Analiza climatului de comunicare

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE ... . II
CAPITOLUL 1 COMUNICAREA ORGANIZATIONALA - ABORDARE CONCEPTUALA .. .1
1.1 Conceptul si procesul de comunicare ... .1
1.2 Locul si barierele comunicarii in organizatii . . ..4
1.3 Tipologia si retelele de comunicare in organizatii .. . ..7
1.4 Mijloace de comunicare ... 10
CAPITOLUL 2 COMUNICAREA IN CADRUL INTREPRINDERII SC PRESTO CONSTRUCT SRL ... ... 12
2.1 Prezentarea generala a SC PRESTO CONSTRUCT SRL... .. .. 12
2.2 Comunicarea interna in cadrul intreprinderii 16
2.3 Relatii si obiective de comunicare in cadrul SC PRESTO CONSTRUCT SRL ..22
CAPITOLUL 3 ANALIZA CLIMATULUI INTERN DE COMUNICARE IN CADRUL SC PRESTO CONSTRUCT SRL . .. 26
3.1 Cercetarea climatului de comunicare la SC PRESTO CONSTRUCT SRL .26
3.2 Propuneri de imbunatatire a climatului intern de comunicare in cadrul 
SC PRESTO CONSTRUCT SRL . .35
CONCLUZII .. ..39
BIBLIOGRAFIE . 41


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Comunicare reprezinta instiintare, stire, veste, raport, relatie, legatura. Cam acestea ar fi sinonimele care ne sunt oferite de catre dictionarul explicativ pentru comunicare. Desi pare simplu intelesul comunicarii este mult mai complex si plin de substrat. Ea are o multime de scopuri si cam tot atitea metode de exprimare si manifestare. Nu exista o definitie concreta a comunicarii insa se poate spune cel putin ca inseamna transmiterea intentionata a datelor, a informatiei. 
Comunicarea reprezinta una din conditiile existentei si dezvoltarii societatii si pentru aceasta ea trebuie inteleasa cat mai corect. Comunicarea face posibila coexistenta oamenilor. Salutul sau un gest prietenesc sunt forme simple de a stabili un contact cu ceilalti. Comunicarea directa intre oameni este realizata prin intermediul cuvintelor sau a gesturilor. 
Societatea continua sa existe prin transmitere, prin comunicare, dar este corect sa spunem ca ea exista in transmitere si in comunicare. Este mai mult decat o legatura verbala intre cuvinte precum comun, comunitate, comunicare. Oamenii traiesc in comunitate in virtutea lucrurilor pe care le au in comun; iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung sa detina in comun aceste lucruri. Pentru a forma o comunitate sau o societate, ei trebuie sa aiba in comun scopuri, convingeri aspiratii, cunostinte - o intelegere comuna - "acelasi spirit" cum spun sociologii. Comunicarea este cea care asigura dispozitii emotionale si intelectuale asemanatoare, moduri similare de a raspunde la asteptari si cerinte. 
Comunicarea are o foarte mare influenta asupra personalitatii deoarece in ziua de azi individul se defineste in functie de ceilalti iar comportamentul reprezinta o constructie a persoanei in interactiunea cu ceilalti. Interactiune atrage concomitent comunicare. Lipsa comunicarii atrage o indepartare iminenta fata de grup, echipa, societate, etc. 
Daca luam in discutie termenul de grup observam ca societatea din care facem parte este un grup. Grupul inseamna reguli, reputatie, tel, munca in echipa, etc . 
Arta de a comunica nu este un proces natural ori o abilitate cu care ne nastem. Noi invatam sa comunicam. De aceea trebuie sa studiem ce invatam ca sa putem folosi cunostintele noastre mai eficient. Orice comunicare implica creatie si schimb de intelesuri. Aceste intelesuri sunt reprezentate prin "semne" si "coduri". Se pare ca oamenii au o adevarata nevoie sa "citeasca" intelesul tuturor actiunilor umane. Observarea si intelegerea acestui proces poate sa ne faca sa fim mai constienti referitor la ce se intampla cand comunicam. 
Comunicarea, informarea si mijloacele de comunicare depind unele de altele. Acesti termeni au sensuri diferite in functie de domeniile care au drept scop comunicarea informatiei.
O categorie aparte a comunicarii este reprezentata de comunicarea in intreprindere, disciplina care se ocupa cu studiul proceselor de comunicare in cadrul contextului organizational. Expresie a modernitatii, comunicarea in firma reprezinta o provocare continua, o filosofie de ''viata organizationala'', un demers ambitios. Problemele comunicarii cu mediul intern sau cu exteriorul devin din ce in ce mai complexe, necesitand eforturi de cunoastere si informare reciproca variate si insemnate. 
Schimbarile ce au avut loc pe plan economic, cultural si socio-politic au facut ca, pentru organizatie, nevoia de comunicare sa devina strategie. Sistemul de comunicare al organizatiei este chemat sa ofere atat acele informatii necesare stimularii clientilor, menite sa provoace o serie de modificari favorabile in mentalitatea si obiceiurile de consum cat si sa incerce stabilirea unui sistem de comunicare selectiv in interiorul firmei (cu salariatii sau actionarii) dar si in afara (cu furnizorii, medii financiare sau cele ale puterii publice). 
Evidentierea corecta a continutului comunicarii organizationale presupune abordarea ei din mai multe unghiuri: specificul obiectivelor urmarite, aria de actiune precum si natura metodelor si tehnicilor folosite. 
Obiectivul principal al firmelor il va reprezenta managementul procesului comunicational astfel incat informatiile sa fie usor accesibile, structurate, usor de inteles si atragatoare, asigurand in acelasi timp si o transparenta mai ridicata. 
In capitolele ce urmeaza vor fi prezentate concepte, modele, principii, strategii, modalitati de imbunatatire a comunicarii organizationale asa cum sunt ele prezente in teorie pentru ca apoi sa se incerce o viziune practica a acestora .


