate, fiind o modalitate pentru producator de a-si asuma responsabilitatea pentru produselor oferite;
- ofera siguranta si reduce riscurile achizitiei pentru consumatori care au mai multa incredere intr-o marca familiara si pentru ca exista o atitudine favorabila;
- usureaza acceptarea de catre cumparator a unor incoveniente inevitabile ale produselor;
- creste prestigiul produselor si reduce rezistenta la pret a consumatorilor;
- ajuta la segmentarea pietei si la construirea unei imagini distincte pentru produsele intreprinderii;
- asigura loialitatea consumatorilor pentru toata gama de produse oferite de o intreprindere;
- creste gradul de acceptare a noilor produse care se bucura astfel de prestigiul produselor mature oferite sub aceeasi marca;
- este un bun al organizatiei ce poate fi vandut, licentiat sau concesionat si, mai mult chiar, o marca puternica creste valoarea financiara a intreprinderii.
Marcile ofera o baza de consumatori care isi demonstreaza loialitatea prin repetarea cumpararii si prin disponibilitatea de a incerca produse noi oferite sub aceeasi marca.
In legatura cu marca, o intreprindere trebuie sa ia urmatoarele decizii :
- stabilirea simbolului organizatiei (ajuta la formarea unei imagini de ansamblu a intreprinderii, oferindu-i acesteia identitate);
- alegerea politicii de marca (marca producatorului, marca comerciantului, marci generice, marca individuala sau marci colective);
- selectarea numelui de marca (extinderea marcii existente si pentru noul produs; utilizarea unui nume nou sau utilizarea unei marci prin licenta);
- protejarea marcii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Celor Mai Importante Branduri din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!