Analiza Climatului Organizational

Cuprins licenta Cum descarc?

Motivatie .1
CAPITOLUL I - Consideratii conceptuale privind climatul organizational
1.1. Cadru general. Definitii .2
1.2. Caracteristici ale climatului organizational .3
1.3. Factori determinanti ai climatului organizational.4 
1.4. Modalitati de abordare, etape si instrumente .8
CAPITOLUL II - Problematica analizei climatului organizational
2.1. Analiza climatului organizational - premisa a schimbarii organizationale.10
2.2. Utilitatea si obiectivele analizei climatului organizational .15
2.3. Domenii de incidenta a analizei si schimbarii organizationale .17
2.4. Rezistenta la schimbarea organizationala .19
2.5. Relatiile conflictuale de munca .22
2.6. Conditiile de munca .28
CAPITOLUL III - Studiu de caz la Expert Moldova Trading Iasi
3.1. Obiectivele analizei firmei.31
3.2. Prezentarea firmei.31 
3.3. Instrumente de cercetare.32
3.4. Prezenatrea rezultatelor.33
3.5. Cocluzii si recomandari .45
Bibliografie.49
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

Motivatie .
Homo mensura est!
(Omul este masura tuturor lucrurilor)
Pentru a da cele mai bune rezultate, procesul de organizare moderna a muncii trebuie sa tina seama atat de rolul economic pe care il are organizatia, cat si de rolul social al acesteia. Politica de organizare a muncii trebuie astfel conceputa incat sa satisfaca cerintele realizarii unei competitivitati cat mai inalte, dar si sa considere existenta unor factori de ordin social care sa raspunda aspiratiilor personalului din intreprindere. Satisfacerea nevoilor acestora rezolva de fapt problemele privind relatiile umane la nivel organizational.
Deoarece isi petrec aproape jumatate de zi muncind si isi consuma cu certitudine mai mult de jumatate din energie si resurse intelectuale prin munca, oamenii trebuie sa se simta valorizati. Continutul muncii este vizat prin programe de imbogatire si diversificare, avand consecinte directe in planul satisfactiei si a eliminarii monotoniei.
Calitatea muncii creste proportional, ca urmare a responsabilizarii si specializarii prin training-uri. Se incearca transformarea muncii intr-o activitate cat mai placuta, plecandu-se inclusiv de la "detalii" precum mobilierul sau coloritul, ambianta sonora si alte elemente ce tin de ergonomie - stiinta adaptarii locului de munca la nevoile, cerintele si caracteristicile lucratorilor. 
Un MRU eficient pleaca de la implementarea unor politici active si anticipatorii, foarte transparente, concretizate in proceduri precum politica de angajare, politica de dezvoltare a carierei si de sprijinire a angajatilor in problemele lor curente, politica echilibrata si puternic motivanta a recompenselor. In orice moment un manager de resurse umane trebuie sa stie care sunt necesitatile, nemultumirile si nevoile de crestere ale oamenilor. 
Analiza climatului de munca se constituie asadar, intr-un imperativ major pentru orice firma care isi propune obiective de competenta si competitivitate. Mediul socio-profesional reprezinta nucleul vietii interne si arata pulsul real al organizatiei.
Prin observatie sociala directa si aplicarea de chestionare angajatilor, lucrarea de fata si-a propus cercetarea climatului organizational la Expert Moldova Trading
Iasi, si a incercat sa demonstreze influenta starii de spirit a personalului asupra statusului firmei.
In plus, s-au studiat posibilitatile de ameliorare a climatului de munca, la toate nivelele sale - fizic, psihic si emotional, ca strategie de crestere a eficientei si eficacitatii organizatiei. Obiectivele de cercetare principale au vizat corelatia dintre conditiile de munca, satisfactia in procesul muncii, performantele individuale si colective, si rezultatele economico-financiare ale intreprinderii.
Din fericire, mediul economic din Romania manifesta tot mai intens tendinta abordarii managementului resurselor umane drept componenta decizionala strategica si de maxima importanta pentru administrarea unei firme. Companiile romanesti moderne recunosc necesitatea introducerii unor departamente de HR in locul celor de "personal" si converg spre ideea ca oamenii reprezinta cel mai valoros capital al unei firme.