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza climatului de comunicare.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Baird, J. W., Stull, James B. -  Comunicarea in afaceri, Traducere de Andreea 
Ulatei, Ed. Comunicare.ro, Bucuresti, 2003
2. Candea, R. M., Candea, D. -  Comunicarea manageriala- concepte, deprinderi, 
strategie, Ed. Expert, Bucuresti, 1996
3. Emilian, R. (coord), Tigu, G., Tuclea, C., State, O., Brandusoiu, C. -  
Managementul resurselor umane, Ed. ASE, format digital, Bucuresti, 2018
8. Dinu, E - Strategia firmei. Teorie si practica, Ed. Economica, 2000
9. Hatch, Mary Jo., Cunliffe, Ann L.- Organization Theory, second edition, Oxford 
University Press, 2016
10. Johns, G.- Comportament organizational, Ed. Economica, Bucuresti, 1996
11. Manolescu, A., Lefter, V, Diaconu, A. -  Managementul resurselor umane, Ed. 
Economica, Bucuresti, 2008
13 . Neagu, C. -  Managementul firmei, Ed. Tritonic, Bucuresti, 2009
14. Nistoreanu, P. -  Negocierea in afaceri, Ed. ASE, Bucuresti, 2005
15. Panisoara, I. O. -  Comunicarea eficienta -  editia a III-a, revazuta si adaugita, Ed. 
Polirom, Bucuresti, 2016
16. Popescu, D. -  Cultura organizationala si etica in afaceri, Ed. ASE, Bucuresti, 
2016
17. Stanciu, S., Ionescu, M. A. -  Cultura si comportament organizational, Ed. 
Comunicare.ro, Bucuresti, 2005
18. Vasile, D. -  Tehnici de negociere si comunicare, Ed. Expert, Bucuresti, 2000
19. Vasiliu, C. -  Tehnici de negociere si comunicare in afaceri -  note de curs, Ed. 
ASE, Bucuresti, 2003
20. Voiculescu, D. -  Negocierea -  forma de comunicare in relatiile interumane, Ed. 
Stiintifica, Bucuresti, 1991 
22. Zorletan, T., Burdus, E., Caprarescu, Gheorghita -  Managementul Organizatiei, Ed. Holding Reporter, Bucuresti, 1996
23. www.presto.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!