ANALIZA CLIMATULUI ORGANIZATIONAL
CAPITOLUL I
Consideratii conceptuale privind climatul organizational
Studii efectuate in ultimii 30 de ani atesta faptul ca performanta organizatiei manifesta conexiuni directe cu mediul de lucru. In societatea contemporana, companiile trebuie sa se adapteze continuu schimbarilor tehnologiei, sa atinga niveluri progresiv calitative ale produselor lor si sa mentina o forta de munca competitiva. Pentru a ramane competitive si a mentine o forta de munca performanta, echipa manageriala trebuie sa isi concentreze atentia asupra componentei cheie a succesului companiei - climatul organizational.
Spiritul concurential din mediul afacerilor dar si imperativul de performanta, solicita efectuarea de cercetari asupra mediului de lucru din organizatie si asupra celei mai importante resurse a unei companii - oamenii sai.
1.1. Cadrul general. Definitii
La nivel elementar, climatul organizational se refera la perceptia angajatilor despre locul de munca. In general, aceasta perceptie este mai mult descriptiva decat valorica si aceasta face ca analiza climatului organizational sa fie mai mult decat un simplu sumar al preferintelor angajatilor . Pentru multe companii, implementarea corespunzatoare a unui studiu al climatului organizational poate furniza informatii valoroase pentru a ghida calea catre succes. In plus, companiile care se hotarasc sa faca o analiza a climatului organizational trebuie sa fie pregatite sa raspunda unor rezultate atat pozitive cat si negative si sa lucreze impreuna cu angajatii pentru a imbunatati climatul de munca.
Oamenii conlucreaza cu totii pentru ca organizatia sa obtina profit. Activitatea fiecaruia dintre ei nu inseamna numai a face ceva pentru a castiga bani, ci si a colabora cu colegii. Ei au nevoie de informatii, impartasesc cunostinte, participa la sedinte, au opinii, ofera si primesc sfaturi, muncesc din greu (sau nu!) si resimt nevoia de feed-back, de apreciere si recunoastere din partea conducatorilor lor.
Cu alte cuvinte, studiul comportamentului organizational este o fereastra spre viata din interiorul organizatiei. Acesta arata modul in care se comporta oamenii si grupurile de oameni la locul de munca, analizeaza raporturile reciproce intre indivizi si grupuri, precum si interactiunea lor cu mediul inconjurator si atitudinea fata de schimbare.
Literatura engleza de specialitate a anilor '60 vehicula termenul de "cultura organizationala" drept sinonim pentru notiunea de "climat de munca". Prin prisma unor best-seller-uri ale unor specialisti recunoscuti in domeniul managementului si psihologiei organizationale, a fost lansat un nou concept care a castigat rapid popularitate, acela de "cultura de corporatie" .
In completarea palmaresului de termeni care sa defineasca intr-o maniera cat mai fidela climatul de munca, s-a nascut notiunea de "comportament organizational" (engl. "organizational behavior"). Aceasta se concentreaza pe comportamentul social din cadrul organizatiei, fiind directionata spre elementele privind motivatia si performanta individuala si de grup, in relatie cu diferite structuri sau practici .
In lucrarea sa intitulata "Organizational behavior reassessed", Elizabeth Wilson descrie climatul organizational ca fiind interfata dintre nivelul individual, alti indivizi, grupuri si organizatie. Autoarea afirma ca stiinta comportamentului organizational are radacini multidisciplinare si anume: psihologie, sociologie, socio-psihologie, antropologie si stiinte politice . In aceeasi lucrare, este prezentata si o opinie situata in tabara adversa si anume cea a lui Edgar Schein care nu tolereaza termenul de "organizational behavior".


Fisiere in arhiva (3):

  • Analiza Climatului Organizational.doc
  • Chestionarul.doc
  • Prezentare.ppt

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!